بازدید 12119
آخرین خبرها از شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در گفت‌وگوی «تابناک» با الهه‌کولایی؛

معرفی «آلترناتیو روحانی» بحث اصلی جریان اصلاحات/ نتایج تصمیم‌ اصلاح‌طلبان چند هفته دیگر اعلام می‌شود

عضو شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان در خصوص زمان نهایی شدن تصمیمات از سوی این شورا، یادآور شد: «با توجه به اینکه بحث و بررسی ها هنوز در جریان بوده و نیازمند آرای انسجام یافته احزاب و طرح آن در شورای هماهنگی و شورای عالی سیاستگذاری است، می توان انتظار داشت که ظرف هفته های آینده این تصمیمات نهایی شود».
کد خبر: ۶۴۹۹۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶ 20 December 2016
اصلاح طلبان تا رسیدن به نظر مشترک راهی طولانی را در پیش دارند؛ هر چند آنها در حال برگزاری جلساتی به طور منظم در هستند، هنوز برگزاری مداوم این جلسات هم این طیف را به تصمیم نهایی برای معرفی کردن یا نکردن کاندیدایی دیگر در کنار «حسن روحانی» برای انتخابات پیش روی، نرسانده است. البته آنچه تاکنون از سوی برخی چهره های اصلاح طلب مطرح شده، حکایت از اختلاف نظر در چنین تصمیمی دارد.

به گزارش «تابناک»؛ برخی اصلاح طلبان معرفی کاندیدا در کنار روحانی برای انتخابات آتی را با در نظر گرفتن شرایط غیرقابل پیش بینی سیاست، لازم و ضروری می دانند و برخی دیگر نیز آن را به مصلحت ندانسته و بر وعده حمایت خود از رئیس دولت تدبیر و امید همچنان پایبند هستند.

هرچند به نظر می رسد این بار اصولگرایان در گروه ها و جریانات سیاسی خود و نه به صورت تشکیلات واحد در این جریان، خیلی جلوتر از اصلاح طلبان حرکت کرده و حتی برخی از آنان به کاندیدای مورد نظر خود نیز دست یافته اند، اصلاح طلبان سیاست صبر و انتظار را در پیش گرفته اند تا شاید در هفته های آینده به نتیجه بحث ها و بررسی های خود دست یابند.

در روزهایی که هر یک از احزاب اصولگرا، در پی تشکیل جلسه برای رسیدن به تصمیم نهایی در خصوص کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آینده هستند، اصلاح طلبان نیز راه حل اختلاف نظر خود را در تشکیل جلساتی می بینند که نتایج آن باید مورد تأیید شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان قرار بگیرد، اما آنچه از زبان یک عضو این شورا در فرصت 5 ماهه باقی مانده تا انتخابات مطرح می شود، حاکی از به نتیجه نرسیدن این جلسات تا به امروز است.

«الهه کولایی» در گفت و گو با خبرنگار «تابناک»، از تلاش های احزاب مختلف اصلاح طلب برای دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای شهر خبر می دهد و البته در خصوص معرفی کاندیدایی در کنار «حسن روحانی» نیز با غیرقابل پیش بینی خواندن عرصه سیاست عنوان می کند که باید همه احتمالات مورد بررسی قرار بگیرد تا نتیجه مطلوبی برای اصلاح طلبان در بهار 96 حاصل شود.

برگزاری جلسات منظم احزاب سیاسی اصلاح طلب


کولایی در خصوص آخرین وضعیت جلسات و بحث ها و گفت و گوهای اصلاح طلبان طی روزها و هفته های گذشته گفت: «همه احزاب و گروه هاي سیاسی اصلاح‌طلب به طور طبيعي جلسات منظم خود را در خصوص اجرايي كردن اهداف و برنامه‌هايي كه پيش از برگزاري اين انتخابات نياز به تصويب آن وجود دارد، برگزار مي‌كنند».

وی با تأکید بر اینکه در آستانه انتخابات اين جلسات از اهميت بيشتري برخوردار است، یادآور شد: «همه احزابي كه عضو شوراي هماهنگي اصلاحات هستند (یا نیستند) با هماهنگ ساختن سياست‌هاي خود مي‌كوشند تا اثرگذاري سازنده‌اي را در فرآيند دو انتخابات مهم پیش روی داشته باشند».

تجربیات گذشته راهنمای اصلاح طلبان


این فعال سیاسی اصلاح طلب به تجربیات مختلف سال های گذشته اصلاح طلبان در انتخابات مختلف اشاره کرد و گفت: «در طول سال هاي گذشته، تجربه های موفق و ناموفقی در انتخابات داشته ایم که همین امر راهنماي عمل احزاب اصلاح طلب قرار خواهد گرفت و بر همين اساس، بازخواني این تجربيات از اهميت بالايي برخوردار خواهد بود».

این استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران تأکید کرد: «تجربيات انتخابات گذشته به احزاب اصلاح‌طلب كمك مي‌كند كه فعاليت اثرگذاري را براي پيشبرد برنامه‌ها، خواسته‌ها و مطالبات مردم پيش ببرند و در مسير برآورده كردن آن گام بردارند».

ادامه نشست ها تا رسیدن به وحدت


کولایی با تأکید بر اینکه همه احزاب اصلاح‌طلب در جهت عملی کردن سياست‌ها و برنامه‌هاي خود نشست‌هاي مشخصي را دنبال مي‌كنند، اظهار کرد: «حلقه وصل و هماهنگي اين فعاليت‌ها از يك سو در شوراي هماهنگي احزاب اصلاح طلب و از سوی دیگر در شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان، شکل می گیرد و این نشست ها تا زمان انتخابات تداوم می یابد تا وحدت اصلاح طلبان در جریان برگزاری انتخابات هم حفظ شود».

ادامه بحث ها بر سر کاندیدای آلترناتیو


وی در پاسخ به اینکه با توجه به نشست هایی که تاکنون برگزار شده، چه درصدی از اصلاح طلبان با معرفی کاندیدای دیگری در کنار «حسن روحانی» موافق هستند، ادامه داد: «بحث ها و بررسی ها همچنان ادامه دارد و هنوز در شورای عالی اصلاح طلبان تصمیم گیری مشخصی صورت نگرفته است».

این فعال سیاسی اصلاح طلب تأکید کرد: «بررسی سناریوها و احتمالات گوناگون مورد توجه احزاب اصلاح طلب است و در جهت رسیدن به یکپارچگی، نتیجه این بررسی ها حلقه وصل سال انتخاباتی اصلاح طلبان را شکل می دهد».

هنوز برای بیان نتایج زود است


کولایی در پاسخ به اینکه چه زمانی نتیجه جلسات اصلاح طلبان مشخص می شود، تصریح کرد: «هنوز برای بیان این نتایج زود است».

وی در واکنش به اعلام اسامی افرادی همچون «اسحاق جهانگیری»، «محمدرضا عارف» و «محمدجواد ظریف» به عنوان کاندیداهای احتمالی اصلاح طلبان در انتخابات آینده ریاست جمهوری گفت: «در خصوص این اسامی که از آنها نام می برید، اظهار نظر نمی کنم چون در جریان جزییات تصمیمات هر یک از احزاب اصلاح طلب قرار ندارم. احزاب مختلف اصلاح طلب می توانند دیدگاه های خاص خود را دنبال کنند تا در نهایت با طرح آن در شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان، به سمت وحدت سوق یابند».

اعلام نتایج شاید در هفته های آینده

عضو شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان در خصوص زمان نهایی شدن تصمیمات از سوی این شورا، یادآور شد: «با توجه به اینکه بحث و بررسی ها هنوز در جریان بوده و نیازمند آرای انسجام یافته احزاب و طرح آن در شورای هماهنگی و شورای عالی سیاستگذاری است، می توان انتظار داشت که ظرف هفته های آینده این تصمیمات نهایی شود».

باید احتمالات مختلف را در نظر گرفت


کولایی در پاسخ به اینکه آیا شخصا موافق معرفی کاندیدایی اصلاح طلب در کنار «حسن روحانی» هست یا خیر، عنوان کرد: «اصولا عرصه سیاست عرصه قابل پیش بینی نیست و همه جریانات سیاسی تلاش می کنند که همه سناریوهای موجود را ارزیابی کرده و آن را به بحث بگذارند».

وی در ادامه تأکید کرد: «به نظر می رسد، در این زمینه باید احتمالات و سناریوهای مختلف را مورد نظر قرار داد و با نگاه غیرقابل پیش بینی بودن سیاست و تأثیر عوامل داخلی، خارجی و حتی منطقه ای، فعلا سیاست صبر و انتظار را در پیش گرفت».
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان