بازدید 3856
۲

وزیر ارشاد: «کنسرت» نباید مناقشۀ ملی شود

کد خبر: ۶۴۸۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰ 15 December 2016
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد که «این وزارتخانه محل مناقشه و منازعات نیست و ما با همه نهادهای فرهنگی با حفظ مرزهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری می‌کنیم».

به گزارش ایسنا سیدرضا صالحی امیری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موسیقی مسأله مورد انتظار همه مردم است و موضوع موسیقی یک تبار و تاریخ طولانی در فرهنگ این سرزمین دارد و قدمت آن چند هزار سال است و در همه ادوار در تاریخ این کشور موسیقی جایگاه والایی دارد.

وی با بیان اینکه موسیقی باعث کاهش مصیبت‌های اجتماعی، افزایش نشاط اجتماعی و کاهش آسیب اجتماعی می‌شود، افزود: بحث مصرف موسیقی در جامعه ایرانی در طول ادوار تاریخی وجود داشته و اقسام مختلف موسیقی سنتی، آیینی و مقامی و غیره تنوع و تکثر بی‌نظیری در کشور دارد و انسداد موسیقی آیینی، مقامی، سنتی و سایر اشکال موسیقی به زیرزمینی شدن آن تبدیل می‌شود.

وزیر ارشاد تأکید کرد: زمانی که ما کاهش مصرف رسمی موسیقی را شاهد باشیم، با افزایش مصرف زیرزمینی مواجه می‌شویم. بنای ما در بحث موسیقی شرع و قانون است اما معتقد هستیم که موضوع کنسرت نباید تبدیل به مناقشه در سطح ملی شود. آمار نشان می‌دهد که ۵۳ درصد تولید و ترویج و مصرف موسیقی متعلق به صداوسیماست. ۲۵ درصد متعلق به موسسات مجاز تولید موسیقی و ۲۴ درصد دانلود در شبکه‌های اجتماعی و اینترنتی است و کمتر از ۱ درصد از موسیقی اجرای زنده است. از این منظر تأکید بر این است که نباید موضوع موسیقی بدل به مناقشه شود. تبدیل موضوع کنسرت به یک مناقشه موجب ورود سیاسیون به زمینه فرهنگ می‌شود. تلاش ما ایجاد فرصت برای عبور از مناقشات است.

صالحی امیری به میزان منابع موجود در حوزه فرهنگ اشاره کرد و گفت: دولت به دلیل محدودیت منابع بیشتر از این نمی‌تواند تخصیص بودجه‌ای داشته باشد. به همین منظور ایجاد سازوکارهایی برای واگذاری تصدی فرهنگی به جامعه و تلاش برای دعوت از صاحبان فکر و اندیشه و سرمایه‌گذاری در صنایع فرهنگی شدیداً در دستور کار ما قرار دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۲
این دولت هم شورشو درآورده از بس دنبال کنسرته! در خوش بینانه ترین حالت حداکثر یک درصد از جامعه به کنسرت میرن، پس نیازهای اون 99% دیگه چی میشه؟؟؟
خودتون خوب میدونید که جریان کنسرتها فقط بخاطر تصویه حسابهای جناحی و انحراف ذهن جامعه از مشکلات و عدم دستاوردهای اقتصادیه دولته.باباجون مردم به شما بخاطر شعارهای اقتصادی رای دادن...چرا اینقدر سیاسی کاری میکنید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار