بازدید 12199
۲

پاسخ مطهری به اخطار کوهکن

نایب رئیس مجلس در پاسخ به اخطار کوهکن نماینده لنجان گفت: اساسا آزادی بیان مربوط به آزادی مخالف است وگرنه آزادی موافق که مشکلی ندارد.
کد خبر: ۶۴۶۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲ 07 December 2016
نایب رئیس مجلس در پاسخ به اخطار کوهکن نماینده لنجان گفت: اساسا آزادی بیان مربوط به آزادی مخالف است وگرنه آزادی موافق که مشکلی ندارد.

به گزارش ایسنا ، محسن کوهکن در اخطاری با استناد به اصل 67 قانون اساسی و سوگند نمایندگان گفت: اخطار بنده این است اگر در دانشگاهها به نوعی صحبت کنیم که دستاوردهای انقلاب اسلامی را حداقل در یک بخش مهم قابل مقایسه با رژیم طاغوت ندانسته و بگوییم مفسده در آن زمان کمتر بوده است و این دستاوردها را زیر سوال ببریم، آیا این می‌تواند نقض سوگندی باشد که یاد کرده‌ایم.

وی خطاب به مطهری که ریاست جلسه را بر عهده داشت، گفت: اگر چنین نیست بفرمایید، و اگر اینگونه است جنابعالی به عنوان رئیس جلسه بفرمایید که ساز و کار قانونی برای برخورد توسط مجلس چیست، تا دستگاههای دیگر برخورد نکنند که بعد از آن جو سازی شود.

مطهری که ریاست جلسه را بر عهده داشت، در پاسخ به این اخطار گفت: اظهار نظرهایی که شما گفتید مخالف سوگند نمایندگان نیست، اساسا آزادی بیان مربوط به آزادی مخالف است وگرنه آزادی موافق که مشکلی ندارد.

نایب رئیس مجلس افزود: رهبر انقلاب هم چندین بار فرمودند اگر کسی نظر مخالفی را با نظر من دارد، آزاد است که حرفش را بگوید مقصود رهبری از کرسی‌های آزاد اندیشی این است که هر کسی حرف خود را بزند و نظرش را درست یا غلط بگوید تا مباحثه و مناظره شود.

این عضو هیات رئیسه مجلس افزود: ائمه نیز با اصحاب و ادیان مختلف مباحثه و مناظره می‌کردند و گاهی اگر طرف مقابل توهین می‌کرد ایشان با روی گشاده پاسخ می‌دادند.

مطهری خاطر نشان کرد:‌بنابراین این که بگوییم اگر کسی انتقادی کرد و دوره‌ی ما را با دوره‌ی گذشته مقایسه کنیم  مرتکب ساختار شکنی شده و در آن صورت کرسی های آزادی اندیشی معنا ندارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۲
گوینده این عبارت "اساسا ازادی بیان مربوط به ازادی مخالف است و گر نه ازادی موافق که مشکلی ندارد."دارای سبک و اندیشه است.
درود بر علی مطهری نماینده آزاد اندیش
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل