بازدید 1777

تعادل مالي باشگاه‏ها زير ذره‏بين يوفا

مسئله "جوانمردي مالي" ماجراي بزرگي براي تيمهاي اروپايي خواهد بود که طي ان کميسيون ويژه مالي مستقل تشکيل مي شود و ژان لوک دوئن نخست وزير اسبق بلژيک در راس ان قرار خواهد گرفت. وظيفه اين نهاد ايجاد برابري بيشتر در رقابتهاي اروپايي و ايجاد ثبات در دراز مدت در فوتبال اروپا خواهد بود.
کد خبر: ۶۴۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۸۸ - ۲۱:۲۴ 17 September 2009
اتحاديه فوتبال اروپا (يوفا) خواهان "جوانمردي مالي" تيمها در سطح اروپا شد.

به گزارش شبکه فرانس24، انتقال کريستيانو رونالدو پرتغالي به ارزش نود ميليون يورو و کاکا برزيلي به ارزش بيش از هفتاد ميليون يورو به رئال مادريد موجب اعتراض فيفا شده است چرا که معتقد است باشگاهها با چنين معاملات کلاني به کلي تعادل مالي خود را به هم مي زنند.

ميشل پلاتيني رئيس فيفا گفت: مسئله "جوانمردي مالي" ماجراي بزرگي براي تيمهاي اروپايي خواهد بود که طي ان کميسيون ويژه مالي مستقل تشکيل مي شود و ژان لوک دوئن نخست وزير اسبق بلژيک در راس ان قرار خواهد گرفت. وظيفه اين نهاد ايجاد برابري بيشتر در رقابتهاي اروپايي و ايجاد ثبات در دراز مدت در فوتبال اروپا خواهد بود.

جياني اينفانتينو نايب دبيرکل يوفا نیز گفت: مسئله بدهي داشتن مسئله‏اي حاد نيست اما اگر باشگاهي نتواند بدهي هاي خود را پرداخت کند ان وقت مشکل پديد مي ايد. هنگامي که تعادلي بين توان باشگاه براي بازپرداخت بدهي و خود بدهي ايجاد شود ان وقت مي توان از تامين هزينه صحبت کرد.

هدف ما از اين جوانمردي مالي اين است که باشگاهها به تعادل در بودجه خود دست يابند. به عبارتي ديگر باشگاهها بايد ثابت کنند مي توانند به کمک درآمدهايشان در طول يک تا سه فصل، هزينه هاي کلان خود را توجيه کنند.

از اين پس برخي از باشگاههاي بزرگ اروپا طي سه سال اينده زير ذره بين اين نهاد جديد قرار خواهند گرفت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی