بازدید 5531

نگرانی ضرغامی از آمار مهاجرت نخبگان

رئیس پیشین سازمان صدا و سیما با بیان اینکه آمار مهاجرت نخبگان بسیار نگران کننده است، گفت: این موضوع در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شده و به یک بحث چالشی تبدیل شد.
کد خبر: ۶۴۶۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۶ 06 December 2016
رئیس پیشین سازمان صدا و سیما با بیان اینکه آمار مهاجرت نخبگان بسیار نگران کننده است، گفت: این موضوع در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شده و به یک بحث چالشی تبدیل شد.

به گزارش ایسنا عزت الله ضرغامی عصر امروز در مراسم روز دانشجو در دانشگاه صنعتی شریف افزود:‌ متاسفانه درصد دانشجویانی که کشور باز نمی‌گردد بسیار بالا است و این یکی از آسیب های بزرگ جامعه نخبگان ما است که در دعواهای سیاسی به آن توجه نمی‌شود.

وی افزود: این مشکل راه حل دارد اما کشور آنقدر درگیر منازعات سیاسی است که به این مسائل توجه نمی‌شود. دانشجویانی که هم می خواهند به کشور بازگردند چون می‌بینند در کشور برای آن‌ها کاری نیست به کشور باز نمی گردند.

ضرغامی در ادامه تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات دانشگاهی ما این است که در انتخابات هیأت علمی دانشگاه ها دانشجویانی که از خارج می آیند نسبت به کسانی که در داخل کشور دکترا گرفته اند در اولویت قرار می گیرند. این مشکلات باید حل شود.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به تحریم های آمریکا علیه ایران خاطر نشان کرد: الان نباید همدیگر را متهم کنیم و نهضت دیدی گفتم را راه بیاندازیم. تجربه خوبی از این مسائل به دست آمد و اگر هزار سخنرانی و صدکتاب درباره آمریکا می نوشتیم نمی توانستیم تجربه این دو سه ماه اخیر را به دست آوریم. اکنون همه باید حول نگاه به داخل کشور متحد شده و وحدت داشته باشیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در انتخابات نامزد خواهید شد و فعالیت شما در فضای مجازی با هدف انتخابات پیش رو است؟ اظهار کرد: حضور من در فضای مجازی ربطی به انتخابات ندارد و تا این لحظه برنامه و قصدی برای انتخابات ندارم. معمولا هم در جلسات انتخاباتی شرکت نمی‌کنم.

 وی در پاسخ به دانشجویی که عملکرد صدا و سیما را در دوره انتخابات نقد کرد گفت:‌ تاکید من همواره بر عدالت رسانه‌ای بوده است به طور مثال وقتی مذاکرات سعدآباد مورد انتقاد قرار گرفته بود آقای روحانی از من تقاضا کرد که پاسخ انتقادات را بدهد و ما هم هماهنگ کردیم و ایشان در شبکه سه پاسخ انتقادات را دادند اما برخی دوستان ما از این برنامه گله کردند ولی پاسخ من هم این بود که آقای روحانی حق دارد از خود دفاع کند.

وی با اشاره به وقایع سال 88 خاطر نشان کرد: شورای قانونی برای تبلیغات وجود دارد که صدا و سیما هم جزئی از این شورا است. در سال 88 بر خلاف سال 92 به تصمیمات این شورا توجهی نمی شد. در سال 92 همه نامزدها به رعایت قانون تاکید کردند و با همکاری کردند ولی در سال 88 این همکاری انجام نمی‌شد.

ضرغامی افزود: مثلا آقای کروبی مستندی که خودش تهیه کرده بود را آورد اما این مستند در شورای تبلیغات رد شد ولی آقای کروبی گفت یا باید همه مستند را پخش کنید یا هیچ بخش از آنرا پخش نکنید. من خودم با کروبی رفاقت داشتم و به خاطر آنچه بر سر کروبی آمد رنجیده خاطر شدم. اما همواره بر عدالت رسانه‌ای تاکید می کردم به همین دلیل این موضوع را با رهبری در میان گذاشتیم و با اجازه ایشان این مستند پخش شد.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین با اشاره به وقایع پس از انتخابات سال 88 اظهار کرد: من به منزل موسوی رفتم و او به من گفت می خواهد در تلویزیون بیانیه بخواند و مستقیما با مردم صحبت کند ولی من به او پیشنهاد کردم که برنامه ای با حضور وی و یک مجری و به صورت گفت‌وگو برگزار شد که موسوی قبول نکرد و من نمی‌توانستم درخواست او را قبول کنم.

ضرغامی در پایان تصریح کرد: بعد از انتخابات افراد مختلف از گرایش های مختلفی به صدا و سیما آمدند و حرف های خوبی هم زدند به طور مثال علی لاریجانی و علی مطهری به اصرار به من به صدا و سیما آمدند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار