بازدید 13858
«لس آنجلس تایمز» فاش کرد؛

چرا آمریکا مانع از تعطیلی دفتر منطقه‌ای امور ایرانیان در امارات شد؟

«جیمز کان»، نویسنده کتاب «دبی شهر طلایی» همچنین نوشته است: در این دفتر، اطلاعات ایرانیان توسط کارمندان «سی.آی.ای» و کارمندانی که به زبان فارسی مسلط بودند، به شدت کنترل شده و مورد بررسی قرار می‌گرفت تا بتوانند از این اطلاعات برای جاسوسی بهره ببرند.
کد خبر: ۶۴۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۴:۴۶ 17 September 2009

سرویس بین‌الملل «تابناک» ـ «سی.آی.ای»، آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا، مانع از تعطیلی دفتر منطقه‌ای امور ایرانیان دبی شده، زیرا از نظر آنها، این دفتر منبعی طلایی برای دریافت اطلاعات از ایران و جاسوسی از این کشور است.

«لس آنجلس تایمز»، در گزارشی نوشت: در کتابی که هفته گذشته با نام شهر طلایی؛ دبی رویای سرمایه داری، توسط «جیمز کان» خبرنگار سابق آسوشیتدپرس منتشر شده، آمده است: وزارت خارجه آمریکا چندین بار در صدد تعطیلی این مرکز برآمده، اما با مخالفت آژانس اطلاعاتی این کشور روبه‌رو شده است.

بنا بر این گزارش، منابع اطلاعاتی آمریکا بر این باورند که از طریق مراجعه صدها ایرانی به این مرکز برای دریافت روادید، تاکنون اطلاعاتی بسیاری درباره ایران به دست آورده‌اند.
جیمز کان، نویسنده کتاب «دبی شهر طلایی» همچنین نوشته است که در این دفتر اطلاعات ایرانیان توسط کارمندان «سی.آی.ای» و کارمندانی که به زبان فارسی مسلط بودند، به شدت کنترل و بررسی می‌شد، تا بتوانند از این اطلاعات برای جاسوسی بهره ببرند.

علاوه بر این، در این کتاب برای نخستین بار فاش شده ایرانیانی که سابقه نظامی داشتند، به عمد بارها و بارها به دفتر دعوت می‌شدند تا از آنان جزییات بیشتری از مسائل مرتبط به دست آورند. جیمز کان همچنین اشاره کرده است، با اینکه در رد شدن بسیاری از درخواست‌های ایرانیان توسط این دفتر تردیدی نبود، مسئولان این دفتر همه متقاضیان را برای به دست آوردن اطلاعات از ایران به این مرکز دعوت می‌کردند.

نویسنده کتاب شهر طلایی دبی درباره منابع این اطلاعات اعلام کرده است که کارمندان دفتر امور ایرانیان، این اطلاعات را در اختیار وی گذارده‌اند.
وی همچنین افزوده است که در خلال این سال‌ها و با اهمیت یافتن مأموریت این دفتر، بر تعداد افراد این دفتر نیز افزوده شد، به گونه‌‌ای که از ساختمان این دفتر، از یک ساختمان کوچک در ابوظبی، به سه طبقه از مرکز تجارت جهانی دبی ارتقا یافت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
پرده دیگری از جاسوسی کشور دوست و برادر آمریکا
امارات را باید گوشمالی داد واین از عهده ملت بر میاد نه دولت.
مثلا چه اطلاعاتی ؟ از طرف می پرسیدن عملیات کربلای 5 کی انجام شد؟
ميگم اين چه محل جاسوسي است كه توسط خود متجسس لو مي ره ،نميدونم باور كنم يا فكر كنم يا اصلا بگم بي خيالش از اين شر و ور ها توي رسانهها زياد مينويسن
تابناک میمیری نظرات خودت را جای نظرات بینندگان نزنی.آدم باش
برا چي امارات گوشمالي بخورد؟ايرانيا بايد حواسشون جمع باشه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار