بازدید 6570

واكنش قشقاوی به اظهارات فرانسوی ها

ما تصور مي‌كنيم اينگونه رويكردها با افكار افراطي و تندروانه تداعي كننده دوستان سابق خود همچون آقاي بوش بوده و فاقد اعتبار و وهن‌انگيز مي‌باشد و ما آن را ناشي از تاثيرگذاري مقامات رژيم صهيونيستي و آن‌ها را متضمن ديدگاه مردم با شعور فرانسه ارزيابي نمي‌كنيم.
کد خبر: ۶۴۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۶ 16 September 2009
حسن قشقاوي در واكنش به اظهارات مقامات فرانسوي در خصوص فرافكني و اتهام به جمهوري اسلامي ايران مبني بر توليد سلاح هسته‌اي خاطرنشان كرد: اظهارات مقامات فرانسوي پيرامون ماهيت صلح‌آميز برنامه اتمي ايران، عاري از صحت و حلقه‌اي از نگرش‌هاي خصمانه و غيرمنطقي مقامات آن كشور و مغاير با روح تمدن و شعور مردم فرانسه در احترام به حقوق مسلم امت ايران است.

به گزارش ايسنا، سخنگوي وزارت امور خارجه با ارزيابي اينگونه اظهارات خاطرنشان كرد: ما متاسفيم كه اظهارات رييس جمهور فرانسه در مغايرت كامل با شهادت و مستندات كارشناسان آژانس بين‌المللي انرژي اتمي بوده و فاصله زيادي با درك و شناخت صحيح و واقع‌بينانه از موضوع برنامه صلح‌آميز اتمي ايران داشته و به گونه‌اي آشكار در تناقض با رويكرد ديگر اعضاي 1+5 و آژانس بين‌المللي انرژي اتمي و به صورت فاحش جانبدارانه و با اغراض سياسي منتشر شده است.

قشقاوي با تشريح نتايج اين‌گونه اظهارات گفت: ما تصور مي‌كنيم اينگونه رويكردها با افكار افراطي و تندروانه تداعي كننده دوستان سابق خود همچون آقاي بوش بوده و فاقد اعتبار و وهن‌انگيز مي‌باشد و ما آن را ناشي از تاثيرگذاري مقامات رژيم صهيونيستي و آن‌ها را متضمن ديدگاه مردم با شعور فرانسه ارزيابي نمي‌كنيم.

سخنگوي وزارت امور خارجه تصريح كرد: اينگونه اظهارات هيچ تاثيري بر مطالبه حقوق مردمان ايران نداشته است و نمي‌تواند فضاي همكاري جمهوري اسلامي ايران و آژانس بين‌المللي انرژي را نيز متاثر سازد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل