بازدید 4575

درخواست خانواده امام موسی صدر از میشل عون

کد خبر: ۶۴۴۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱ 01 December 2016
خواهر و دختر امام موسی صدر با رئیس جمهوری لبنان دیدار کرده و تلاش وی در زمینه روشن شدن واقعیت مفقود شدن امام موسی صدر را خواستار شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، در بیانیه ریاست جمهوری‌ لبنان آمده است که ربابه صدر شرف‌الدین خواهر امام موسی صدر و ملیحه صدر، دختر ایشان و نجاد شرف الدین، مدیرکل موسسات امام موسی صدر روز چهارشنبه طی دیداری با میشل عون انتخاب او را به عنوان رئیس جمهور لبنان تبریک گفتند.

خانواده صدر از میشل عون خواستند به پرونده امام موسی صدر اهتمام لازم را داشته باشد به ویژه که بیش از ۳۸ سال است از مفقود شدن او، محمد یعقوب همراه وی، عباس بدرالدین، خبرنگار همراه آنها گذشته است و هیچ اطلاعی از سرنوشت آنها به دست نیامده است.

خانواده امام موسی صدر از میشل عون خواستند این پرونده و روند قضائی کنونی آن را را پیگیری کند.

در این دیدار همچنین این هیئت میشل عون را در جریان فعالیت‌های موسسات امام موسی صدر قرار داد.

ربابه صدر تصریح کرد: خانواه امام موسی صدر و لبنانی‌ها با انتخاب میشل عون به عنوان رئیس جمهور بسیار خوشحال شدند به ویژه اینکه به نقش میشل عون در تقویت جایگاه لبنان و رساندن این کشور به ساحل امن امید زیادی دارند.

دستگاه قضایی لبنان در دسامبر گذشته هانیبال قذافی پسر معمر قذافی را مورد بازجویی قرار دادند و به اتهام مخفی نگه داشتن اطلاعات درباره پرونده مفقود شدن امام موسی صدر قرار بازداشت برای او صادر شد.

مقامات لبنان قذافی را چند ساعت بعد از ربوده شدن توسط گروهی مسلح در سوریه تحویل گرفتند.

شیعیان لبنان معمر قذافی را مسئول ربودن امام موسی صدر، رئیس شورای عالی اسلامی شیعی در لبنان در سال ۱۹۷۸ می‌دانند که آخرین بار در ۳۱ اوت در لیبی مشاهده شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل