بازدید 9686

اختلاف بین مشاوران دونالد ترامپ برای تعیین وزیر خارجه / جولیانی، رامنی یا شخص دیگر؟

در حالی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در حال بررسی و ارزیابی گزینه های خود برای وزارت امور خارجه است، با آرا و نظارت متفاوتی در میان اعضای تیم انتقال قدرت و مشاوران خود مواجه شده که انتخاب بین کسانی مانند رودی جولیانی، میت رامنی و اسامی دیگری که به تازگی مطرح شده را دشوار کرده است.
کد خبر: ۶۴۴۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸ 27 November 2016
در حالی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در حال بررسی و ارزیابی گزینه های خود برای وزارت امور خارجه است، با آرا و نظارت متفاوتی در میان اعضای تیم انتقال قدرت و مشاوران خود مواجه شده که انتخاب بین کسانی مانند رودی جولیانی، میت رامنی و اسامی دیگری که به تازگی مطرح شده را دشوار کرده است.

به گزارش «تابناک»؛ در حالی که به تدریج کابینه دونالد ترامپ در حال تکمیل شدن است و تا کنون چندین پست کلیدی و اساسی برای رئیس جمهور آینده مشخص شده، تعیین وزیر امور خارجه ـ که شاید بسیاری از کشورهای دنیا منتظر آن هستند ـ تبدیل به یک چالش برای تیم انتقال قدرت شده و در میان مشاوران دونالد ترامپ، اختلاف نظر ایجاد کرده است.

در حالی که تاکنون چندین اسم برای گزینه وزارت خارجه مطرح شده است، اکنون گویا رقابت میان رودی جولیانی و میت رامنی به شکلی اساسی برای این پست در جریان است. طرفداران میت رامنی با تأکید بر چهره بین المللی وی معتقدند که انتخاب وی برای این پست، می تواند یک سیگنال اطمینان بخش برای کل کشور آمریکا باشد و از سویی، نشان دهنده انعطاف دونالد ترامپ در انتخاب ها برای کابینه خود باشد. از سویی، گزینه رودی جولیانی در نظر این عده با مشکلات بسیار از جمله احتمال عدم قبول و تأیید از سوی سنا همراه است.
 
اختلاف بین مشاوران دونالد ترامپ برای تعیین وزیر خارجه / جولیانی، رامنی یا شخص دیگر؟ 
 
این در حالی است که برخی نزدیکان و وفاداران به دونالد ترامپ از جمله نیوت گنگریچ معتقدند که انتخاب میت رامنی، اشتباه بزرگی است که منجر به بروز و شدت گیری انتقادات عمومی از دونالد ترامپ خواهد شد.

این در حالی است که تعدادی دیگر از نزدیکان دونالد ترامپ، اسامی دیگری را نیز برای این مقام مطرح کرده اند که در میان آنها، نام دیوید پترائوس ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا ـ که روز چهارشنبه هفته گذشته بیان کرده بود که آماده بر عهده گرفتن مقام در دولت ترامپ است ـ نیز به چشم می خورد.

وی از جمله اسامی است که از سوی هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات تقریبا مورد تأیید است، اما اتهام ثابت شده وی در سال 2015 مبنی بر عدم صیانت و حفاظت از اطلاعات طبقه بندی شده، می تواند در انتصاب وی به عنوان وزیر امور خارجه مشکلاتی ایجاد کند.

در همین حال، اخیرا جیسون میلر، سخنگوی دونالد ترامپ در همین رابطه بیان کرده است: هنوز هیچ تصمیمی در مورد این پست در کابینه گرفته نشده است و در نهایت تصمیم بر عهده رئیس جمهور منتخب خواهد بود. ایشان در حال حاضر مشغول بررسی تعدادی از گزینه های با کیفیت و صلاحیت برای تصدی این مقام هستند.

در این میان، در بین نزدیکان و وفاداران ترامپ، گنگریچ و مایک هوکابی از مدافعان سرسخت رودی جولیانی برای این مقام بوده و انتقادات شدیدی از میت رامنی دارند.
 
اختلاف بین مشاوران دونالد ترامپ برای تعیین وزیر خارجه / جولیانی، رامنی یا شخص دیگر؟ 
طی هفته گذشته، نیوت گنگریچ در این باب گفت: فکر می کنم انتخاب رودی جولیانی امتیازات زیادی برای ما دارد. خیلی واضح می گویم، اگر قرار است کسی را انتخاب کنیم که چهره ای سرسخت برای کشور آمریکا در مذاکرات و نماینده منافع آمریکا در جامعه بین المللی باشد، بدان گونه که ترامپ می خواهد، رودی جولیانی انتخابی بهتر برای این مقام است و خلق و خو و مزاج متناسب با آن را نیز داراست.

این در حالی است که حتی چنانچه میت رامنی گزینه نهایی از سوی ترامپ تعیین شود، مشخص نیست که وی این مقام را در نهایت خواهد پذیرفت یا خیر. میت رامنی پیش از این، دونالد ترامپ را فردی با اعتماد به نفس کاذب و دروغگو خطاب کرده بود؛ موضوعی که هوکابی آن را توهین به همه رأی دهندگان به ترامپ تلقی کرده بود.

در همین حال، جیسون میلر هفته قبل عنوان کرده است: آنچه در واقع مبنای انتخاب رئیس جمهور است، قدرت قضاوت و تصمیم گیری در هر مقام و پستی است که گزینه ای برای آن مطرح می شود. فکر می کنم موضوعاتی همچون شخصیت، تجربه و دیدگاه نزدیک و مشابه با آقای ترامپ و آقای پنس فاکتورهای مهمی در انتخاب گزینه هاست و در نهایت هر که به هر مقامی در این کابینه انتخاب و انتصاب شود، قطعا در بالاترین کیفیت ممکن خواهد بود.

این در حالی است که چندی پیش، نشریه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات نزدیک به ترامپ گزارش داده بود که به تدریج دونالد ترامپ به سمت انتصاب میت رامنی به عنوان گزینه نهایی برای وزارت خارجه متمایل می شود.

این نشریه نیز اشاره کرده بود که طولانی شدن معرفی پست وزارت خارجه به دلیل اختلاف نظرهایی است که در تیم دونالد ترامپ میان طرفداران رامنی و رودی جولیانی وجود دارد. در عین حال، گفته شده که گروهی در تیم انتقال قدرت همچنان مصر هستند که رئیس جمهور جدید به دنبال گزینه های دیگری نیز به غیر از این دو باشد.

در این بین، خبرگزاری CBS از اشخاصی همچون باب کورکر که پیش از این نیز نام وی برای تصدی مقام وزارت خارجه مطرح شده بود، به همراه ژنرال نیروی دریایی جان کلی نیز نام برده است. گفته می شود که جان کلی، روز گذشته دیداری را نیز با دونالد ترامپ داشته و از جمله اسامی است که رینس پریبوس رئیس دفتر ترامپ به وی ترامپ پیشنهاد کرده است.

وی 45 سال در ارتش آمریکا خدمت کرده و از جمله چهره های مورد احترام در میان هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات است. جان کلی در زمان تصدی وزارت دفاع رابرت گیتس مشاور ارشد نظامی وی بوده است.

آنچه مشخص است، اینکه هنوز درگیری ها در تیم انتقال قدرت دونالد ترامپ بر سر تعیین گزینه وزارت خارجه زیاد است و شاید طی چند روز آینده این گزینه در نهایت معرفی شود. آنچه اما اکنون مشخص شده این است که علیرغم انتقادات به میت رامنی در میان وفاداران به ترامپ، توجه به گزارش های احتمال تعیین وی از سوی ترامپ برای تصدی این پست بیشتر است.

اما اینکه آیا وی این مقام را در نهایت قبول خواهد کرد یا نه، مسأله ای است که هنوز مشخص نیست و سخنگوی وی نیز در این مورد اظهار نظری نکرده است.
 
اختلاف بین مشاوران دونالد ترامپ برای تعیین وزیر خارجه / جولیانی، رامنی یا شخص دیگر؟ 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار