بازدید 13861
۸

گفت وگوی چهار دقیقه ای «صریح و مؤدبانه» اوباما با پوتین در حاشیه اجلاس APEC

در حالی که چندی بیش به پایان دوره ریاست جمهوری باراک اوباما در آمریکا نمانده است و هنوز مشخص نیست، وضعیت سیاست خارجی جانشین وی در کاخ سفید به چه ترتیبی باشد، در حاشیه اجلاس APEC گفت وگویی چهار دقیقه ای میان وی و همتای روسی اش بر سر مسأله سوریه و همچنین اوکراین صورت گرفته است.
کد خبر: ۶۴۲۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴ 21 November 2016

در حالی که چندی بیش به پایان دوره ریاست جمهوری باراک اوباما در آمریکا نمانده است و هنوز مشخص نیست، وضعیت سیاست خارجی جانشین وی در کاخ سفید به چه ترتیبی باشد، در حاشیه اجلاس APEC گفت وگویی چهار دقیقه ای میان وی و همتای روسی اش بر سر مسأله سوریه و همچنین اوکراین صورت گرفته است.

به گزارش «تابناک»؛ این موضوع را یکی از مقامات کاخ سفید بیان کرده است. به گفته وی، باراک اوباما از رئیس جمهور روسیه خواسته، به تعهدات این کشور در قالب موافقتنامه مینسک پایبند باشد و همچنین به پوتین تأکید کرده است که آمریکا و متحدان این کشور به حفظ تمامیت ارضی اوکراین متعهد هستند.

این مقام کاخ سفید همچنین اشاره کرده است که در این گفت وگوی چهار دقیقه ای، اوباما از پوتین خواسته است که همکاری وزرای خارجه دو کشور برای به دستگیری ابتکار عمل به همراه سایر اعضای جامعه بین المللی در راستای پایان دادن به خشونت در سوریه و کاهش اثرات مخرب انسانی آن ادامه پیدا کند.

گفتگوی چهار دقیقه ای«صریح و مودبانه» اوباما با پوتین حاشیه اجلاس APEC 
این نخستین گفت وگوی رو در روی دو رئیس جمهور بعد از انتخابات آمریکاست. پیش از این، پوتین و اوباما قبل از 8 نوامبر و پس از آنکه آمریکا روسیه را به انجام حملات سایبری برای تحت تأثیر قرار دادن نتایج انتخابات آمریکا متهم کرد، با یکدیگر گفت وگو کردند.

همچنین وال استریت ژورنال اشاره کرد، اوباما به پوتین تأکید کرده که به زیردستان خود دستور دهد تا با آمریکا و اروپا برای به دست دادن راه حلی نهایی برای اوکراین همکاری کنند. وی گفته است، هدف این است که ببینند، آیا تا قبل از پایان دوره رسمی ریاست جمهوری اوباما این امر محقق می شود یا نه.

اوباما به گفته خود همچنین نگرانی هایش را در مورد خشونت ها در حلب ابراز کرده و البته گفته است که این گفت وگو، گفت وگوی صریح و مؤدبانه بوده است.

همچنین سخنگوی کاخ کرملین «دیمیتری پسکوف» درباره این گفت وگو بیان کرده است، هر دو رئیس جمهور از این که طی این سال ها نتوانسته اند در مورد مسأله اوکراین پیشرفتی کنند، ابراز پشیمانی کرده اند اما تأکید نموده اند که از زمان باقی مانده در دوره اوباما باید برای به دست دادن راه حلی برای بحران سوریه استفاده کنند.

این در حالی است که هفته گذشته در حالی که اوباما در آلمان بود، با همتایان اروپایی خود برای اعمال تحریم های بیشتر بر روسیه بر سر مسأله اوکراین توافق کرد. اوباما همچنین به صراحت بیان کرد که آمریکا شواهد روشنی دارد که روسیه پشت حملات سایبری در انتخابات بوده است.

اوباما طی یک کنفرانس خبری به همراه آنگلا مرکل گفت: من به فکر یک روابط سازنده با روسیه بودم اما به اندازه کافی واقع بین بودم که متوجه شوم اختلافات مهمی بین نگاه روسیه و آمریکا به دنیا وجود دارد. امیدوارم که رئیس جمهور منتخب و جدید نیز این روابط سازنده با روسیه را در جایی که همسو با ارزش های ماست ادامه دهد؛ اما در جایی که روسیه از ارزش های اصلی ما انحراف پیدا می کند، با این کشور به مقابله برخیزد.

اجلاس سالیانه همکاری اقتصادی آسیای پاسفیک یا APEC که امسال در پرو برگزار شد، اجلاسی است که از سال 1993 مرتب و در سطح رهبران کشورهای عضو برگزار می شود و هدف اصلی آن تقویت همکاری های اقتصادی و بعضا سیاسی در بین کشورهای عضو این اجلاس است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
گفتگوی مودبانه !!!! شوخی میکنید .... تابحال شما حاکمان کشورهای دیگر لفظ بی ادبی شنیده اید؟؟؟ مواردی را که مطمئن هستند بسیار صریح اعلام میکنند ولی بی ادبانه نه ... دوستان در ایران هستند که هر چه از دهانشان بیرون میاید میگویند و پلاکارد و کارتون و ... جهت تخریب افراد منتشر میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
مودبانه و با ژست انسان دوستانه همه کارهاشونو می کنند ولی ما هیچ کاری نکرده کلی لاف می آییم و حرفهای گنده گنده می زنیم
امير
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
واقعاگل گفتي ماحتي با خودمان هم مودبانه صحبت نميكنيم چه برسه با ديگران
مشکل اصلی اینجاست که هر کدام از این دو کشور کل دنیا را فقط برای خودشان می خواهند و این تناقض حل شدنی نیست.
گفتگویِ صریح و مؤدبانه و اتمامِ حجت
در موردِ اوکراین و سوریه
چون میخواهد پوتین را در هر دو جبهه مشغول کند
روسها پوسیده و با افکاری یخ زده هستند
با طنابِ ایشان فقط نه نه نه
تاربخ نشون داده روسيه هرجارا اشغال كنه ديگه عمرا پس بده حتي كريمه را
در این فکرم که آیا ما به شعار نه شرقی،نه غربی امروز هم مثل دیروز همان اندازه پایبندیم؟
روسیه یا هر کشور دیگر هرکجا اشغال کنند عاقبت ترک خواهند کرد.در کریمه هرچند جزو خاک اوکراین هست و روس تبارها اکثریت هستند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار