بازدید 4739

دیدار پوتین و اوباما در اوج اختلاف‌ها

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و باراک اوباما همتای آمریکایی وی در حالی روز یکشنبه در لیما پایتخت پرو دیداری کوتاه داشتند که دو کشور در اوج اختلاف های دو جانبه و بین المللی هستند.
کد خبر: ۶۴۲۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰ 21 November 2016
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و باراک اوباما همتای آمریکایی وی در حالی روز یکشنبه در لیما پایتخت پرو دیداری کوتاه داشتند که دو کشور در اوج اختلاف های دو جانبه و بین المللی هستند.

به گزارش ایرنا، دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه به خبرنگاران گفت: در دیدار کوتاه پوتین و اوباما در حاشیه اجلاس سران جامعه اقتصادی آسیا و اقیانوس آرام در لیما، برخی موضوع های مورد علاقه از جمله سوریه بررسی شد.
 
خبرگزاری روسیا سگودنیا به نقل از پسکوف نوشت: دیدار دو رئیس جمهوری پیش از نشست کاری سران در لیما برگزار شد که در آن از پیشرفت نکردن روند حل و فصل مساله اوکراین نیز ابراز تاسف کردند.
 
وی افزود: سران دو کشور خاطرنشان کردند که در دو ماه باقی مانده مسئولیت دولت کنونی اوباما، مذاکرات حل مساله سوریه و رایزنی وزیران خارجه روسیه و آمریکا در این باره همچنان ادامه یابد.
 
روسیه و آمریکا در بدترین دوره روابط اقتصادی، سیاسی و همچنین نظامی در بیش از دو دهه گذشته بسر می برند و مسکو تاکنون بارها از ادامه سیاست های ضدروسی دولت اوباما انتقاد کرده است.
 
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با انتقاد از رویکردهای ضدروسی رئیس جمهوری آمریکا گفت: باراک اوباما سخنان خود را نقض می کند و در حالیکه بر غیرقابل جایگزین بودن روابط مسکو و واشنگتن تاکید می کند، اما خواستار ادامه اقدام ها علیه مسکو است.
 
به گزارش ایرنا، لاوروف که برای شرکت در نشست سران کشورهای عضو جامعه اقتصادی آسیا و اقیانوس آرام در لیما پایتخت پرو حضور دارد، توصیه اوباما به دونالد ترامپ رئیس جمهوری آینده آمریکا برای ادامه سیاست های ضدروسی را ناگوار اعلام کرد.
 
پایگاه خبری وزارت خارجه روسیه روز یکشنبه به نقل از سخنان لاوروف نوشت: درخواست برای اقدام علیه روسیه ناراحت کننده است.
 
روابط واشنگتن و مسکو از سال 2014 در سه محور گسترش نفوذ نظامی ناتو بوِیژه آمریکا نزدیک و حتی هم مرز روسیه در شرق اروپا، دریای بالتیک و اوضاع سوریه تیره شده است.
 
از سوی دیگر، آمریکا و اتحادیه اروپا از سال 2014 با طرح اتهام دخالت روسیه در درگیری های شرق اوکراین و کمک به مخالفان دولت این کشور، مجموعه ای از تحریم های گسترده اقتصادی و مالی ضدروسی را وضع کرده اند که واکنش متقابل مسکو را در پی داشته است.
 
ویتالی چورکین نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل 25 مهرماه اعلام کرد: روابط مسکو و واشنگتن به پایین ترین سطح و دوره جنگ سرد رسیده و وضع کلی بسیار بد و بدترین از سال 1973 (شوروی) است.
 
اوباما همچنین در سفر روز پنجشنبه خود به برلین و دیدار با برخی سران کشورهای اروپایی در ادامه سیاست های ضدروسی، برای تمدید تحریم ها علیه روسیه مرتبط با اوضاع اوکراین به توافق رسید.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست