بازدید 17865

نگاهی به آرا و عقاید «مایک پومپئو» رئیس آینده CIA در رابطه با ایران / سناتوری که خواهان بازدید از انتخابات مجلس در ایران شده بود +ویدیو

قرار است، مایک پومپئو در دولت دونالد ترامپ مسئولیت آژانس اطلاعات مرکزی این کشور را بر عهده بگیرد. نامی که پیش از این در محافل رسانه ای ایران کمتر شناخته شده بود، در واقع یکی از دست راستی های افراطی در حزب جمهوری خواه است که خط فکری وی، نشان دهنده دشمنی سخت با ایران و به ویژه توافق هسته ای است.
کد خبر: ۶۴۱۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴ 19 November 2016
قرار است، مایک پومپئو در دولت دونالد ترامپ مسئولیت آژانس اطلاعات مرکزی این کشور را بر عهده بگیرد. نامی که پیش از این در محافل رسانه ای ایران کمتر شناخته شده بود، در واقع یکی از دست راستی های افراطی در حزب جمهوری خواه است که خط فکری وی، نشان دهنده دشمنی سخت با ایران و به ویژه توافق هسته ای است.

به گزارش «تابناک»، مایک پومپئو یکی از منتقدان سرسخت توافق هسته ای با ایران است و اتفاقا چهره ای است که در کنار افرادی نظیر جام بولتون وی را در سمت راست خط فکری افراطی در حزب جمهوری خواه طبقه بندی می کنند؛ هر چند به اندازه جام بولتون در خصوص ابراز عقاید افراطی خود صریح و بی پرده نیست.

نگاهی به آرا و عقاید «مایک پومپئو» رئیس آینده CIA در رابطه با ایران / سناتوری که خواهان بازدید از انتخابات مجلس در ایران شده بود 
نماینده ایالت کانزاس در سه دوره کنگره آمریکا، که از آکادمی علوم نظامی وست پوینت در آمریکا فارق التحصیل شده است، را به عنوان یکی از تندروترین اعضای متخصص در امور خارجی در میان حزب جمهوری خواه تلقی می کنند. طی دو سال گذشته، وی بیش از همه به دلیل انتقادات سخت و تند خود از هیلاری کلینتون به خاطر حمله ایالات متحده به بنغازی لیبی و البته تلاش هایش برای بسته شدن زندان گوانتانامو در کوبا شناخته شده است.

وی به محض آنکه نامش به عنوان گزینه اصلی تصدی پست ریاست در CIA مطرح شد، در توییتر خود درباره توافق هسته ای با ایران نوشت: منتظر ملغی کردن این توافق فاجعه بار با بزرگترین حامی تروریسم در دنیا هستم.

روز گذشته وی طی بیانیه ای عنوان کرد که سخت است از نمایندگی ایالت کانزاس در کنگره آمریکا برای تصدی پست جدید اقدام کند؛ اما در نهایت فرصت آن را پیدا کرده که رهبری بهترین نیروهای اطلاعاتی دنیا را ـ که تمام تلاش خود را برای امن نگاه داشتن این کشور و البته کانزاس به کار می گیرند ـ به دست بگیرد و فراخوان برای این خدمت، چیزی است که وی نمی تواند آن را نادیده بگیرد.

به این ترتیب، قرار است پومپئو جایگزین «جان برنان» در CIA شود که از سال 2013 در این مقام حضور داشته است. نکته جالب در مورد پومپئو این است که وی از جمله افرادی بود که بعد از افشاگری های ادوارد اسنودن در مورد برنامه های گسترده جاسوسی آمریکا خواهان اجرایی شدن مجدد آنها بود.

مایک پومپئو چنانچه ذکر شده، در ابتدا از کالج نظامی وست پوینت در امریکا فارق التحصیل شده و بعد از آن به تحصیل در رشته حقوق در هاروارد و مدرسه حقوق ویلیامز و کانولی در واشنگتن پرداخته است.

وی برای اولین بار در سال 2010 به نمایندگی کنگره رسید و در کمیته اطلاعات مشغول کار شد. طی رقابت های اولیه انتخاباتی در حزب جمهوری خواه برای تعیین کاندیدای نهایی این حزب در انتخابات آمریکا، پومپئو از مارکو روبیو سناتور ایالت فلوریدا حمایت کرد؛ اما بعد از آن که دونالد ترامپ به عنوان کاندیدای اصلی حزب معرفی شد، شدیدا به حمایت از ترامپ پرداخت و صریحا بیان کرد که هیلاری کلینتون نمی تواند رئیس جمهور آمریکا باشد.

اما در مورد دیدگاه های وی در مورد ایران و توافق هسته ای باید گفت، پومپئو علاوه بر آن که یکی از منتقدان سر سخت توافق سال 2014 بین ایران و 5 + 1 است، از جمله سناتورهایی است که حامی چندین طرح ارائه شده برای اعمال تحریم های بیشتر بر ایران بوده است. وی به همراه دو تن دیگر از نمایندگان جمهوری خواه، در خواست ویزا برای سفر به ایران و بازدید از روند انتخابات مجلس شده بود.

پومپئو و سناتور تام کاتن از جمله کسانی هستند که دولت اوباما را متهم به آن کرده اند که در توافق هسته ای برخی امتیازات محرمانه را به ایران تقدیم نموده است. وی به همراه کاتن گزارشی نیز در همین خصوص آماده کرده و به مقامات آژانس بین المللی انرژی اتمی فرستاده بودند و تأکید کردند، در این توافق دولت اوباما با ایران بر سر ساز و کارهای سری برای بازدید از مراکز نظامی زد و بند کرده است.

وی همچنین همان گونه که ذکر شد، از حامیان سرسخت برنامه جاسوسی گسترده آژانس امنیتی ملی ایالات متحده است و این برنامه را برنامه ای مهم خطاب کرده است. وی همچنین ادوارد اسنودن را برای افشای این برنامه، یک خیانتکار خطاب کرده که باید از روسیه به آمریکا بازگردانده و به مرگ محکوم شود.

وی دیدگاه های ضد اسلامی قوی نیز دارد و بعد از حملات ترویستی به ماراتن بوستون با انتقاد شدید از رهبران گروه های اسلامی در آمریکا از آنها خواسته بود تا وظیفه خود برای تعیین موضع در برابر این حملات را انجام داده و یا به همکاری با تروریست ها متهم شوند.

انتخاب وی به عنوان رئیس CIA از نظر بسیاری از تحلیلگران به همراه انتصابات اخیر دونالد ترامپ نشان از آن دارد که نظام فکری یازده سپتامبر با محوریت راست افراطی در حزب جمهوری خواه در حال بازگشت به سیاست های آمریکاست. این حلقه احتمالا در روزهای آینده با انتصاب وزیر امور خارجه تکمیل خواهد شد.
 
تعداد بازدید : 59
دانلود 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۱۲
فارغ التحصيل درسته تابي جون نه فارق التحصيل
مثل ایران شده هشت سال اصول گراها میان زعد میرن هشت سال اصراح طلبها.
مگر آنهایی که دشمنی آشکار با ما نداشتند چه گلی زدند اتفاقا به نظر من اینها که آشکارا مخالفت اظهار می کنند بهتر میشود درک شان کرد
خدا رحم کنه
سگان زرد برادران شغال هستند واسه مسلمانان سران رژیم جنایتکار امریکا حیواناتی بیش نیستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
ولی ظاهران سران دولت فخیمه تدبیر !! و امید مثل شما فکر نمیکنن و همچنان خیال خام و رویای کودکانه بستن با کدخدا را در ذهن میپرورانند کدخدا هم انصافا خوب با این جماعت ساده بازی کرده تا امروز همه چیزمان نقد گرفت و چند وعده توخالی، نسیه داد از روز امضای برجام هم که هر روز یک عهد شکنی و یک لگد به برجام آخریش هم که تمدید تحریم ها برای 10 سال و پر دادن بوئینگ های خیالی حضرات بود و جوابی که از دولت تدبیر و امید گرفت تهدید با یک یک بسته فنی تو خالی بود که همه میدونن ایران هیچ برگ برنده ای نداره که رو کنه هر آن چه داشت مفت به باد داد .
همگونه که بوش پسر پس از اتمام دوره جمهوریش اعلام کرده بود دچار اشتباه بزرگی در دوره مدیریت هشت ساله شده و بجای حمله به عراق به ایران باید حمله می کرد. اسلاف نابکارش هم همین ایده را دارند ولی باید بدانند در ایران با سرب داغ سردار سلامی مواجه خواهند شد و همه آنها به دریا ریخته خواهند شد.
جان بولتون نه جام بولتون
فارغ التحصيل نه فارق التحصيل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
معمولا کامنت نمیزارم ولی اومدم غلط های املایی رو تذکر بدم که دیدم حق مطلب رو ادا کردی
از خبرنکاران عزیز درست نوشتن انتظار زیادی نیست.
لا حول ولا قوه الا بالله العلی العظیم
خوبیش اینه که برای این آمریکاییهای تندرو که 8 سال از کاخ سفید دور بودند و هزینه و ناکامی سالهای دور در عراق و افغانستان یادشون رفته، غیر از چند تا شلوار دریده داعشی و آل سعود در حال فروپاشی که در حال عقب نشینی سریع در عراق و سوریه هستند، ماشین جنگی و اهرم مداخله در منطقه باقی نمانده... نه پولی برای تنش جدی دارند نه آمادگی سیاسی و اجتماعی در داخل کشورشون. با سیاستهای اوباما در بازار نفت، اوکراین، یمن (منطقه حساس باب المندب)، عراق و سوریه ، به هیچ وجه اجماع جهانی علیه ایران قابل تکرار نیست و فقط میتونند از این به بعد تحریم یک جانبه کنند مثل همین داماتو. تحریم یک جانبه و فشار به سایرین هم چیز جدیدی نیست و برای ایران که سهمش از بازار نفت و امنیت منطقه پس گرفته ضربه هم حساب نمیشه.
برای همین بود که عده ای از انتخاب ترامپ‌ذوق زده شدند!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس