بازدید 7470

حزب‌الله: دوران جنگ چریکی به سر آمده، ما ارتشیم

معاون دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که این حزب ارتشی آموزش دیده دارد و مقامت دیگر از جنگ چریکی استفاده نمی‌کند. او گفت: اکنون ما مسلح‌تر و آموزش‌دیده‌تر شده و تجارب خوبی داریم و همه اینها برای حمایت از لبنان است.
کد خبر: ۶۴۱۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۸ 16 November 2016
معاون دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که این حزب ارتشی آموزش دیده دارد و مقامت دیگر از جنگ چریکی استفاده نمی‌کند. او گفت: اکنون ما مسلح‌تر و آموزش‌دیده‌تر شده و تجارب خوبی داریم و همه اینها برای حمایت از لبنان است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، نعیم قاسم، معاون سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در گفتگویی که در مرکز توسعه اندیشه‌های اسلامی در بیروت انجام شد، اظهار داشت: رژه نظامی در شهر القصیر سوریه پیامی آشکار برای همه بود و به توضیح و تفسیر نیاز ندارد زیرا هر توضیحی باعث از دست رفتن پیام آن خواهد شد و همه طرف‌ها باید از این رژه همانگونه که هست برداشت خود را داشته باشند.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: حزب الله ارتشی آموزش دیده دارد و مقاومت دیگر از جنگ چریکی استفاده نمی‌کند، اکنون حزب الله مسلح‌تر و آموزش‌دیده‌تر شده و تجارب خوبی دارد و همه اینها برای حمایت از لبنان است.

نعیم قاسم تاکید کرد: میشل عون،‌ رئیس جمهور لبنان همپیمان استراتژیک ما است و او از انتخاب های ملی و عمومی ما حمایت می‌کند، در مورد جزئیات باید بگویم که عون برنامه و تیم خود را دارد و ما به او اعتماد داریم و در بسیاری از موضعگیری‌ها و طرح‌ها نقطه نظرات مشترکی داریم.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان افزود: ما در سوریه حضور داریم و نیازی به تفسیر و یا توجیه نیست، ما در کنار ارتش و دولت سوریه هستیم، اگر دخالت ما در سوریه نبود تروریست‌ها وارد مناطق مختلف لبنان می‌شدند و البته مساله دخالت ما در سوریه در حال حاضر موضوع بحث در محافل لبنان نیست.

وی ادامه داد: هماهنگی میان ما و فرماندهی سوریه بسیار عالی است و رژه نظامی نیز بخشی از اقدامات میدانی است.

معاون سید حسن نصرالله در ادامه تاکید کرد: مقاومت با وجود برخورداری از قدرت قصد ندارد از نیروی نظامی خود در اختلافات داخلی لبنان استفاده کند، ما می خواهیم در فعالیت‌های سیاسی و انتخاباتی مانند بقیه گروه‌ها شرکت کنیم که یا پیروز می‌شویم و یا شکست می‌خوریم.

قاسم در ادامه گفت: تضادی میان مقاومت و نقش‌مان در سوریه با اقداماتمان برای لبنان وجود ندارد، در واقع ما نقش بسیاری در عدم توقف فعالیت دولت کنونی و برگزاری جلسات پارلمان داشتیم و آنچه امروز می‌خواهیم وضع قانونی عادلانه برای انتخابات بر اساس نسبیت است زیرا این تنها راه برای اصلاح ساختار لبنان و مقابله با فساد است.

وی درباره تشکیل کابینه نیز اظهار داشت: اعلام کردیم که نبیه بری، رئیس پارلمان را برای مذاکره در خصوص تشکیل کابینه و جزئیات مشارکت جناح‌ها مسئول کردیم و تمامی جزئیات را با او مورد بررسی قرار می‌دهیم، ما همچنان در مرحله مذاکره عمومی درباره توزیع پست‌ها هستیم و امیدواریم که بتوانیم مذاکرات را به سرعت پایان بخشیم و کابینه نیز به سرعت تشکیل شود.

این چهره حزب الله ادامه داد:‌ ما بخشی از ساختار دولت لبنان بوده و تا آنجا که باید مسایل لبنان را در نظر می‌گیریم اما به تنهایی نمی‌توانیم معادلات را تغییر دهیم، ما به دنبال اجرای کامل توافقنامه طائف بوده و در حال حاضر موضوع تغییر و یا اصلاح آن را مطرح نمی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه حزب الله آماده است در راستای منافع کشور از سهم خود منصرف شود،‌ گفت:‌ وجود حزب الله و اقداماتش از دلایل برقراری آرامش و ثبات در لبنان است و همواره این حزب به تعهدات خود پایبند بوده و در انتخابات ریاست جمهموری نیز مشارکت داشته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی