بازدید 13236

اتفاقی مفید در رفاه شهروندان ایرانی

کد خبر: ۶۴۰۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵ 15 November 2016
قطعا ما همگی بارها در شهر خود به دنبال مکان‌های مشخصی بوده‌ایم؛ پارکینگ، پمپ بنزین، رستوران، داروخانه و یا هر چیز دیگری. همگی ما بارها به دنبال این سوال بوده‌ایم: «کی کجاس؟». سوال ساده‌ای است؛ اما اکثر اوقات پاسخ آن پیچیده است. اما از این به بعد، پاسخ به این پرسش برای شهرواندان ایرانی ساده خواهد بود.

به گزارش تابناک، در دو سال اخیر، پیدایش و ظهور کسب‌ وکارهای نوپا در حوزه دیجیتال رشد چشمگیری داشته؛ اما پیدایش و ظهور با موفقیت و کاربردپذیری متفاوت است. غرور ملی را کنار بگذاریم؛ اکثر کسب‌ وکارهای فعال در این حوزه، به جز تعداد محدودی از آن‌ها، در این 2 سال کم کاربرد و یا بی‌کاربرد بوده‌اند. اما در این میان نام کسب ‌وکاری به چشم می‌خورد که اقدام به رفع نیازی اساسی از ایرانیان کرده است؛ «کی کجاس»، وب‌سایت و اپلیکیشنی که نامش نیز نشان از کاربردی بودن آن دارد. 

در خارج از مرزهای کشور ما، برای پیدا کردن مکان‌های مورد نظر، غالباً از ابزاری به نام Foursquare استفاده می‌شود. کاربران تنها با وارد کردن کسب و کار مورد نظر خود (مثلا کافه) از لیست مکان‌های موجود در موقعیت جغرافیایی خود، آگاه می‌شوند. اما این ابزار هیچ‌گاه در ایران نتوانست مورد استقبال واقع شود. وب سایت و اپلیکیشن Foursqaure در ایران چه از لحاظ کمی و چه از لحاظ کیفی نتایج مناسبی را در اختیار کاربران قرار نمی‌دهد. حال ابزاری بومی در ایران ظهور یافته که این امر را با کیفیت بسیار بالایی محقق ساخته است.
در وب‌سایت و اپلیکیشن «کی‌کجاس» تا کنون بیش از 218000  مکان در شهر تهران به ثبت رسیده که این رقم با سرعت بالایی در حال افزایش است. ابزار «کی کجاس» با استفاده از این پایگاه داده عظیم و رو به رشد و همچنین ایجاد  362 دسته‌بندی متنوع و پرکاربرد مثل سینما، خودپرداز بانک، پارکینگ، رستوران، دندانپزشکی و... ، طراحی ساده و زیبا و در نهایت قرار دادن امکانات دیگر از قبیل راهنمایی برای رسیدن به مکان مورد نظر از راه‌های مختلف، توانسته بدون گذشت زمان زیادی نشان دهد که بی‌رقیب خواهد بود و درصورت ادامه این روند حتی می‌تواند به بازار جهانی چشم بدوزد.
 
در اپلیکیشن و وب‌سایت «کی‌کجاس» شما تنها کسب و کار مورد نظر خود را که به دنبال آن هستید مشخص خواهید کرد و «کی‌کجاس» تمامی مکان‌های مورد نظر  در موقعیت جغرافیایی شما را بر روی نقشه نمایش خواهد داد و شما می‌توانید به تمامی اطلاعات تکمیلی این مکان‌ها نیز از قبیل شماره تماس در همین محیط دسترسی داشته باشید. همچنین امکان نظردهی در مورد مکان‌ها، آپلود تصویر ، راه‌های دسترسی به مکان‌ها از طریق وسایل نقلیه عمومی، نزدیک‌ترین ایستگاه‌ها به مکان مورد نظر و سایر امکانات موجود در این ابزار سبب شده است که در «کی کجاس» هیچ پرسشی در مورد مکان‌های مورد نظر ما بی‌پاسخ باقی نماند.

«کی کجاس» در حال حاضر فعالیت خود را برای شهروندان تهرانی به مرحله اجرا گذاشته و تا حدود دو ماه دیگر این ابزار کل ایران را پوشش خواهد داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل