بازدید 31190

گزارش کمیته سه نفره درباره ادعاهای کروبی از زبان دادستان

این در حالی است که بر پایه اظهارات دادستان کل کشور، آقای کروبی نام‌های جدیدی را به کمیته سه نفره اعلام نکرده و با درباره اثبات نادرستی ادعاهایش در موارد اخیر اظهارنظری نکرده است؛ بنابراین، به نظر می‌رسد که دست‌کم آقای کروبی در صورت تأیید اظهارات دادستان کل کشور، می‌تواند در این برهه، التیامی باشد برای احساسات جریحه‌دار شده مردم بر پایه این گزارش‌ها.
کد خبر: ۶۴۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۳:۳۱ 14 September 2009

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، دادستان کل کشور، در برنامه گفت‌وگوی خبری 22:30 دقیقه شبکه دوم تلویزیون از بی پایه بودن ادعاهای کروبی درباره تجاوز و هتک حرمت بازداشت شدگان رخدادهای اخیر خبر داد.

به گزارش «تابناک»، در این برنامه تلویزیونی، دادستان کل کشور گزارش داد که خود آقای کروبی نیز با توجه تحقیقاتی که از سوی کمیته سه نفره قوه قضائیه انجام شده، مجاب گشته که ادعاهایش صحت نداشته و بر پایه اطلاعات نادرست بیان شده است.

بنا بر این گزارش، آقای کروبی خواهان این است که درباره دیگر گزارش‌های خود به این کمیته، تحقیقاتی صورت بگیرد و در صورتی که ادعایش نقض شد، آن زمان شجاعانه اعلام خواهد کرد که ادعاهایش نادرست بوده است.

این در حالی است که بر پایه اظهارات دادستان کل کشور، آقای کروبی، نام‌های جدیدی را به کمیته سه نفره اعلام نکرده و یا درباره اثبات نادرستی ادعاهایش در موارد اخیر اظهارنظری نکرده است؛ بنابراین، به نظر می‌رسد که دست‌کم آقای کروبی در صورت تأیید اظهارات دادستان کل کشور، می‌تواند در این برهه، التیامی باشد برای احساسات جریحه‌دار شده مردم بر پایه این گزارش‌ها.

گفتنی است، چندی پیش، سخنگوی حزب اعتماد ملی گفته بود: «آقای کروبی در نامه خود ابراز امیدواری کرده بود که این گزارش‌ها درست نباشد ...» بر این اساس، همه منتظرند که آقای کروبی با شجاعتی که در ایشان سراغ است، واکنش مناسبی از خود نشان دهند.

از آن سو، چنانچه دادستان کل کشور نیز معتقد است، گزارش کنونی تنها درباره اظهارات آقای کروبی در مورد ادعای تجاوز جنسی بوده و تحقیقات دیگر اجع به مسببان حوادثی چون کوی دانشگاه و بازداشتگاه کهریزک همچنان ادامه دارد.

به هر روی، رخدادهایی در چند ماه گذشته در ایران و اتفاقا در روز روشن و در انظار عموم رخ داده است که مستقیم بر زندگی مردم تأثیر گذاشته و نمی‌توان آن را نادیده گرفت و مقصر هر که باشد، باید به نحو مقتضی و عادلانه مورد پیگرد حقوقی و قانونی قرار گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
چطور است که خیلی از آقایان و خیلی از سایتها و جراید وقتی در مورد آقازاده های معلوم الحال مطالبی بیان شد دادو فریاد کردند که آبروی افراد را بردند ولی حالا لب فروبسته اند و در مورد آبروی رفته نظام هیچ حرفی نمی زنند ؟
الهم اصلح کل فاسد من امور المسلمین...
بس چرا ريختن و اسناد رو جمع كردن. خود اژهاي هم ديروز تو گفتگو ويژه جوابي نداشت و فقط تلاش كرد بگه به من ربطي نداشته.(البته ميدونم نظرمو نميذاري تابناك چون تازگيها خيلي سايتتون ترسو شده)
واقعا موسوی و کروبی آبروی همه اصلاح طلب ها رو بردن.من نمیدونم این افراد ملت رو احمق فرض کردن که اینقدر نقیض توی حرفهای خودشون وجود داره.
یک طرفه قاضی رفتن دلنشین نیست کاش از آقای کروبی هم خواسته می شد در همان برنامه شرکت کند.
اميدواريم اين برخوردهاي عادلانه و قانوني در رابطه با آن دسته از مسئولين يا نشريات طرفدار دولت كه بعضا با تهمت هاي ناروا مثل ملاقات آقاي فاتح به مهدي هاشمي در يكي از رستورانهاي انگليس يا انقلاب مخملي و... كه سعي در انحراف افكار عمومي وحتي بي اعتبار كردن بعضي از شخصيتهاي نظام را دارند، بعمل آيد تا مردم با اعتماد بيشتر مسائل را دنبال كنند
البته اينكه ترويج شايعات را شجاعت بناميم تنها از سايتي مانند تابناك بر مي آيد وگرنه آنچه كه بتواند كروبي را توصيف كند نه شجاعت كه سادگي وي مي باشد. اصولآ كروبي از روز اول وارد بازي شد تا در ايام پس از شكست از شجاعت !!! وي سو استفاده شود. در اين بين عملكرد سايت شما نيز دست كمي از خود كروبي ندارد. لعنت خدا بر منافقين...
آقای تابناک شما دیگر از نمک پاشیدن به زخم های مردم خودداری کنید. وظیفه تدارک دستگیری و حتا قتل کروبی و سران اصلاحات را به کیهان واگذار کنید و مطمئن باشید از عهده بر خواهند آمد.
اقاي كروبي
چرا با ابروي ملت ، كشور ، و نظام بازي مي كنيد؟؟؟؟؟؟؟
اللهم عجل لوليك الفرج .....
ای کاش این جلسه با حضور آقای کروبی برگزار می شد. در آن صورت می شد نسبت به صحت مطالب مطرح مطمین تر بود. تنها به قاضی رفتن خیلی جالب نیست.
خوب الحمدلله،حالا وقتشه يك برنامه مستقيم هم با آقاي كروبي بگذارند ،با شجاعتي كه همه از ايشان سراغ داريم اگر آنچه گفته شد راست باشد ايشان شجاعانه اعلام ميكنند.
باشه !
خاک بر دهانتان که به دنبال صاف و صوف کردن تهمتهای کروبی به نظام هستید .....البته شما که اصل نظام را قبول ندارید....
مرگ بر تابناک خائن
باشه اجازه بدین کروبی بیاد "تلویزیون" ، اعتراف نامه اش رو بخونه ! چرا میترسین بیاد تلویزیون حرفهاشو بزنه؟ این چه عدالتیه که اجازه دفاع بهش داده نمیشه؟
لااقل مثل دفعه قبل ، سارق ریش تراش را مجازات کنید!
تاشما هم بلافاصله ایشان را دستگیر کنید
با سلام
تابناک جون ما قسم حضرت عباس را باور کنیم یا دم خروس را ، بستن روزنامه -سایت- و دفتر کروبی را باور کنیم یا اینکه کروبی متقاعد شده را ، راستی اگه کروبی متقاعد شده چرا او را به سیما نمیاورند تا تمام دنیا بفهمند در جمهوری اسلامی کوچکترین برخوردی با مخالفین نمیشود و تبلیغ برای نظام باشد اصلا" علت بستن کهریزک برای چه بود بقول خاتمی ابش خوب نبود و نقاشی شده نبود و یا بعلت هوای الوده بسته شد
درود بر کروبی
آقاي كروبي مردي شجاع. مردمي و محبوب ميان مردم. از ايشان مي خواهيم قاطعانه پيگير حقوق حقه ما مردم باشند
حداقل آقای کروبی ....یعنی چه ؟چرا این جمله شما نه خبری نه سوالی نه فعل مشخص نه فاعل مشخص نه... ؟؟؟به زودی باید پاسخ گوی این گونه مطالب در فضای سایبر باشید....
گفتگو
آقای کروبی به دلیل تهمت و افترا و ادعای دروغ و باطل خود که موجب هتک حرمت نظام و وهن جمهوری اسلامی در سطح بین الملل شد باید محاکمه شده و پاسخگو باشد . چگونه است که اگر یک فرد معمولی به کسی نسبت ناروایی بدهد و نتواند اثبات کند، طبق احکام قضایی اسلام حد بر او جاری می شود . اما آقای کروبی به راحتی به نظام تهمت می زند و آبروی نظام را می برد و کسی با او کاری ندارد .
ما از سایت تابناک انتظار داریم با پیگیری مجازات مدعیان تقلب و این ادعاهای شنیع، اعتماد از دست رفته خوانندگانش را بازگرداند؛ زیرا در این مدت استفاده شما از اخبار جهت دار رسانه های افراطی اصلاح طلبان، طرفداران اصلی سایت را که افراد مذهبی و انقلابی هستند، خیلی سرخورده کرده است و خود شما باید اعتماد را به این پشتوانه اصلی تان بازگردانید
آقای کروبی اگر به معترف به خطا و اشتباه بشوند لازم است که توسط نظام به شدید ترین وضعی محاکمه شوند
واقعا آقای کروبی بفرماینداشتباه کردم تمام است اگر عدالت اسلامی باشد چگونه باید برخورد کرد.جواب خودکامگی ها را وبازی با آبروی مردم و نظام چه میشود.
اظهارات جناب کروبی مثل این میمونه که بنده هم به یک شخصی توهمت تجاوز بزنم و آبرو وحیثیتش رو به باد بدم بعد بگم امیدوارم درست نباشه! تکلیف آبروی از دست رفته چی میشه؟در آیات ابتدایی سوره نور هم آمده حتی اگر شخصی یقین داشته باشه که این اتفاق افتاده ولی نتونه ثابت کنه حد بر او جاری میشه.
آقای تابناک شما که همه چیز را میدانید!!!
كروبي را وسط اين بازي هول داده اند اي كاش اين پيرمرد محترم حساب خود را از افراطي ها جدا ميكرد انها دنبال برخورد نظام با كروبي هستند براي همين پرونده او را روز به روز سنگين تر ميكنند
"بنابراین، به نظر می‌رسد که دست‌کم آقای کروبی در صورت تأیید اظهارات دادستان کل کشور، می‌تواند در این برهه، التیامی باشد برای احساسات جریحه‌دار شده مردم بر پایه این گزارش‌ها"
این یعنی چی؟
یعنی کار درستی کرده
من اگه قاضی باشم، فقط اعدام !!!
اشتباه کردن چه آسان است و جبران آن چه سخت. چرا در کشور ما اشتباه کردن برای خاطی اینقدر کم هزینه است؟
" افراد ساده لوح و احمق چوبه های تیرند در دست منافقان."
اگر اینطور است ، چرا خود کروبی را در برنامه دعوت نکردید تا دیگر جای شبهه ای نباشد ! نه برادر هنوز کار ایراد داره !
کروبی در هر شرایطی راست میگوید.
خاک بر سر شما که می دانید و محافظه کاری تهوع اورتان را ادامه می دهید. در گام بعدی به سراغ شما هم می آیند
آخه تابناك جان،عزيز من،قربون اون خبر رساني با ترس و لرزت شما اگه زبانم لال خلافي بكنيد اعتراف مي كنيد؟ميگيد من اين خلاف را كردم؟البته اگه مرد باشي حتما اعتراف مي كني.حالا به نظرت اينان مردند ؟ميگن كه ما اين خلافها را انجام داديم؟اگه نظر منو مي خواهي بعنوان يه ايراني عاشق وطن و نه آشوبگر و اغتشاشگر ميگم كه من بجز نامردي و نا جوانمردي تا بحال چيزي نديدم.
حالا تابناك جان مرد باش و نظر را بذار تا مردان و نا مردان روزگار آن را بخوانند.
درود بر آزاد مردان.
دلم برای کروبی میسوزه
اطرافیانش بنده خدا رو انداختن جلو خودشون...
چرا از آقای کروبی در برنامه دیشب دعوت نشده بود تا پاسخگو باشد. تا زمانیکه حرف ها از دهان دیگر افراد زده شود کسی باور نمی کند!!!!!!
اگر اقای اژه ای و صدا و سیما راست میگویند در همین برنامه اقای کروبی را هم دعوت میکردید تا اعتراف کند .این جور برنامه ها جالب نیست ،اقای اژه ای همه اش میگفت اقای کروبی گفته نمی دانم یعنی انتظار داره مردم باور کنند ، خواهشا هر دو طرف مدعی را در یک برنامه دعوت کنید.
خوب همه می دونن شجاع واقعی کیه .اما مطمئن باشید شما نیستید که اگر بودید این پیام و مهمتر از اون بیانیه آقای کروبی رو هم منتشر می کردین تا یک طرفه به قاضی نرفته باشین. متاسفم که تابناک عزیزم هم به سرنوشت 20:30 ضرغامی داره دچار میشه
موقعی می شد باور کرد که در آن برنامه زنده خود آقای کروبی و یا مشاورای نزدیکش هم تشریف داشتند. عرض کردم برنامه زنده
ای بابا بسه دیگه کروبی انسان سالمی است. اگر حرفی زده دلسوزی بوده
این سخنان را زده اید به حکم مسلمانی و انسانی پاسخ مفصل و مستدل آقای کروبی را هم بزنید.
چرا پاسخ کروبی را درج نمی کنید؟ یا چرا نمی آورنش در تلویزیون این اعتراف به اشتباه را بکند؟
بترسید از روزی که امثال کروبی هم نتوانند مردم اعتماد مردم را جلب کنند هرچند شما ها ناامید تر از اونی هستید که این اینده به فکرتون برسه شما ها
کروبی بزرگوار . تو در تاریخ ماندگار شدی. تاریخ در مورد همه قضاوت میکند.بی رحمانه قضاوت میکند
عاقبت شری همین است.کروبی از دست رفته است
رو سیاهی به تابناک ماند باز هم ...
معنی این جمله شما چیست:< بنابراین، به نظر می‌رسد که دست‌کم آقای کروبی در صورت تأیید اظهارات دادستان کل کشور، می‌تواند در این برهه، التیامی باشد برای احساسات جریحه‌دار شده مردم بر پایه این گزارش‌ها.؟>
راستی سیاست یکی به نعل و یکی به میص را ادامه دهید تا بعد از کروبی نوبت به شما هم برسد.
چرا اجازه نمی دهند خود آقای کروبی و همراهان ایشان در تلوزیون و رسانه ی ملی! حضور پیدا کننده و مدارک خود را ارائه دهند؟
ما همه از خدا مي خواهيم اين جنايت شنيع وضد انساني انجام نشده باشد ولي اين روش انكار بنظر شما مي تواند افكار عمومي را قانع كند؟مدتي است بدترين توهينها وحملات متوجه اقاي كروبي شده است .چرا؟چون مسئله را علني كرد؟خدا وكيلي اگر علني نمي شدفكر ميكنيد كسي پيگيري ميكرد؟فراموش نكنيد اقايان حتي شكنجه را هم تكذيب مي كردند .....تا مرگ محسن روح الاميني وبلند شدن صداي طشت رسوائي .اگر شما صادقيد براي تنوير افكار عمومي اجازه بدهيد اقاي كروبي مداركش را در سيما ارائه كند تا مردم قضاوت كنند شما تحت بدترين سانسورها كروبي را محكوم ميكنيد چرا اجازه نمي دهيد حرفش را بزند؟باور عدالت شما سخت نيست.؟؟
آقای کروبی مرد بزرگی است وهمه باید قدر او رابدانند . مخالفان ایشان متاسفانه سعه صدر ندارند و نمی دانند که ایشان برای روشن شدن حقایق مطالبی را بیان داشتند واجازه بدهند که ایشان هم از گفته ها ونوشته هایش دفاع کند تا قضایا روشن شود.
این برنامه ها نه تنها فایده ای ندارد بلکه باعث ایجاد شبهه می شود. تنها راه اجازه به حجت الاسلام والمسلمین آقای کروبی است تا در برنامه زنده تلوزیونی حاضر و با مردم صحبت کنند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل