بازدید 26403

اظهارات اژه ای در خصوص ادعاهای کروبی

گزارش کمیته سه نفره
کد خبر: ۶۴۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۱:۱۳ 14 September 2009
حجت الاسلام محسنی اژه اي با حضور در برنامه‌ زنده گفت‌وگوي ويژه خبري تاكيد كرد: دشمنان بيشترين بهره‌برداري سوء را از نامه‌هاي كروبي كردند.

به گزارش خبرگزاري فارس، غلامحسين محسني‌اژه‌اي دادستان كل كشور شب گذشته در برنامه گفت‌وگوي زنده ويژه خبري شبكه 2 سيما طي سخناني در خصوص روند تشكيل هيئت 3 نفره قوه قضاييه براي پيگيري مسائل و حوادث پس از انتخابات گفت: اين هيئت در زمان آيت‌الله لاريجاني تشكيل شد؛ چندي قبل اين هيئت متشكل از حجت‌الاسلام رئيسي، بنده و حجت‌الاسلام خلفي از سوي آيت‌الله لاريجاني دستور گرفت كه براي پيگيري مسائل پس از انتخابات و آن چرا كه احياناً جريانات سياسي و برخي از آحاد مردم مطرح مي‌كردند را به صورت همه جانبه پيگيري كند و در نهايت دقت كند كه از هيچ طرفي حقي ضايع نشود.

وي افزود: لازم به ذكر است كه پيش از اين نيز آيت‌الله شاهرودي اقداماتي در اين زمينه انجام داده بود اما به طور مشخص بايد گفت كه از روزي كه اين هيئت تشكيل شد حتي ما روزهاي جمعه را هم تشكيل جلسه مي‌داديم در حين بررسي موارد مختلف بوديم كه آيت‌الله لاريجاني رئيس قوه قضاييه نامه كروبي را به هيئت واصل كرد.

دادستان كل كشور تصريح كرد: اين نامه از جايگاه كروبي صادر شده بود لذا بايد بررسي مي‌شد كه آيا اين اظهارات صحيح است يا خير، اگر صحيح نيست چرا كروبي اين اظهارات را از اين جايگاه مطرح كرده است.

اژه‌اي در ادامه با بيان اينكه آيت‌الله لاريجاني مسئوليت هيئت 3 نفره قوه قضاييه را اختصاص به نامه كروبي نداده بود اظهار داشت: اين هيئت قبل از نامه كروبي تشكيل شده بود و در واقع بايد گفت كه مسئوليت‌هاي متعددي هم براي بررسي موضوعات مختلف داشت كه از جمله آنها مي‌توان به موضوعات كوي دانشگاه و كساني كه ادعاي لطمه ديدن داشتند اشاره كرد لذا بايد به همه جوانب اين دو موضوع و موضوعات ديگر رسيدگي مي‌شد كه در اين حين كروبي نامه‌اي صادر كرد لذا آيت‌الله لاريجاني نيز نامه را براي پيگيري و بررسي با دقت به هيئت 3 نفره قوه قضاييه ارجاع داد.

* دشمنان بيشترين بهره‌برداري سوء را از نامه‌هاي كروبي كردند

وي اضافه كرد: شايد بيشترين بهره‌برداري سوء را دشمنان از همين نامه‌هاي كروبي كردند لذا ما مؤظف بوديم كه در مرحله اول اقدام قضايي انجام ندهيم از اين‌رو خواستيم كه كروبي نيز براي بيان دلائل و مستندات خود به هيئت 3 نفره بيايد تا ما بتوانيم حتي از وي در روند پيگيري‌ها نيز كمك بگيريم البته كروبي را هم در جريان پيگيري‌ها قرار بدهيم از اين‌رو ابتدا به عنوان امري تحقيقي پيگيري موضوع را آغاز كرديم.

دادستان كل كشور خاطرنشان كرد: از كروبي درخواست كرديم كه به هيئت 3 نفره بيايد و وي هم به موقع به هيئت 3 نفره مراجعه كرد. كروبي ابتدا در جلسه اول كلياتي را مطرح كرد البته بايد گفت كه شخص كروبي با نوع كار معاون اول قوه قضاييه و بنده به عنوان دادستان كل كشور از قبل آشنايي داشت. از اين‌رو در هيئت 3 نفره از كروبي خواستيم كه مسائل و مستندات مربوط به نامه اول كه آن را به هاشمي داده بود و نامه دوم را بيان كند.

اژه‌اي تصريح كرد: كروبي در خصوص نامه‌ها توضيحاتي ارائه داد، وي اجمالاً گفت، زماني كه نامه را به هاشمي دادم از مداركي كه در حال حاضر دارم در آن زمان هيچ كدام از مدارك و مستندات فعلي را نداشتم و حتي افراد مطرح شده در نامه را نديده بوديم ولي بعداً آنها به افراد حزب يا به صورت مستقيم به خود بنده مراجعه كردند.

وي در ادامه تأكيد كرد: در هيئت 3 نفره به كروبي اعلام كرديم كه ما آمادگي داريم همه سخنان شما را شنيده و پيگيري كنيم و حتي حاضريم هر سرنخي را كه شما ارائه بدهيد دنبال كنيم.

دادستان كل كشور در ادامه سخنان خود و در بيان آنچه كه در جلسه اول حضور كروبي در هيئت 3 نفره گذشته است گفت: بنده به كروبي در همان جلسه اول گفتم كه شما آيا واقعاً درخصوص مسائلي كه مطرح كرديد به اطمينان رسيده‌ايد يا خير؛ كروبي در پاسخ گفت خير بنده شنيده‌ام. البته دو مورد را نيز مستقيماً از خود افراد شنيده‌ام و بقيه را به صورت غير مستقيم به بنده گفته‌اند.

اژه‌اي اضافه كرد:‌ كروبي در اين جلسه 4 لوح فشرده به همراه اسامي افرادي به ما داد لذا ما هم به وي گفتيم كه هيئت اين سي‌دي‌ها را مشاهده كرده و پس از بررسي‌ها به شما اطلاع خواهد داد. البته بايد به اين نكته هم تأكيد كنم كه ما در هيئت 3 نفره به كروبي اطلاع داديم كه مي‌خواهيم همه جلسه را به صورت رسمي ضبط كنيم.

وي اضافه كرد: ابتدا پس از خروج كروبي لوح فشرده‌ مربوط به شخصي به نام (الف - ش) را بررسي كرديم، ما پس از بررسي و مشاهده اين لوح فشرده متوجه شديم كه حتي اين لوح را هر كس ديگري هم ببيند متوجه مي‌شود كه كاملاً حساب شده طراحي شده است اما كاملاً پيداست كه كسي اين سي‌دي را تهيه كرده يا به تعبير بنده براي تهيه اين سي‌دي چندين بار هم رفت‌وآمد شده كه در نهايت اين لوح فشرده به عنوان مهمترين سند كروبي تهيه شده است البته بايد گفت كه كاملاً هم مخدوش بود.

دادستان كل كشور در بيان خدشه‌هايي كه در خصوص لوح فشرده مربوط به مهمترين سند كروبي تأكيد كرد: اين لوح فشرده از لحاظ صحبت‌هاي مطرح شده و اينكه بعداً روشن شد كه حتي اين لوح را چندين بار تعويض و در نهايت تكميل كرده‌اند مخدوش بوده ولي ممكن هم هست كه كروبي از جزئيات تهيه اين لوح فشرده در آن زمان بي‌خبر بوده باشد.

اژه‌اي افزود: در بررسي باقيمانده لوح‌فشرده‌ها مشاهده كرديم كه هيچگونه ادعاي تجاوز جنسي در آنها مطرح نمي‌شود از اين‌رو تصميم براين گرفتيم كه با تهيه‌كنندگان لوح‌هاي فشرده و شخص (الف -ش) صحبت كنيم. از اين رو در اين خصوص هم تصميم براين شد كه از شخص كروبي كمك بگيريم حتي به وي هم گفتيم كه خود شما هم مي‌توانيد حضور داشته باشيد اما فرداي آن روز اول وقت مشاهده كرديم كه از دفتر كروبي يا از سايت وي اعلام شد كه (الف -ش) مفقود شده است، اين موضوع مورد توجه ما قرار گرفت و البته اين سؤال مطرح شد كه چرا شخص مذكور مفقود شده، در نهايت ناچار شديم كه تحقيقات غير محسوس را هم آغاز كنيم و در اين بين متوجه شديم كه يكي از افراد حزب با شخص (الف -ش) مخفيانه در ارتباط است. در همين موقع كه ما داشتيم موضوع (الف-ش) را بررسي مي‌كرديم كروبي مورد ديگري را ادعا كرد يعني موضوع شخصي به نام ترانه موسوي.

وي تصريح كرد: در خصوص موضوع ترانه موسوي دشمن بهره‌برداري بسياري كرد البته بايد بگويم كه كروبي هم هيچ مستندي در خصوص ترانه موسوي ارائه نداده بود؛ كروبي مي‌گفت مطلبي را دختر خلبان شهيدي در جمع افرادي كه بنده و ميرحسين موسوي مأمور به تحقيقات كرده بوديم مطرح كرده است. از اين‌رو ما در هيئت 3 نفره تحقيقات خود را نيز در اين زمينه آغاز كرديم.

دادستان كل كشور اضافه كرد: اولين موضوعي كه مطرح كرديم اين بود كه ترانه موسوي كه بي‌كس و كار نيست ولي هرچه جلو مي‌رفتيم هيچ سرنخي در خصوص وي وجود نداشت و اصلاً چنين فردي با اين موضوعات كه كروبي مطرح كرده بود وجود نداشت چرا كه كروبي گفته بود ترانه موسوي را به بيمارستان آورده بودند و وي با جراحات شديد يك شب در بيمارستان بستري بوده و طبق اظهاراتي كه پرستار ترانه موسوي داشته وي يك شب در بيمارستاني بستري بوده و صبح روز بعد توسط افرادي از بيمارستان برده شده است و در نهايت بعداً در خارج از شهر و در بيابان جنازه وي پيدا شده است ولي با اين همه چنين كسي را ما پيدا نكرديم.

اژه‌اي با بيان اينكه تمام موارد ادعايي را در خصوص ترانه موسوي بررسي كرديم اظهار داشت: با اينكه تحقيقات گسترده‌اي انجام داديم ولي به نتيجه‌اي نرسيده‌ايم، تصميم گرفتيم كه از دادسراها و كلانتري‌ها پيگيري كنيم كه آيا فرد مورد ادعاي كروبي بازداشت شده يا خير كه به ما اعلام كردند چنين كسي بازداشت نشده است. البته بايد گفت كه ما نه تنها حوالي تهران و قزوين و فرودگاه را بررسي كرديم بلكه در سطح وسيعتري پيگيري كرديم ولي به ما گفتند كه در اين مكانها چنين جنازه‌اي با اين مشخصات مورد ادعا پيدا نشده است. از اين‌رو تصميم گرفتيم سراغ بيمارستان مورد ادعاي كروبي برويم.

وي افزود: درخصوص بيمارستان اين‌طور بررسي كرديم كه آيا ترانه موسوي در آنجا بستري شده يا خير لذا به عده‌اي مأموريت داديم كه به بيمارستان به صورت غيرمحسوس رفته و بررسي كنند كه آيا در اين فاصله زماني مورد ادعاي كروبي حتي چند روز قبل ببينند چنين فردي به نام ترانه موسوي در آن بيمارستان بستري شده يا خير، پس از بررسي‌ها اعلام كردند كه چنين شخصي با اين مشخصات در اين بيمارستان بستري نشده است.

دادستان كل كشور ادامه داد: ما فرض را بر اين گذاشتيم كه كروبي درست مي‌گويد لذا مطرح كرديم كه شايد به دليل مشكلاتي كه در زمان بستري شدن ترانه موسوي وجود داشته وي را با نام ديگري در آنجا بستري كردند لذا دستور داديم كه پيگيري كنند كه آيا چنين فردي با اين مشخصات و اين لطمات به اين بيمارستان آورده شده يا خير، ولي باز هم جواب منفي بود در ادامه مطرح كرديم كه تمام بيماراني را كه در آن فاصله زماني به بيمارستان مراجعه كردند را بررسي كرده و ببينند كه آيا اين بيماران مورد شناسايي هستند يا خير ولي در نهايت بازهم چنين چيزي وجود نداشت.

وي تأكيد كرد: در پايان بررسي اين موضوع اين امكان را داديم كه ترانه موسوي در كدام خيابان و يا توسط كدام كلانتري بازداشت شده و به كدام بازداشتگاه برده شده است ولي باز هم به اين نتيجه رسيدم كه اصلاً چنين فردي با اين مشخصات بازداشت نشده است.

*اطرافيان كروبي كه اعلام كردند "الف‌.ش " مفقود شده، با وي ارتباط دارند

دادستان كل كشور در ادامه با اشاره به تحقيقات هيئت 3 نفره قوه قضاييه در خصوص ادعاهاي مهدي كروبي راجع به آزار و اذيت برخي بازداشت‌شدگان و در ادامه توضيح خود راجع به موضوع ترانه موسوي، گفت: پس از تحقيقات فراوان و مشخص شدن واهي بودن اين ادعا، به آقاي كروبي گفتم كه ما اين را‌ه‌ها را طي كرديم و چيزي پيدا نكرديم، اگر شما راه ديگري به ذهنتان مي‌رسد به ما بگوئيد تا پيگيري كنيم؛ كه آقاي كروبي گفت: "نه حرف‌هاي شما منطقي است، ولي من الان چيز بيشتر از اين ندارم. "

اژه‌اي ادامه داد: آقاي كروبي گفت كه يك فردي رفته بيمارستان و گفته است كه يك پرستاري اين مطلب را به او گفته است.
دادستان كل كشور افزود: به آقاي كروبي گفتيم كه خب، نام اين پرستار چيست؟ تا برويم و پيگيري كنيم. گفت: اين آقا مي‌گويد كه من اتفاقاً مراجعه كردم و ديدم كه ديگر اين پرستار آن جا نيست. گفتيم: خب، چطور نيست؟ مرخصي رفته؟ مأموريت رفته؟ انتقالي گرفته؟ اخراج شده؟ چطور شده است؟ كه آقاي كروبي گفت: نمي‌دانم، مي‌گويد نيست. گفتيم: نامش را از آن آقا بپرسيد. و آقاي كروبي به شوخي گفت: من كه مثل تو بازجو نيستم، محسني! گفتم: خب باشد، ما بعدا خودمان از آن آقا سوال مي‌كنيم و نامش را مي‌پرسيم و سوال مي‌كنيم كه شما تصادفي به اين بيمارستان رفتيد؟ مأموريت داشتيد؟ حتي از آقاي كروبي سوال كردم كه اين پرستار آقا بود يا خانم؟ كه آقاي كروبي گفت من نمي‌دانم.

اژه‌اي خاطرنشان كرد: در مورد ترانه موسوي ما هر مسيري كه ممكن بود به ذهن انسان برسد و به ذهن كارشناسان مي‌رسيد، طي كرديم و واقعا به اين نتيجه رسيديم كه چنين چيزي واقعيت ندارد. مگر مي‌شود فردي باشد و هيچكس را اعم از هم‌كلاسي، آشنا، پدر و مادر و برادر و خواهر و ... نداشته باشد؟

وي در خصوص فردي به نام الف.ش نيز گفت: در جلسه اول به آقاي كروبي گفتيم كه مطالب شما همين‌هاست؟ كه آقاي كروبي گفت: نه من چيزهاي ديگري را دارم كه الان به شما نمي‌دهم. من گفتم كه آقاي كروبي! بالاخره شما يك ادعايي كرده‌ايد، ادعايي كه به حيثيت نظام و مردم و خود همين فردي كه شما برايش اينگونه سي‌دي تهيه كرده‌ايد، لطمه وارد كرده است. فرض كنيد، فردا همين سي‌دي لو برود. حق ايشان هست كه اين موضوع پيگيري شود. اگر چيز خاصي داريد بگوييد با خود شما اين موضوع را پيگيري كنيم. ولي آقاي كروبي گفت: نه من فعلا اينها را به شما مي‌دهم، اگر رسيدگي كرديد بعدا بقيه را اعلام مي‌كنم.

دادستان كشور ادامه داد: در مورد "الف.‌ش " چون در جلسه اول نكات ابهامي براي ما بود، مي‌خواستيم از آن فرد و همچنين كساني كه اين سي‌دي را تهيه كرده‌اند، درباره اين ابهامات سوال كنيم.

اژه‌اي افزود: بعد از اينكه فرداي جلسه اول با كروبي تصميم داشتيم با "الف.‌ش " صحبت كنيم، از طرف طرفداران آقاي كروبي اعلام شد كه مفقود شده و بعد هم مشخص شد كه برخي از اطرافيان آْقاي كروبي با وي ارتباط دارند. ما صرف‌نظر از ابهاماتي كه در ادعاهاي وي وجود دارد تحقيق كرديم كه آيا وي در آشوب‌ها بوده است يا خير؟ كه مشخص شد در آشوب‌ها حضور نداشته. نه خودش مي‌گويد حضور داشته و نه آقاي كروبي مدعي است. مي‌گوييم خب كجا دستگير شده و توسط چه كساني دستگير شده؟ خودش مي‌گويد "من با يكي از سفارت‌خانه‌ها مرتبط بودم، وقتي از اين سفارت‌خانه‌ها مي‌آمدم 3 نفر من را در خيابان جردن سوار ماشين كرده و بردند و من را مورد ضرب و شتم قرار دادند و در يكي از اين روزها هم به شكلي مورد تجاوز جنسي قرار دادند. " بعد از تحقيقات نيز مشخص شد كه "الف‌.ش " در هيچ يك از آشوب‌ها دستگير نشده است. ما از نيروي انتظامي، وزارت اطلاعات و نيروهاي مردمي حاضر در محل سوال كرديم كه شما متوجه دستگيري چنين كسي شده‌ايد؟ كه پاسخ آنها منفي بود.

وي با اشاره به تناقضات فراوان در اظهارات "الف‌.ش "، خاطرنشان كرد: وي مي‌گويد كه نمي‌دانم من را پس از دستگيري به كجا بردند و وقتي سوال مي‌كنيم كه آيا دستگيركنندگان لباس خاصي بر تن داشتند؟ مي‌گويد نه! و مي‌گويد كه پس از دستگيري من را به داخل ماشيني برده و چشم‌هايم را بستند و من متوجه نشدم كه به كجا مي‌روم. و مي‌گويد كه از سر و صداهايي كه آنجا وجود داشت، حدس مي‌زنم كه 40-50 نفر ديگر نيز آنجا حضور داشتند.

دادستان كل كشور، ادامه داد: با توجه به اينكه آقاي "الف‌.ش " مي‌گفت حدود 20 دقيقه طول كشيد تا من را به محل مورد اشاره بردند، گفتيم كه بروند و تمام محل‌هايي كه امكان دارد به فاصله 20 دقيقه و چند دقيقه بالا و پائين به آنجا منتقل شده باشد را جستجو كنيد كه چنين چيزي امكان دارد يا خير؟ و همچنين گفتيم كه به زندان اوين رفته و از همه زندانيان كه از هر جايي منتقل شده‌اند و حتي از زندانياني كه آزاد شده‌اند در خصوص اين موضوع سوال كنيد كه آيا چنين جايي وجود داشته يا خير؟ كه تا كنون به اين نتيجه رسيديم كه قطعا آقاي "الف‌.ش " در هيچ بازداشتگاهي نبوده و توسط هيچ نيرويي دستگير نشده و ساختگي بودن سي‌دي نيز روشن است. ولي با اين وجود تحقيقات در اين مورد ادامه دارد و بخصوص سوال از زندانيان آزاد شده درباره احتمال وجود مكان مورد ادعاي الف‌.شين نيز همچنان در حال انجام است.

*كروبي بر كذب بودن ادعاهاي خود آگاه است

اژه‌اي در ادامه سخنان خود با اشاره به تحقيقات هيئت 3 نفره قوه قضاييه و ادعاهاي مهدي كروبي راجع به آزار و اذيت برخي بازداشت‌شدگان و در خصوص موضوع ادعاي كروبي مبني بر آزار و اذيت دختر يك شهيد، اظهار داشت: در ادعاهاي آقاي كروبي آمده بود كه اين فرد را در جايي به همراه مادرش و در حالي كه الله‌اكبر مي‌گفته دستگير كرده‌اند و بعد از مدتي و پس از آنكه مورد آزار و اذيت قرار گرفته است، پائين‌‌تنه‌اش را را با اسيد سوزانده و جنازه‌اش را به طور مخفيانه دفن كرده‌اند.

وي ادامه داد: ما در اين باره به آقاي كروبي گفتيم كه وقتي مي‌گوييد اين جنازه به صورت مخفيانه دفن شده است، چه كسي ديده است كه بدنش را با اسيد سوزانده‌اند؟ كه اين سوال و سوالات بسياري از اين دست از سوي كروبي بدون پاسخ ماند.

دادستان كل كشور افزود: در اين باره تحقيقات خود را از خانواده اين فرد، كساني كه مجلس ختم را برگزار كردند، پزشكي قانوني و ... آغاز كرديم و همچنين متوجه شديم كه يكي از سايت‌هاي وابسته به اين جريان سياسي در مطلبي نوشته است كه يكي از شهداي قرباني جنايت لباس شخصي‌ها به صورت مخفيانه در بهشت زهرا دفن شده است و در اعلاميه فوت اين شخص نيز آمده بود كه فلاني تنها فرزند جانباز شهيد! آقاي فلاني بوده است. اما پس از تحقيقات از بنياد شهيد و خانواده اين فرد مشخص شد كه اصلاً پدر اين خانم شهيد نشده و اين خانم نيز تنها دختر خانواده نيست. ضمن اينكه مشخص شد نه دستگير شده و نه بدنش سوزانده شده و نه مخفيانه دفن شده است.

اژه‌اي تصريح كرد: بر اساس گفته‌هاي خانواده اين دختر، پدر وي در سال 1380 بر اثر ايست قلبي ناشي از ناراحتي قلبي از دنيا رفته است و خواهر اين دختر نيز به كروبي گفته بود كه پدر ما شهيد نشده است، چرا اعلام كرديد او شهيد است؟
وي با اشاره به انتشار اطلاعيه‌ ديگري از سوي جناح سياسي مذكور در زمينه موضوع اين دختر، اظهار داشت: در اين اطلاعيه عكس و نام 5 شهيد را مطرح كردند و نام اين خانم را نيز در كنار آنها آورده و اعلام كردند كه وي و برادرهايش و دائي‌هايش و پدرش و ... شهيد هستند در حالي كه همه اينها دروغ است و واقعيت ندارد. چه آنكه اصلا برادرانش نيز شهيد نشده‌اند.

دادستان كل كشور افزود: با توجه به فضايي كه ايجاد شد و تشويش اذهان عمومي كه از سوي بيگانگان صورت گرفت و از آنجا كه مردم نسبت به برخي موضوعات در حيرت هستند، ناچارم بگويم كه پس از تحقيقات گسترده در اين باره و مراجعه به خانواده و حتي مدرسه اين دختر و تحقيقات ديگر متوجه شديم كه اين خانم از سال 86 تا كنون هفتمين بار است كه از خانه فرار كرده و هر بار 5-6 روز و در برخي موارد 1 ماه از خانه فرار كرده و در مواردي توسط نيروي انتظامي بازداشت و تحويل خانواده شده و در برخي موارد نيز خودش بازگشته است و اين بار نيز مادرش مي‌گويد كه وقتي براي خريد دارو از خانه بيرون رفتم، موقع بازگشت ديدم كه دخترم خانه نيست و فرار كرده است.

اژه‌اي تصريح كرد: روز سيزدهم تير 88 اين دختر از خانه فرار مي‌كند و روز 21 تير 88 و روز 23 تير 88 مادر اين دختر نامه‌اي را خطاب به يكي از مسئولان مي‌نويسد و در هر دوي اين نامه‌ها صحبت از دستگيري اين دختر نبوده بلكه مادر اين دختر مي‌نويسد كه وقتي به خانه بازگشتم متوجه شدم كه دخترم در خانه نيست.

وي با اشاره به اينكه دوبار از اطرافيان موسوي با مادر اين دختر تماس گرفته شده و گفته مي‌شود كه دخترت كشته شده و سوزانده شده و دفن شده است و حتي از نماينده‌اي نيز اسم برده مي‌شود كه مي‌خواهد براي دلجويي بيايد، اظهار داشت: بار سوم فردي به نام مقيسه به همراه يك خانم از طرف كميته آقايان موسوي و كروبي به مادر اين خانم مراجعه كرده و مي‌گويند كه دختر شما كشته شده است و 2-3 روز اين مسائل تكرار شده و مادر اين دختر مي‌گويد كه "پس از اين اتفاقات با خودم گفتم كه نكند واقعا كشته شده است؟ با توجه به گرفتاري‌هايي كه درباره اين دختر دارم، مجلس ختمي هم برگزار مي‌كنم و از فاميل و آشنا و ... راحت مي‌شوم. "

دادستان كل كشور خاطرنشان كرد: استنباط من اين است كه مادر اين دختر مي‌خواهد بگويد آنقدر اين مسئله را براي من تكرار كردند كه من براي اين كار آماده شدم.

اژه‌اي با اشاره به اينكه حتي مجلس ختم اين دختر را نيز مادرش برگزار نكرد بلكه برخي ديگر برگزار كردند و مسجد را نيز مادر اين دختر نگرفته و پول مسجد را هم ديگران داده‌اند، گفت: نامه‌هايي كه از طرف مادر اين دختر نوشته شده نيز از طرف آن جريان سياسي خاص نوشته شده است.

وي با بيان اينكه بعد از مشخص شدن اين موضوعات آقاي كروبي مجددا به دادستاني كل كشور فراخوانده شد، اظهار داشت: در اين جلسه به آقاي كروبي گفتم كه آيا ظرف اين يك هفته به اطلاعات جديدي در مورد موارد ادعايي خود دست پيدا كرده‌ايد يا خير؟ كه آقاي كروبي گفت "بله فهميده‌ام كه آن دختر، دختر شهيد نيست. خواهر وي به همراه فردي ديگر مراجعه كرده و گفته است كه اولاً تنها دختر خانواده نيست و ثانيا پدرش شهيد نشده است و مي‌خواستم از چگونگي مرگ خواهرم مطلع شوم. "

دادستان كل كشور افزود: آقاي كروبي در اين جلسه همچنين گفت كه آقاي مقيسه گفته پدر اين دختر شهيد نشده و نيز گفته ظاهراً دختر زنده است و تماس گرفته است.

اژه‌اي در اين بخش از سخنان خود همچنين با اشاره به اينكه در جلسه اول به كروبي گفتم كه احتمال نمي‌دهيد ممكن است برخي افراد مغرض بخواهند حق و باطل را مخلوط كرده و غرض خاصي داشته باشند؟ اظهار داشت: كروبي در اين جلسه گفت كه اگر ثابت شد موارد ادعايي اشتباه بوده، خودم با شجاعت آن را اعلام مي‌كنم؛ لذا در جلسه دوم به ايشان گفتم حال كه كذب بودن همين مورد مشخص شده، آن را اعلام كنيد چرا كه براي خودتان نيز خوب است؛ اما كروبي گفت كه "نه من اينكار را نمي‌كنم، اگر همه مواردي كه گفتم ثابت نشد، بعد همه را اعلام مي‌كنم. "

وي خاطرنشان كرد: بنابراين در اين مورد نيز نتيجه تحقيقات نشان داد كه كسي با اين مشخصات دستگير نشده و احتمال اينكه كسي وي را ربوده باشد، فعلا مشخص نيست و در حال بررسي است.

دادستان كل كشور خاطرنشان كرد: كروبي در اين جلسه به ما گفت كه "دلايل شما درباره ترانه موسوي منطقي است. "
اژه‌اي با تأكيد بر اينكه اين موارد با انگيزه سياسي از سوي يك جريان سياسي خاص مطرح شده است، افزود: الان خودشان نيز مي‌دانند كه ادعاهايشان صحت ندارد، اما حاضر نيستند به آنچيزي كه رسيده‌اند، اذعان كنند.

وي در خصوص مورد چهارم ادعاي كروبي نيز اظهار داشت: نفر بعدي كسي است كه مي‌گويند در اغتشاشات دستگير نشده اما او را گرفته و زده‌اند و در كنار بيابان رها كرده‌اند.

دادستان كل كشور ادامه داد: مدعي هستند كه خانواده‌اش از قسمت‌هاي مختلف بدن وي عكس گرفته است ولي من به آقاي كروبي گفتم كه در وهله اول كدام پدر و مادري حاضر شده اين عكس‌ها را از اين قسمت‌هاي بدن بگيرد؟ كه كروبي جواب داد: "من در اين باره تحقيق نكردم. "

اژه‌اي خاطرنشان كرد: در مورد اين فرد نه خودش و نه كروبي ادعاي آزار و اذيت جنسي ندارند و مدعي نيستند كه به بازداشتگاه رفته است، اما بالاخره فردي بوده كه كتك خورده است و موضوع در حال پيگيري است. ممكن است در هر جايي اتفاق افتاده باشد و مورد ضرب و شتم قرار گرفته باشد اما به هر صورت وي در آشوب‌ها دستگير نشده و ادعايي نيز در اين مورد از سوي كروبي و خود فرد صورت نگرفته است.

وي در ادامه سخنان خود و در خصوص مورد ادعايي ديگر از سوي كروبي‌ خاطرنشان كرد: در مورد يك خانم ديگري نيز ادعايي شده است كه در اين مورد نيز مجددا در سي‌دي تهيه شده، سوالات القايي و بالاتر از آن اعلان نظر و ... مشخص است اما با اين وجود اين فرد نيز ادعاي تجاوز جنسي ندارد بلكه مدعي است كه " من را بازداشت كردند و روز اول دستگيري به كلانتري بردند و در آنجا به من فحش دادند و من نيز به آنها فحش دادم، در مقابل حرف‌هايي كه مي‌زدند پاسخ دادم، سپس لباس من را كشيدند و يك قسمت از لباس من درآمد و دست آن فرد به بدن من خورد. "

دادستان كل كشور ادامه داد: تا امروز واقعا با توجه تحقيقات گسترده ميداني و محسوس و غيرمحسوس در خصوص ادعاهاي ارائه شده از سوي كروبي مي‌‌گويم كه نه تنها ادعاهاي كروبي ثابت نشده، بلكه ادعا مي‌كنم اصلا چنين چيزهايي در مورد اين افراد وجود نداشته است. "

اژه‌اي تأكيد كرد: من نمي‌گويم كروبي، اما يك جريان سياسي اين مسائل را كنار هم گذاشته و اين خط نيز دنباله همان قضاياي پس از انتخابات است و ما از اين آقايان مي‌خواهيم كه مقداري به خود بيايند و ببينند كه آب به آسياب چه كسي مي‌ريزند.

وي با بيان اينكه به عنوان وظيفه قانوني و ملي خود اجازه نمي‌دهيم كه اين قضايا ادامه بيابد، تصريح كرد: اينكه اجازه بدهيم كروبي يا هر كس ديگر بخواهد مجددا ادعايي را مطرح كرده و بعد از يك ماه مشخص شود كه اين ادعاها واقعيت خارجي ندارد، كار درستي نيست.

دادستان كل كشور در ادامه اظهار داشت: آقاي داوري از اعضاي حزب اعتماد ملي از افرادي بود كه افراد ياد شده را به كروبي معرفي مي‌كردند و همچنين او كسي است كه با الف.ش در ارتباط است لذا ما در مقام آن بوديم كه ايشان را به دادستاني كل كشور دعوت كنيم و توضيح بخواهيم، و در اين رابطه روز شنبه به دفترم گفتم كه با كروبي تماس گرفته و به وي بگويند كه به داوري بگويد تا به دادستاني مراجعه كند، اما آقاي كروبي را پيدا نكرديم ولي در جلسه بعد از ظهر روز شنبه گزارشي قرائت شد كه در آن آمده بود يكي از افراد دستگير شده، آقاي داوري است.

دادستان كل كشور در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه اين ادعا كه مي‌گويند اسناد و مدارك را از دفتر حزب اعتماد ملي برده‌اند، به اين موضوع مرتبط است يا خير؟ اظهار داشت: من از جزئيات آن قضيه خبر ندارم ولي قطعا با تحقيقات ما ارتباط نداشته است.

اژه‌اي در پايان با اشاره به اينكه كميته 3 نفره همچنان فعال است و گزارش اخير، آخرين گزارش اين كميته نيست، تصريح كرد: در مورد ماجراي كوي دانشگاه نيز در حال تحقيق هستيم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
ابروباد و مه خورشید و فلک دراختیار یکطرف و هر آنچه میخواهندمیگویند ولی یکطرف هیچ امکانی بر رساندن حرف خود نداردو این عین عدالت است!!!!
امیدواریم آقای اژه ای حجت را میان خود و خدایش تمام کرده باشد و الا...البته نمیدانیم پس بگیر و ببند های این مدت چی بود که مدارک آقای کروبی و موسوی مصادره شد
با سلام
در اینگونه موارد معمولا" نفر مدعی نیز دعوت میشود تا از خود دفاع کند و حرفهای خود را مطرح کند بنده شنونده از کجا خبر دارم که اقای کروبی چه گفته که راجع به گفته های اقای اژه ای و استدلالات ایشان قانع شوم به نظر من اینگونه صحبت ها یک طرفه به قاضی رفتن است و هیچگونه قضاوتی را برای عموم نخواهد داشت البته بنده احترام زیادی برای اقای اژه ای قائلم اما در مجموع قضاوتی نمیتوانم داشته باشم
اگر راست میگویید کروبی را هم به تلویزیون بیاورید
کروبی و موسوی آبروی خود و دوستان خود و تمام اصلاح طلبان را بردند. مشکل مردم ایران این است که هیچوقت رهبران اصلاح طلبان انسانهای نرمال و عاقلی نبودند و همیشه دست چندم بودند و هیچ کاره و جنجالی و منافع شخصی خودشان و حزبشان را پیگیری میکنند و نه درد ملت را...
خداکندروزی بیایدکه تمامی کسانیکه این چنین با آرامش مردم واعتمادشان بازی کردند رسواشوند
تو را بخدا تمامش كنيد.به خانواده هاي كشته شدگان و مجروهين برسيد و ارامش و اطمينان را به جامعه برگردانيد.من فكر ميكنم هيچكس به سخنان رهبري اعتنايي نميكند والا اگر گوش شنوايي بود تا به حال همه چي به روند قبلي خود بازميگشت
صرف نظر از از ادعاهاي ايشان كه درست باشد يا نباشد ولي همه ميدانيم كه متاسفانه در آْگاهي ناجا يا در مواد مخدر ناجا و خلاصه بازداشتگاهاي ما شكنجه شديدا به شكل وحشتناكي رواج دارد ومتاسفانه ماموران ما براي گرفتن اقرار از متهمان از شكنجه به جاي تحقيقات علمي پليسي استفاده مي كنند اي كاش اقاي ازه اي واقعيت را قبول مي كردند من اين حرفها را كه ميزنم از پدرم كه سالها قاضي دادگستري بوده شنيدم و از خود متهمان شكنجه شده يا حتي از مامورين شنيدم واثار شكنجه را ديدم در هر حال نبايد با اين مسايل سياسي بر خورد كرد در ضمن زنده باد احمدي نزاد
خدامارا عاقبت به خیر کند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی