بازدید 29640

ماجرای اهدای خودرو شاسی بلند به نمایندگان مجلس از سوی برخی خودروسازی ها

پس از گذشت حدود شش ماه از آغاز مجلس دهم، هیچ خودرویی تحویل نمایندگان نشده است. همچنین با بالا رفتن فشارها برای توقف تولید برخی خودروهای تولید داخل و نیز پایین بودن کیفیت این محصولات توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اکنون خبر رسیده که برخی خودروسازان برای جلب رضایت نمایندگان مجلس، پیشنهاد واگذاری خودرو شاسی بلند به نمایندگان مجلس را داده اند.
کد خبر: ۶۴۰۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴ 14 November 2016
من بی‌سواد، رئیس سازمان اوقاف را به مناظره تلویزیونی دعوت می‌کنم!مجلس شورای اسلامی در ابتدای هر دوره، خودروهایی را در اختیار نمایندگان قرار می دهد. روال بر این است که نمایندگان در طول دوره نمایندگی خود برای امور مختلف از این خودروها استفاده می کنند و در پایان دوره نیز این خودروها با قیمت مناسب به خود نمایندگان واگذار می شود و در صورتی که نماینده ای تمایل به خرید نداشت، خودروها از طریق مزایده به فروش می رسیدند.

به گزارش «تابناک»؛ با این حال تا کنون و پس از گذشت حدود شش ماه از آغاز مجلس دهم، هیچ خودرویی تحویل نمایندگان نشده است. همچنین با بالا رفتن فشارها برای توقف تولید برخی خودروهای تولید داخل و نیز پایین بودن کیفیت این محصولات توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اکنون خبر رسیده که برخی خودروسازان برای جلب رضایت نمایندگان مجلس، پیشنهاد واگذاری خودرو شاسی بلند به نمایندگان مجلس را داده اند.

داریوش اسماعیلی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت و گو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: بنا به روال همیشه، در ابتدای هر دوره، مجلس شورای اسلامی یک خودرو تولید داخل در اختیار نمایندگان مجلس قرار می دهد؛ اما گویا امسال رویه عوض شده و قرار نیست مجلس خودرویی برای نمایندگان خریداری کند.

این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه چه نوع خودرویی به نمایندگان تحویل داده می شود، گفت: در سال های گذشته، یک خودرو تولید داخل در حد پژو پارس یا 405 از طریق مجلس برای نمایندگان خریداری می شد اما امسال می خواهند به جای خرید خودرو، قیمت معادل آن را به نماینده ها پرداخت کنند.

این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه مبلغ مورد نظر چه میزان خواهد بود، یادآور شد: تا کنون برای ثبت نام به هیأت رئیسه مراجعه نکرده ام؛ اما گویا مبلغ آن باید حدود قیمت خودرو پژو پارس باشد؛ البته قرار است این میزان پول به عنوان وام در اختیار نماینده ها قرار گیرد.

اسماعیلی در ادامه درباره دلیل این کار مجلس افزود: برخی از نمایندگان مجلس تمایل دارند، از خودروهای دیگری برای کارهای خود استفاده کنند. برخی نیز به دنبال خرید خودروهای با کیفیت تر هستند؛ بنابراین، تصمیم گیری شده که پول آن به نماینده ها داه شود تا هر کس به تناسب سلیقه خود خودرو خریداری کند.

این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه گفته می شود، خودروسازی ها برای جلب نظر نمایندگان، قصد واگذاری خودرو شاسی بلند به نمایندگان را دارند، گفت: به نظر من، این توهین به نمایندگان است. آنان برای جلب نظر یکی، از کسی هدیه یا امتیازی نمی گیرند و در همه حال به فکر مردم هستند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس در همه حال به فکر منافع کشور و مردم عمل می کنند و در هر جایی که احساس کنند، کسی قصد سوءاستفاده دارد، با قاطعیت در برابر آن ایستادگی می کنند.

با این حال، یکی دیگر از نمایندگان مجلس در گفت و گو با تابناک اظهار داشت: قرار بود طبق روال قبل برای نماینده ها خودرو خریداری شود؛ اما امسال مقرر شده، به جای خودرو مبلغ آن در اختیار نماینده ها قرار گیرد تا هر کس هر خودرویی خواست، همان را تهیه کند.

این نماینده مجلس ادامه داد: مبلغ مورد نظر برای خرید خودرو آن گونه که اطلاع دارم، حدود 60 میلیون تومان خواهد بود و هر نماینده ای که بخواهد از این تسهیلات استفاده کند، می تواند با مراجعه به هیأت رئیسه مجلس برای دریافت آن اقدام کند.

با این حال، بنا به گفته های نمایندگان و همچنین خریداری نشدن خودرو برای نمایندگان توسط مجلس شورای اسلامی، گویا گزینه اعطای وام به نمایندگان برای خرید خودرو محتمل تر باشد؛ البته این احتمال نیز دور از ذهن نخواهد بود که خودروسازی ها نیز تخفیف قابل توجهی برای نمایندگان برای خرید خودرو در نظر بگیرند؛ هر چند مبلغ در نظر گرفته شده برای نمایندگان حداقل دو برابر قیمت خودروهایی است که پیش از این در اختیار نمایندگان قرار می گرفت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۳۸
انتشار یافته: ۲۷
و نمایندگان در همه حال به فکر مردم هستند...
پاسخ ها
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
این کاملا طبیعی است
نه اینکه نمایندها خودرو ندارند ؟ گوییا تاحالا با اتوبوس و مترو بجایی میرفتند ؟ حقیقتا خیلی بفکر منافع مردم هستند . خوب مومن یه کمی از هزیته تبلیغاتیت کم میکردی و مدیون ملت هم نمیشدی ، ؟،،،،؟
شانس نماینده هم نشدیم .
پژو پارس از کی 60 میلیون تومان شده؟
الان اکثر مردم حتی قشر ضعیف جامعه ماشین دارند حالا چه رسد به نمایندگان مجلس
دیگر مانند گذشته دادن ماشین یا معادل آن وجهی ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
هر چی به خودم تلقین میکنم که منظورشون از این هدیه !!!! دادن خیر بوده نمی تونم خودم رو قانع کنم
چرا پراید سوار نمی شوند ؟
وام برای نماینده ها ....

خودرو هدیه برای نماینده ها .....

مردم بیچاره هم ارابه های مرگ سوار بشوند !!!!!!!!!!!!
نماینده مجلس در پاسخ به اینکه گفته می شود، خودروسازی ها برای جلب نظر نمایندگان، قصد واگذاری خودرو شاسی بلند به نمایندگان را دارند، گفت: به نظر من، این توهین به نمایندگان است. آنان برای جلب نظر یکی، از کسی هدیه یا امتیازی نمی گیرند و در همه حال به فکر مردم هستن
خودروسازها میتوانند برای جلوگیری از گیر دادن نمایندگان محترم، تخفیفهای ویژه ای برای آنها قائل شوند.
اینا اگه نماینده مردم هستن باید پراید سوار شن
در حد پژو پارس بعد 60 میلیون !!!!!!!!!!!!!!!!
اینهمه بهشون میرسید کارایی هم دارن؟
"وی در ادامه خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس در همه حال به فکر منافع کشور و مردم عمل می کنند "

اين تيكه اش خيلي جالب بود ، موجب ادخال سرورمان شد :-)
با وام این خودرو ها وام ازدواج چند نفر را نیشود پرداخت کرد؟
«وی در ادامه خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس در همه حال به فکر منافع کشور و مردم عمل می کنند و در هر جایی که احساس کنند، کسی قصد سوءاستفاده دارد، با قاطعیت در برابر آن ایستادگی می کنند.» ...... !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
"برخی از نمایندگان مجلس تمایل دارند، از خودروهای دیگری برای کارهای خود استفاده کنند. برخی نیز به دنبال خرید خودروهای با کیفیت تر هستند؛"
چرا نمایندگان از تولید خودروهایی که خودشان حاضر به سوار شدنشان نیستند حمایت می کنند ؟ اگر بد هست برای مردمی که آنهای نمایندشان هستند نیز بد هست و نباید تولید و یا حداقل حمایت شوند ..
اگر هم برای مردم خوب است نمایندگان و مسئولان نیز همین ها رو سوار شوند!!!!!!!!!!!!!
مبارک
فرق بین مدیرانو نمایندگا و مسئولین با مردم از ایجا مشخص میشود
هم نوع وامو مبلغش و هم نوع ماشین
برا همین که شفاف سازی حقوق رای نمیاورد چون ........... شاید زبانم لال و .............
کاش کاش کاش چند نماینده مرد داشتیم تا این لگن سازان داخلی را سرجاشون مینشوندن
کاشششششششششششششششششششش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
جسته ایم ما یافت می نشود آن
جمله، "نمایندگان در همه حال به فکر مردم هستند" چقدر ملموس هست ...
همه ادارات و مقامات ایران و مسئولین و کارکنان ایران خودرو باید موظف به استفاده از خودرو ایرانی باشند تا شاید فرجی شود تازه اگر هم فرجی نشد مهم نیست ما همه چیزمان به همه چیزمان می آید
یکی از دلایل افزایش بی رویه قیمیت خودرو و تحمیل ان برمردم ضعیف و اسیب پذیر همین دادن خودروی رایگان بر نمایندگان در هر دوره مجلس است که قیمت ان به جای اخذ از خود نماینده با فزایش قیمت از جبیب مردم بیچاره دریافت می شود و دلایل دیکر کمک خودروسازان به سایر نهاد ها و دفاتر و غیره است بدون اینکه از مردم بپرسند ایا راضی به این کمک هستتید یا نه ؟
برای همینه همه سرو دست می شکنند برای نماینده شدن
خوبه دیگه ؛
60 تومن مفت ...
لطفا بهره وام را هم بگید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
وام؟؟؟ کی داده کی گرفته
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار