بازدید 6930

کاهش ۲ درصدی نرخ سود تسهیلات مسکن

نرخ سود تسهیلات حساب‌های پس‌انداز جوانان از ۱۱ درصد به ۹ درصد کاهش یافت.
کد خبر: ۶۴۰۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۴ 14 November 2016
نرخ سود تسهیلات حساب پس‌انداز جوانان ۲ درصد کاهش یافت. این خبری است که روز گذشته بانک مسکن رسانه‌ای کرد. بدین جهت نرخ سود تسهیلات حساب‌های پس‌انداز جوانان از ۱۱ درصد به ۹ درصد کاهش یافت.
 
به گزارش ایران، براساس مصوبه جدید بانک مسکن، قراردادهای تسهیلاتی حساب‌های پس‌انداز جوانان که از تاریخ ۲۲ آبان ماه منعقد و ثبت قطعی قرارداد می‌شوند، مشمول نرخ سود ۹ درصد می‌شوند.
 
هدف اصلی حساب پس‌انداز مسکن جوانان، برنامه‌ریزی بلند مدت برای خانه ‌دار شدن افراد است و متقاضیان می‌توانند با واریز مبالغ به صورت ماهیانه، سالانه یا یکجا حداقل پس از ۵سال و حداکثر پس از ۱۵ سال نسبت به دریافت تسهیلات خرید و ساخت مسکن اقدام کنند.
 
مهرداد هاشم‌زاده کارشناس حوزه مسکن درباره کاهش نرخ سود تسهیلات برای حساب پس‌انداز جوانان گفت: هرگونه کاهش نرخ سود تسهیلات منجر به رونق بازار مسکن می‌شود اما این امر شرط لازم و تعیین‌کننده در خروج از رکود حوزه مسکن نیست.برای آنکه بخش مسکن بتواند از این شرایط رها شود باید سقف تسهیلات افزایش پیدا کند و همچنین دولت در ایجاد شغل و پایدار بودن آن تلاش کند.
 
وی افزود:سیاست‌های تشویقی کمک می‌کند تا حدودی بازار از وضعیت فعلی فاصله بگیرد ولی این موارد مسکن‌هایی هستند که در یک مقطع کوتاه اثر‌گذار است.حوزه مسکن با چندین صنعت سروکار دارد لذا رونق مسکن کمک می‌کند تا سایر بخش‌ها هم از رکود به وجود آمده خارج شوند.
وی تأکید کرد:اگر دولت بتواند برای ماه‌های آینده و حتی سال آینده که انتخابات را پیش رو داریم قیمت‌ها را کنترل کند مردم به سمت بازار و خرید واحدهای مسکونی اقدام خواهند کرد.
اما با تغییر سقف تسهیلات قابل اعطا در حساب پس‌انداز جوانان و همچنین کاهش دو درصدی نرخ سود، میزان اقساط  و همچنین سود مجموع در پایان دوره نیز دستخوش تغییر خواهد شد. گرچه زمان بازپرداخت تسهیلات تا 20سال افزایش یافته، اما اگر متقاضی عرف 12 ساله را انتخاب کند آنگاه به روش بازپرداخت ساده و با سود 9 درصدی متقاضیان تهرانی که در پایان سال پنجم افتتاح حساب وام 60 میلیونی دریافت می‌کنند، باید ماهانه ۶۸۰ هزار تومان قسط و در مجموع ۳۸ میلیون تومان سود به بانک مسکن برگردانند.همچنین وام ۵۷ میلیونی شهرهای بزرگ شامل قسط حدود ۶۵۰ هزار تومانی و سود بازپرداخت ۳۶میلیون تومانی است. وام ۵۴ میلیونی هم که برای سایر شهرها اختصاص پیدا می‌کند، قسطی ۶۱۰ هزار تومان و سود مجموع ۳۴ میلیونی را در پایان ۱۲ سال دربر خواهد گرفت.
 
اقساط  وام‌های 70 تا 85 میلیونی
 
همچنین سهم  پرداخت تسهیلات در پایان سال دهم افتتاح حساب نیز این گونه است که برای تهران ۸۵ میلیون تومان، شهرهای بزرگ ۷۶میلیون و برای سایر شهرها ۷۰ میلیون تومان خواهد بود.در این سطح نیز با بازپرداخت ۱۲ساله و سود ۹ درصد به روش ساده، اقساط برای وام ۸۵میلیونی حدود ۶۶۰هزار تومان و سود مجموع ۳۷میلیون تومان است. برای وام ۷۶میلیون شهرهای بزرگ نیز قسط ۸۶۰ هزار تومانی و سود بازپرداخت ۴۸میلیون تومانی تخمین زده می‌شود. در سایر شهرها که وام ۷۰میلیونی پرداخت می‌شود در پایان ۱۲سال دریافت‌کننده باید حدود ۴۴میلیون تومان سود و هر ماه نزدیک به ۸۰۰ هزار تومان قسط به بانک مسکن پرداخت کند.
 
اقساط  میلیونی شد
 
در پایان سال پانزدهم افتتاح حساب مسکن جوانان نیز حداکثر تسهیلات پرداختی به ۱۱۰ میلیون تومان در تهران می‌رسد. در شهرهای بزرگ ۱۰۰ میلیون و سایر شهرها ۹۰ میلیون تومان است. در این سطح در دوره بازپرداخت ۱۲ ساله و با سود ۹ درصد برای وام ۱۱۰ میلیونی قسط ماهانه به یک میلیون و ۲۵۰هزار تومان و سود مجموع بازپرداخت به ۷۰میلیون تومان خواهد رسید. به عبارتی دریافت‌کننده وام ۱۱۰ میلیونی در پایان ۱۲ سال باید تا ۱۸۰ میلیون تومان بازپرداخت داشته باشد. در رابطه با وام ۱۰۰ میلیونی شهرهای بزرگ هم باید برای هر ماه حدود  یک میلیون و ۱۴۰هزار تومان قسط و در پایان ۱۲ سال ۶۳ میلیون تومان سود برگردانند. برای وام ۹۰ میلیونی سایر شهرها قسط تا یک میلیون تومان و بازپرداخت تا ۵۷میلیون تومان می‌رسد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس