بازدید 5317

طالبان مسئول انفجار بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا

کد خبر: ۶۴۰۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲ 12 November 2016
منابع افغان و مسئولان ناتو از وقوع یک انفجار شدید در بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در افغانستان خبر دادند، انفجاری که چهار کشته و ۱۴ زخمی برجای گذاشته است. طالبان مسئولیت این انفجار را برعهده گرفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، این انفجار که شدت آن بسیار زیاد گزارش شده در پایگاه نظامی بگرام آمریکا رخ داده است و ناتو نیز وقوع آن را تایید کرده است.

در بیانیه‌ای که ناتو در این باره منتشر کرده، آمده است: انفجار بزرگی در پایگاه بگرام که نیروهای آمریکایی از آن استفاده می‌کنند باعث وارد آمدن تلفاتی به نیروهای موجود در این پایگاه شده است و دست‌کم چهار تن کشته و ۱۴ تن زخمی برجای گذاشته است.
ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان با ارسال پیامی در حساب توئیتری این گروه اعلام کرد که این گروه مسئولیت انفجار  را می‌پذیرد. 

انفجار امروز صبح در پایگاه نظامی آمریکا به دنبال افزایش تنش‌ها میان طالبان و دولت مرکزی افغانستان از یک سو و نیروهای بین‌المللی حاضر در این کشور از سوی دیگر، رخ داد.

طالبان در توییتر خود امروز مسئولیت این انفجار را برعهده گرفت.

روز گذشته نیز کنسولگری آلمان در مزار شریف هدف حمله خودروی بمب‌گذاری شده یک عامل انتحاری طالبان قرار گرفت که در آن دو تن کشته و ۳۰ تن زخمی شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست