بازدید 6416

روسیه اقدام انتخاباتی آمریکا را تلافی کرد

کد خبر: ۶۳۹۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵ 08 November 2016
روسیه تصمیم آمریکا مبنی بر ممنوعیت حضور دیپلمات های روس در حوزه های رای گیری و حتی نزدیک شدن آنان به مراکز انتخابات ریاست جمهوری این کشور را تلافی کرد.

به گزارش ایرنا، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین روز سه شنبه با اشاره به یادداشت وزارت خارجه روسیه به سفارت آمریکا در مسکو، گفت: حضور دیپلمات های آمریکایی در تمامی دوره های انتخاباتی روسیه که در آینده برگزار خواهد شد، نامطلوب است.

وی افزود که اقدام وزارت خارجه روسیه برای ارسال یادداشت مرتبط با منع حضور دیپلمات های روسی در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به سفارت این کشور در مسکو با کرملین هماهنگ شده بود.

خبرگزاری ایتارتاس نیز به نقل از ماریا والسون سخنگوی سفارت آمریکا اعلام کرد که یادداشت وزارت خارجه روسیه در باره ممانعت از حضور دیپلمات های روسی در انتخابات دریافت شده است.

وی ادعا کرد که اشاره روسیه مبنی بر محدود شدن حضور دیپلمات های این کشور در جریان رای گیری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا (درحال برگزاری) بی اساس است.

والسون همچنین گفت: خواسته شده بود تا گروه ناظران روسی به جمع کارشناسان سازمان امنیت و همکاری اروپا برای انجام نظارت های کوتاه و میان مدت بر انتخابات بپیوندند.

پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دیپلمات های روس مقیم این کشور را تحت فشار قرار داده است.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه دیروز نیز با اشاره به توصیه اکید وزارت خارجه آمریکا به دیپلمات های روس برای خودداری از نزدیک شدن به حوزه های رای گیری، گفت: مقام های برخی ایالت های آمریکا دیپلمات های روس را که در حوزه های رای گیری این کشور حضور یابند، تهدید به تعقیب قانونی کرده اند.

وی افزود: ماموران اف بی آی در چند مورد آشکارا دیپلمات های روس را تهدید کرده و به عنوان مثال در هیوستون مرکز ایالت تگزاس با بستن جاده، خودرو حامل سرکنسولگری روسیه را متوقف و به وی هشدار دادند که به حوزه های رای گیری نزدیک نشود.

زاخارووا افزود: ماموران آمریکایی به دیپلمات های روس هشدار دادند که نه تنها نمی توانند به محدوده حوزه های رای گیری نزدیک شوند بلکه حتی حق فکر کردن در مورد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را هم ندارند.

سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه گفت: اکنون این پرسش پیش می آید که یک دیپلمات خارجی در حوزه های رای گیری آمریکا چه چیزی را ممکن است ببیند که ماموران اطلاعاتی وارد عمل شده اند و به چه علت اف بی آی بر روند برگزاری انتخابات این کشور نظارت می کند.

روابط روسیه و امریکا بر اثر مسائلی همچون اوکراین تیره شده و در هفته های اخیر هم واشنگتن بارها مسکو را به دخالت در مبارزات انتخاباتی در این کشور و حمله هکری به سیستم های رایانه ای حزب دموکرات آمریکا متهم کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار