بازدید 6505

شانس ۹۰ درصدی کلینتون برای ریاست جمهوری

کد خبر: ۶۳۸۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۰ 08 November 2016
نتایج آخرین نظرسنجی رویترز/ ایپسوس نشان می دهد که نامزد دموکرات انتخابات آمریکا از ۹۰ درصد شانس پیروزی بر رقیب جمهوریخواه خود و راهیابی به کاخ سفید برخوردار است.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، نتایج آخرین نظرسنجی رویترز/ ایپسوس نشان می دهد که «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات انتخابات آمریکا از ۹۰ درصد شانس پیروزی بر رقیب جمهوریخواه خود و راهیابی به کاخ سفید برخوردار است.

وزیر خارجه پیشین آمریکا با اختلاف سه درصد- ۴۵ در برابر ۴۲- از «دونالد ترامپ» جمهوریخواه پیش افتاده است و بدین ترتیب، از شانس کسب ۳۰۳ رأی «هیأت گزینشگران رئیس جمهور»- در مقابل شانس ترامپ برای کسب ۲۳۵ رأی- برخوردار است.

گفتنی است که برای راهیابی به کاخ سفید، نامزدها باید ۲۷۰ رأی هیأت گزینشگران رئیس جمهور را کسب نمایند.

شانس ترامپ برای پیروزی در انتخابات هشتم نوامبر به عملکرد وی در ایالات فلوریدا، میشیگان، کارولینای شمالی، اوهایو و پنسیلوانیا بستگی دارد. ترامپ برای تصدی مقام ریاست جمهوری آمریکا باید در اکثر ایالات مذکور به پیروزی دست یابد.

این در حالی است که مجموع دو باخت ترامپ در سه ایالت کلیدی فلوریدا، میشیگان و پنسیلوانیا تقریباً به پیروزی قطعی هیلاری کلینتون منتهی خواهد شد. در عین حال، ترامپ باید آرای ایالت جمهوریخواه آریزونا و یوتا را نیز به خود اختصاص دهد.

پیروزی ترامپ در انتخابات مستلزم مشارکت بالای آرای دهندگان جمهوریخواه سفیدپوست به همراه کاهش نرخ مشارکت رأی دهندگان آمریکایی آفریقایی تبار و افزایش نه چندان قابل توجه نرخ مشارکت رأی دهندگان اسپانیایی تبار است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار