بازدید 28923

هم افزايش قيمت بنزين، هم كاهش سهميه

کد خبر: ۶۳۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۵:۰۴ 12 September 2009
مدير برنامه‌ريزي تلفيقي شركت ملي نفت ايران گفت: براي اين‌ كه معضل كسري بنزين مرتفع شود، بايد قيمت‌ بنزين وارداتي حقيقي و سهميه‌ها تا مرز 70 ليتر كاهش يابد.

به گزارش فارس، عبدالمحمد دلپريش گفت: مسئولان و متوليان اقتصادي كشور كه سياستگذاري و تصميم‌سازي در سطح كلان را صورت مي‌دهند، بايد كنار هم و در تعامل باهم ضمن اشراف بر موضوعات روز، تصميمات خود را اتخاذ كنند و در مسير اعتلاي بخش نفتي و در نهايت اقتصاد كشور گام بردارند.

وي ضمن اشاره به اين موضوع كه در سال‌‌جاري براي خريد بنزين و گازوئيل بودجه‌اي لحاظ نشده است، گفت: براي جبران كسري بنزين كشور هرگونه خريدي كه صورت گيرد، خلاف قانون منظور مي‌شود؛ چرا كه اعتبارات خاص اين موضوع در قانون لحاظ نشده است.

وي افزود: طي سال 88 و سال‌هاي آتي اگر روال به همين صورت ادامه يابد و اعتبار تامين بنزين در بودجه سالانه لحاظ نشود، واردات بنزين به هر ميزان به اين سبب كه اعتبار مورد نياز بايد از محل درآمدهاي نفتي تامين شود خلاف قانون خواهد بود.مدير برنامه‌ريزي تلفيقي شركت ملي نفت ايران گفت: البته بعضي كارشناسان و دست‌اندركاران راهكارهاي ديگري را در جهت مديريت اين معضل تعريف مي‌كنند كه از آن جمله مي‌توان به كاهش سهميه‌ها و حقيقي كردن قيمت‌ بنزين وارداتي اشاره كرد، تنها در اين شرايط، دولت قادر خواهد بود از درآمد حاصله براي برون رفت از معضل بنزين و گازوئيل و جبران كسري‌ها بهره ببرد.

وي ضمن تاكيد به اين موضوع كه فرهنگ استفاده بهينه از انرژي بايد در كشور تبيين و اجرا شود، متذكر شد: كاهش سهميه‌هاي بنزين تا مرز 70 ليتر و افزايش قيمت‌ها تا 220 تومان شايد بتواند به دولت در جهت برون‌رفت از اين مشكل كمك كند كه البته بايد راهكارهاي مناسبي هم براي پذيرش عمومي تدابير انديشيده شده در دستور كار قرار گيرد زيرا از آنجا كه عمده تبعات آزادسازي قيمت‌ها متوجه قشر كم‌‌درآمد جامعه است، لازم است كه در اين مسير نهايت دقت‌نظر لحاظ شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
هر دم از این باغ...
هميشه قشرضعيف بهانه ميشودودرآخرهم قيمتها بالاميرودبنده خودم ازقشرضعيف جامعه هستم وماشين هم ندارم اگرگران ميكنيدچراقشرضعيف رابهانه كارقرارميدهيدودرآخرهم به آنهابي توجهي كرده وكارخودتان راميكنيد
تشكر مي شود اين 70 ليتر بنزين هم هديه ما به شما مار بخير و شماهم به سلامت
واقعاً که پس چه شد آنهمه شعار خودکفایی بنزین ، فقط می خواستید کارتان راه بیفتد . یک دفعه این 70 لیتر هم ندید
چه خاكي ميخواهد بر سر مردم شود؟هم سهميه كم شود و هم قيمت همين سهميه اي 220 تومان شود؟؟
انشا ا.. مردم درک مکنند ما باید بفکر مدیریت جهان باشیم.مردم درک مکنند!
از افکار مشعشع این فرزانگان عرصه مدیریت مطلع شدیم. آخه یکی نیست بگه "ای مدیر, ای مدبر, ای باقلوا, ای تصمیم ساز" شما با دیگر مدیران کشور یک جو وجدان داشته باشید.
از یک طرف بخاطرمدیریت ضعیف شما دولتی ها و انحصار بازار خودرو، توان خرید خودرو استاندارد و کم مصرف در سطح بین المللی برای عموم میسر نیست و باید با 9میلیون ROAبجای TOYOTA Yaris خرید و همچنین با دیپلماسی مشعشعتان روز بروز دامنه تحریمها تنگتر میشود ( به شما که بر نمیخوره و مهم نیست این مردم بدبختند که باید جور ترکتازیهای سیاسی شما رو در عرصه بین الملل بدن.) و اینهمه درآمد کشور روز بروز سفره مردم کوچکتر میشود از هر جا هم قراره حسابرسی بشه و گزارش داده میشه گفته میشه موضوع امنیتیه!!! حالا ذخایر ارزی کشور هم امنیته! بودجه سازمانی نزدیکان دولتی و ... امنیته!!
از طرف دیگه میفرمایید: هزینه سوخت با قیمت بین المللی ! چی میگین شما مگه درآمد ما بین المللی که مایحتاجمون رو با قیمت بین المللی بخریم؟ نکنه سهام عدالت جبران فاصله در آمد مردم با قیمتهای بین المللیه و به ما هم قراره حاصل اتاق فکر دکتر رو(سهام عدالت و مسکن مهر) تعلق بگیره و نوبت ماشده؟!!!!
بدبخت مردم.!
کو آب و برق مفتی کو پول نفت که گفتی؟
اینهمه نفت رو که سرمایه ی ملیه می فروشن و بنزین هم باید به قیمت بالاتر از قیمت جهانی بخریم(همین امروز تو امارات بنزین سوپر لیتری 480تومان فروخته می شه!!)
این نسخه دیگر به درد این مردم نمی خورد
دم دولت گرم
این طوری می فهمین بنزین مفت سوختن یعنی چه!!!
میگم اصلا بنزین رو قطع کنین بعد ماهی 200000 تومنم از مردم بگیرین چطوره؟!!!!!!!!!!
گل بود و به سبزه نيز آراسته شد....
فقط بايد براي اين ممكلت با اين همه سرمايه و منابع زيرزميني تاسف خورد كه انگونه اداره ميشه
چرا و تا کی باید چوب بی کفایتی مدیران را بخوریم؟؟؟
چرا همیشه باید حسرت کشورهای دیگه رو بخوریم؟
مثلا امارات مگه چی داره که اینقدر پیشرفت کرده و مورد توجه جامعه جهانی قرار گرفته؟؟نه نفت نه معادن نه منابع طبیعی.ولی یک حکومت عاقل و به فکر آبادی کشور!
یا قطر چی داره ؟
ترکیه هم فکر می کردم خیلی بدبخت باشن ولی وقتی رفتم دیدم سریع دارن پیشرفت می کنن.
تا کی می خوایم به طناب دیگران بریم تو چاه؟ دارن ایران و ایرانی رو به قهقرا می برن.
ایرانی که روزی برای تمام منطقه رویا و الگو بود!!
درایران فقط اقلامی که از دنیا ارزانتر است همیشه بحث میشود اگر قرار باشد قیمت ها آزاد شود در همه چی باید اعمال شود مثلا خودرو و......................... باید یکی راانتخاب کرد اقتصاد یا آزاد و یا دولتی
بوي نفت توي سفره هامون پيچيده!
آقا می خواین بزنین آدرس بدین بیائیم روزی سه وعده هم ما رو بزنید. شما بگید با افزایش قیمت بنزین، نون، برق آب (به غیراز اجاره خونه و دوا و درمان و هزار کوفت زهرماری) چطوری ما می توانیم با حقوق بخور و نمیر الان زنده بمونیم.
اگر راست میگوئید خودروهای درب و داغون تولید داخل را درست کنید . چرا اجازه ورود خودروهای روز دنیا را نمیدهید میدانی سمند خودروی مای در هر 100 کیلومتر حدود 11 لیتر بنزین میسوزاند البته اگر کاملا" تنظیم و درست باشد. در صورتیکه خودروهای با قدرت موتور مشابه سمند امروزه تنها 1300 سی سی و سوخت 6 لیتر در هر 100 کیلومتر دارند.
اگر راست میگوئید وضعیت اسف بار حمل و نقل شهری را درست کنید.
اگر راست میگوئید جلوی رانت خودروسازان را بگیرید.
چرا مشکل را از سر چشمه حل نمیکنید؟ چونکه سود دولت و حامیانش در آنجاست؟
اگه بنزین رو ازاد بکند و سهمیه هم به 20لیتر هم برسه باز هم کاری انجام نخواهد شد چون زمانی که تازه می خواستند بنزین رو سهمیه بندی کنند گفتند تا چند وقت اینده ما پالایشگاه می سازیم و از پولی که از سهمیه بندی بنزین می ماند چه کار ها که نمی کنیم پس کو نه پالایشگاهی و الان هم که سهمیه رو می خواهند کم کنند پس پولهای پس انداز قبلی چه شده است
سلام به خدا خبر ندارین ما در شهر های کوچک تاکسی هم نداریم چه برسه به حمل و نقل عمومی. بابا همش داریم با آژانس و ماشین شخصی رفت و آمد میکنیم 100 لیتر بنزین به هیچ جایی نمیرسه چه کنیم که دیده نمیشویم
چرا ما قشر بدبخت جامعه باید تاوان بی برنامه گیهای دولت را پس بدهیم ؟ دولت برنانه اقتصادی خوبی ندارد گناه ما چیست؟چرا کسی به داد ما نمی رسد؟
قبلا گفته بود تمهيدات لازم براي تحريم بنزين اتخاذ شده اس! پس منظورشون اعمال فشار بيشتر بر قرده مصرف كنندگان بود؟!! چرا هميشه از مردم مايه مي ذارید؟!
بهتر بود اینطور تیتر میزدید:
هم افزایش قیمت بنزین, هم کاهش سهمیه و هم افزایش واردات بنزین از ونزوالا
با سلام

نفت برای همه است نه قشر پولدار نه فقیر،پس بهتر است تبعیضی وجود نداشته باشد و برای همه خودروها بنزین آزاد شود.
220 تومان هم قیمت معقولی است.
تازه شروع شده
هر بار كه راجع به سهميه بنزين مطلبي داشتيد، بنده اين عرض خود را ارسال كرده ام، كه هر بار نيز از آوردن آن در انتهاي مطلب خودداري نموديد. باز هم عرض مي شود كه سهميه بنزين شهرهاي كوچك و بزرگ بايد متفاوت باشد.
راستی مگه قرار نبود بنزین صادر کنیم... بعضی ها گفته بودند یک هفته ای کل نیاز بنزین کشور را تولید میکنیم که.... پس چی شد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها