بازدید 8771
رحیم‌صفوی:

واقعیت این است که در جنگ‌ها غافلگیر شدیم

کد خبر: ۶۳۸۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸ 05 November 2016
مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: فرماندهان راهبردی باید از غافلگیر شدن در برابر دشمن جلوگیری کنند اما واقعیت این است که ما در جنگ هشت ساله خودمان و در جنگ سوریه و عراق غافلگیر شدیم.

به گزارش ایسنا، سردار یحیی رحیم صفوی صبح روز شنبه طی سخنانی در «همایش سراسری الگوهای فرماندهی و مدیریتی سردار شهید حسین همدانی» با اشاره به تقسیم‌بندی فرماندهان نظامی در کشور، اظعار کرد: ما فرماندهان را به سه دسته تقسیم می‌کنیم؛ راهبردی، عملیاتی و تاکتیکی که راهبردی‌ها آن‌هایی هستند که ماموریت دارند جمهوری اسلامی را در مقیاس جهانی حراست کنند. عملیاتی‌ها کسانی هستند که در سطح قاره‌ای و منطقه‌ای عمل می‌کنند و در نهایت تاکتیکی‌ها کسانی هستند که در سطح ملی و در چارچوب تیپ‌ها و لشگرها عمل می‌کنند.

وی افزود: یک فرمانده راهبردی اول باید دشمن و اهدافش را بشناسد، همان‌طور که شهید همدانی ماهیت جنگ سوریه را می‌شناخت و می‌دانست که این جنگ، یک جنگ نیابتی است و داعش و جبهه النصره ارتش سری سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل است که امروز به جان مسلمانان افتاده‌اند.

وی تاکید کرد: واقعیت این است که ما در جنگ هشت ساله خودمان و در جنگ سوریه و عراق غافلگیر شدیم.

صفوی با بیان اینکه سردار همدانی راهبرد جنگ را به خوبی می‌شناخت،‌ اظهار کرد: شهید همدانی به خوبی می‌دانست که ائتلاف ترکیه، اردن، آمریکا و سعودی‌ها در صحنه سوریه به دنبال حذف بشار اسد از محور مقاومت هستند.

وی ادامه داد: شهید همدانی ماهیت جنگ سوریه را به خوبی می‌شناخت و می‌دانست که این جنگ یک جنگ نامنظم، نیابتی و بین تمدنی است و داعش و جبهه النصره نیز ارتش‌های سری سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا، اسرائیل، انگلیس و ناتو هستند که به جان مسلمانان افتاده‌اند.

مشاور عالی فرمانده کل قوا با تأکید بر اینکه در چند سال اخیر حدود 100 میلیارد دلار سلاح به سعودی‌ها فروخته شده است، اظهار کرد: 66 ماه است که مردم سوریه در حال جنگیدن هستند اما آخرین تجهیزات نظامی در اختیار تروریست‌ها قرار می‌گیرد.

رحیم صفوی ادامه داد: امروز ژاپنی‌ها بازار تویوتای خود را در سوریه داغ کرده‌اند اما اسمی از ژاپن به میان نمی‌آید و سردار سلیمانی نیز می‌گفت تروریست‌ها مثل آرپی‌جی، موشک تاو می‌زنند.

وی با بیان اینکه تخریب زیرساخت‌ها در عراق و سوریه جزو برنامه‌های آمریکا و اسرائیل است، اظهار کرد: امروز از حلب چیزی جز یک شهر مخروبه باقی نمانده است و اگر جنگ در عراق و سوریه تمام شود سال‌ها طول می‌کشد که بازسازی‌ها در این دو کشور انجام شود.

صفوی با بیان اینکه یک فرمانده فقط باید دشمن و اهدافش را بشناسد، اظهار کرد: آمریکایی‌ها در منطقه اهدافی دارند که یا به دنبال ایجاد خاورمیانه بزرگ هستند یا می‌خواهند بلاد مسلمین را تجزیه کنند.

صفوی تأکید کرد: فرماندهان راهبردی ما باید راهبرد دشمنان را بشناسند و در برابرش راهبرد خودشان را تنظیم کنند که مهمترین قسمتش این است که اشراف اطلاعاتی به دست آورند و در برابر دشمن غافلگیر نشوند اما واقعیت این است که ما در جنگ هشت‌ساله و در سوریه و عراق غافلگیر شدیم.

وی ادامه داد: فرماندهان ما باید راهبردهای عملیاتی را برای نابود کردن زیرساخت‌های دشمنان در جنگ به دست آورد و بداند که میدان‌های تمرکز آنها در کجا قرار دارد تا با سازماندهی مناسب به آنها آسیب بزند.

مشاور عالی فرمانده کل قوا با بیان اینکه برخی از نیروهای تروریسم، آموزش‌های خوبی دیده‌ و جسم ورزیده‌ای دارند،‌ اظهار کرد: برخی از نیروهایی که از چچن به تروریست‌ها پیوسته‌اند دو متر قد دارند و حال باید دید نیروهای ما چگونه در مقابل آنها بجنگند.

صفوی با نقل قولی از سردار همدانی خطاب به حیدرالعبادی، اظهار کرد: شهید همدانی یک بار به حیدرالعبادی گفت که با ارتش کلاسیک نمی‌شود در برابر تروریست‌ها جنگید چرا که ارتش‌های کلاسیک اصولاً به جنگ‌های مردمی اعتقادی ندارند و با همین دیدگاه بود که لشکر بدر توانست 20 تیپ حشدالشعبی را سازماندهی کند.

وی ادامه داد: شهید همدانی 20 هزار نیروی مردمی در سوریه سازماندهی کرد و امروز نیز نیروهای سوریه 12 هزار شهید داده‌اند و 30 هزار نفر از مردم سوریه نیز به شهادت رسیده‌اند و حتی تعداد شهدای حزب الله از ایران نیز بیشتر است.

صفوی با اشاره به سابقه و عملکرد سردار همدانی در جریان حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 88، اظهار کرد: سردار همدانی به عنوان جانشین قرارگاه ثارالله در زمان فتنه 88 بسیار خوب عمل کرد و فتنه را با مصوبه شورای عالی امنیت ملی به خوبی کنترل کرد.   

وی ادامه داد: برخی می‌خواهند فتنه و فتنه‌گران را عادی‌سازی کنند و چهره‌های آنان را تطهیر سازند اما باید بدانند که نه در ایران بلکه در هر کجای دنیا اگر کسی علیه امنیت ملی دست به تخریب بزند، دادگاه‌های آن کشور چه آمریکا باشد چه انگلیس آنها را به اشد مجازات محکوم می‌کنند.

صفوی با بیان اینکه فتنه‌گران در سال 88 بیانیه‌هایی می‌دادند که بدتر از اعلامیه‌های منافقین بود، گفت: فتنه سال 88 فتنه بدی بود اما بسیجیان تهران آن را به خوبی مدیریت کردند و البته این فتنه برای انقلاب و نظام گران تمام شد هرچند رهبری بسیار با حوصله و صبر با فتنه‌گران برخورد کرد.

رحیم صفوی در پایان با بیان اینکه عمق دفاع استراتژیک ایران، سوریه و عراق است، اظهار کرد: امروز متأسفانه به صحنه‌های دفاع استراتژیک ایران آنچنان که باید و شاید کمک نمی‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی