بازدید 2628

پورمختار: نظارت قوه‌ای دیگر بر مجلس خلاف است

کد خبر: ۶۳۷۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲ 03 November 2016
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: ما نظارت توسط قوه دیگر بر مجلس را خلاف قانون اساسی می دانیم.

به گزارش عصرایران محمدعلی پورمختارنماینده بهار و کبودرآهنگ در خانه ملت درباره بحث و نحوه نظارت بر نمایندگان مجلس گفت: به صورت غیر رسمی این نظارت بر مجلس اعمال می‌شود.

مثلا دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی به نوعی رفتار نمایندگان را رصد می‌کنند اما این نظارت غیررسمی است و تصمیم گیر نیستند که بگویند فلان نماینده فلان کار را کرده است و باید با وی برخورد شود.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ادامه داد:اگر بنا باشد در اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در مورد انتخابات، نظارتی صورت گیرد این نظارت باید الزاما در داخل مجلس باشد.یعنی نهادی در داخل مجلس شکل گیرد که این کار نظارت را انجام دهد.

این نماینده اصول‌گرای مجلس خاطر نشان کرد: البته این نظارت درداخل مجلس نیز به صورت رسمی وجود دارد و هیات نظارت بر رفتار نمایندگان این نظارت را انجام می‌دهد اما سازوکار لازم برای نماینده‌ای که شرایط نمایندگی را از دست می‌دهد و نحوه برخورد با او در مجلس وجود ندارد.

رییس سابق کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه برای نظارت باید هیات نظارت بر رفتار نمایندگان را قوی تر کنیم تصریح کرد: ما لزومی به ایجاد یک نهاد جدید نه درخارج از مجلس و نه در داخل مجلس برای نظارت بر نمایندگان نمی‌بینیم بویژه اینکه این نهاد خارج از مجلس باشد چراکه مجلس خودش یک قوه مستقل است و طبیعتا هیچ قوه دیگری نمی‌تواند نظارت اینچنینی بر مجلس داشته باشد و ما این نظارت را تصمیم گیری و دخالت در امور نمایندگان می‌بینیم .

این عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد:ما نظارت توسط قوه دیگر بر مجلس را خلاف قانون اساسی می دانیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر