بازدید 2108

تاج چمدان قطبی را می‌بندد

رئیس کمیته تیم‌های ملی که از ابتدا مخالف حضور قطبی به جای مایلی کهن بود از شرایط فعلی ناراضی است از این رو رایزنی‌های خود را برای به استخدام در آوردن یک سرمربی اسم و رسم‌دار خارجی آغاز کرده است.
کد خبر: ۶۳۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۸۸ - ۰۹:۲۶ 12 September 2009
1- همه آنهایی که در طول این 2 سال با افشین قطبی از نزدیک مراوده داشته‌اند به نیکی می‌دانند او فلسفه خاص خودش را دارد؛ نگاه مثبت به همه چیز مادامی که بخواهد مسیر را ادامه دهد اما وقتی قرار به رفتن باشد یا احساس کند نیرویی برای ماندگاری جریان ندارد آنگاه چنان رادیکالی به نواقص می‌نگرد و اشارت دارد که گویی روح دیگری در جسم افشین مثبت بین حلول کرده است.

به نوشته وطن امروز؛ اواخر آبان ماه سال گذشته و در همان شب معروف که پرسپولیس را برای دومین بار ترک کرد ادله عجیب خودش را در توجیه این حرکت گفت؛ از قطعی اینترنت گرفته تا دوش گرفتن بازیکنان زیر شلنگ آب سرد.

تعجب انگیز آنجایی بود که همین فرد بعد از عقد قرارداد مدعی شده بود حتما پرسپولیس را قهرمان آسیا می‌کند. با این مقدمه شروع کردیم تا برسیم به اتفاقی که در حال جریان است اما به صورت کاملا زیر پوستی.

2- هنوز یک هفته از آخرین کنفرانس خبری افشین قطبی نمی‌گذرد، همان نشستی که محور صحبت‌های سر مربی تیم ملی بر خلاف همیشه اشاره‌ای مستقیم به ضعف زیر ساخت‌های فوتبال ما داشت.

اینکه بیش از 35 سال است ما هیچ توفیقی در جام ملت‌های آسیا به دست نیاورده‌ایم، اینکه چرا تیم ملی ما قادر نیست براحتی به جام جهانی صعود کند، اینکه چرا تنها و تنها یک پیروزی در تمام ادوار نهایی جام جهانی آن هم مقابل آمریکا کسب کرده‌ایم و مهم‌تر از همه که کلید حرف‌های قطبی بود؛ در اینجا به اندازه کافی به مدیران و مربیان فرصت داده نمی‌شود تا افکار و خواسته‌های خود را عملیاتی کنند.

3- سوال این است؛ چرا باید سر مربی تیم ملی بدون مقدمه به این بحث بپردازد؟ کند و کاو در اتاق‌های فدراسیون فوتبال پاسخ روشنی به این پرسش می‌دهد.

درست در روزهایی که ذهن همه فوتبال متوجه ورود قریب‌الوقوع محمد دادگان و خروج کفاشیان از پیکره فدراسیون فوتبال شده است نیروی دیگری در این نهاد، مجدانه تلاش می‌کند تا جانشین مناسبی برای قطبی بیابد.

این موضوع نه تراوش ذهن ژورنالیستی چند روزنامه نگار است و نه شایعه‌ای که با مصاحبه تکذیبی رئیس و نوابش رنگ ببازد.

4- تقصیر عدم صعود به مرحله نهایی جام جهانی بیشتر از آنکه متوجه قطبی شود گریبان علی دایی را گرفت بنابراین تمدید قرارداد افشین با مخالفت چندان وسیعی رو به رو نشد اما عملکرد ضعیف تیم ملی در چند بازی دوستانه فضای متفاوتی را برای سرمربی خلق کرد.

علی کفاشیان هنوز روی نظر خود مومن است و علاقه‌ای به تعویض قطبی ندارد. او اعتراف به بد بودن شرایط فعلی می‌کند اما معتقد است به مرور زمان تیم ملی از این وضعیت خلاص می‌شود و ما کارنامه خوبی در جام ملت‌های پیش رو خواهیم داشت اما چند اتاق آن سو‌تر مهدی تاج نظری کاملا متضاد دارد.

رئیس کمیته تیم‌های ملی که از ابتدا مخالف حضور قطبی به جای مایلی کهن بود از شرایط فعلی ناراضی است از این رو رایزنی‌های خود را برای به استخدام در آوردن یک سرمربی اسم و رسم‌دار خارجی آغاز کرده است.

5 ـ اطرافیان مهدی تاج این روزها متوجه رفتار متفاوت او در قبال قطبی هستند، نایب رئیس فدراسیون به واسطه دوستان خود در تلاش است تا با مهیا کردن شرایط، مقدمات حضور یک سرمربی خارجی را فراهم کند.

تاج برای این جابه جایی ادله خودش را دارد، او معتقد است تیم ملی در زمان قطبی نتوانسته به تحول مورد دلخواه برسد و با توجه به نتایج اخیر بعید به نظر می‌رسد تیم ما اقتدار گم کرده‌اش را بازیابد.

از سوی دیگر این موضوع را هم لحاظ کنید که در صورت ورود محمد دادگان او سر مربی خارجی را به قطبی ترجیح می‌دهد و شاید تاج آن روز را اینچنین هوشمندانه پیش‌بینی می‌کند.

6- تا این لحظه مواضع طرفین به صورت رسمی اعلام نشده است اما کمی دقت در صحبت‌های قطبی به وضوح نشان دهنده آن است که سرمربی تیم ملی از فعل و انفعالات نامرئی فدراسیون مطلع است بنابراین می‌گوید؛ هراسی از خروج ندارد اما خواهان این است که تکلیف او را هر چه زودتر مشخص کنند.

کفاشیان به خبرنگار «وطن‌امروز» از علاقه‌اش به حفظ قطبی می‌گوید اما گویا این روزها تنها نظر رئیس برای ماندگاری «مرد خوشبین» کفایت نمی‌کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها