بازدید 22630

افطاري‌ دولت فقط نان و پنير و سبزي بود

نمايندگان در كمتر از 10 روز هم مي‌توانستند صلاحيت وزراي پيشنهادي را بررسي كنند/احترام به نظر مراجع، نافي نظر رهبري نيست/هيچ وزيري در رستوران‌ها افطاري نداده است.
کد خبر: ۶۳۶۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۲:۴۹ 11 September 2009
مشاور معاونت پارلماني و حقوقي رئيس‌جمهور با بيان اين‌كه احمدي‌نژاد پس از پايان تعطيلات مجلس و در فرصت سه ماه قانوني خود براي معرفي وزراي باقي مانده، سه وزير آموزش و پرورش، رفاه و نيرو را به مجلس معرفي خواهد كرد، اظهار داشت: تصورمان اين بود كه مجلس تا پيش از تعطيلات دو هفتگي خود فرصت بررسي وزراي پيشنهادي دولت را خواهد داشت.

ايرج نديمي در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، در واكنش به اين‌كه بر اساس آيين‌نامه داخلي مجلس، بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي نيازمند 10روز زمان است، پس چطور دولت انتظار داشته كه نمايندگان در فرصتي كمتر از 10 روز به بررسي وزراي پيشهاديش بپردازد؟، اظهار داشت: اين مدت حداكثر زماني است كه نمايندگان مي‌توانند به بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي بپردازند. اما از آنجا كه از ميان دو وزير معرفي شده به مجلس، يك نفر از آنها از جمله خود نمايندگان بود (فاطمه آليا)، به نظر مي‌رسيد كه مجلس مي‌تواند حتي طي دو روز به تحقيق در مورد وزير پيشنهادي ديگر (علي ذبيحي)، بپردازد و پيش از پايان تعطيلات سرنوشت اين دو وزارتخانه را نيز تعيين كند.

وي با بيان اين‌كه رئيس‌جمهور به دليل تقارن بررسي صلاحيت دو وزير پيشهادي آموزش و پرورش و نيرو، با تعطيلات مجلس، نامه معرفي آنها را مسترد كرده است، متذكر شد كه بازپس‌گيري اين نامه، لزوما به معني تغيير وزراي معرفي شده نيست.


**هيچ منعي براي وزارت زنان وجود ندارد


وي در پاسخ به اين‌كه چرا رئيس‌جمهور به نظر رهبري مبني بر جلب نظر موافق مراجع تقليد براي معرفي وزراي زن توجه نكرده است؟، اظهار داشت: احترام به نظر مراجع، نافي نظر رهبري نيست؛ چرا كه خود مقام معظم رهبري نظر منفي نسبت به معرفي زنان براي عضويت در كابينه ندارند و وزارت زنان را به منزله ولايت آنها نمي‌دانند.

نديمي با تاكيد بر اينكه از نظر قانون هيچ منعي براي وزارت زنان وجود ندارد، يادآور شد كه پيش از اين نيز معاونين رئيس‌جمهور زن بوده‌اند و شان معاون رئيس‌جمهور كمتر از وزير نيست.

وي در پاسخ به اين‌كه آيا بر اساس آنچه كه از سوي نمايندان مطرح مي‌شود، فكر نمي‌كنيد كه مجلس ديگر به يك وزير پيشنهادي زن راي نخواهد داد،؟، اظهار داشت: ما علامت‌هاي عدم ارائه راي اعتماد را از ابتداي معرفي كابينه داشتيم و گفته مي‌شد كه آقايان ميركاظمي و محرابيان راي اعتماد نمي‌آورند. اما ديديد كه نهايتا اين گونه نشد. از اين ر‌و اين نوع اخبار از حواشي مجلس را نمي‌توان چندان جدي گرفت.



**اگر ممتنعين به وزرات علي آبادي شناسايي مي‌شدند، او هم راي مي‌آورد


مشاور معاونت پارلماني رئيس‌جمهور با اعتقاد بر اينكه مجلس در بررسي اوليه كابينه تنها به دو وزير راي اعتماد نداده است، اظهار داشت: آقاي علي‌آبادي هم كه در كسب راي‌اعتماد مجلس موفق نبودند، 23 راي ممتنع داشتند كه اگر اين 23 نفر را شناسايي كرده و با آنها بيشتر گفت‌وگو مي‌كرديم، مي‌توانستيم آنها را راضي كنيم تا به ايشان راي دهند. به اين ترتيب علي‌آبادي هم به عنوان وزير نيرو مي‌توانست راي اعتماد بگيرد. وي در پاسخ به اينكه آيا منظور از شناسايي اين 23 نفر، دعوت آنها به مراسم افطاري دولتي بوده است؟، گفت: به والله افطاري‌هاي دولت فقط نان، پنير و سبزي بود كه طي آن گفت‌وگوهايي صورت مي‌گرفت وسئوالاتي مطرح مي‌شد كه به آنها پاسخ مي‌داديم.


**افطاري مجلل دولتي نداشتيم


نديمي در واكنش به انتشار اخباري مبني بر برگزاري افطاري‌هاي مجلل از سوي وزرا و با حضور نمايندگان، تاكيد كرد: هيچ وزيري در رستوران‌ها افطاري نداده و خارج از ساختمان‌هاي رياست جمهوري افطاري به خرج دولت برگزار نشده است. به گفته وي تنها دو سه نفر از نمايندگان كه تعصبات خاصي داشتند براي وزيران همشهري خود مهماني‌هايي ترتيب داده بودند كه به دولت هيچ ربطي نداشت و دولت نمي‌توانست مانع از برگزاري آن شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر