بازدید 1977
نمايشگاه فنون ايراني در كشتي جهاني دانمارك؛

تولد دوباره پسر طلايي كشتي فرنگي

روحيه بالاي اين كشتي‌گير فاكتور مهمي است كه سرمربي تيم ملي به آن تأكيد دارد و مي‌گويد سوريان از سطح فني و هوش بالايي برخوردار است و مي‌تواند حريفان آماده‌تر از خودش را هم شكست بدهد و بايد شاهد تولد دوباره پسر طلايي كشتي‌ فرنگي ايران باشيم. در كشتي آزاد نيز نگاه‌ها به مراد محمدي ملي‌پوش وزن 60 كيلوگرم كشورمان است. او كه تنها مدال‌آور كشتي ايران در المپيك بود براي تكميل كلكسيون افتخاراتش روند رو به پيشرفتي داشته است.
کد خبر: ۶۳۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۲:۲۴ 10 September 2009
كمتر از 11 روز ديگر تا آغاز رقابت‌هاي كشتي قهرماني جهان در دانمارك باقي است و تيم‌هاي كشتي فرنگي و آزاد كشورمان بايد از 30 شهريورماه به مصاف حريفان جهاني خود بروند.

به نوشته ایران؛ پس از ناكامي تيم‌هاي كشتي فرنگي و آزاد كشورمان در رقابت‌هاي المپيك 2008 پكن ورزش اول كشورمان در مسير روند نزولي قرار گرفت اما با سپردن سكان هدايت اين تيم‌ها به مربيان جوان و كاربلدي چون محمد بنا و غلامرضا محمدي اين ورزش پرمدال دوباره به صحنه اول ورزش ايران بازگشته است به طوري كه امروزه اكثر كارشناسان كشتي از كسب موفقيت بزرگ توسط ملي‌پوشان ايران در مسابقه‌هاي جهاني خبر مي‌دهند. اين همان واقعيتي است كه پس از كسب موفقيت‌هاي متوالي در تورنمنت‌هاي بين‌المللي در طول يك سال گذشته رنگ واقعيت به خود گرفت و امروز انتظار از ملي‌پوشان را بيش از گذشته كرده است.

تيم‌هاي فرنگي و آزاد ايران اين روزها در خانه كشتي آخرين مراحل آماده‌سازي خود را پشت سرمي‌گذارند و مربيان نيز با يادآوري آخرين توصيه‌ها، شبانه‌روز مشغول بازبيني فيلم حريفان ملي‌پوشان هستند تا نقاط ضعف و قوت آنها را به كشتي‌گيران كشورمان يادآوري كنند.

در اين ميان حريفان تيم ايران نيز با تمام توان و با بهترين كشتي‌گيران خود براي حضور در اين مسابقه‌ها آماده مي‌شوند و شايد نحوه آماده‌سازي تيم ملي امريكا جالب‌تر از ديگر تيم‌ها باشد.

تيم ملي كشتي آزاد امريكا به رهبري «لاري زكي جونز» يك دوره مسابقه‌هاي آزمايشي با هدف شبيه‌سازي و هماهنگي با زمان پيكارهاي قهرماني جهان در دانمارك در مركز اردوي آماده‌سازي المپيك امريكا برگزار خواهد كرد و ملي‌پوشان اصلي اين تيم بايد به طور دوره‌اي و با فاصله زماني حداكثر نيم‌ساعت با 4 حريف ديگر مسابقه بدهند و كساني كه به فينال راه پيدا مي‌كنند بايد منطبق با زمان مرحله نهايي مسابقه‌هاي جهاني فينال را به صورت آزمايشي برگزار كنند.

نكته جالب در اين مسابقه‌ها تبليغات فدراسيون كشتي امريكا است كه از طريق رسانه‌هاي گروهي از مردم دعوت كرده است تا به طور رايگان از اين مسابقه‌هاي شبيه‌سازي شده ديدن كنند. نحوه آماده‌سازي تيم ملي كشتي امريكا نشان مي‌دهد كه آنها براي مسابقه‌هاي جهاني حساب ويژه‌اي باز كرده‌اند و اين برنامه‌ها مي‌تواند الگوي خوبي براي كادر فني تيم‌هاي آزاد و فرنگي كشورمان باشد.


روحيه بالاي فرنگي‌كاران
ملي‌پوشان ايران نيز با برنامه‌ريزي كادر فني تمرينات خود را هماهنگ با زمان محل برگزاري مسابقه‌هاي جهاني انجام مي‌دهند و به گفته مربيان تا روز آغاز پيكارها در شرايط ايده‌آل قرار خواهند گرفت. نكته حائز اهميت در اردوهاي تيم ملي به دور بودن حاشيه از تيم و تمركز مربيان و ملي‌پوشان است كه اين امر با توجه به حاشيه‌هايي كه در گذشته در تيم‌هاي ملي وجود داشت در نوع خود قابل توجه است و مطمئناً اين اتحاد و همبستگي در كنار آگاهي و استفاده از تمامي پتانسيل‌هاي موجود مي‌تواند ناكامي كشتي ايران در المپيك پكن را جبران كند.

ملي‌پوشان تيم ملي كشتي فرنگي كشورمان كه زودتر از تيم كشتي آزاد مسابقه‌هاي خود را در رقابت‌هاي جهاني آغاز خواهد كرد روز گذشته با حضور در آكادمي ملي المپيك تست آمادگي جسماني دادند. در اين تست‌ها كه شامل ارزيابي ميزان اكسيژن‌گيري، قدرت بدني، هوشياري عصب و عضله بود ملي‌پوشان نتايج خوبي كسب كردند.

محمد بنا سرمربي تيم ملي كشتي آزاد كه اميد بسياري به كسب يكي از سكوهاي مسابقه‌هاي جهاني دانمارك را دارد با اشاره به روحيه بالاي ملي‌پوشان گفت: روي تك‌تك نفرات حساب مي‌كنم و هر كس بايد در حد خود براي تيم امتيازآور باشد. روي سكوي جهاني رفتن دور از دسترس نيست و تنها نبايد بدشانسي بياوريم.

وي با اشاره به آناليز حريفان ايران گفت: من در اتاقم انبوهي از فيلم كشتي حريفان را دارم و به اتفاق دستيارانم تك‌تك تيم‌ها را آناليز مي‌كنم تا از لحاظ شناخت آنها در چنگ ما باشند اما نگاهي به 7 ملي‌پوش حاضر در تيم ملي كشتي فرنگي نشان مي‌دهد كه كادر فني بهترين‌هاي فرنگي را براي مسابقه‌هاي جهاني گلچين كرده‌اند. بازگشت دوباره حميد سوريان نويد كسب دوباره مدال در وزن 55 كيلوگرم را مي‌دهد. روحيه بالاي اين كشتي‌گير فاكتور مهمي است كه سرمربي تيم ملي به آن تأكيد دارد و مي‌گويد سوريان از سطح فني و هوش بالايي برخوردار است و مي‌تواند حريفان آماده‌تر از خودش را هم شكست بدهد و بايد شاهد تولد دوباره پسر طلايي كشتي‌ فرنگي ايران باشيم. در كشتي آزاد نيز نگاه‌ها به مراد محمدي ملي‌پوش وزن 60 كيلوگرم كشورمان است. او كه تنها مدال‌آور كشتي ايران در المپيك بود براي تكميل كلكسيون افتخاراتش روند رو به پيشرفتي داشته است.

اسماعيل دنگسركي مربي مراد محمدي اين كشتي‌گير را در اوج تجربه مي‌داند و مي‌گويد: مراد محمدي از لحاظ تجربه و تكنيك كشتي در اوج پختگي قرار دارد كه آمادگي بدني او مي‌تواند باعث موفقيتش شود. او سبك خاص خود را در كشتي دارد و تاكنون نيز با اجراي اين سبك‌ها موفق بوده است. محمد علي صنعتكاران نايب رئيس فدراسيون كشتي نيز با تأكيد بر اين‌كه ملي‌پوشان ايران بايد در رقابت‌هاي جهاني دانمارك با فنون ايراني كشتي بگيرند، گفت: روند حركتي تيم‌هاي كشتي ايران اميدواركننده است و آنها زير نظر مربيان جوان و با دانش بسيار آماده هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار