بازدید 1892

منصوریان: پاس، استقلال همدان نیست

من راجع به الگوی مربیگری یک بحث کلی را مطرح می کنم. 20 سال است در فوتبال هستم که 15 سال از آن در سطح اول فوتبال کشور بوده است. من در این 15 سال با هر مربی که کار کردم، سعی کردم از او کار یاد بگیرم. از آقایان عبدالهی و فریبا تا منصور پورحیدری، رولند کخ و امیر قلعه نویی در داخل یا خارج از ایران سعی و تلاشم بر این بود که نکات مثبت کار را از آنها فرا گرفته و الگوبرداری کنم. در عین حال کارهای منفی آن مربیان را نیز مدنظر داشتم و از آنها درس گرفتم.
کد خبر: ۶۳۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۸۸ - ۲۱:۱۹ 09 September 2009
سرمربی تیم فوتبال پاس همدان با ابراز خرسندی از حضور در این تیم، تاکید کرد در جمع سبزپوشان همدانی شرایطی دارد که طی 15 سال گذشته آن را تجربه نکرده بود.

علیرضا منصوریان در گفتگو با مهر، ضمن بیان این مطلب افزود: پاس همدان از ابتدای فصل جاری شرایط خوبی داشت و همه افرادی که نزدیک به باشگاه بودند، شرایط مطلوب تیم پاس را احساس می کردند و متعجب بودند چرا تیم نتیجه نمی گیرد.

وی بدشانسی را عاملی در جهت ناکامی تیم فوتبال پاس همدان در هفته‌های آغازین لیگ برتر عنوان کرد و گفت: متاسفانه در آن شرایط برخی از دوستان شرایط تیم پاس را بحرانی عنوان کردند در حالیکه تیم پاس وضعیت کلی خوبی داشت اما روی بدشانسی نمی توانست نتایج را حفظ کند.

سرمربی تیم فوتبال پاس همدان برتری این تیم مقابل استقلال اهواز را برای سبزپوشان همدانی تعیین کننده خواند و گفت: تیم ما در آرامش بسر می برد و شرایط مطلوبی داشت اما برخی سعی داشتند از بیرون به ما لطمه زده و آرامش مجموعه را از بین ببرند اما با برتری مقابل استقلال اهواز بستری مناسب برای تیم پاس ایجاد شد تا در فضایی آرام به کار خود ادامه دهد.

منصوریان در ادامه خاطرنشان کرد: برخی‌ها به دنبال این هستند که به تیم پاس همدان و شخص آقای اولیایی ضربه وارد کنند. اینها زمانی که دیدند آقای پورحیدری و من در پاس همدان حضور داریم، این بحث را مطرح کردند که پاس همدان، استقلال این شهر است. این حرف خیلی بی ربط است و دلیل نمی شود که چون ما تجربه حضور در باشگاه استقلال را داریم، پاس را استقلال دوم کرده‌ایم.

وی ادامه داد: ما از تیم استقلال فقط دو بازیکن گرفته ایم، یکی یدالله اکبری است که به عنوان کاپیتان پاس همدان به استقلال رفته و پس از یک فصل بازی برای این تیم به همدان بازگشته است. دیگری هم سعید بیات است که در فصل جاری کمتر فرصت بازی پیدا کرده است.

سرمربی تیم فوتبال پاس همدان خاطرنشان کرد: مطرح کردن این بحث‌ها و اینکه پاس همدان، استقلال دوم است در فوتبال حرفه ای امروز به هیچ عنوان درست نیست. در این فصل حمید استیلی سرمربی استیل آذین شده است و با خود چند بازیکن از پرسپولیس را به این تیم برده است. آیا باید بگوییم استیل آذین تیم دوم پرسپولیس است؟! اگر منصوریان از پاس رفت و یک مربی از سپاهان به همدان آمد و با خود چند بازیکنان از سپاهان را به پاس آورد، باید بگوییم پاس، سپاهان همدان شده است.

منصوریان با ابراز رضایت از حضورش در تیم پاس همدان گفت: شرایطی را که در تیم پاس همدان تجربه می کنم، تا به امروز و طی 15 سال اخیر تجربه نکرده بودم. من بهترین سال فوتبالی خود را در همدان پشت سر می گذارم و توانسته‌ام با مردم و فرهنگ همدان عجین شوم.

وی در ادامه افزود: من به تیم پاس همدان عشق می ورزم و دوست دارم کماکان در این تیم به کار خود ادامه دهم. متاسفانه در یکی از گفتگوهای من این نکته به اشتباه عنوان شده بود که آرزوی مربیگری در تیم استقلال را دارد در حالیکه این چنین نیست و روزهای خوبی را در تیم پاس می گذرانم. من در اینجا احساس راحتی می کنم و لزومی ندارد به فکر دیگر تیم‌ها باشم. من بازیکن استقلال بودم اما دلیلی ندارم امروز به مربیگری این تیم فکر کنم.

سرمربی تیم فوتبال پاس همدان در ادامه از حمایت اولیایی، اعضا هیئت مدیره و مسئولان باشگاه پاس همدان و نیز استاندار همدان از خود به نیکی یاد کرد و گفت: چندی پیش برای انجام امور شخصی و دریافت مطالباتم به باشگاه استقلال رفته بودم. در دیدار با مسئولان باشگاه استقلال بحثی غیر از این مطرح نشد اما بعضی دوستان مواردی را عنوان کرده و حتی رسانه‌ای کردند که من نیازی به طرح آنها نداشتم. زمانی که مدیری چون اولیایی از من حمایت می کند و از پشتیبانی مسئولان استان همدان برخوردارم نیازی به حمایت دیگران ندارم. خوشبختانه آنها بستری فراهم آورده‌اند که در آرامش کار کنیم با این حال نیازی به حمایت و نصیحت دوستان خارج از مجموعه پاس و استان همدان نیست.

منصوریان روابط خود با بازیکنان پاس همدان را مطلوب خواند و گفت: بین ما احترام و دوستی حاکم است. آنها با تعصب در تمرینات و بازی‌ها شرکت می کند. عشق و علاقه همین بازیکنان است که مرا به آینده امیدوار می کند.

وی در پاسخ به این پرسش که "الگوی مربیگری تان کیست؟"، گفت: من راجع به الگوی مربیگری یک بحث کلی را مطرح می کنم. 20 سال است در فوتبال هستم که 15 سال از آن در سطح اول فوتبال کشور بوده است. من در این 15 سال با هر مربی که کار کردم، سعی کردم از او کار یاد بگیرم. از آقایان عبدالهی و فریبا تا منصور پورحیدری، رولند کخ و امیر قلعه نویی در داخل یا خارج از ایران سعی و تلاشم بر این بود که نکات مثبت کار را از آنها فرا گرفته و الگوبرداری کنم. در عین حال کارهای منفی آن  مربیان را نیز مدنظر داشتم و از آنها درس گرفتم.

سرمربی تیم فوتبال پاس همدان در خاتمه به گفتگویش با یکی از رسانه‌ها اشاره کرد که در آن قید شده بود، الگوی منصوریان در کار مربیگری امیر قلعه نویی است، افزود: صحبتهای من در گفتگو با آن رسانه آنطور که باید و شاید منعکس نشده بود. الگوی من در کار مربیگری کارهای مثبت تمام مربیانی است که با آنها کار کردم. امروز هم در کارم از آن درس‌ها استفاده می کنم و از مشاوره دوستان و مسئولان باشگاه پاس به ویژه آقای پورحیدری در کارم بهره می برم. من برای همه مربیان سابقم احترام قائلم و هیچ وقت اسمی از آنها نمی برم تا مبادا نام یکی از آنها از قلم بیافتد و به او کم لطفی شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی