بازدید 9666

جانشین ولیعهد عربستان باز هم خبرساز شد

با وجود اجرای سیاست ریاضت اقتصادی در عربستان، محمد بن سلمان یک کشتی خصوصی به ارزش پانصد و پنجاه میلیون دلار خریداری کرده است.
کد خبر: ۶۳۳۷۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰ 21 October 2016
با وجود اجرای سیاست ریاضت اقتصادی در عربستان، محمد بن سلمان یک کشتی خصوصی به ارزش پانصد و پنجاه میلیون دلار خریداری کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران،پایگاه اینترنتی روزنامه السفیر لبنان در گزارشی نوشت سیاست ریاضت اقتصادی که «محمد بن سلمان» جانشین ولیعهد عربستان سعودی، برای تحقق «چشم انداز 2030» در پیش گرفت، مانع از این نشد که پانصد و پنجاه میلیون دلار برای خرید یک کشتی خصوصی موسوم به «سیرین» پرداخت نکند. بر اساس ریاضت اقتصادی که بن سلمان در پیش گرفت بودجه کاهش یافت، قراردادهای دولت راکد ماند و حقوق کارمندان غیر نظامی کاهش یافت.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز فاش کرد بن سلمان مرخصی اش را در تابستان 2014 در جنوب فرانسه می گذراند که از یک کشتی خصوصی که طول آن یکصد و سی و چهار متر است و در ساحل لنگر انداخته بود، خوشش آمد. یکی از دستیارانش را برای خرید این کشتی فرستاد که متعلق به «یوری شفلر ،» صاحب کارخانه شراب‌سازی ودکا در روسیه، بود. ظرف چند ساعت بن سلمان کشتی را تحویل گرفت.

تایید صحت این اطلاعات به منزله پاشیدن نمک روی زخم کارگرانی است که به سبب سیاست ریاضت اقتصادی اخراج شدند.
مجله فوربز نوشت شفلر اعلام کرده بود کشتی خصوصی اش را به یک ثروتمند از خاورمیانه فروخته است اما نامش را فاش نکرده بود.

«مجتهد،» وبلاگ نویس و افشاگر معروف سعودی، نیز اوت گذشته، نوشت بن سلمان می خواست سفارش ساخت یک کشتی خصوصی بدهد که برتر از همه کشتی‌های خصوصی در جهان باشد؛ اما ساخت آن چندسال زمان می برد. به همین دلیل به خرید یک کشتی خصوصی آماده متوسل شد زیرا عجله داشت و می خواست به «عبدالعزیز بن فهد» فخر بفروشد. وی افزود بن سلمان پیش از این یک کشتی خصوصی کوچکتر به طول هشتاد متر و به ارزش یکصد میلیون دلار خریده بود اما به این نتیجه رسید که این کشتی برایش کافی نیست و به همین دلیل تصمیم گرفت سیرین را بخرد.

پایگاه اینترنتی یات هاربر که ویژه انتشار خبرهای مربوط به کشتی‌های خصوصی است اعلام کرد کشتی سیرین در سال 2011 ساخته شده و طول آن چهارصد و سی و نه پا است و گنجایش بیست و چهار مهمان را دارد که می توانند در دوازده اطاق اقامت کنند.

این کشتی دارای دو باند فرود هواپیما، دیوار مخصوص صخره نوردی و یک تفریح‌گاه کاملا مجهز است. علاوه بر این، سه استخر دارد و یک اطاق آن زیر آب است. این کشتی خصوصی یکی از پانزده کشتی بزرگ در جهان است و نیاز به پنجاه نفر کادر دارد یعنی ماهیانه پنجاه نفر حقوق می گیرند.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان