بازدید 5130
نظر سنجی «هریس» در کشورهای اروپایی می‌گوید:

شهروندان انگلیسی نسبت به برنامه هسته‌ای ایران خوشبین‌ترند

بیشتر شهروندان اتحادیه اروپا بر این باورند که ایران در صدد دستیابی به بمب اتمی است؛ اما در انگلستان 48 درصد شرکت کننده در این نظرسنجی، می‌گویند که ایران به دنبال بمب اتمی است و 44 در صدد درباره این ایده مطمئن نیستند. پرسش این نظر سنجی این است: شما معتقدید که در ازای برنامه هسته‌ای ایران، باید به تحریم بیشتر ایران دست زد یا هیچ کاری نکرد؟
کد خبر: ۶۳۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۳:۵۰ 08 September 2009

سرویس بین‌الملل ـ جدیدترین نظرسنجی روزنامه «فایننشال تایمز» انگلستان، نشان می‌دهد که شهروندان اروپا با اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران، موافق هستند.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، این نظرسنجی که توسط مؤسسه نظرسنجی «هریس» و از بین شش هزار شهروند اروپایی، برای روزنامه فایننشال تایمز انجام شده است، نشان می‌دهد که مردم انگلستان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، آلمان و ایالات متحده بر این باورند که اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران از انجام ندادن اقدام علیه این کشور بهتر است.

برای مثال، 55 درصد از مردم اسپانیا بر این باورند که باید تحریم‌های بیشتر علیه ایران صورت گیرد، در حالی که 11 درصد مردم این کشور می‌گویند نباید علیه ایران اقدامی انجام داد. در آلمان 44 درصد معتقد به اعمال تحریم‌های بیشتر و 16 درصد معتقدند که نباید کاری علیه ایران انجام داد. در حالی که بنا بر این نظرسنجی، بیشتر مردم شهروندان اتحادیه اروپا معتقدند که ایران درصدد دستیابی به بمب اتمی است، اما در انگلستان، این باور درباره ایران به این صراحت وجود ندارد.

بر پایه این گزارش، در انگلستان 48 درصد باور دارند که ایران به دنبال بمب اتمی است و 44 درصدد در مورد این ایده مطمئن نیستند؛ اما در آلمان که همواره مواضع نرمتری درباره تحریم ایران داشته است، از هر ده نفر، هفت نفر معتقدند که ایران درصدد دستیابی به بمب اتمی است. در این نظرسنجی، همچنین دیدگاه مردم اروپا درباره فرایند صلح خاورمیانه نیز پرسیده شده که اغلب شرکت کنندگان در این نظرسنجی، خواهان گفت‌وگو با حماس برای موفقیت صلح خاورمیانه شده‌اند.

به نظر می‌رسد، این نظرسنجی توسط مؤسسه «هریس» بسیار جهت‌دار انجام گرفته؛ سؤال پرسیده شده از مخاطبان اینگونه تنظیم شده است: شما معتقدید که در قبال برنامه هسته‌ای ایران، باید به تحریم بیشتر ایران دست زد یا هیچ عملی انجام نداد؟ همان‌گونه که مشخص است، با تبلیغات رسانه‌ای که در غرب و اروپا درباره برنامه هسته‌ای ایران وجود دارد، قاعدتا کمتر مخاطبی است که پاسخ دهد هیچ گونه کاری علیه ایران انجام ندهید. با وجود این، نکته کلیدی آن است که با وجود جو انگلیس ستیزی که از رسانه‌های ایران تبلیغ می‌شود، مردم انگلستان نسبت به برنامه هسته‌ای ایران، دیدگاه مثبت‌تری نسبت به دیگر مردم اروپا دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
اين نظر سنجي در ايران هم بد نيست انجام شود
سوالها چقدر شبیه سوالهای جهت دار مصاحبه های صدا و سیماست!
خيلي هم به اين انگليسي ستيزي مطمئن نباشيد
اگر این سوال را صدا و سیما طرح می کرد حتما این طور بود؟
گزینه اول: ایران را باید شدیدا تحریم کرد
گزینه دوم: ایران را باید خیلی تحریم کرد
گزینه سوم: ایران را باید بیشتر تحریم کرد
نظر سنجی ها اصلان تو ایران جهت دار نیست !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
این روز ها شما سرفا در مسیر حال دادن به انگلیس هستید !!! که البته رفتار شما برای ما مردم که سی سال با شما سر و کار داشته و شاهد گندزدنتان به کشور بوده ایم را قابل درک می دانیم !!!!!
تنها راه تضمين بقا در دنياي وحش امروز همين سلاح هسته اي است. اگر ما واقعا نيتمان پاك باشد آنها فرض را بر اين مي گذارند و در نهايت كارمان تمام است... يه وقت نظرمو اشتباهي نزني اونوقت تابناك خواب ناك ميشه..
احتمالا مصاحبه گر نجف زاده بوده
واقعا با اين همه تبليغاتي كه عليه ايران ميشه ما خودمون هم باورمون شده دنبال موشكي ايم. خدايي اونايي كه گفتن نه ملت ساده اروپان
خوب که چي؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
به نظر میرسه تا اواخر امسال باید منتظر وقایع جدید ی در منطقه خاور مبانه باشیم.
خوب شما هم اگر جرات دارید نظر مردم ایران را بگویید . (نظر خواهی کنید )
مثل اين كه مردم اروپا رويشان زياد شده است بايد يك رزمايش جديد انجام دهيم
در مورد انرزی هسته ای یه نظر ستجی رو سایت بزارید
از سریال های ماه رمضان که مهمتره!!!!
زنده باد ایران...
تا کور شود هر آنکه نتواند دید، انشاء الله به بمبشم میرسیم تا چشتون دردآد...
شما هم اینقدر تحریم کنین تا بترکین، ببینین کجا دنیا رو میگیرین...
آن بدبخت ها چه گناهى دارند؟
اگر شما هم در كشورى بوديد كه ١٠٠ رسانه هايش صهيونيستى است همين حرف را ميزديد.
وقتى صبح تا شب مى گويند ايران تروريست و به دنبال سلاح هسته اى است خوب آن ها هم باور مى كنند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی