بازدید 31576

نتايج عجيب آزمايش تأثير تلفن همراه بر گوجه‌فرنگي

اين نگراني به مجموع نگراني‌‌هاي پيشين افزوده مي‌شود که در شش ماه گذشته، تحقيقات مشابهي نشان دادند امواج ناشي از تلفن همراه، مي‌تواند باعث بروز سرطان مغز، افزايش بزاق دهان، اختلال در بخشي از اعصاب شنوايي گوش و خطر بروز عوارض نازايي نزد زنان و مردان باشد.
کد خبر: ۶۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۶:۳۶ 10 February 2008
بنا بر يک تحقيق علمي انجام شده بر بوته گوجه فرنگي، امواج تلفن همراه، اثرات مخربي بر جانداران دارد.

با اين که اين تجربه علمي روي يک گياه انجام شده، ولي نتايج آن باعث افزايش نگراني‌‌ها از استفاده هميشگي از تلفن همراه بر انسان گشته است.

يک گروه تحقيق علمي وابسته به دانشگاه «کلرمون فران» فرانسه، با هدف بررسي آثار احتمالي امواج هميشگي تلفن همراه بر جانداران، از بوته گوجه فرنگي استفاده کرده و تغيرات اين گياه را در رويارويي با اين امواج، مورد مطالعه و آزمايش قرار داده است.

بر پايه اين تحقيقات، بوته گوجه فرنگي در همان ده دقيقه اول كه در کنار يک تلفن همراه، آن هم بدون مکالمه است و امواج الکترو مغناطيس را دريافت و يا صادر مي‌کند، از خود مولکولي ترشح مي‌کند؛ اين مولکول نزد بيولوژيست‌‌ها، به مولکول «استرس» معروف است و گيا‌‌هان به محض آسيب ديدن، آن را ترشح مي‌کنند.

البته اين نگراني به مجموع نگراني‌‌هاي پيشين افزوده مي‌شود که در شش ماه گذشته، تحقيقات مشابهي نشان دادند امواج ناشي از تلفن همراه، مي‌تواند باعث بروز سرطان مغز، افزايش بزاق دهان، اختلال در بخشي از اعصاب شنوايي گوش و خطر بروز عوارض نازايي نزد زنان و مردان باشد.

بنا بر اين گزارش، تحقيقات علمي بين‌المللي گسترده‌اي در سيزده کشور جهان از مدت‌‌ها پيش با عنوان انتر تلفن در حال انجام است و پيش‌بيني مي‌شود نتايج اين تحقيقات در هفته‌‌هاي آتي منتشر شود؛ هدف از اين تحقيقات، رابطه بين بروز تومور مغزي و تلفن همراه است.

وزارتخانه‌‌هاي بهداشت کشور‌‌هاي غربي، در نظر دارند با استفاده از وسايل آموزشي و رسانه‌‌ها، خانواده‌‌ها را نسبت به خطرات احتمالي استفاده دايمي از تلفن همراه هشدار و آموزش دهند، به ويژه اين‌که پديده تلفن همراه، نوپا بوده و هنوز عوارض امواج الکترو مغناطيس آن در ميان‌مدت، مورد مطالعه دقيق قرار نگرفته است، ولي کاوشگران نسبت به خطرات احتمالي اين امواج براي انسان‌ها به ويژه نوجوانان در بخش مغز آنان و آن هم بر پايه نظريات علمي موجود، نگراني‌‌هاي خود را اعلام كرده و نسبت به آن هشدار‌‌هايي داد‌ه‌اند.

«فرانسواز بودن»، رئيس کانون سلامتي و راديو فرکانس درباره تحقيقات انجام شده بر بوته‌‌هاي گوجه فرنگي به روزنامه فيگارو گفت: تحقيقات انجام شده به وسيله اين گروه علمي معتبر، نشان مي‌دهد که امواج تلفن همراه بر سلامتي انسان بي‌‌تأثير نيست و لازم است تحقيقات گسترده و عميقي در اين زمينه انجام شود تا به نتيجه قطعي دست يابيم، ولي تا انجام اين تحقيقات احتياط حکم‌ مي‌کند در استفاده از اين وسيله بدون دغدغه سلامتي نباشيد.

«روزلين باشلو»، وزير بهداشت فرانسه در زمينه اقدامات وزارت بهداشت در زمينه اثرات مخرب تلفن همراه و اقدام هشدار دهنده اظهار داشت: ما نمي‌خواهيم استفاده از وسيله‌اي را كه يک پيشرفت علمي براي بشريت است، ممنوع كينم و يا آن‌که از آن غولي بسازيم، بلکه مي‌خواهيم روش استفاده درست آن را به ويژه در ميان کودکان و نوجوانان ترويج دهيم.
گفتني است، تلفن همراه حتي در حالت مکالمه نكردن نيز در حال دريافت و يا پخش امواج الکترو مغناطيس به پيرامون خود است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۰
با سلام - در مضربودن امواج الکترومغناطیس ساطع شده از تلفن همراه نمی توان تردد داشت حال اینکه میزان آن ناچیز یا قابل توجه باشد چیزی است که در دست بررسی و بوته آزمایش مراکز تحقیقاتی دنیاست بهمین جهت اخبار ضد و نقیض دراینخصوص زیاد شنیده می شود ولی حداقل کاری که ما دارندگان تلفن همراه برای کاهش اثرات امواج آن می توانیم بکنیم اینست که زمان مکالمات را کوتاه کنیم یا از هندزفری برای مکالمه استفاده کنیم و در زمانی که در منزل هستیم و تلفن ثابت در اختیار هستیم آنرا خاموش کنیم و...
بنده به عنوان يک فرد داراي دکتراي مخابرات - ميدان امواج نکات زير را جهت افزايش آگاهي خوانندگان محترم نقل مي کنم و اميدوارم منتشر شود.
اگر مدت زمان مکالمه با تلفن همراه بيش از سه دقيقه باشد، سيستم گردش خون بدن قادر به دفع حرارت ناشي از جذب انرژي امواج الکترومغناطيسي در نسوج نبوده و به تدريج دماي نواحي مجاور آنتن گوشي افزايش مي يابد. ميزان نفوذ دما نيز در کودکان که از نسوج نرمتري برخوردارند بيش از بزرگسالان است. افزايش دما نيز به نوبه خود با عث اختلال حواس در گام اول و در صورت تکرار موجب متاثر شدن سلولهاي گرم شده مي شود. اگر اين روند ادامه يابد و سلولهاي تحت تاثير قرار گرفته يا از بين رفته توسط بدن ترميم يا جايگزين نشود (مانند تومورها) اين پديده باعث تشديد ناراحتي موجود خواهد شد. خلاصه اينکه اولا مدت زمان مکالمه را بايد کمتر از سه دقيقه تنظيم کرد، ثانيا از گوشيهاي با SAR کمتر استفاده کرد، ثالثا کودکان کمتر از گوشيهاي همراه استفاده کنند، رابعا گوشيها را از بدن خود دور نگه داريد، به ويژه هنگامي که سيگنال تماس توسط گوشي دريافت مي شود.
در مورد مضرات احتمالي امواج تلفن همراه نبايد پيشداوري و يا مبالغه نمود.اگر يك گروه تحقيقاتي حرفي ميزند، ماداميكه منابع علمي ديگر آنرا تائيد ننمايند هيچ ارزشي ندارد. فراموش نكنيد كه هنوز هيچيك از منابع علمي رسمي در دنيا، مضر بودن امواج ساطع شده از تلفن همراه را تائيد نكرده اند و فقط بعضي منابع احتمال مضر بودن آنرا ميدهند و اين بدان معنا نيست كه قطعآ گفته باشند اينطور است. اصولآ اين امواج با شدت حدود يك وات از گوشي همراه پخش ميشود كه مقدار بسيار اندكي است و جنس آنهم در اصل مانند نور از نوع امواج الكترومغناطيسي است و با اين شدت كم بسيار بعيد است ضرري از آنها متصور باشد. بهر حال بهتر است ببينيم منابع رسمي و علمي چه ميگويند. ضمنآ آنهائيكه فكر ميكنند استفاده از هندز فري باعث كمتر رسيدن اشعه به بدن ميشود، كاملآ در اشتباه هستند زيرا اين امواج از طريق سيمهاي هندز فري به بدن خواهد رسيد. البته استفاده از اين وسيله براي موقع رانندگي بسيار مفيد است.
با سلام:
بنده حدود 3 سال است که روزانه تقریبا 3-4 ساعت با موبایل صحبت میکنم و حالا عوارض ذکر شده در بالا را به عینه تجربه کرده ام.
بزاق دهانم به شدت زیاد شده و بلا فاصله پس از صحبت با موبایل به شدت عصبانی میشوم و تا به حالت نرمال برگردم 2 ساعتی طول میکشد.و همچنین به فراموشی و سردرد دچار شده ام.
خواهشمندم موضوع را جدی بگیرید.
آقائي كه ميگويند "حدود 3 سال است که روزانه تقریبا 3-4 ساعت با موبایل صحبت ميكنند" از كجا مطمئن هستند آن عوارض مربوط به تشعشعات موبايل است؟ آيا وقتي در مورد يك مسئله خوب و خوشايند هم صحبت ميكنند باز هم عصباني ميشوند؟ اگر جواب منفي است پس شايد نوع كار شما تنش زا و پر استرس باشد كه دچار سر درد و عصبانيت ميشويد. بنده سن شما را نميدانم ولي اطلاع داشته باشيد كه اكثر افراد در حدود سن 50 سالگي و بعد از آن كم كم دچار ضعف حافظه ميشوند (بخصوص حافظه نزديك و كوتاه مدت) و اين اصلآ ربطي به موبايل ندارد. ضمنآ فكر ميكنم هركس اينهمه با تلفن معمولي هم صحبت كند ممكنست دچار سر درد و حالت عصبي شود.
موبايل مضر است، مايكروفر مضر است، امواج تلوزيون و مانيتور مضر است، نور خورشيد و گازهاي جوي هم مضر است. يكهو بفرماييد برويم در غار زندگي كنيم و خلاص. شما كه موشك هوا ميكنيد به جاي گفتن اين حرفها به ما، برويد راه حل اين مضرات را پيدا كنيد.
از گزارش بالا نتیجه می گیریم که تحقیقات نشان میدهند موبایل بر روی گوجه فرنگی تاثیر مستقیم دارد ولی تاثیر آن بر انسان هنوز ثابت نشده است. بنابراین گوجه فرنگی ها نباید از موبایل استفاده کنند و استفاده از موبایل تا تکمیل تحقیقات و اعلام نتایج برای انسانها اشکال ندارد.
شوخی کردم کمی بخندید. خوب بالاخره هر کس یه طوری میمیره . حالا از تومور مغز گرفته تا سکته قلبی و یا تصادفات...اجل که برسه می میریم پس زندگی را به خود تلخ نکنیم. درامد اپراتورهای موبایل و موبایل فروشی ها را مسدود نکنیم!
آیا در ایران waves terminator یا همون نابود کننده امواج مخرب موبایل یا مشابه آن وجود دارد؟ اگر هست معرفی کنید.ممنون
چه کسی گفته امواج موبایل بیچاره مخرب است؟ اینهمه منابع علمی در دنیا، هنوز نتوانسته اند چنین چیزی را ثابت کنند آنوقت شما با چه دلیلی میفرمائید امواج مخرب؟ شدت این امواج بسیار کمتر از آنست که ضرری از آنها متوجه انسان باشد و اگر هم قرار باشد مضر باشند لطفآ در نزدیکی پارک ملت تهران قدم نزنید چون از دکل آنتن تلویزیون جمهوری اسلامی امواجی با قدرت بیش از 10 کیلو وات پخش میشود که شاید جای نگرانی هم داشته باشد. ضمنآ wave terminator برای موبایل کار ساز نیست چون باعث عدم امکان ارتباط خواهد شد و اصولآ اگر چنین چیزی امکان داشت مطمئن باشید سازندگان گوشی آنرا روی گوشیهای خود نصب میکردند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر