بازدید 2127

فاتح اسپانتيک: به خود باوری رسيدیم

فارسي همچنين با تاکيد بر اينکه کوهنوردي از لحاظ پوشش اسلامي براي ورزشکار مشکلي ايجاد نمي‌کند، خاطرنشان کرد: به راحتي مي‌توان با يک پوشش کامل و دور از هر گونه حاشيه به کوهنوردي پرداخت.
کد خبر: ۶۲۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۸۸ - ۲۳:۴۷ 05 September 2009
بانوي کوهنورد ايراني با بيان اينکه حفظ پوشش اسلامي براي کوهنوردان زن مسلمان محدوديت ساز نيست، تاکيد کرد: زنان ورزشکار به دور از هر حاشيه و با پوشش کامل مي توانند به اين رشته ورزشي بپردازند.

شيوا فارسي، فاتح قله اسپانتيک در پاکستان، درمورد صعود به اين قله به ايرنا گفت: من به همراه ديگر بانوان صعود کننده به قله اسپانيتک به عنوان اولين تيم بانوان هيماليانوردي هيات کوهنوردي تهران و تحت پوشش فدراسيون، با مجوز شوراي برون مرزي سازمان تربيت بدني و تحت نام تيم ملي موفق به فتح اين قله 7027 متري شديم.

فارسي افزود: تمام اعضا به جز سرپرست تيم موفق به فتح قله شدند که از سوي سازمان تربيت بدني مدال نقره آسيا به ورزشکاران تعلق مي‌گيرد.

بانوي کوهنورد ايراني در ادامه، ورزش کوهنوردي را يک رشته تيمي با هدف مشترک دانست و تصريح کرد: فتح قله اسپانتيک و بازگشت از آن حدود يک ماه طول کشيد با اين حال با توجه به اردوهاي آماده سازي پيش از اعزام، تيم از لحاظ بدني دچار ضعف نشد و با صعود به قله ورزشکاران زن به يک خود باوري و اعتماد به نفس در زمينه کوهنوردي حرفه‌اي رسيدند.

وي ادامه داد: اگر زنان ايراني به اين خودباوري برسند که مي‏توانند هم راستاي مردان حرکت کنند، به زودي شاهد موفقيت بيشر آنها در حوزه ورزش کشور خواهيم بود البته اين امر با پشتکار و تمرين بدست مي‌آيد.

فارسي همچنين با تاکيد بر اينکه کوهنوردي از لحاظ پوشش اسلامي براي ورزشکار مشکلي ايجاد نمي‌کند، خاطرنشان کرد: به راحتي مي‌توان با يک پوشش کامل و دور از هر گونه حاشيه به کوهنوردي پرداخت.

گفتني است که تيم بانوان هيات کوهنوردي استان تهران متشکل از 10 ورزشکار موفق به فتح قله اسپانتيک شد.

رضا کفاش (سرپرست)، عباس رنجبري، محمود هاشمي، هادي صابري (مربي)، مهسا مطيعي (پزشک)، فرشته خادمي، پرستو ابريشمي، شيوا فارسي، معصومه ملکي و ليلا ابراهيمي به عنوان کوهنوردان اعزامي به پاکستان بودند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل