بازدید 10465

لطفا مترو را اول بسازید، بعد افتتاح کنید

کد خبر: ۶۲۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۷ 04 September 2009
یکی از کاربران "تابناک" در پیامی آورده است:

عاجزانه از شرکت متروی تهران درخواست دارم اگر می خواهند ایستگاه مترو افتتاح کنند، اول بسازندش و بعد افتتاحش کنند!

ایستگاه متروی تهرانپارس در تاریخ 27 بهمن سال گذشته افتتاح شد. در اینکه مسئولین متروی تهران تلاش شایان توجهی در بهره برداری از این ایستگاه کشیده اند، بحثی نیست. اما وضعیت فعلی این ایستگاه به گونه ای است که عملا بسیاری از افراد از جمله خود بنده ترجیح می دهند خود را با تاکسی به ایستگاه دانشگاه علم و صنعت برسانند و از این ایستگاه استفاده کنند.

اما مشکلات:

1- فاصله حرکت قطارها با وجود اینکه این ایستگاه مسافر پذیری قابل قبولی دارد، بسیار زیاد و حدود 15 دقیقه یکبار است.

2- بزرگراه رسالت که دسترسی به این ایستگاه مترو را مقدور می سازد، هنوز با وجود گذشت 6 ماه از زمان افتتاح این ایستگاه مسدود است و عملا هیچ مسافربری به مقصد این ایستگاه مسافر سوار نمی کند. مسافران بایستی در چهارراه های اطراف پیاده شده و پیاده خود را به ایستگاه برسانند.

3- نبود پله برقی (و نبودن کوچکترین اثری مبنی بر نصب آن!) باعث می شود که مسافرین مجبور باشند پله های فراوان ایستگاه را طی کنند. ضمن اینکه به همین دلیل، عملا در پله ها ترافیک انسانی ایجاد شده است و ورود و خروج ایستگاه را دچار مشکل نموده است.

4- در هنگام خروج از این ایستگاه نیز به دلیل عدم هماهنگی شرکت تاکسیرانی، عملا هیچ قانون و مقرراتی بر مسافربر ها حاکم نمی باشد. اگر شانس با شما یار باشد، یک ماشین برای سوار شدن پیدا می کنید و اگر نباشد هم ... خوب می خواستید سوار مترو نشوید! ضمن اینکه هیچ اثری از آثار اتوبوس دیده نمی شود!

به هر حال امیدوارم هر چه سریعتر این مشکلات حل شود تا مردم بتوانند با آسایش از این ایستگاه استفاده کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
این دوستمون اگه ایستگاه میرداماد رو میدید چی میگفت؟!
دقیقا موافقم . البیته با این موافق تر که بهره برداری بکنند ولی سریعا رسیدگی هم بکنند و قابل استفاده هم بکنند .
از اونجایی که معمولا مجبورم مسیر رو پیاده برم از شرکت مترو و شهرداری متشکریم ! اما حداقل به وضعیت خیابان ها و پیاده رو های منتهی به این ایستگاه رسیدگی کنن که حرکت ها در پیاده رو ها روانتر بشه ! و با شاخ و برگ درختان و شمشاد ها ، بوی بد جوی آب و ... همراه نباشه !
من خودم سال دوم راهنمایی بودم که مترو افتتاح شد و تونستم هر روز با مترو برم مدرسه و بیام خونه. اون موقع هم مدت زمان بین آمدن قطارها زیاد بود و تقریبا هیچ کدام از ایستگاه ها پله برقی خبری نبود که. تازه قطارها اون موقع کولر هم نداشت.
آقایون جای تشکر توقع دارن همه چیز یک روزه درست بشه.
من که خیلی از مترو استفاده کردم. با تمام سختی ها.
به غیر از بحث پله برقی ها که حق با شماست بقیه چه ر بطی به مترو دارد؟
همین مشکل در ایستگاههای میرداماد و انقلاب هم هست
در ضمن من از وقتی که ایستگاه میرداماد راه افتاده هر روز دیر میرسم سر کار
lيستگاه قلهك مترو وضيعيت بدتري دارد جون هواكش ندارد و مسافران مجبورند15دقيقه در هواي آلوده ايستگاه منتظر بمانند البته اگر مشكلات پرسنل اين ايستگاه كه بيش از 8 ساعت در اين استگاه مشغول به كارندناديده بگيريم.
فکر می کنم شرکت مترو چند بار توضیح ارائه داده. کمبود اعتبارات مهمترین مشکل آن هاست که باعث می شود نه بتوانند قطار بیشتری خریداری کنند نه کارهایی مانند نصب آسانسور را انجام بدهند. مترو انقلاب هم مشکلات مشابهی دارد اما به نظر ما که از آن استفاده می کنیم همین افتتاح نصفه نیمه هم از نبودن آن بهتر است و خیلی کار ما را راه انداخته.
باز همینشم خوبه! تو راه برگشت میشه راحت پیاده شد نزدیک 4راه تیر انداز ....
شما شکایتتون پیز دیگه ای هستش. ایستگاه ساخته شده. شما فقط یه تیتر تابناکی براش زدین
من از اين ايستگاه بارها استفاده كرده‌ام و مشكل به اين بزرگي كه ايشان مي‌گويند، نيست !!
تیتر انتخاب شده یکطرفه است و میتواند تصمیمی که با درایت انتخاب شده را بنحو دیگری جلوه نماید. بهر حال با تشکر از نکات ذکر شده توسط دوست عزیز، اینجانب به عنوان دانشجویی که قبلا از مترو دانشگاه علم و صنعت استفاده می‌کردم و در حال حاضر از متروی تهرانپارس چند نکته را در جواب ذکر خواهم کرد:
1- اکثر مشکلاتی که ایشان فرمودند درست است ولی اجباری در استفاده از ایستگاه تهرانپارس برای کسی نیست. ایشان می‌توانند به مانند گذشته از متروی علم و صنعت که هم پله برقی دارد، هم فاصله قطارها کمتر است و هم تاکسی و اتوبوس به اندازه کافی هست استفاده نمایند.
2- جای تقدیر دارد که با کمبود امکانات ذکر شده ایستگاهی راه‌اندازی شده که با تمام این مشکلات، کار بسیاری از افراد چون بنده را راحت کرده چرا 300 تومان کرایه کمتری می‌پردازم.
3- اگرچه فاصله قطارها بیشتر از متروی علم و صنعت است ولی در عوض زمانی کمتری برای رسیدن به اولین ایستگاه مترو صرف می‌شود بخصوص در اوج ترافیک
4- فاصله چهاراه‌های که تقاطع خیابان‌های اصلی است و بوفور سواری و اتوبوس یافت می‌شود تا ایستگاه تهرانپارس در حدود 3 دقیقه پیاده‌روی است. البته برای افرادی که این مسافت را نمی‌توانند طی کنند یا از پله‌ها بالا روند استفاده از همان ایستگاه علم و صنعت بهتر است.
من هم ار افرادی عستم که ار ایستگاه تازه افتتاح شده قلهک استفاده زیادی می کنم. من عم ضمن تشکر از مسئولان مترو برای تلاش شبانه روزی، علاوه بر مورد 1 بالا نکته مهمتری که در این ایستگاه وجود دارد بیان می کنم:
هوای آلوده ناشی از ساخت ادامه خط 1 به سمت بالا به قدری است که حتی دید را برای مسافران و کارکنان با مشکل مواجه می کند. لذا برای حفظ سلامتی مسافران و استفاده درست از مزایای مترو (هوای پاک) خواهشمند است یا عملیات در ساعت بیکاری قطار ها انجان شود یا اینکه به هر مسافر کنار درب ایستگاه از طرف شهرداری یک ماسک (که قیمت آن نیز ارزان است) داده شود.
نبودن پله برقی در ایستگاه شهدا با 126 پله و نبودن کوچکترین اثری مبنی بر نصب آن در حالیکه در ایستگاه قلهک با تعداد پله هایی به مراتب کمتر و افتتاح دیر تر این پله ها نصب شده موجب تاسف ما شده است.
با سلام. اين بزرگوار كاملا درست و صحيح اشاره و تذكر وارد و به جائي داشتند و در تائيد فرمايش ايشان در ايستگاه تهرانپارس به علت عدم وجود پله برقي ورودي و خروجي مسافران تداخل داشته و با سختي تردد صورت ميگيرد و برخوردهائي بين مسافران صورت ميگيرد . من جانباز بوده و دچار اختلال تنفسي ميگردم و زاويه و شيب تند خروجي در ايستگاه مذكور باعث تشد يد تنفسم ميگردد. فرصت را مغتنم شمرده از همه عزيزان دست اندر كار مترو خاصه اقاي هاشمي تشكر ميكنم.
عين همين مشكلات در مورد ايستگاه قلهك هم وجود دارد. همين پنجشنبه شب اخير، بنده به همراه انبوهي از ديگر مسافرين به مدت يكساعت در ايستگاه شهيد حقاني منتظر مانديم تا قطاري به مقصد قلهك حركت كند و هرگز اين اتفاق نيفتاد و همه ما مجبور شديم پياده تا خيابان ميرداماد برويم و با وسايل ديگري خودمان را به قلهك برسانيم. هيچ نظم درست و اطلاع رساني محترمانه‌اي در اين ايستگاه وجود ندارد
اينا چه ربطي به مترو داشت، مشكل پله برقي و تاكسي و بزرگراه مشكلات ديگه ايه
چه ربطي به مترو داشت؟ بيرون زمين وظيفه كس ديگري است كه به شما سرويس بدهد.
کار بر عزیز همیشه افتتاح بوده بعد ا ساختن انگار ایران تشریف نداشتید.
ایستگاه میدان شهدا هم چنین مشکلاتی رو داره!
این قضیه دقیقا در مورد ایستگاه "شهدا" هم صدق میکنه.جالبه زمانی که می خواستن افتتاحش کنند کلی پز دادن که 6 ماه زودتر! اما الان از اون تاریخ ییشتر از 6 ماه گذشته و هنوز نیمه کارست.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار