بازدید 6743

اخراج شیعیان لبنانی از امارات

امارات برای فشار بر این افراد كه برخی از آنان بیش از بیست سال در این كشور اقامت داشته اند، ابتدا از كاركردن آنان جلوگیری كرد و سپس آنان را از كشور اخراج كرد.
کد خبر: ۶۲۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۹:۰۰ 04 September 2009
منابع خبری از اخراج ده ها لبنانی شیعه از كشور امارات خبر می دهند.

به گزارش شبكه خبر به نقل از روزنامه الاخبار لبنان، در دو ماه گذشته دولت امارات بیش از 45 كارمند و بازرگان لبنانی را از این كشور اخراج كرده است.

امارات برای فشار بر این افراد كه برخی از آنان بیش از بیست سال در این كشور اقامت داشته اند، ابتدا از كاركردن آنان جلوگیری كرد و سپس آنان را از كشور اخراج كرد.

اگر چه بسیاری از افراد اخراج شده علت تصمیم دولت امارات را نمی دانند و تنها به این گفته از مسئولان اماراتی استناد می كنند كه این اخراج یك تصمیم امنیتی است اما هیچكدام از این افراد سوابق سوء امنیتی نداشته اند.

آنچه این اقدام را سیاسی نشان می دهد این است كه تمامی اخراجی ها از شیعیان هستند و بسیاری از آنان قبل از اخراج درخواست هایی برای همكای با سرویس امنیتی امارات در جمع آوری اطلاعات از شیعیان مقیم این كشور و همچنین حزب الله لبنان دریافت كرده بودند.

یكی از اخراج شدگان می گوید، یك افسر اماراتی او را برای جمع آوری اطلاعات از رهبران و عناصر حزب الله تحت فشار قرار داده بود و پس از آنكه زیر بار نرفت تهدید به اخراج شد.

به گفته وی حتی در قبال مزدوری برای امارات پیشنهاد مالی خوبی به او ارائه شده بود اما وقتی این پیشنهاد را رد كرد او را از كشور اخراج كردند.

امارات پیوسته برای جمع آوری اطلاعات از حزب الله تلاش داشت، اما این حركت پس از جنگ 33 روزه در سال 2006 و به ویژه در سال اخیر بسیار تشدید شده است.

دولت امارات قبلا نیز صدها فلسطینی به ویژه فلسطینیانی را كه اصلیتشان از نوار غزه است بدون توجیه از این كشور اخراج كرده است .
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر