بازدید 20582
۱

جان بیمار، بازیچه قصور پزشکی کادر درمانی بیمارستان تأمین اجتماعی/ جزئیات مرگ یک جوان الیگودرزی از زبان نماینده الیگودرز

در تازه ترین اتفاقی که در کشور رخ داده، مرگ یک جوان الیگودرزی بر اثر قصور پزشکی و بی توجهی تیم های پزشکی در یکی از بیمارستان های استان لرستان بود. صبح امروز، نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی، از فوت یک جوان الیگودرزی بر اثر بی توجهی تیم های پزشکی در بیمارستان های وابسته به تأمین اجتماعی خبر داد.
کد خبر: ۶۲۴۸۴۱
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳ 21 September 2016
جا گذاشتن وسیله جراحی در بدن بیمار، مرگ بیمار بر اثر نبودن جراحی که او را عمل کرده است، مرگ بیمار بر اثر تشخیص نادرست و نیز جراحی پای سالم و چندین مورد دیگر از جمله قصور پزشکی هستند که در سا لهای اخیر باعث داغدار شدن بسیاری از خانواده ها شده است.

به گزارش «تابناک»، بنا بر آمار سالانه ۸۰۰ میلیون خدمات پزشکی به مردم ارائه می شود که حدود ۱۲ تا ۱۳ هزار پرونده مربوط به خطاهای پزشکی است. همچنین بنا بر آمارها، میزان شکایات پزشکی نیز در سال گذشته نسبت به سال ۹۳ رشد ۵ درصدی داشته و بیشترین خطاهای پزشکی مربوط به پزشکان زنان و زایمان، جراحان عمومی و دندانپزشکان بوده است.

اما در این بین، موضوعی که نباید فراموش شود، تفاوت خطاهای پزشکی و قصور پزشکی است، زیرا  خطای پزشکی ممکن است به هر دلیلی رخ دهد و شاید به تعبیر بسیاری از پزشکان، امری بدیهی باشد؛ اما نکته ای که در این بین وجود دارد، میزان قصور پزشکی و ارتباط آن با مرگ بیمار است، زیرا  قصور پزشکی ناشی از سهل انگاری پزشک مربوطه در رسیدگی به بیمار بوده که در نهایت منجر به مرگ او می شود. در حالی که اگر این قصور اتفاق نمی افتاد، چه بسا آن بیمار زنده می ماند.

هرچند تلاش های بسیاری در سالیان گذشته صورت گرفته تا این قصورات به کمترین حد خود برسد، با این حال، کمتر روزی است که در یک گوشه از کشور اتفاق مشابهی از یک قصور پزشکی رسانه ای نشود و شاید یکی از دلایلی که باعث کم نشدن این اتفاقات می شود، انکار پزشکان و حمایت مسئولان از پزشکان مقصر باشد.

در تازه ترین اتفاق رخ داده در کشور، مرگ جوان الیگودرزی در یکی از بیمارستان های استان تهران بود. صبح امروز نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی، فوت این جوان الیگودرزی را ناشی از بی توجهی تیم های پزشکی در بیمارستان های وابسته به تأمین اجتماعی در تهران دانست.

محمد خدابخشی در گفت و گو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: متأسفانه سجاد سرلک جوان 26 ساله الیگودرزی بر اثر بی توجهی تیم های پزشکی و قصور پزشک بیهوشی در بیمارستان های وابسته به تأمین اجتماعی فوت شد.

وی افزود: طبق گفته های برادر این جوان الیگودرزی، ایشان سه روز پیش برای عمل کتف و درمان یک مشکل در عضلات که مربوط به سالیان گذشته بوده، به پزشک حاذقی مراجعه کرده و قرار بر عمل پین گذاری در کتف شده است. دو روز پیش در بیمارستان معیری تهران، عمل با موفقیت انجام می شود؛ اما در قسمت ریکاوری براثر قصور پزشک متخصص بیهوشی، اکسیژن رسانی به بیمار قطع شده که منجر به ایست قلبی تنفسی می شود.

این نماینده مجلس یادآور شد: ظاهرا به اجبار برای احیای بیمار، تیم پزشکی شروع به انجامcpr بر روی بیمار کردند. طولانی شدن عمل cpr که بیش از چهل دقیقه به طول می انجامد، منجر به آسیب دیدگی کامل مغز و نهایتا پایین آمدن ضریب هشیاری ایشان به زیر سه و انتقال به بیمارستان میلاد ایشان می شود که نهایتا به رغم تلاش اعضای بخش icu داخلی بیمارستان میلاد، مرگ مغزی ایشان تأیید شد.

خدابخشی همچنین از تصمیم خانواده متوفی برای پیوند اعضای پیکر این جوان 26 ساله خبر داد و قرار است اعضای بدن این جوان نجاتبخش زندگی اشخاص دیگری باشد.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس در پایان بر ضرورت پاسخگویی تأمین اجتماعی و بیمارستان مربوطه نسبت به قصور پزشکی صورت گرفته برای پرهیز از تکرار موارد مشابه تأکید و اعلام کرد از طریق مراجع قانونی قصور صورت گرفته را پیگیری خواهد کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۸
انتشار یافته: ۱
آقای مهران مدیری برس به داد ما.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر