بازدید 17167

انتشار سخنان منتسب به رهبری در مجلس

در جلسه امروز علی مطهری در پایان سخنان خود به این شایعات اشاره کرده و خواستار دقت نمایندگان در ارائه آرائشان شد. غلامرضا مصباحی مقدم هم با تاکید بر اینکه هیچ پیام رسمی ای از سوی دفتر رهبری به مجلس نرسیده است، طی تذکری خواستار جلوگیری از انتشار این شایعات شد.
کد خبر: ۶۲۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۳ 02 September 2009
یکی از وزرای پیشنهادی احمدی نژاد، دست نوشته‌ای را به نمایندگان ارائه داده و مدعی شده که رهبری خواستار ارائه رای اعتماد نمایندگان مجلس به کابینه پیشنهادی شده‌اند.

به گزارش خبر آنلاین، یکی از نمایندگان مجلس که می‌گوید این دست خط را دیده بود گفت: وزیر مربوطه این یادداشت را به برخی نمایندگان ارائه داده و خواسته است تا نظر رهبری را با دیگر نمایندگان در میان بگذارند. به گفته وی از صبح امروز برخی نمایندگان که تحت تاثیر این یادداشت قرار گرفته‌اند، در حال رایزنی با دیگر نمایندگان هستند و درباره صحت و سقم این پیام گفت‌وگو می‌کنند.

در حالی که این شایعه از سوی برخی نمایندگان حامی دولت دهان به دهان منتقل می‌شود، این نماینده گفت که چهره‌هایی همچون علی اصغر زارعی، مخالف هزینه کردن از جایگاه رهبری و گسترش این شایعه در مجلس هستند. به همین دلیل اختلاف نظرهایی میان نمایندگان حامی دولت بوجود آمده است.

حشمت الله فلاحت پیشه با تایید این خبر افزود: هنوز درباره صحت این پیام شبهاتی در مجلس است. برخی آن را توصیه می‌دانند و برخی از آن به دستور تعبیر می‌کنند. به گفته وی این نوشته چه دستور باشد و چه توصیه، تاثیر خود را در مجلس و رای نمایندگان خواهد داشت.

محمدرضا تابش نیز در واکنش به انتشار این شایعات در مجلس تاکید کرد که اگر دستور رسمی از رهبری خطاب به نمایندگان ارائه شده باشد، باید از طریق رئیس مجلس به نمایندگان ابلاغ شود.


بر این اساس یکی دیگر از اعضای فراکسیون خط امام، گفت: جمعی از نمایندگان با مراجعه به علی لاریجانی از او خواسته اند تا طی تماسی با دفتر رهبری صحت و سقم این شایعه را جویا شود تا همچون ارائه رای اعتماد به علی کردان، از جایگاه رهبری هزینه نشود.


گفتنی است در جلسه امروز علی مطهری در پایان سخنان خود به این شایعات اشاره کرده و خواستار دقت نمایندگان در ارائه آرائشان شد. غلامرضا مصباحی مقدم هم با تاکید بر اینکه هیچ پیام رسمی ای از سوی دفتر رهبری به مجلس نرسیده است، طی تذکری خواستار جلوگیری از انتشار این شایعات شد.


یکی از نمایندگان هم به دیداری از سوی برخی نمایندگان با رهبری در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: در این دیدار رهبری به نمایندگان گفته اند که اگر خودشان به تصمیم درباره وزیری رسیده و به یقین دست یافتند به آن عمل کنند اما اگر یقین حاصل نشد به رئیس جمهور اعتماد کرده و به وزیر پیشنهادی رای اعتماد دهند. او که می گفت نظر رهبری درباره وزرای زن هم مخالف نبوده و تنها توصیه کرده اند که موافقت علما نیز برای این منظور جلب شود، ادامه داد: آنچه که ما از آن جلسه با رهبری شنیدیم با آنچه که امروز در مجلس شایع شده است، بسیار متفاوت است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی