بازدید 1618

«روبن» براي نجات فان گال آمد

اين هم از خوش اقبالي لوييس فان‌گال است كه به محض اين كه زمامداري پر سر و صدايش در همان بدو كار در باواريا با مشكل اساسي مواجه شد يك هموطنش سر از اليانزه آره‌ نا درآورده است تا او را نجات دهد و در باواريا نگه دارد و كاري كند كه وي سرنوشتي همچون يورگن كلينزمن سرمربي فصل پيش بايرن نداشته باشد كه 5 هفته مانده به پايان فصل گذشته از كار بركنار شد.
کد خبر: ۶۲۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۲:۱۵ 02 September 2009
درخشش وسيع «آري ين روبن» در همان بدو ورود به مونيخ و دوبار گلزني طي پيروزي جالب 0ـ3 بايرن مونيخ در برابر وولفسبورگ قهرمان فصل گذشته فوتبال بوندس ليگا در هفته چهارم از فصل جديد اين مسابقات از عجايب و نكات جالب اين ورزش در اروپا ظرف هفته اخير بوده است.

به نوشته ایران و به نقل از گاردین؛ عضويت گوش چپ اسبق آيندهوون و چلسي در تيم اول ايالت باواريا تنها در عصر روز جمعه 6 شهريور قطعي شد اما وي فقط 24 ساعت بعد با اين كه تنها به عنوان بازيكن تعويضي در نيمه دوم به ميدان آمد، توانست در همان مدت نه‌چندان طولاني دو گل بزند و برد بايرن را كه با گلزني ماريو گومز ديگر مهاجم جديد اين تيم از نيمه اول شروع و پايه‌گذاري شده بود، قاطع‌تر و حتمي‌تر كند.

روبن 28 ساله از معدود چهره‌هاي موفق رئال مادريد در فصل سرشار از ناكامي 2009ـ 2008 بود اما سران اين باشگاه وقتي تابستان امسال در موجي جنون‌وار و با پرداخت بيش از 250 ميليون يورو كريس رونالدو، كاكا، بنزما، الونسو و البيول را خريدند.

اين مهاجم تكنيكي و دريبل‌زن مثل هموطنش كلاوس يان هانته لار مهره‌اي اضافي و بازيكني مازاد در برنابئو به نظر رسيد و اين چنين بود كه عذرش خواسته شد، اگرچه هانته‌لار 25 روز زودتر از روبن به ميلان انتقال يافت ولي كوچ او به اليانز آره‌ نا تا سه روز مانده به پايان مهلت نقل و انتقالات تابستاني به درازا انجاميد.

كار فني چشمگير روبن در بازي بايرن ـ وولسفبورگ به رغم تمامي ناآشنا بودن وي با بوندس ليگا و تازه‌وارد بودن او در بايرن، مسئله‌اي است كه از ارزش‌هاي خاص وي و نقش مهم او در احياي يك تيم نزول كرده گواهي مي‌دهد. بايرن در ادامه نزول فصل گذشته‌اش مسابقات امسال را هم بدشروع كرده و در سه هفته نخست فقط 2 امتياز اندوخته بود اما به محض اين كه روبن آمد و به خط حمله بايرن اضافه شد اين تيم توانست اولين بردش را در اين فصل به ثبت برساند و چيزي بشود كه هواداران اين تيم انتظار آن را دارند.

اين هم از خوش اقبالي لوييس فان‌گال است كه به محض اين كه زمامداري پر سر و صدايش در همان بدو كار در باواريا با مشكل اساسي مواجه شد يك هموطنش سر از اليانزه آره‌ نا درآورده است تا او را نجات دهد و در باواريا نگه دارد و كاري كند كه وي سرنوشتي همچون يورگن كلينزمن سرمربي فصل پيش بايرن نداشته باشد كه 5 هفته مانده به پايان فصل گذشته از كار بركنار شد.

از همه جالب‌تر همكاري مؤثر روبن با فرانك ريبه‌ري فرانسوي روي گل سوم بايرن در برابر وولفسبورگ بود. تيمي كه قاطعانه مغلوب شد، هماني است كه فصل پيش با قهرمان شدن در بوندس ليگا براي اولين بار در تاريخ حياتش چشم‌ها را خيره كرده بود، اين بار نه زوج مشهور خط حمله وولفسبورگ متشكل از گرافيته و ادين ژكو درخششي داشت و نه مدافعان اين تيم توانستند راهي براي مهار روبن بيابند، مهاجم «گوش» هلندي كه پراستعداد اما بسيار آسيب‌پذير و در طول فصل معمولاً مدت‌ها حاشيه‌نشين است و ظاهراً 26 ميليون يورو براي تيم بكن باوئر و هوينس آب خورده است، مي‌گويد: براي اولين بار بود كه بازي بايرن را از نزديك مي‌ديدم و در آن مشاركت مي‌كردم اما فكر مي‌كنم كه خوب كار كرديم. ما بازي را به خوبي كنترل كرديم و خود من توانستم دو گل حساس و جالب بزنم و اگر بد نمي‌‌آورديم گل‌هاي بيشتري را نيز به ثمر مي‌رسانديم.

همچون دوران بازي‌ام در رئال، مرا در بايرن نيز فعلاً در سمت راست ميدان قرار داده‌اند اما توانايي بازي در سمت چپ را هم دارم و اين را فان گال بهتر از هر كس مي‌داند. مهم اين است كه مثل بازي اول فضا و مجال حركت آزادانه و محيط لازم براي آن را در اختيار من بگذارند.

روي گل دوم من اين مسئله كاملاً هويدا بود. وقتي ريبه‌ري از راست به حركت درآمد، من به سمت چپ زدم تا توپ را تحويل بگيرم و كار را تمام كنم. اين همان چيزي است كه من از ابتدا در ذهنم داشتم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار