بازدید 4994

مذاکرات آمریکا و روسیه درباره سوریه به شکست منتهی شد

یک مسئول در وزارت خارجه آمریکا از پایان بی‌نتیجه نشست امروز (دوشنبه) وزرای خارجه روسیه و آمریکا درباره سوریه خبر داد.
کد خبر: ۶۲۰۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴ 05 September 2016

یک مسئول در وزارت خارجه آمریکا از پایان بی‌نتیجه نشست امروز (دوشنبه) وزرای خارجه روسیه و آمریکا درباره سوریه خبر داد.

به گزارش «تابناک، به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام ارشد در وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد نشست امروز سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه و جان کری، وزیر خارجه آمریکا درباره سوریه بدون هیچ نتیجه‌ای پایان یافت و اختلافان میان دو طرف در این باره همچنان باقی است.

وزرای خارجه دو کشور قرار بود در این دیدار که در حاشیه نشست گروه 20 در هانگژوی چین برگزار می‌شود درباره آتش‌بس در حلب گفتگو کنند.

این در حالی است که یکی از مقامات وزارت خارجه امریکا روز یکشنبه اعلام کرد دو طرف به توافق بسیار نزدیک شده بودند و جان کری، وزیر خارجه امریکا، و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، در آستانه اعلام نهایی شدن این توافق بودند اما ساعاتی بعد دو طرف شکست در مذاکرات را پذیرفتند.

وی گفته بود: «روس‌ها به صحبت درباره مناطقی بازگشتند که ما فکر می‌کردیم روی آن توافق شده است، بنابراین ما برای مشورت بیشتر به پایتخت‌های خود بازمی‌گردیم.»

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری امریکا، نیز پیشتر گفته بود: «ما هنوز به مرحله توافق برای آتش‌بس نرسیده‌ایم.»

رئیس‌جمهور امریکا به عدم پایداری آتش‌بس‌های گذشته در سوریه اشاره کرد و افزود: «ما نه تنها در ارتباط با طرف‌هایی که از آنها حمایت می‌کنیم، بلکه درباره فرآیندی که به برقراری صلح در سوریه می‌انجامد، اختلاف‌نظر جدی داریم.»

 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر
وب گردی