بازدید 4655

برنده بزرگ برجام از نگاه نویسنده آمریکایی کتاب «نبردهای ایران»

آقای سالومون همچنین درباره احتمال زیر پا گذاشتن توافق پس از پیروزی ترامپ یا کلینتون در انتخابات آمریکا، می گوید تغییر قرارداد امضا شده توسط رئیس جمهوری جدید امری سخت و بسیار پیچیده است چون چنین اقدامی بسیار بی ثبات کننده خواهد بود. از سوی دیگر پاره کردن این توافق مشکلات عدیده ای با چین و روسیه بوجود خواهد آورد.
کد خبر: ۶۱۸۷۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹ 29 August 2016
چند روز گذشته کتابی در آمریکا چاپ شد با عنوان«ایران وار» یا «نبردهای ایران» نوشته «جی سالومون»، گزارشگر ارشد امور خارجی از وال استریت جورنال، که به درگیری های سیاسی میان ایران و آمریکا در چند دهه گذشته پرداخته است.

به گزارش «تابناک»، در مصاحبه ای که «صدای آمریکا» با جی سالومون داشت، وی در پاسخ به این سؤال که چرا اوباما در مقابل اعتراضات پس از انتخابات سال ۸۸ در ایران موضعی جدی نگرفت، وی گفت در آن زمان روند مذاکرات هسته ای با ایران بدون شک در ذهن آقای اوباما غالب بوده است.​

سالومون در کتابش می گوید، در زمان اعتراضات در ایران کاخ سفید به سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا، دستور داده بود در این اعتراضات هیچ دخالتی نکنند. وی در کتابش اشاره می کند که بخشی از انگیزه سکوت کابینه اوباما آینده نگری درباره مذاکرات هسته ای با ایران بود.
 
سالومون در ارتباط با مذاکرات هسته ای و تحریم ها علیه ایران می گوید آمریکا به فشارهای بیشتر ادامه نداد و به محض شروع مذاکرات هسته ای از شدت فشارها کم کرد چراکه آمریکا فکر می کرد با ایجاد فشارهای بیشتر امکان دارد ایران میز مذاکره را ترک کند.

نویسنده کتاب «نبردهای ایران» در پاسخ به اینکه کدام یک از طرفین مذاکره برنده بزرگتری در قضیه برجام بوده گفت قضاوت نهایی در این باره پیچیده است ولی گفت معتقد است رهبر جمهوری اسلامی ایران به بسیاری از چیزهایی که می خواست رسید: «او در حین اینکه از بار تحریم ها خلاص شد، همچنین بیشتر زیرساخت های برنامه هسته ای ایران را بدون تغییر نگه داشت».
 
 سالومون همچنین درباره احتمال زیر پا گذاشتن توافق پس از پیروزی ترامپ یا کلینتون در انتخابات آمریکا، می گوید تغییر قرارداد امضا شده توسط رئیس جمهوری جدید امری سخت و بسیار پیچیده است چون چنین اقدامی بسیار بی ثبات کننده خواهد بود. از سوی دیگر پاره کردن این توافق مشکلات عدیده ای با چین و روسیه بوجود خواهد آورد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم