بازدید 8544
خبرگزاری «اسپوتنیک»؛

پیوستن چین به اتحاد ایران و روسیه در سوریه و سردرگمی آمریکا

سه کشوری که بیشترین مقاومت را در برابر آمریکا داشته اند، برای کمک به یک کشور که آمریکا را با مشکلاتی در منطقه روبرو کرده بود، در حال متحد شدن هستند
کد خبر: ۶۱۶۲۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۷ 20 August 2016
پس از استقرار هواپیماهای روسیه در پایگاه هوایی نوژه همدان، رسانه ها و تحلیل گران متعددی توجه زیادی به آن معطوف داشتند و تحلیل های زیادی را نیز پیرامون این مسئله ارائه دادند.
 
به گزارش «تابناک»، در همین زمینه، خبرگزاری «اسپوتنیک»، به پیوستن چین به اتحاد یا همکاری ایران و روسیه پرداخته است. اتحادی سه جانبه میان مسکو، پکن و تهران که به عقیده این خبرگزاری روسی موجب سردرگمی و آشفتگی واشنگتن شده است.
 
 چینی ها چند روز پیش اعلام کردند که کمک‌های انسان‌دوستانه خود را به مردم سوریه افزایش خواهد داد و به نیروهای ارتش سوریه آموزش‌های نظامی بیشتری ارائه خواهد داد.
 
در همین زمینه، رسانه‌های آمریکایی این مسئله را مشکل بزرگی برای آمریکا قلمداد می کنند. برای نمونه، پایگاه آمریکایی «فیسکال نیوز» در مطلبی نوشته است: «جنگ چند جانبه سوریه به صورت فزاینده ای پیچیده شده است. در این میان، افزایش نقش چین در این جنگ، بر پیچیدگی بحران سوریه می‌افزاید».
 
فیسکال نیوز در ادامه به استقرار جنگنده‌های روس در یکی از پایگاه های هوایی ایرانی برای مبارزه با داعش اشاره کرده و می نویسد: «این دو رویداد برای سیاست خارجی دولت آمریکا مشکل بزرگی به حساب می‌آید. سه کشوری که بیشترین مقاومت را در برابر آمریکا داشته اند، برای کمک به یک کشور که آمریکا را با مشکلاتی در منطقه روبرو کرده بود، در حال متحد شدن هستند».
 
 رسانه دیگر آمریکایی که به این مسئله پرداخته، روزنامه «نیویورک تایمز» است. این روزنامه آمریکایی نوشته است که اکنون روسیه توانایی حمله به هر نقطه ای در منطقه را دارد. این مسئله به روسیه قدرت زیادی می‌بخشد.
 
نیویورک تایمز همچنین اذعان کرده که پرواز جنگنده‌های روس از ایران به جای مسکو، اهمیتی نظامی دارد و  می‌تواند به مرور زمان به وقوع یک جنگ هوایی در منطقه منجر شود.
 
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر