بازدید 623047

ناخالصی‌های تریاک به روایت یک مواد فروش

درشرایطی که مصرف‌کنندگان تریاک‌های سربی روانه بیمارستان‌های کشور می‌شوند، کمبود داروی پادزهر سرب هم یکی دیگر از دغدغه‌های جدی مراکزدرمانی است
کد خبر: ۶۱۲۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰ 07 August 2016
حمید اولیایی، فلوشیپ سم‌شناسی بالینی و مسمومیت‌ها، یکی از پزشکانی است که از زمستان‌ سال گذشته تاکنون صدها بیمار مبتلا به علایم مسمومیت با سرب را در مراکزدرمانی استان یزد معاینه و درمان کرده‌است.

به گزارش شهروند، بیمارانی که از استان‌های هرمزگان، یزد، سیستان‌وبلوچستان و کرمان در این مراکزدرمانی بستری شده بودند، نشانه‌ای است از گستردگی شیوع مصرف تریاک‌های حاوی سرب درکشور. به گفته او، برخی مطالعات نشان می‌دهد که در دهه٨٠ هم مواردی از مراجعه معتادان بر اثر مسمویت با سرب اتفاق افتاده؛ اما درچند ماه اخیر تعداد بیماران به ‌حدی بوده که سابقه نداشته است. دردهای شکمی و بیماری استحاله‌ای مغز (انسفالوپاتی) دوعارضه اصلی مسمومیت با سرب است.
 
اولیایی عارضه دوم را بسیار خطرناک می‌داند: «انسفالوپاتی می‌تواند باعث مرگ بیمار هم شود. بروز بیماری کلیوی، دردهای عضلانی و مفصلی و نقرس از دیگر پیامدهای مصرف سرب است.» این متخصص سم‌شناسی هم مانند دیگر کارشناسان، مصرف خوراکی تریاک را در بروز مسمومیت حاد سرب موثر می‌داند: کسانی که مصرف خوراکی دارند یا شیره تریاک را مصرف می‌کنند با مشکلات جدی‌تری روبه‌رو می‌شوند، اما درشرایطی که مصرف‌کنندگان تریاک‌های سربی روانه بیمارستان‌های کشور می‌شوند، کمبود داروی پادزهر سرب هم یکی دیگر از دغدغه‌های جدی مراکزدرمانی است: «با کمبود داروهای پادزهر سرب در داروخانه‌های بیمارستانی کشور روبه‌رو هستیم و باید وزارت بهداشت در این زمینه چاره‌اندیشی کند. البته پزشکان درشرایط فعلی از برخی داروهای جایگزین استفاده می‌کنند اما پادزهرها باید خیلی فوری تأمین شوند.»

ما تریاکِ خوب را می‌شناسیم
 
این مصائب درشرایطی درکشور رخ می‌دهد که هنوز پرسش اصلی درباره نوع ماده‌ای که به تریاک اضافه می‌شود؛ پاسخ روشنی ندارد.
 
حجت فروشنده موادمخدر است. او نزدیک به ١٥‌سال است که فروش موادمخدر را به‌عنوان شغل دوم برگزیده. آن هم فقط تریاک. در این مدت چندبار دستگیر شده و مدتی زندان بوده و هربار پس از آزادی دوباره دست ‌به‌ کار شده است. او از برخی روش‌های قاچاقچیان برای افزایش وزن تریاک پرده برمی‌دارد:
 
از جریان تریاک‌های سرب‌دار چیزی می‌دانید؟
من هم شنیده‌ام از گوشه و کنار. آدمی که اهل خریدوفروش باشه، هیچ‌وقت خودش رو خراب نمی‌کنه. این حرفا دروغه. سم کجا بود؟ کسی نمی‌ره با دست خودش به تریاک سم بزنه.
سم که نمی‌زنند. سرب قاطی‌اش می‌کنند.
 
خب حالا همون. فرقی نداره. بالاخره سرب هم سمه دیگه.
اون‌هایی که شناخته‌شده هستن، هیچ‌وقت از این کارا نمی‌کنن. خیلی چیزا به تریاک اضافه می‌شه ولی کسی سرب نمی‌زنه. احتمالا دو سه نفر که پول کلانی داشتن، رفتن تریاک خریدن و سرب قاطیش کردن. شاید اون‌ورِ مرز این کارها رو می‌کنن. این‌ور مرز که هر کسی اهلش باشه می‌دونه چی بزنه توی تریاک که هم سنگین بشه هم مشکلی پیدا نشه.
 
چه چیزایی به تریاک اضافه می‌کنید؟ چرا اضافه می‌کنید؟
ما که این کارو نمی‌کنیم، ولی چرا نداره. برای این‌که وزنش بره بالاتر سود بهتری نصیب طرف بشه. من فقط فروشنده‌ام. اهل این کارا نیستم، ولی خب دیدم خیلی چیزا قاطی تریاک می‌کنن.
 
چه چیزهایی؟
مثلا کاکائو، جگر چرخ‌کرده گاو، جوشانده برگ کنف، چایی ارزون‌قیمت و چیزای دیگه. قرص ترامادول هم اضافه می‌کنن که گیرایی مواد بره بالا. بعضیا هم حنای هندی می‌زنن توی مواد. این کارها رو عمده‌فروش‌ها می‌کنن تقصیر ما نیست. ما تریاک خوب رو می‌شناسیم. تریاک‌هایی که رنگ‌شون خاکستری باشه، معلومه که خیلی قاطی دارن. تریاک باید شفاف و براق باشه.
 
الان تریاک کیلویی چند معامله می‌شود؟
لب مرز بین [٨٥٠‌] هزار تومن تا [یک] ‌میلیون و٢٠٠‌هزار تومن خریدوفروش می‌شه، ولی خب تا بیاد داخل و پخش بشه گرون می‌شه.
 
درتهران چند؟
٢‌میلیون و٦٠٠ تا ٢‌میلیون و٨٠٠‌هزارتومن.
 
خب حالا اگر تریاک چیزی قاطی‌اش نباشد، هم همین قیمت است؟
نه آقا. همین الان آدم داریم که دنبال تریاکِ درجه ‌یک می‌گرده. تریاکِ خوب تا کیلویی [٤‌میلیون] و٥٠٠‌هزارتومن هم فروش میره، ولی خب همه معتادها که نمی‌تونن این‌قدر پول بدن.
 
پای روغن موتور خودرو در میان است
 
معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر درباره نقاط مبهم ماجرا روایت دیگری دارد.
 
پرویز افشار که مسئولیت سخنگویی این ستاد را هم برعهده دارد، احتمال افزوده شدن سرب را درخارج از کشور به تریاک «ضعیف» می‌داند: آنالیز تریاک‌های کشف‌شده درمبادی ورودی کشور در ماه‌های اخیر نشان می‌دهد که این مواد آغشتگی چندانی به سرب نداشته‌اند. به همین دلیل احتمالا قاچاقچیان داخلی با افزودن سرب یا ماده‌ای حاوی سرب قصد دارند نفع مالی بیشتری ببرند و بازار را در کنترل خودشان نگه دارند، اما قاچاقچیان چه ماده‌ای را به تریاک اضافه می‌کنند؟
 
افشار عقیده دارد این ماده احتمالا بسیار قوی روغن موتور خودرو است: «قاچاقچی‌ها از روغن موتور خودرو به دلیل خاصیت روان‌کنندگی در هنگام آماده کردن تریاک استفاده می‌کنند. همین افزودن روغن موتور خودرو می‌تواند عامل بروز مشکلات اخیر باشد، چراکه میزان سرب در روغن موتور زیاد است.» این نخستین‌بار نیست که از روغن موتور خودرو به‌عنوان متهم اصلی بالارفتن میزان سرب در تریاک حرف می‌زنند. اردیبهشت‌ماه امسال بود که کیوان الچیان، عضو انجمن متخصصان داخلی ایران با ابراز نگرانی از مسمومیت‌های ناشی از مصرف تریاک گفته بود: «در این ماده مخدر، از روغن سوخته خودرو استفاده شده که سیاه‌رنگ و سنگین است و به دلیل داشتن حجم زیاد سرب، کاهش سطح هوشیاری افراد و نارسایی کبدی و حتی مرگ بیماران را هم درپی دارد.» با این حال سخنگوی ستاد مبارزه با موادمخدر تأکید می‌کند، تاکنون کارگاهی که در آن مواد افزودنی به تریاک اضافه شود، کشف نشده است. پس نمی‌توان دراین‌باره با اطمینان سخن گفت.
 
افشار اطلاع‌‌رسانی گسترده به مردم را بهترین کار درشرایط فعلی می‌داند. او این انتقاد را که اطلاع‌رسانی دراین‌باره محافظه‌کارانه بوده، هم رد می‌کند: «ما از همان روزهای اول به اتفاق مسئولان وزارت بهداشت و سایر دستگاه‌ها جلسه داشتیم و برای تهیه داروهای مورد نیاز درمان مسمومیت هم از طرف وزارت بهداشت اقدام لازم انجام شده‌ و به اندازه کافی دارو وارد کشور شده است.» دسترسی آسان معتادان به شربت تریاک یکی دیگر از همین کارهای فوری مورد اشاره سخنگوی ستاد مبارزه با موادمخدر است، زیرا به نظر افشار فعلا باید تلاش کرد معتادان به جای مصرف تریاک سراغ شربت تریاک یا مصرف متادون زیرنظر پزشک بروند.
 
ترس و لرز معتادان
 
حالا دیگر «تریاک‌کِش»‌های حرفه‌ای هم ترس برشان داشته که نکند مثل فلان رفیق‌شان تریاک‌کشی یا تریاک‌خوری ناکارشان کند. حالا خیلی‌ها وقت خرید از فروشنده تضمین می‌خواهند و خیلی‌های دیگر قید این همه ترس و لرز را می‌زنند و صاف می‌روند سراغ شربت تریاک یا متادون و شاید هم چیزهای دیگر. برخی هم در این میان عزم درمان می‌کنند. شاید به‌ زودی ساز و کار بازار، موجب شود قاچاقچیان از ترس از دست رفتن بازارشان تغییر روش دهند تا آن روز اما بساط کُری‌خوانی معتادها برای هم‌محفلی‌هایشان درباره تریاکِ ناب تعطیل است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷۲
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۱۹۵
چیزهای دیگرمان مگه خالصه که تریاکمان باشد ؟!؟!؟!؟!
لعنت بر آمریکای کثیف و جنایتکار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
شما رابه اون قرآنی که قبولش دارین دولتمردان عزیز مادر بنده از بیماری گواتر وفشار خون بالا برخورداره زمانی که تریاک خوب مصرف میکند از هزاران داروی شیمیایی بهتره چرا حداقل به این عزیزان توجهی ندارین که حداقل سهمیه بهشون بدین مثل زمان قدیم
همون بهتر كه همه ي معتادها بميرن
پاسخ ها
استالین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
تو باید بمیری نخاله
مجید
| Singapore |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
اعتیاد یک بیماری است معتاد بیمار است نه مجرم این بیماری اوست که مجرمش میکنه دکتر جراح قلب سراغ دارم اعتیاد به مورفین داره دستش طلاست جون هزاران آدم رو نجات داده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
اینجوری باشه بیشتر از 50 درصد بزرگسالان باید بمیرندیعنی کاهش جمعیت 65 درصدی
حتی ممکنه خیلی از عزیزان خودت هم بمیرند
یکم فکر کن منطقی حرف بزن
غلط نکنم پای تولید کنندگان روانگردان های صنعتی در کار است. به زودی از مصرف تریاک به سمت مواد مخدر صنعتی شیفت پیدا می کنیم. فاجعه ای در حال رخ دادن است.
به درک ، جونشون در بیاد. معتاد کمتر جامعه سالمتر.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
از جیب تو میکشن
وقتی نمیشه جلو چیزی رو بگیری باید کنترلش کرد.به نظرم بهتره که دولت خودش تریاک رو بده مصرف کندده که هم جنس اصل بده مردم که اونها هم بدونن پولشون هدر نمیره هم اینکه ملت از بین نرن و هم هزینه درمان و نگه داری رو دست وزارت بهداشت نندازن
نامردا میگم چرا مثل قبل فاز نمیده
شربت ترياك كجا بود،كاشكي شربت ميدادان
از چشمام بدی دیدم از تریاک خوب ندیدم خود دولت باید پخش کنه حالشو ببرند معتادان عزیز
افغانیهای بیچاره از این کارهای نمیکنن و چیزی قاطی تریاک کنن, همین قاچاقچیهای داخل کشورن که از این نامردیها میکنن .
بابا جان اینکه همه چی رو گفتن قاتی تریاکه جز اصلی ترین ومهمترین چیز رو هیچکس یه اشاره هم نکرد.مهمترین چیزی که قاتی تریاکه خاکه خاک.کشاورزای افغانی بیلو میگیرن به ازای هرتن تریاک چهرصد کیلو خاک میریزن تو محصولشون که تریاک باشه اینجا.
دوستان دولتمردان؛چرا نباید از تجربه بسیار خوب و موفق چند کشور اروپایی و آمریکا د در توزیع مواد مخدر بخصوص سنتی بصورت هدفمند و در جهت کاهش و کنترل حداقل بیماران سن بالا استفاده نمیکنیم !!؟؟چقدر زمان باید بگذرد تا واقعاً یک راهکار عملی و میدانی درست را درک کنیم !!؟؟ جهان هزینه ها را به پرهیز مداری و پیشگیری اختصاص داده نه مبارزه پلیسی پرهزینه که نتیجه اش تا الان رضایت بخش نبوده و نخواهد بود، دولت هم مطمئنا بهتر کنترل خواهد کرد و البته دلایل مهم دیگر که فرصت بیان نیست، تشکر
پاسخ ها
عماد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
کار به کشیدن جوانان نداریم.شما میدونید افراد سالخورده بالای 65 چه پیرمرد چه پیرزن که از بیماری ارتروز و فشارخون و سایر بیماری رنج میبرن و تنها دلخوش به تریاک خوب بودن الان چه زجری از جنس مصنوعی و ناخالص میکشن یعنی لااقل نباید فکری به حال اینها نمود .
سلام.به نظر بنده اگر دولت در توزیع تریاک برای بیماران گرفتار دخیل شود گام بسیار مهمی در سلامت جامعه برداشته وسود خوبی نیز برایش خواهد داشت.تریاک سالم =جامعه سالم
سلام. آقايان دست اندر كار. زمانيكه ترياكها سالم بود اينقدر ما شيشه اى داشتيم. شما ترياك سالم باندازه مصرف هرنفر درنظربگيريد حرف مردم كه يكعده اطلاع از عواقب شيشه وهرويينو كراك را ندارن. زياد اهميت نديد. چرا؟ بنده برادرم بيست سال ترياك مصرف ميكرد. كارميرفت خرج زندگى ميداد. ازوقتيكه ترياكها ناخالص شد رفت سراغ هرويين وشيشه وغيره. ديگه كارهم نتونست بره. تورو خدا به ميليونها نفر كه ترياك مصرف ميكنن وشيشه وهروئين اونارو تهديد ميكنه رحم كنيد. شما بخواهيد ميتوانيد. وكسى هم مانع شما نيست. سپاس
شما بزرگواران که همه ی این مشکلات رو میدونید چرا اجازه میدید که افرادی مثل قاچاقچیان روغن سوخته یا سرب بخورد مردم بی گناه بدن چرا که سود بیشتری بکنن و جون مردم هم براشون مهم نباشه بهترین راهکار اینه که تدبیری اندیشیده بشه که تو ایران هم تریاک خالص که تحت نظر وزارت بهداشت کشت بشه رو تو داروخانه ها به مصرف کننده های بلای ۴۰سال توضیع کنن که این همه مردم دچاربیماری نشن وشر این قاچاقچیانی که بخاطر سود بیشتر با جان و مال مردم بازی میکنن کنده بشه دستشون بسته بشه و بدرک واصل بشن بهترین راهکار اینه والسلام
من یک شوهری دارم مدانم مواد مصرف دارد ولی با کلک دروغ هر چه بهش میگم مصرف داری خودش پاک جلوه میده راه کاری بدین لطفا تا ببینم مصرف داره یا نه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
چی میزنه موادچیه
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
چرا خانومها واسه مصرف تریاک به مردها گیر میدن ؟ اقاجون این تریاک خودش صدپله بهتر از داروهای شیمیایی هست خواهشا درک کنید
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
مصرف تریاک باعث تاخیر میشه و مصرف زیاد باعث ناتوانی جنسی
چرا دولت با واقعیت روبه رو نمیشه چرا نظارت نمی کنن تا هرکی هر بلایی سر جوانهامون بیاره بجای این همه بگیرو ببند بیاد ساماندهی بکند دوستی داشتم که موادسنتی جواب گویش نشد رفت سراغ صنعتی الان داره از زنش جدا میشه میگه تریاک ۷۰ درصد ناخالصی داره اگه خالص باشه کسی چیزیش نمیشه میگه تریاک خوب فقط مال بالا دستی هاطت
باسلام: وضع تریاک که از همه مخدرها کشت و تولیدش کم هزینه از و بسیار بسیار ارزانتره ,خرابتره و اصلا به این چیزهای سیاهی که توی بازار ایران هست نمیشه گفت تریاک! همش اشغاله و کلو و کام رو میسوزونه . اکثرا تریاک رو برای تسکین و خواب مصرف میکنن چون تریاک مثل مخدرهای دیگه نیستکه خانومان سوز و پرضرر و شخص رو از حالت عادی خارج کنه و متاسفانه اینقدر که روی تریاک که نه مصرف کننده و نه فروشنده دردسر خواصی برای جامعه دارن سختگیری میکنن .
سلام متاسفانه باوجود ارزان شدن دلار تریاک گرمی ۱۰۰۰ تومن گران شد چرادولت رسیدگی نمیکنه؟؟؟
دولتم به فکرملت یا بیماران که نیستن
پاسخ ها
محمدامین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
خب بهتره گرون. بشه تاکسی تریاک نکشه
چا ما باید هم میشه برامدت زندگی چوب یه عده که نمی فهمیدن باید چیکار کنن بخورم امروز اینده ما باید بکوشش اقابنده خودم من خودم تریاک کال بودم اون زمان ما برا دولت میگرفتیم تا دولت ببره بده به اونهای معتاد بود بکشن مثل خوانیون حالا چرا خودم علف نکاریم بگیرم از دست رنج خودم استفاده کنیم که الان تو نگی اقا سرب دارن روغن موتور میریزن توش چرا چرا چرا
دولت اگر فکردرستی اساسی بحال این مردم بیچاره نکند.دراینده نزدیک.بیمارستانها پرمی شود.از این مردم بیچاره که دستشان از چاره کوتا هست
شایعه دروغی بودکه، میگفتن امریکا وسعودی هادرافغانستان با سرب وغل وغش زدن به تریاک میخواهندنارضایتی ایجادکنندواقعیت این است که تریاک درایران مدت هاست اثری به سیاست نداره وکناررفته به حاشیه برای حاشیه نشینان جامعه وکارگران وبیماران
پاسخ ها
امیرخانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
سلام به مدیریت تابناک اگر پیام منو بخونید ازتون میخام به بیماران معتاد کمک کنید تورا به عشق کیهانی قسمتون میدیم معتاد گرفتار الان تریاک نیست در ایران همش اشغال قرص های روان گردان هستن خواهش میکنم به معتاد های ایران اشغال وارد نکنه سپاه سپاهی های عزیز جان مادرتون همه ما مریض شدیم سینه درد گرفتیم تورا به خدا نکنید کمک کنید
به نظر من الان دیگه وقتشه تریاک رو آزاد کنند اینجوری خیلی از مشکلات خود به خود حل می شود اونهايي هم که میگن اگر آزاد بشه جوانان میرن راحت مصرف می کنند همش شعاره، چون اون کسانی که بخان کاری کنند مطمئن باشید انجام میدن و تمام............
توراخدابه دادمردم برسیدبلاخره دولت یه فکراساسی منه پول مردم صرف اشغال وسرب میشه بعدشم بیمارستان وداروودرمان بیاییدکنترل کنید به سن بالاهابجای شربت متادون تریلک سهمیه بدید متادون بدترازتریاک الوده به سرب است
چکار کنیم تاترک کنیم تریاک
این نامردها میان فیلم گرامافون که اون قدیما بود پودر نرم و میریزن توش.
چه حرفها خنده داره
مبارزه پلیسی با تریاک خخخ
دزد و قاتل در کسری از ثانیه دستگیر میشه. پهباد پیشرفته رو سالم رو زمین میشونن... چرا جلوی قاچاق مواد گرفته نمیشه
اگه دولت خريدوفروش ترياك ناخالص راهم حكم اشدمجازات اعلام كندازاين سودجويي هاي سوداگران مرگ قطعاكم ميشودولي چه سودكه اهميتي براشون نداره
دوست خوب .اصلا تریاک گذاشتن!
خدا شکر که۱۰ سال پاک هستم گور پدر مواد
پاسخ ها
رسول
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
دمت گرم داداش دستت درست
اولا دولت باید تریاک را کوپونی کند چون مجلس تثویب کرده ازچی میترسن با توذیع چند نمونه تریاک میتوان با شیشه وهرویین هم مبارزه کرد که درافغانستان وجود داردتریاک نوع اول که بذر قدیمی هست بذرجدید وایرانی نصف هزینه تو این گرونی کمک خانواده ها میشودخواهش میکنم ریس جمهور سرقولت باش جوانها دارن پر پر میشن
سلام
من ده سالی میشه تریاک رو به صورت خوراکی مصرف میکنم
طی ۶ سال اخیر دو بار سر سرب به خاک عظما رفتم
بر پدرشون لعنت
خیلی جالبه دکترها هم تشخیص ندادن
خودم بشون گفتم احتمال سرب تو تریاک هست
تا اینکه دو سال متادون مصرف کردم
تو این دو سال یه ذره انسانیت تو این مراکز ندیدم
این مراکز همون ساقی‌های بی وجدانی هستن که فقط مجوز پخش مواد را دارن
فقط پول میگرفتن و متادون میدادن
همین
تو این دو سال نه صحبتی،نه حرفی
نه اینکه آقا شما روزی بیست سی‌سی متادون میزنی بیا کم کن کم‌کم
هیچی
فقط به فکر فروش مواد خودشونن
متادون رو من نمیسازه
سی کیلو چاقم کرده بود
تا اینکه گفتم اگه اینجوری پیش بره میترکم
الان یه دو سالی میشه باز تریاک رو بصورت خوراکی مصرف میکنم
جدیدا همون حالاتی که قبلا بم دست میداد رو دارم حس میکنم
چیکار کنیم؟!
خب اینقدی که ادعا دارید یه جنس خوب در اختیار ماها بذارید
فقط به فکر سود بیشتر خودتون نباشید
اینا رو ممنوع کردید تا خودتون بتونید بیشتر سود کنید
وگرنه هر جای ایران برید سر دو دقیقه ده تا ساقی پیدا میشه
همه‌ی شهر ساقی‌ها رو میشناسن
اونوقت مامورا اونا رو نمیشناسن؟!
به والله میشناسن
ولی مردم رو خر فرض میکنن
ماها هم دستمون جایی بند نیست
بهترین راه برای معتادان .اینه که خوده دولت .مرگز باز کنه واز افغانستان تریاک ناب بیاره وبه بیماران .اعتیاد .سهمیه ماه به ماه بده .تا خوده دولت ضرر نکنه پول رو از بیماران بگیرن
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
داداش شماتریاک رو حب میکنین یانه اگه میخوای اون حالات بد بهت دست نده ترکاک رو باآب جوش حل کن بعد از پنبه رد کن تمام اضافیاتشو میگیره فقط یه آب قرمز میمونه مثل چایی بعد بخور اصلا هم حالت بدنمیشه
یک تریاک سیاه وناب ازافغانستان میامدافرادمیانسال ومریض زندگی میکردن.الان تریاک های بسیارگران و دست ساز، مصنوعی ویا چینی که طعم و بوی تریاک نداره ومریض کرده..
سلام تریاک هیچی نیست یک ارز کالاه است ..
کاش خوددولت کشت کنه وبه انسانهای سن بالا بده تااین هزینه های پزشکی هم کاهش یابد
به نظر من اگر تریاک دولتی در اختیار مردم قرار گیرد هم سلامتی مردم تضمین میشود وپول آن نیز درجیب دولت قرار میگیرد وشاید توضیع تریاک سالم باعث شود معتادان به مواد خترناک نیز به سوی تریاک سالم رو بیاورن ولی از همه چیز مهمتر جان مردم است که بوسیله قاچاقچیان تریاک بخاطر میافتد واین طرح جلوی آن را میگیرد
چرا کشت تریاک در زمینهای بی اب به مقدار کم انجام نشود چون تریاک اب کم می خواهد وبرای انها که مصرف می نمایند با کوپن فروش نرود بیش از دوملیون مصرف کننده دارد راز سرب را خوب فهمیدند همیشه گفته می شد سرب وتریاک چه رابطه ای با هم دارند تا اینکه معلوم شد کاملا درست گفته شده در این مقاله بوسیله روغن موتر هم نرمش میکند هم زیاد هم دود بسیار دارد خدا به داد مردم برسد واقعا ای کاش بواسطه کوپن هم شده به دست انها که واقعا نیاز دارند برسد تا دست این قاچاقچیان از این کار بریده شود.
باسلام وعرض ادب به مسولین محترم.
عزیزانم مگر نمیگن موادمخدر یک نوع بیماری هست ؟
پس چرا یه فکری برای این بیماری نمیکنید ؟ بخدا قسم کسانی که سنشان از ۵۰ ببالا هست واقعا باین دارو احتیاج دارند خواهش میکنم یفکری بحال ما سن بالا ها بکنید ترابخدا اخه ماهم امید بزندگی داریم واین برای ما یک داروی حیاتی است ....خواهش میکنم باتشکر..یک راه حل...معاینه کنید بعدش داروبدید..
بنده شنیدم که از پودر دستگاه چاپ (تونر) استفاده میکنن میریزن تو تریاک که وزنش بره بالا و سودش رو ببرن ، حالا در این بین معتاد بخت برگشته هرچی به سرش بیاد مهم نیست ، من تعجب میکنم ادارات امنیتی،یگانهای نظامی و انتظامی کشور که برای هر کاری اراده میکنن 24 ساعته جامه عمل بهش میپوشونن حالا چطور نسبت به این مسئله اینطور در موندن. به امید روزی که کشوری عاری از مواد مخدر داشته باشیم ، ان شاءاله
خدایا موقع که میخوای مرا از این دنیا ببری فقط نعشه شیره باشم
در کشور دوست افغانستان برادران شیعه و اغلب سنی ما در حال کسب روزی از طریق کشاورزی هستند انجا بارندگی بسیار کم و اغلب مناطق کوهستانی است بیشتر مردم افغانستان از این طریق زندگی میکنند بهترین راهکار که مصلحت مسلمین در ان باشد باید انتخاب شود با کمترین اسیب و ضرر به مسلمین راهکاری که بنظر این حقیر میرسد اینست که برای هزینه های سنگین مبارزه با مواد مخدر که تمامی ندارد
پاسخ ها
علی قاسمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
ماخودمان هم ازبی بارانی کم رنج نمیبریم ..خودمان بکاریم .قاچاق فروشی هم بی معنی میشه..
به نظر من صاف کنید بعد استفاده کنید
میگن دولت باعث تخریب تریاکه،نمی دونم درسته یانه
فقط باید رفت افغانستان تریاک خوب برداشت آورد
با سلام خدمت اهل دلها دولت باید مثل زمان قدیم تریاک را کوپنی کند به بدست مردم بدهد تا هر کسی خواست استفاده کنه با این وضع گرونی و فشار کار بالا مگه میشه استفاده نکرد باید استفاده کرد تا بتونی کار کنی اونم تریاک خوبش نه اشغال دولتمردان آزادش کنند و مشکلش را حل کنند که دیگر مردم مریض نشوند.
سن که بالا رفت ، کم کم بیخوابی و بموازات آن فکر و خیال ، بیشتر خواهد شد. به نظر من ، مصرف تریاک ، (البته زیر نظر) ؛ میتواند راهکار موثری، برای آندسته افراد و اشخاص مانند خودم باشد ، که حتی هنگام روی آوری به کار یدی و جسمی نیز ، تفکرات فرساینده و پوچ دست از سرشان ، بر نخواهد داشت.
سلام دوستان من یک پزشکم خواستم نظرمو خدمت شما عزیزان راجع به تریاک بیان کنم ، راستش تریاک ناب و اصلی باعث از بین رفتن چربی خون، قند خون و فشار خون میشه اما تریاکی که قاطی داره باعث سکته قلبی ، مغزی و هزاران بیماری دیگه میشه بنظر من حالا که تو کشور ما تریاک خالص پیدا نمیشه بهترین راه ترک کردنه ، خبلی سخت نیست چند روز اول با استامینوفن کدئین و شربت اکسپکتورانت کدئین میتونید تحمل کنید بعدش کم کم عادت میکنید و راحت میشید ...موفق باشید
بزارقاطی‌کنن‌اخرش‌معتادامجبورمیشن‌ترکنن
تریاک کیلویی ۱۲۰ تومان بود یک مرتبه شد ۴ میلیون و برادران محترم کراک وبعد شیشه و... آمد توی بازار ۹۹درصد تریاکیها بخاطر گرونی تریاک رفتن سراغ شیمیایی اگه دولت تریاک خوب و سالم با قیمت مناسب بده والا این مواد صنعتی با این تخریبش هم از بین میبره عوارض مصرف شیشه و دوا ،کراک کجا عوارض تریاک کجا
تریاکی ها همه نگران شدن کاش این انگلای جامعه نباشند
سلام...ب نظرمن روزی یه نیم ساعت بکشید...اونم شیره...خاطرتم جمع...خودتم میتونی شیره دربیاری.دیه جمع تر
برادر مافیای موادمخدر از دولت قویترین، بس نتیجش همینه ک میبینید
همه معتادها بدنیستن براشون دعا کنیم خدا عاقبت بخیر بشن
با سلام دوستان
پیشگیری و کنترل مواد مخدر توسط دولت مردان خیلی به سود هم مردم و هم دولت می شود که بشرح ذیل می باشد
1- پایان قاچاق مواد مخدر و امنیت ملی
2- مصرف سالم برای بیماران و معتادان
3- کسب درامد برای کشاورزان با نظارات اداره مواد مخدر سنتی و اداره بهداشت و درمان
4- جلوگیری از اعتیاد های خاموش صنعتی مثل شیشه و کریستال که همه جوانان گرفتار این مواد لعنتی هستن که امکان مصرف در هر مکان و زمان و در کوتاه ترین مدت هست
دولت تریاک اصل که برای داروسازها جهت تولید مورفین و مسکن ها وارد میکنه,لا اقل بیشتر وارد کنه به معتادان محترم هم سهمیه بده
سلام من خودم بچه بلوچستانم ولي ميدونم اينا كه قاطي ميكن دست كجي افغاناي
با سلام بنده یک کارگر هستم که برای معاش زندگیم کارگری میکنم ولی متاسفانه معتاد به تریاک هستم بااین خرج مخارجهای بالا روزی ۲۰هزار تریاک می گیرم که یعنی اگه بوه بکشی بوه تریاک هم نمی ده اند این تریاکی که گرفتم مجبور به کشیدن آن هستم چون دیگه راه نمی مانه اگه دولت همکاری کنه و تریاک بدون مواد وارد یاه خودش بکاره خدا شاهده خیال تمام معتاد آن راحت می شه شماره را به خدا یه کاری بکنید تریاک را می کشیم بخاطر درد و مریض چرا تریاک موادی بکشیم که بد تر ناراحتی بگیریم با تشکر
سلام به نظر منم دولت باید در داروخانه‌ها تریاک اصل را بفروشد با قیمت مناسب و کم تا بیماران مصرف کند
سلام به نظر منم دولت باید در داروخانه‌ها تریاک اصل را بفروشد با قیمت مناسب و کم تا بیماران مصرف کند
باسلام بنظرم دولت اگه واقعابفکر،این قشرجامعه ست،واینکه ازاکثرجرائم جلوگیری کنه،مثل دزدی،چاقوکشی،قتل،ناموس و...کارها که اقایون بیشتردرجریانن،بیان بانظارت همین تریاک سنتی رادراختیارمصرف کنندگان فراربدن،من قول شرف میدم که جرائم بطورچشمگیر وبشدت پایین بیاد.چرا؟چونکه یک آدم تریاکی هیچ موقع دست به کارناشایست نخواهدزد،ویاجرائمی که بالاذکرشد.خواهشن مسئولین بفکرباشن.یاحق
این دولت بدتر از صدتا دشمن است
بکش بکش بکش تا زنده بمانی
من بيست سال ترياك مصرف كردم پنج سال اخر كه خراب شد ترياك شيره ميكردم بهتر بود ولي ادم سست ميكرد وصبحهاي بدي داشتم بخاطر ان رفتم ترك دو سال كه متادون ميخورم شكر خدا حالم خيلي خوبه و به حرف دكار كه بايد ٣٨ سيسي بخورم خودم كم كردم والان به ٩سيسي رسيده وبه زودي ان هم قطع ميكنم
فقط بايد صاف كرد
سلام اینقد تریاک خراب شده روز پنج گرم شش گرم میکشم حالم بدتر میشه خوبنمیشه گلو م خفه ازدود زیاد ولی حال مون خرابه بدن دردشدید داریم چکار کنیم تورخدایه مواد سالم دست مردم بدید به مامریضیم دیگه از درد خسته شدیم شوهرم حالش خیلی خراب شده
100 گرم تریاک 450 هزارتومان مگه آدم کسخول باشه این پول رابده فقط, ترک بهترین راهشه پول 200 گرم را بزارزیرسرت بخاب هر روز یه 10 هزارتومانی اتیش, بزن وجودشا داری پس, ترک کن
تریاک نگو بگو پهن .
به نظر من عقل حکم میکنه برای افراد مسن تریاک ازاد بشه ودولت در اختیارشون بذاره میدونی چقدر مشکلات کم میشه از ترافیک بکیر تا دوا ودرمان وغیره وغیره تازه اون حالت گناهکاری که خود فرد داره از بین میره وروحیه اش بر میگرده
سلام خواهشا منعکس کنید شربت تریاک یعنی اوپیم را در اختیار بیماران توزیع عادلانه شود از طریق بهزیستی داروخانه ها کارت صادرشده با شرایط سنی الان هیچ مرکزی به مزدم نمیده خصوصا مشهد فقط دست ساقی ها و فروشنده هاست چرا باید دست اونا باشه که به قیمت گران سواستفاده کنند نیاز به کنگره 60 نداره خلاصه دراین کرونا فکرکردم با توزیع عادلانه باشه
مصرف تریاک وشیره از مصرف مخدرات شیمیایی جدید بسیاربهتراست دولت باید درفکر توزیع کوپنی این محصولات باشد
سلام اگردولت تریاک راخودش به مصرف کنده بالا ۴۰ سال بده ازجمله داروی سلام میده مردم به موادهای شیمیای رونمیبرن مریضی کم میشه سودش جیب دولت میره
بنظر من بجای متادون مثل زمان قدیم سهمیه تریاک بدهند ودر بعضی جاها آجاز بدهند کشت کنند تا هم اشتغال ایجاد شود هم ارز کشور خارج نشود هم جامع حریص نمی‌شود هم معتادها مواد سالمی بدست‌شون میرسه
عزیزان،دولت ومسئولین بفکرجیب ورانتخواری خودهستند
والله تریاک فقط یه دارو هست
سلام دوستان خودتون بذرش رو تهیه بکنیدو بکارید خیلی از دوستهام همین کار رو میکنند
مصرف کنندگان تریاک باید برسمیت شتاخته بشن و مواد بهداشتی و سالم تحویل بدهند و تمام موادفروشهای کوچه بازار جمع کنند و حتی وقتی مصرف کننده بیاد از مکان قانونی بخره و جنس خوب بخره. دیگه موادفروش شارلاتان و اشقال فروش خودبخود جمع میشه بعد یواش یواش جوانها را ترک بدهند و شصت هفتاد به بالا خود دانند. من اگه تو این مملکت کاره ای بود طرف یکماه اجرایی میکردم . مثل آبخوردن یا کلا مثه تایلند ریشه کن میکردم یا قانونمند... موضوع اینکه مسئولان ما دنبال این کارها باشند. پس کی دزدی کنه؟!
از سالی که جنگ امریکا افغانستان شد تریاک شد مثل خمیر بازی شربت های دولتی هم فشارو خیلی بالا میبره مثل روان گردانه راهش ترکه تدریجا کم کنید با خودش
سلام
اگر بجای قرص های جور وا جور و این همه هزینه وزارت بهداشت تریاک و حشیش رو کوپنی کنند هم کشاورز هم دولت نظارت میکنه و هم هزینه و کشته شدن نیروهای انتظامی کم میشه و مراکز درمان و پایین امد جرم ودزدی که اکثرأ برای تأمین مواد انجام میشه
عزیزان بهترین راه اینه حالا که جنس خوب گرونه و کمیاب شما شربت تریاک بگیر روزی سه وعده ساعت ۸ صبح ۲ بعدازظهر ۸شب با پنج سیسی شروع کن هر ۲۱ روز نیم سی سی کم کن سن بالا و جوون نداره هرچی میزنی جواب میده ماهی یه وعده تل نابی بگیر بجای وعدت بزن بگو گرمی بیستم باشه یه وعدس بزن حق نگهدارت همتون عشق منید معتاد بیمرام نداریم ته معرفتید
چرا این پخش کننده هارو نمیگیرن.خدا ذلیلشون کنه.
من از٤٨ سالگي ترياك ميكشم العان يازده سال كه با وافور ميكشم دو سال است كه ديسگ گردن عمل كردم وديسگ كمر هم دارم من روزي شش گرم مصرف ميكنم ترياك براي من هم فشارخون را كنترول كرده هم براي اعصابم ولي سيگار نم كشم سيگار اشتها را كم و ادم تا بلو ميشه هيچ موادي براي جوان توسيه نمشود فقط افراد باز نشسته كه توان مالي دارن خوب است
دوستان من حدود سیزده سال مصرف کننده مواد بودم. تریاک و به صورت خوراکی. متادون و اوپیوم و ازین کثافتها. الان حدود هشت ساله که پاکم. تنها راه نجات از دست هرنوع اعتیاد مواد مخدر کنگره شصت هست. کمی راجع بهش تحقیق کنید با سازو کارش آشنا شید با روشش برای درمان اعتیاد.. ضرر نمیکنید. اگه کارتون رو را انداخت تهش یه دعا بواسه من بکنید از سرطان نجات پیدا کنم. که شک ندارم مشکلتوندحل میشه
سلام
ساقی خوب کی سراغ داره
سلام
اگر كارشناس مواد مخدر وزارت بهداشت ودرمان ودارو ودرمان بشينن ببينن چه به نفع جامه هستش ايا بايد ارز ازكشور خارج بشه وترياك سم بياد اگر تصميم درست گرفته بشه كشاورزي اشتغال درگيري مامور كه چه زنجيرهاي در گير هست اگر سالم كوپن بدن سلامت طبق امار كه نيروي انتظامي ميده چهار الي پنج ميليون نفردر نظر گرفته ميشه به سلاح كشور هستش
دوستان من خودم ۱۲ سال تریاک مصرف میکردم ، با شربت اوپیوم که همون تریاک رقیق شده با الکل هست تو یک مرکز درمان سومصرف مواد در اهری کرج ترک کردم الان ۱۸ ماهه پاکم .هم دکترا و هم روانشناس مرکز خیلی کمکم کردن . از همینجا دستشونو میبوسم و از خدا براشون بهترینها رو میخوام . الهی که زودتر همه بیمارا منجمله معتادین شفا پیدا کنن .
من بنده انم که تریاک خوب داشته باشه
تورا خدا جان بچه‌ها تون جنس خوب بدین
نگرانم چون اگه مُردم توی اون دنیا تریاک دیگه نیست که نشعه بشیم
ازموقعی که دلار رفته رو حدود ۲۵ هزارتومن قاچاقچیای کلان هرچی اشغاله میزنن تو تریاک که قیمتشوبیارن پایین تا فروش و سودشون پایین نیاد
اقایان محترم هرکاری کنید ی عده ای مثل بابای من پیرمردتریاک مصرف میکنه ولی همیشه مریض جنس های خراب گیرش میادتوراخدایکاری کنید جنس خوب سهمیه ای کنیدبتونن استفاده کنن
دولت بخواد اینو کوپنی کنه جیبش خالی میشه
چقدر مردم ساده اند..
دولت اگه بخواد واون زمان میخواهد که از این ملت باشد نه از کسانی که از نسل عرب وعرب زبان هستند باید ایرانی باشد که درد مردم ایران را بفهمند
ای کاش راه حلی میدادند که همه ی معتادها تریاک رو ترک میکردند.برای من دعا کنید همسرم تریاک رو برای همیشه کنار بزاره.
تریاکم تریاکای قدیم
اقا شما فقط سنگ خودتون رو به سینه میزنین،،،پس ما جوونا چی،،،فقط به سن بالاها که نمیشه بدن باید یه درصدی هم به جوونا اختصاص داده بشه...
ترک تریاک هیچ کاری نداره فقط اراده میخواد
تریاک به بیماری کرونا خوبه نظر شما چی هست .؟
ههههههههههههه ای نامردا میگم چرا دیگه فاز نمیده. پس بگو یه خبریه .. جالبتر از همه اینه که اقا دکی عزیز به تمام مضرات تریاک گفت اما نگفت که تمام این داروهایی که در داروخانه ها هست مثل کدیین اسامینوفن ایبروفن وووووو همشون از تریاک تولید میشن ههههههههههههه بابا بیخیال خداییش دکی بین خودمون باشه مثل اینکه شما یه چیزی زدی. فقط دوست دارم بفهم ساقی شما کیه دکی جون .
اگردولت تریاک را سهمیه کنه خیلی مشکل دولت حل میشه درامد خوبی هم دریافت میکنه بنده دیابت دارم ۱۰سال با این دارو واقعی خودمو درمان میکنم ونتیجه گرفتم مرگبر ادمهای ضاهرا با سوادن
دولت باید خودش یکاری بکنه برا معتادای تریاک هم پای یسری سودجوی از خدا بی خبر از میان جمع میشه هم معتاد یه جنس مرغوب و خوب نسیبش میشه ۰۰
خوب بهتر نیست همه معتادا مواد مخدر رو ترک کنن .پخش مواد کار کثیفیه با قاطی کردن اشغال کثیف ترش میکنن .خوب اگه قاطی داره نکشید .کسی هم که به فکر سلامتی خودش نیست لیاقتش همون زباله هاست که قاطی مواد میکنن .
به نظرمن بایدتریاک ازادشه.مملکت ماجوریه که هرچی مردم توفشارباشن بیشترمیرن سمتش مگر زمان شاه تریاک نمیکاشتن پس چرا اینقدرمعتادنبود؟
خخخخ
دوستان جنگ نکنید با هم باغبانی کنید تو خونه بکارید بزر گیر.
بچه ها بهترین کار اینه که بریم؟
به نظر من تجارت تریاک پرسودترین تجارت برای دولت هست اما چرا خود دولت داره از طریق قاچاق سود میکنه نمیدونم چرا جلوی قاچاق چی هارا نمی گیره چرا برای افراد مسن ومریض سهمیه درنظر نمی گیره؟ شنیدم بیشترین قاچاق توسط نیروهای نظامی صورت میگیره
تنها راه جلوگیری از اعتیاد فرهنگ سازی در بین جوانان از همان دوره ابتدایی رر مدرسه و رادیو و تلویزیون می باشد و سهمیه بندی و دادن جنس خالص از طریق داروخانه به افراد سالمند میباشد تا انشاءالله این مشگل از جامعه ما ریشه کن شود
سلام . خیلی ها تا اسم تریاک میاد فورا مواد مخدر تو مغزشان تداعی میکنه‌م معتاد وفلان . دوستان مواد مخدر میشه روی صنعتی ها گذاشت وای همین تریاک که تمام داروهای مسکن موجود در داروخانه اعم ا مورفین گرفته تا کدویین . متادون و ترامادول و غیره شما سرتان دذد بگیرد سراغ استامیفن مخدر مییرین .کلیه اگر درد بگیره تنها مورفین ساکتش میکنه . حرفم اینه تر و خشک با هم نسوزانید .
پرکنید
همانطور که ملاحظه شده این مواد کاملا مصنوعی تولید میشود
کی به حرف شما گوش میده؟
چرا تریاک ناب نمیاره دولت سهمیه بندی کنه
دولت فقط بلده شعار بده که ما بفکر جووناییم یکی نیست بگه همه جوونات از خماری دارن میمیرن
مافیای مواد مخدر..هدفش سودهای میلیاردی ست
مهمترین عاملی که باعث میگردد یه معتاد میل به ترک را پیدا نکند..اول مسئله اقتصادی مثل.مخارج خوانواده..مثل اجاره منزل.کاهش درامد.نداشتن زمان.از دست دادن شغل وووووو.
سلام من ۶۰ سال دارم ۳۰ می‌کشم باورکنیدد ۵بار مضمون شودم جهرا کوپنی نمیکونی۷
این داروی با ارزش هزاران سال در خدمت انسان هست و اگر مثل افغونستان آزاد بشه هم ارزمون خارج نمیشه و هم برای دارو صادر میکنیم ،ممنوعیتش جواب نداده و وضع رو بدتر هم مبکنه
.تریاک ناب هم کم ضرر است
دولت کوپنی کنه.
البته که نمیکنه اینجوری بیشتر واسش سود داره
برادران عزیز نظر همه ی شما محترمه اما تریاک اصل اصل هم دولت بده بدرد نمی خوره بیست سال اصل تریاک مصرف کردم بجایی نرسیدم سلامتیم را ازدست دادم هرچه از دود کناره گیری کنی موفق تری چه اصل باشه چه قلابی مواد مواد دگه از همه مهمتر به مرور زمان زناشویی رااز دست می دی آب بدن کم می شه وغیره تجربه خودم بود
سلام..من متولدروستایم که سالهای ۵۵.۵۶.وحتی یک سال توجمهوری اسلامی۵۷ کشت تریاک توسط مردم زمان بهر برداری (یاتیغ زدن فصل برداشت)ارتش با ظرفهای مخصوص می امدند نزدیک زمینها تریاک نقدا ازکشاورز می خریدند .هیچ معتادیم در روستای ۵هزار نفره نبود...مثل افغانستان که تریاک کاری ازاده هیچ کس معتاد نیست .وقتی ایران میاند معتاد میشند....الان ۵۰درصد جوانای متاسفانه معتاد مواد صنعتی هم ارزانتر گیر میاد.
سلام بنظر این حقیر دولت خودش همانطور که متادون توضیح مکنه این راهم بین مریض ها سهمیه بندی کنن که کسی هم سواستفاده نکنه به نفع دولت ومعتادین هم هست تشکر
شصت وپنج سال سن دارم کارمند بازنشسته ام بیست سال است تریاک می کشم هنوز هم مثل یک جوان کار می کنم
چرا هیچکس به فکر انسانهای معتاد نیست
این همه نظر بیشتر از ۹۵ درصد از ۱۰۰ درصد موافق هستن که دولت تریاک خالص رو سهمیه بده به ملت اینطوری هم مریض نمیشن
سلام الان چندماهه که توبازارپرشده ازتریاک که توش شیشه قاطی کرده به دادملت برسید
جان عزیزهایتان تریاک سالم رو خود دولت به کسانی که مصرف دارند سن بالاها بدهد تا مردم مریض نشن خیلی داروها مورفین داره من خودم قند و خون دارم نمیتونم قرص قند بخورم فقط تریاک کم میکنه قند و خونم یا اجازه کاشت بدن یا خودشان وارد کنن سالم در اختیار مردم بگزارند ممنون میشم
بفروش
سلام .راهکار اینه که مثل قدیما خود کشاورزای ایران کشت تریاک راشروع کنند ودولت هم نظاره گر باشه .چرا ما پول لمان رابدیم با افغان .اینبار ما به اونا میفروشیم .نتیجه..۱:دیگه تریاک سالم توکشورمون پیدامیشه همبرا دارو وهم برا مصرف کننده ۲.کشاورزی رونق پیدا میکنه .۳.عادی میشه کمتر مصرف میکنند .۴ ما پدر اونا را در میاریم .۵ ثابت میشه جنس ایران خوبه یا خارجی
نظرمن اینکه هیچ وقت دیگه تریاک هفت سال پیش رانخواهیم دید بخدا
منم یه معتادم به شیره و تریاک اگر مواد سالم باشه هم زندگیم رو رواله هم کارم هم خوردو خوراکم به همه چیز زندگیم خیلی خوب میرسم ولی اگه مواد بد باشه همش عصبی و مریضم یا کلآ جمش کنید هیچ رقمش نباشه یا اگه قراره باشه درست باشه مگه ما دلمان میخواست اینجوری بشیم به هردلیلی حالا شدیم مگه ما انسا نیستیم که میگید معتاد ها باید بمیرن خواهشن به این موضع منطقی نگاه کنید
براچی کشت تریاک را ممنوع گردنند .از این بهتر هست که از این اشغال ها قاچاق بشه تازه .اصلش دارویی هست...ازاد کنن .ولی نظارت داشته باشن
دلیل اصلی ازاد نشدن کشت تریاک در ایران این است که دستهای پشت پرده که دستی هم در سیستم دارند از همین انحصار و محدودیت به سودهای نجومی میرسند و اگر ایت ممنوعیتها نباشد اولا سود نجومی بدست نمیاورند دوما انحصاربدست نمیاورند!
اعدام و حبس های سنگین و مصادره اموال کوچکترین تاثیری در قاچاق و مصرف و سوء استفاده های اینچنینی نشده و بهترین کار قانونمند کردن مصرف آن است. البته نه برای جوانان. میشود مثل سابق برای افراد بالای 50 سال که قادر به ترک کردن نیستند بصورت کوپنی و سهمیه در نظر گرفت و برای مصرف کنندگان جوان کماکان از مجازاتهای قانونی استفاده کرد
تریاک و شیره بکشید ولی ترو خدا سمت متادون نرید که بدترین نوع مواد
تریاک خالص هست کلویی 20 تومن من میگیرم و روزی دو بار چهار گرم میکشم ولی بدونید اگر خالص کشیدید اعتیاد ذهنی تون چنیدین برابر خواهد شد و زمانی ترک آن به مراتب بسیار سخت خواهد بود
مگرعقل سلیم نمیگه بین بد وبدتربایدبدانتخاب کرداگرمعتادبیماراست واگرتریاک ناخالص مصرف کنه وبیمارتربشه ونتونه کارکنه وخانوادش ازهم بپاشه خوبه وفرزندانش به فسادبیفتن یادولت تریاک خوب دراختیارمعتادا بزاره تنها خودمعتاد که ازمواداشغال صدمه نمیبینه که بگیم به جهنم
سلام دولت گرامي ما بیماران زیادی داریم که تریاک داروی آنهاست. همچنین سالخوردگانی که با تریاک آرام ودرمان میشوند. ثالثا مامعتادانی داریم که ازکراک وشیشه وهزار کوفت زهرمار صنعتی. اگردولتمردان به نظر مردم اهمیت می دهند نه ففط زمان رای گیری بیایید برای55سال به بالا وبیماران ومعتادان صنعتی بجای متادون تریاک محصول ایران زیرنظر یک سازمان مثل بهزیستی تریاک سهمیه ای بدهید. والا کشور بهتر اداره میشه و خرج درمان به صفر میرسه. من بابام 70 ساله بود 25سال تریاک اعلا توزمین خودمون براش کشت کردیم تا98 سال زنده بود چون دولت جلو دوسه کرزه گرفت وتریاک بازاری کشید ومرد چرا چرا چرا به فکر همه ملت باشین حتی اقلیت ها.
تریاک برای خیلی ازسالمندان خیلی خوبه وقابل توجه اونهایی ک نوشتن هرچی معتاده بمیره هیچ وقت کسیروقضاوت نکنین معتادی چیزخوبی نیس ولی اگرم کسی میکشه بایدکاری کنیم ازاینی ک هست بدترنشه ن اینکه راحت بنویسیم هرچی معتاده بمیره
من تاالان 15ساله که تریاک مصرف میکنم خیلی از، فروشنده های عمده را می‌شناسم که شاید در روزمیلیاردهاتومان از پول کشور به دست افغانها میرسه دولت خودمان اگر این سیاستش نیست می‌تواند اجازه کاشت را بدهد تا عرض مملکت به کشورهایی همچون افغانستان وپاکستان نرود خیلی از مردم ایران هم معتاد هستن شاید 40درصد ملت ایران معتاد تریاک هستند ودولت باید این رابداند که چقدر آدم درزندان دارد واین را بگوییم انسان معتاد هیچ موقع ترک نخواهد کرد همش حرفه یکسال دوسال شاید هم ده سال ترک کنن دوباره هم میکشن
سلام بر مصرف کنندگان محترم تریاک امیدوارم هر چه زودتر کشت تریاک در این کشور آزاد بشه و ما که نیازمند این تریاک هستیم بتوانیم با آرامش و طیب خاطر آن را تهیه کنیم عزیزان بدن من به دلیل بیماری محتاج خوردن تریاک است خواهش میکنم افراد سالم زود قضاوت نکنن و حال ما و درد ما را درک کنند سپاس
با آرزوی اینکه جوان با اشتغالزایی از نزدیک شدن به هرگونه مواد اعتیادآور دوری کنند
با آرزوی ایرانی بهتر
در رژیم سابق بخاطر جلوگیری از قاچاق و دله دزدی تریاک را برای کهنسالان کوپنی کردند
عزیزان شما ها خیلی بهتر می دونید که افراد سن بال نمی تونن ترک گنن .چون اخرش مرگه .پس چرا فکری به حال این عزیزان نمی کنید .الان هر خانواده یکی رو داره که مصرف می کن
پس انسانت کجا رفته .دلیلش فقط پوله وسودی که از این گار می بری

د .دنیا دار مکافاته به خداوندی خدا پس می دیدید .
خداکنددولت به این فکر برسد که گرفتن جلوی تریاک موادهای بدتری میاد به بازار همین طور که امده واز اون طررف که تریاک کم شود موادهای خطر ناکی قاطیش مزنند که هم وزنش زیاد شود هم جای گزین کمبود شود
برای سلامت و بهداشت جامعه و همچنین کاهش جرایم اعتیاد و مخارج پلیس, دادگاه و زندان ، چند کشور اروپایی مانند پرتقال و سوییس و هلند قوانین مواد مخدر را تعغیر اساسی دادند که استفاده مواد شخصی را آزاد کردند و همزمان آگاهی برای مردم ، همزمان دست قاچاقچی و دلال مواد مخدر را کوتاه کردند و خود دولت ها مواد مخدر بدون اشغال را تولید و با قیمت بسیار نازل به مصرف کننده میفروشند و به مرور زمان میزان مواد نعشه کننده مواد مخدر را کم می‌کنند
به خدا ریه ها مون دا قون شده بخاطر تریاک های نا مرغوب مریض هم هستیم نمی تونیم ترک کنیم چرا دولت خودش به مصرف کننده نمیده این جوری دیگه خود به خود قاچاق جمح میشه
با سلام.
جنس خوب میتونید پیدا کنید اما باید پرس و جو کرده و یه مامور پلیس که اگه مامور مواد مخدر باشه بهتره رو پیدا کنید و بعد هماهنگی از همون خرید کنید چون پای شغل دولتی و پلیسی وسطه همیشه جنس سالم میگیرید و قاطی نداره این کارم فوقش دو روز وقت میگیره اگه افسر نگهبان زندان هم آشنا دارید که اونم براتون جور می‌کنه و یک جنس پادشاهی میکشید من زمانی بهترین ترامادول ایران از یه مامور پلیس می‌گرفتم اما تغصیر خودم بود و چون پولشو ندادم چند بار اونم دستگیرم کرد ولی چون قرص جرم نداره آزاد شدم همیشه سعی کنید پولو بموقع بدید چون می‌تونه این کارو بکنه و شما هم هر چی بگی از خودش گرفتم راه به جایی نمیبرید چون همه نیروها در یک گروه قرار دارن.مگه میشه این همه ساقی رو که بچه پنج ساله شماره تلفشو داره مامورا نشناسن یکم فکر کنید .
آدمهای لجن
او نیمه اشقال میزنه به تریاک بیشرفترین آدم هاست یهبدبخت از گلوی زن بچه می زده برا مواد اون وقت اینا اشقال میدن بهش آدمهای لجن
اون بچهای که پدر و مادر معتاد داشته اند هر کاری بکنند نمیشه بالا خره معتاد میشن خدا کمکشون کنه
اگر مجلس تریاک کوپنی را برای مصرف کنندگان بالای 50 سال تصویب و با ساز وکار مشخصی در اختیار آنها قراردهد، نبض بازار و مصرف و آمار های مربوطه را خواهد داشت و از بسیاری از مشکلات جلوگيري می‌شود، دوره سابق بود و اقلا جنس سالم بدست مردم می سید، ضمن آنکه با کشت تریاک در شرق ایران ایجاد اشتغال کرده و از خروج میلیونها دلار ارز جلوگیری خواهد کرد. اگر عقلی در سر مسولان باشد اقدام خواهند کرد.
سلام
چطوری میشه شربت تریاک تهیه کرد؟ اگر اطلاع رسانی کنن فروشنده ها مجبور میشن که جنس خالص بفروشن
والله بخدا تریاک نه بده نه حرامه.
اگر جنس خوب باشه مصرف کننده مصرف میکنه میره به کارش میرسه
هر وقت ماشین خوب دادن به ملت تریاک خوب هم میدن
شما هم مختون خلاصی داره که میگبد دولت تریاک ناب بده به مردم
واقعا رو چه حسابی این حرفو میزنید
سلام
وزارت بهداشت و ستاد اگه یه ذره انصاف و تعقل داشتند میفهمیدند به کسی که بیست سال تریاک مصرف کرده مثل یه بیمار باید دارو داد،، چرا تریاک را مثل دارو به افراد 50سال به بالا و مصرف کننده و بیمار سهمیه نمیدهند در هلند این طرح سالها درحال اجرا هست و کمترین معتاد دارد
عزم جدی برای عملکرد درست و معقول در بین مسئعولین وجود ندارد حقیقت تلخ اینه که همه بفکر منافع شخصی خود در دوره مدیریت خودشون هستند والا راهکار زیاد هست.
محسن
عااااشقشم
شماالان دقیقا ازکدوم دولت حرف میزنین دولتی واقعا هس معرفی کنین تاماهم بدونیم ونادان ازاین دنیا نریم
به وحدانیت خدا قبل از انقلاب در شهرستان جیرفت تریاک کشت میشد اما یه جوان معتاد نبود چرا صد البته خود مسعولین میدانند اما اکنون ب دلیل داخلی داشتن تریاک انواع بیماریها سراغ ادم میاد فقط پیرمردها مصرف میکردند ک انهم کوپن داشتند
من حرف اون دوستمون که گفت تریاک مصنوعی رو هم تایید میکنم داریم ...۹۰ درصدشون مصنوعی هست بخصوص شیره تریاک چون بو نداره تقلبش هم راحته ...متاسفم برای برادران قاچاقچی که مال و هم جان طبقه آسیب پذیر رو میگیرن ...ومرگ بر اون چین که تا دنیا رو نابود نکنه ول کن نیست
شکر خدا پلیسهای وظیفه شناس و ارزشی ما با محاسن و ظاهر بسیار حزب اللهی در خدمت ملت محروم هستند
اگر مسولین مملکت مدیریت میفهمیدن بجای اینهمه هزینه برا عدم ورود تریاک ،مجوز کشت این محصول کم آب رو در کشور صادر میکردن ، هم دلار حروم نمیشد هم معتاد بیچاره بدبخت و مریض نمیشد
خودشون سناتوری میزنن فکر ملت نیستن، چ افرادی که بخاطر گرونی و تریاک اشغالی رفتن طرف هرویین و شیشه و هزار کوفت و زهرمار دیگه
سلام واقعا دولت می خواهد مواد تمام بشه فقط باید دست از برخورد بردارد بعد از یکسال خواهید دید دیگر کسی دنبال مواد نمی رود هر جا دولت ورود کرده کار خراب می شود چهل سال مبارزه کردید چه شد یک سال کاملا ازاد بگذارید خواهید دید مشکل حل می شود با تشکر
دمت جىز
جان مادرتون بیاید جدی باشیم ۴روز ه من نخوابیدم تریاکی که بهم دادن نمیدونم چی هست که نمی تونم بخوابم حالا چکارکنم
آخه خود دولتی هام همه مصرف کننده هستن من نمی دونم پس چرا ما اجازه کاشت تریاک نداریم. چرا این پولها بی زبون باید بره افقانستان کدوم دولت گفته ما می‌خواهیم تلو آزاد کنیم. یا دولتی کنیم. ها ها ها اینا مگه فکر مردم اند
کسی میتونه بگه این گرد سفید توی لوله تریاک من دیدم مال چیه ؟بده خوبه؟
تریاک ۵ هزارساله به صورت سنتی درحال استفاده هست،،
در زمان امیرکبیر ۳۰۰۰۰۰هزارتن تریاک به اروپا صادر میشده ودرصد مشکلات بسیار کمترازحال بوده،،،
با چینش مناسب قانون این مواد باید به صورت بستهای تایید
وزرات بهداشت به افراد داده بشه،،،
بدون شک احترام به مصرف‌کنندگان است،،
چون چه دراین حالت وچه درحالت حال کسی که مصرف کننده باشه میکنه پس بهتره درست و مناسب و سلامت
به نظر من کسی که در تریاک سرب مواد میزنند قاتل ومفسد فی العرض است و جان انسانها اگرچه معتاد است برایش ارزشی ندارد. بجای اینکه سرب مواد بزنند برای فایده قیمت تریاک را ببرند بالا اگر کیلو ی ۵. میلیون است ۱۰ میلیون. بفروشند و دولت طالبان در این جنایت و کسانی که خبر. دارند ورشوه می‌گیرند و سکوت مکنن در همین دنیا وزوز قیامت باید جواب بدن طالبان اگر نسوار را ترک کردند ما هم تریاک ترک میکنیم ظلم به معتاد وبچه های معتاد نکنید
همه جیز خوب مال مسولین است
چرا مسئله رو سختش میکنید.همه ی معتادین رو از دم با یه فشنگ از دم راحتشون کنید.معتادی که قراره روغن ماشین و اونم نوع سوخته ش رو بکشه یا بخوره همون بهتر که از این دنیا بره.بکشید ما را ملت ما بیدارتر میشود!فقط مرگ چاره ی کاره. بجای کوپن تریاک کوپن گلوله و نوبت دار به همشون بدید شر رو بکنید.از دم خلاص.من خودم حاضرم اولین نفر باشم.هم برای کشتن و هم برای کشته شدن.
به نظرمن اگه دولت کوپنی کنه دراختیارمردم بزارخیلی خوب میشه الان پدرمن دیابت داره وعروقش گرفته خیلی هم دردداره اگه نکشه پادردنمیتونه دووم بیاره
با سلام ‌ نمیدانم حکومت چرا اصرار دارد شربت تریاک بدهد خور تریاک سالم را به مقدار مشخص بین معتادان واقعی داره شود. تا مشکلات و خطرات ناشی از تریاک تقلبی مرتفع شود .معتاد به هر شکل تریاک تهیه مکند
چی برای دولت مهمه
دقیقن فیلم زینال بندری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار