بازدید 10711

واکنش بی سابقه وزارت جنگ رژیم صهیونیستی به اظهارات اوباما درباره برجام

پس از اینکه رئیس جمهور امریکا اعلام کرد که حتی مقامات اسرائیلی و دستگاه‌های اطلاعاتی آن اهمیت توافق هسته‌ای و نتایج مثبت آن اذعان کرده‌اند، وزارت جنگ این رژیم در بیانیه ای بی سابقه ضمن انتقاد از دفاع اخیر اوباما از توافق هسته‌ای با ایران، این توافق را به توافقنامه میان کشورهای اروپایی و هیتلر تشبیه کرد.
کد خبر: ۶۱۲۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱ 06 August 2016
پس از اینکه رئیس جمهور امریکا اعلام کرد، حتی مقامات اسرائیلی و دستگاه‌های اطلاعاتی آن بر اهمیت توافق هسته‌ای و نتایج مثبت آن اذعان کرده‌اند، وزارت جنگ این رژیم در بیانیه ای بی سابقه، ضمن انتقاد از دفاع اخیر اوباما از توافق هسته‌ای با ایران، این توافق را به توافقنامه میان کشورهای اروپایی و هیتلر تشبیه کرد.

به گزارش «تابناک»، در حالی که وزارت جنگ این رژیم تاکنون در موضوع برجام موضع رسمی نگرفته بود، این بار در واکنش به اظهارت اوباما بیانیه شدید اللحنی را منتشر کرده است. به گزارش روزنامه اسرائیلی هاآرتص تا کنون مقام‌های وزارت دفاع این رژیم بیان می داشتند که ایران توافق هسته‌ای را نقض نکرده اما درباره نیت ایران در قبال این توافق ابراز نگرانی می‌کردند. حال وزارت جنگ با این بیانیه جدید از مسیر قبلی فاصله گرفته است.

اوباما چند روز پیش در کنفرانسی خبری در پنتاگون در سخنانی در حمایت از برجام اعلام کرده بود که حتی مقام‌های ارشد اسرائیلی به نتایج مثبت توافق هسته‌ای با ایران اذعان کرده‌اند. وزارت جنگ رژیم صهیونیست در واکنش به این اظهارات اوباما ضمن تشبیه توافق هسته ای با ایران به توافق مونیخ میان کشورهای اروپایی با آلمان نازی در سال 1938 مدعی شده است، همان طور که آن توافق نتوانست جلوی جنگ جهانی دوم و هلوکاست را بگیرد، چون فرض اساسی که آلمان نازی می تواند شریک یک توافق باشد کاملاً اشتباه بود و سران دنیا در آن زمان اظهارات صریح مطرح‌ توسط هیتلر و سایر رهبران نازی را نادیده گرفتند.

در این بیانیه، وزارت جنگ رژیم صهیونیست مدعی شده است، «ایران به صراحت و با افتخار اعلام می‌کند، هدفش نابود کردن اسرائیل است. دستگاه‌های امنیتی و همچنین اسرائیلی‌ها می‌دانند که این توافقنامه‌های مفید نیست و به مبارزه علیه کشورهای تروریستی آسیب می‌زند!»

در این بیانیه آمده است: «وزارت دفاع اسرائیل معتقد است که توافق‌ها تنها زمانی ارزش دارند که بر اساس واقعیت باشند و اگر حقایق میدانی با آنچه توافقی بر آن بنا شده، متفاوت باشد، ارزشی ندارند».

همچنین یکی از مقامات اسرائیلی که گفته می شود به نخست وزیر این رژیم بسیار نزدیک است در واکنش به اظهارات اوباما که گفته بود اسرائیل نیز از این توافق حمایت می کند، گفته است که من نمی دانم رئیس جمهور امریکا از کدام اسرائیل صحبت می کند. من به شما قول می دهم که نظرات مقامات اسرائیل درباره این توافق تغییری نخواهد کرد.

به گزارش هارتص کمی بعد از انتشار این بیانیه دفتر نخست وزیر این رژیم نیز در بیانیه ای اعلام کرد که اسرائیل هیچ متحدی مهمتر از امریکا ندارد. رسانه ها این بیانیه را در جهت کاهش تأثیرات منفی بیانیه وزارت جنگ در روابط این رژیم با امریکا تلقی کرده اند.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۱۰
هیچکاری به دعواها و تسویه حسابهای جناح های داخلی با هم ندارم. ولی این توافقنامه همون بهتر که پاره بشه. انصافا هیچ خیری برای مملکت نداشت.
به نظر بنده از این همه اظهارنظر های متناقض نمیدونه چی بگه!
آدم رو یاد داستان اون میمون می اندازه که با بچه اش توی یه دیگ میندازن و زیرش و حرارت میدن، که به محض بالا رفتن حرارت، مادره بچه اش رو میزاره زیرش و روش میشینه تا خودشو از دمای زیاد دیگ نجات بده،
به نظرم هنوز دمای اختلافات آمریکا و اسرائیل هنوز اونقدر بالا نرفته تا آمریکا هم اسرائیل رو مثل داستان میمونه بزار زیرش. . .
راهبردهای امریکا اینا هستند:
۱ ممانعت از ﻓﺴﺦ ﺑﺮﺟﺎﻡ توسط ایران.
۲ ایجاد خطای محاسباتی در نظام در خصوص برجام با تکتیک های تلقین (ﻭﺍﮐﻨﺶ ﺑﯽ ﺳﺎﺑﻘﻪ ﻭﺯﺍﺭﺕ ﺟﻨﮓ ﺭﮊﯾﻢ ﺻﻬﯿﻮﻧﯿﺴﺘﯽ ﺑﻪ ﺍﻇﻬﺎﺭﺍﺕ ﺍﻭﺑﺎﻣﺎ ...)
۳ ادعای ﺍﺛﺮﮔﺬﺍﺭﯼ ﺑﺮﺟﺎﻡ (مثلا ﺑﺮ ﮔﺮﺩﺷﮕﺮﯼ ﺍﯾﺮﺍﻥ)
موافقم با متن بالا ، ولی به این دلیل که آمریکا و رژیم اسرائیل هرگز نمی توانند شریک یک توافق قرار بگیرند .
اگر چه کارشناس نیستم اما فکر میکنم سرمان کلاه رفته.اذعان اسراییل یعنی خشنودی غرب از این معامله !!!
گرانی با قدرت ادامه دارد و رکود بیش از پیش به مردم فشار آورده.
دولت بهانه های زیادی برای گرانی ها دارد اما همه اش در حد بهانه است. دلیلی ارایه نمیکند.
من فکر می کردم تابناکی ها یه جو عقل و وقت دارن تا خبرهایی که می شوند را درباره اش فکر کنن و وقت دارند تاریخچه کشورها را در حد یک خط هم شده مطالعه کنن.
امریکا متحدش به حساب نمی آید تمام پست های کلید امریکا دست یهودی هاست امریکا رو گذاشتن در خدمت اسرائیل.
"تحلیلگر بی‌بی‌سی: ایران نباید قبل از حل موضوع بانکی امتیاز غنی سازی 20 درصد را می‌داد"

پی نوشت:

واقعا شبه خیانت بود

با توجه به هشدارهای مکرر رهبر حکیم انقلاب ، باید عوامل این حداقل خوش خیالی و خوش گمانی به آمریکا که خسارت مادی حداقل 100میلیارددلاری و معنوی بیشمار به زیربنای علمی فنی کشور زد محاکمه شوند

منتظریم
جالبه گویا با عربستان تقسیم کار کردن ، چون تا اومجایی که یادمه بعد از توافق نتانیاهو ساکت شد و حتی بطور ضمنی اعلام رضایت کرد ولی الان و بعد از رفت و آمد های مشکوک بین عربستان و اسرائیل ، الان صداشون بلند شده ،همه این موارد رو وقتی کنار مسائل توئیتر ، میدان نفتی آرش ، تحرکات اینا تو آفریقا میذاری ، بنظر میاد برامون برنامه های مفصلی دارن
اسرائیل رو ولش کن، کیهان رو بچسب!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل