بازدید 13880
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

انتشار اطلاعات جدید درباره عامل حمله تروریستی «نیس»/ دیدگاه ترامپ درباره بشار اسد، داعش و ترکیه

احتمال برقراری بیش از سه ماه حالت فوق العاده در ترکیه، دیدگاه بشار اسد درباره کودتای نافرجام ترکیه، انتشار اطلاعاتی جدید درباره عامل حمله تروریستی اخیر در فرانسه، دیدگاه جان کری درباره روند جنگ با داعش و دیدگاه ترامپ درباره مسائل سیاست خارجی، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته است.
کد خبر: ۶۰۷۹۹۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰ 22 July 2016
انتشار اطلاعات جدید درباره عامل حمله تروریستی «نیس»/ دیدگاه ترامپ درباره بشار اسد، داعش و ترکیهحتمال برقراری بیش از سه ماه حالت فوق العاده در ترکیه، دیدگاه بشار اسد درباره کودتای نافرجام ترکیه، انتشار اطلاعاتی جدید درباره عامل حمله تروریستی اخیر در فرانسه، دیدگاه جان کری درباره روند جنگ با داعش و دیدگاه ترامپ درباره مسائل سیاست خارجی، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته است. 

انتشار اطلاعات جدید درباره عامل حمله تروریستی «نیس»/ دیدگاه ترامپ درباره بشار اسد، داعش و ترکیه

به گزارش «تابناک»، امروز نیز بخش مهمی از مطالب مطبوعات و رسانه های بین المللی به موضوعات مربوط به ترکیه اختصاص دارد. احتمال تمدید وضعیت فوق العاده در ترکیه بیش از سه ماه، موضوعی است که رئیس جمهور این کشور در گفت و گو با «رویترز» مطرح کرده است. به گفته رجب طیب اردوغان، هیچ مانعی برای تمدید وضعیت فوق العاده در ترکیه بیش از سه ماه تعیین شده، وجود ندارد. این در حالی است که پیشتر، معاون نخست وزیر و سخنگوی دولت این کشور گفته بودند، شاید زودتر از سه ماه کار به نتیجه رسیده و وضعیت فوق العاده پایان یابد. اردوغان گفته در دوران برقراری حالت فوق العاده، دست دولت برای تسریع در امور مربوط به تجدید ساختار دستگاه دولتی باز خواهد بود. رئیس جمهوری ترکیه همچنین در پاسخ به اینکه آیا می توان به کلی از برطرف شدن خطر کودتا سخن گفت، پاسخ داد: احتمال کودتا هنوز وجود دارد، ولی چنین کاری آسان نخواهد بود.

انتشار اطلاعات جدید درباره عامل حمله تروریستی «نیس»/ دیدگاه ترامپ درباره بشار اسد، داعش و ترکیه

دیدگاه رئیس جمهور سوریه درباره کودتای ترکیه، موضوعی است که شبکه خبری «المیادین» به آن پرداخته است. بشار اسد تأکید کرده رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، از کودتای نافرجام برای عملی کردن برنامه های اخوان المسلمین ـ که تهدیدی برای ترکیه و منطقه است ـ استفاده می کند. به عقیده وی، مسأله مهمتر از کودتای نافرجام در ترکیه، اقداماتی است که اردوغان و عواملش پس از آن و در چند روز گذشته صورت دادند. اسد همچنین افزوده: «کودتا در ترکیه، بازتابی از بی ثباتی و ناآرامی های داخلی در این کشور بود». وی در بخش دیگری از اظهارات خود به وضعیت سوریه پرداخته و گفته: «غرب، هیچ کشور مستقلی را نمی پذیرد و سوریه تاوان حفظ استقلال خود را پس می دهد. مخالفان کسانی هستند که به شیوه های مسالمت آمیز متوسل شوند، نه اینکه از تروریست ها حمایت کنند». 

انتشار اطلاعات جدید درباره عامل حمله تروریستی «نیس»/ دیدگاه ترامپ درباره بشار اسد، داعش و ترکیه

انتشار اطلاعاتی جدید درباره عامل حمله تروریستی اخیر در نیس فرانسه، موضوعی است که «بی بی سی» به آن پرداخته است. بر اساس این گزارش، دادستان فرانسه می گوید: «محمد لحوایج بوهلال»، عامل حمله مرگبار هفته گذشته در شهر نیس، از پنج مظنونی که هم اکنون بازداشت هستند، پشتیبانی و کمک گرفته است. به گفته فرانسوا مولان، یکی از همدستان عامل حمله، از صحنه راندن کامیون به میان جمعیت فیلم گرفته است. هر پنج نفری که به ظن همکاری با مهاجم بازداشت هستند، در مراحل اولیه به جرایم تروریستی متهم شده اند. این پنج متهم، چهار مرد و یک زن هستند که بین 22 تا 40 سال دارند. دو تن از آنها که آلبانیایی هستند، متهم شده اند که به عامل حمله نیس هفت تیری داده اند. یک نفر دیگر هم مظنونی است که گفته می شود در شب حمله، پیغامی با مضمون تأمین اسلحه از مهاجم دریافت کرده است.

انتشار اطلاعات جدید درباره عامل حمله تروریستی «نیس»/ دیدگاه ترامپ درباره بشار اسد، داعش و ترکیه

اظهارات وزیر خارجه آمریکا درباره روند مبارزه با گروه تروریستی داعش، موضوعی است که مورد توجه «العربیه» قرار گرفته است. وزیر امور خارجه آمریکا طی سخنانی گفته، پیروزی بر داعش در موصل، مرحل تعیین کننده‌ای در جنگ علیه داعش به شمار می‌آید. جان کری در نشست ائتلاف بین‌المللی علیه داعش در واشنگتن ضمن بیان این مطلب افزوده: «از قدرت ائتلاف بین‌المللی در شکست دادن داعش اطمینان داریم». وی اضافه کرد که ائتلاف بین‌المللی با هم‌پیمانانش توانست داعش را از یک سوم اراضی که تحت سیطره داشت، بیرون براند و تلاش ائتلاف به کاهش قدرت داعش در به خدمت گرفتن نیروی تازه انجامید. کری تأکید کرد، پیروزی بر داعش در موصل، مرحل تعیین کننده‌ای در جنگ علیه داعش به شمار می‌آید و کشورهای ائتلاف باید به شکل بهتری اطلاعات امنیتی درباره داعش را مبادله کنند.

انتشار اطلاعات جدید درباره عامل حمله تروریستی «نیس»/ دیدگاه ترامپ درباره بشار اسد، داعش و ترکیه

در نهایت، در مطلبی دیگر درباره آمریکا، روزنامه «نیویورک تایمز» گفت و گویی با دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انجام داده که وی در آن به بیان اولویت های خود در حوزه سیاست خارجی پرداخته است. ترامپ در این گفت و گو اظهار داشته که داعش خطری بزرگ برای آمریکاست و بشار اسد، اولویت کمتری نسبت به تروریست های داعش دارد. وی متعهد شد که در صورت پیروزی در انتخابات آمریکا، مبارزه با تروریسم را به جای برکناری اسد از قدرت در اولویت قرار دهد. دونالد ترامپ همچنین گفته اگر به عنوان رئیس جمهوری آتی آمریکا انتخاب شود، بر ترکیه یا هر متحد خودکامه دیگری درباره پاکسازی‌های دشمنان سیاسی و یا سرکوب آزادی‌های مدنی فشاری وارد نمی‌کند. به عقیده ترامپ، ایالات متحده باید پیش از آنکه برای تغییر رفتار سایر کشورها اقدام کند، آشوب و بحران‌های خودش را حل کند». 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل