بازدید 23673

عملیات روانی سعودی‌ها در توییتر علیه ایران با تکیه بر حملات پاریس

با توجه به اینکه احتمال می‌رود، گزارش محرمانه ۲۸ صفحه‌ای حادثه یازده سپتامبر امروز (جمعه) منتشر و نقش مقام‌های فعال در حاکمیت عربستان در حملات یازده سپتامبر مشخص شود، بعید نیست حملات دیگری نیز رخ دهد تا خبرهای مرتبط با این گزارش کاملاً در حاشیه قرار گیرد.
کد خبر: ۶۰۶۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲ 15 July 2016
با وجود آنکه رئیس جمهور فرانسه حمله تروریستی در نیس فرانسه را از سوی تروریست‌های مستقر در خاک سوریه خوانده‌ و از افزایش حملات به این مناطق خبر داده، عربستان سعودی با راه اندازی یک عملیات روانی علیه ایران در فضای مجازی کوشید تا این حمله تروریستی را با تکیه بر استدلال‌های مضحک به ایران نسبت دهد.

به گزارش «تابناک»، پس از حمله یک تروریست با یک کامیون به جشن روز ملی فرانسه در نیس ـ که دست کم ۸۴ کشته و بیش از ۱۰۰ زخمی بر جای گذاشت ـ تاکنون مشخص گشته عامل تروریستی کشته شده به ضرب گلوله پلیس، تونسی‌ِ فرانسوی‌زادهٔ ۳۱ ساله به نام «محمد لاهوییج بهلول» بوده و با توجه به سوابق حملات مشابه، احتمالاً این حمله از سوی داعش انجام شده است.عملیات روانی سعودی‌ها در توییتر علیه ایران با تکیه بر حملات پاریس

فرانسوا اولاند رئیس‌جمهوری فرانسه، با تروریستی خواندن این حادثه، وضعیت اضطراری در فرانسه را مجدداً سه ماه دیگر تمدید کرد و در عین حال انگشت اشاره را به سمت تروریست‌های مستقر در سوریه گرفت و تأکید نمود: فرانسه عملیاتش را در سوریه و عراق تشدید می‌کند و به کسانی که به ما حمله کرده‌اند، در خانه خودشان ضربه می‌زنیم.

در این شرایط، عربستان سعودی، یک عملیات روانی را در توییتر علیه ایران به راه انداخت و با هشتگ #ايران_تدعم_الارهاب_بفرنسا، کوشید تا به استدلا‌ل‌های مضحک حملات نیس را به گردن ایران بیندازد. مهم‌ترین استدلال سعودی‌ها، اعتراض دولت و برخی مطبوعات ایران نسبت به برگزاری دورهمیِ منافقین در پاریس بود و سعودی‌ها با این استدلال، ادعا کردند ایران به تلافی چنین دورهمی‌، حمله به نیس را سازماندهی کرده‌اند!

این در حالی است که این دورهمی سال‌‍‌های متمادی در حال برگزاری است و هر سال ایران به صورت مستمر نسبت به حمایت فرانسه از این گروه تروریستی و صدور مجوز تمرکز گروهک تروریستی منافقین پاریس انتقاد کرده است؛ بنابراین اتفاق تازه‌ای رخ نداده که ایران بخواهد واکنشی نشان دهد. به جز این استدلال سست، سعودی‌ها هیچ منطق دیگری نداشتند اما حجم بالایی از توییت را برای ترند کردن هشتگ #ايران_تدعم_الارهاب_بفرنسا منتشر کرده‌اند.

این ادعا در شرایطی مطرح شده که عربستان به اندازه داعش در معرض اتهام برای سازماندهی حملات تروریستی نیس است. با توجه به اینکه احتمال می‌رود، گزارش محرمانه ۲۸ صفحه‌ای حادثه یازده سپتامبر امروز (جمعه) منتشر و نقش مقام‌های فعال در حاکمیت عربستان در حملات یازده سپتامبر مشخص شود، بعید نیست حملات دیگری نیز رخ دهد تا خبرهای مرتبط با این گزارش کاملاً در حاشیه قرار گیرد.

در همین زمینه، با توجه به نقش مؤثر عربستان سعودی در پشتیبانی فکری، معنوی، مالی و نظامی تروریسم به خصوص در دو دهه اخیر، پیشنهاد می‌شود در پاسخ به هشتگ سعودی‌ها، هشتگ‌هایی نظیر #السعودية_تدعم_الارهاب_بفرنسا توسط کاربران ایرانی در توییتر برجسته شود.

در روزهای گذشته، همزمان با حادثه آتش‌سوزی پتروشیمی بوعلی سینا در ماهشهر که به سرعت مهار شد، سعودی‌ها با یک هشتگ نسبت به وقوع این آتش‌سوزی ابراز خوشحالی می‌کردند و نشت مواد پتروشیمی که منجر به حریق شده بود را یک حادثه تروریستی می‌خواندند. به نظر می‌رسد، عربستان سعودی سرمایه گذاری سنگین مالی در شبکه‌های اجتماعی را برای ایجاد حملات مکرر علیه ایران در دستور کار قرار داده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۷۹
انتشار یافته: ۴۲
گور بابای ال سقوط
دولت انتخاب کرده ایم که پاسخ رسمی و کوبنده به گستاخی های عربستان و دشمنان ایران بدهد اما هنوز از ملت میخواهید که با روشهای گوناگون به این توطئه ها پاسخ بدهند !! پس مسئولین قرار است چه کاری برای مردم انجام دهند؟؟ اگر نمیتوانید پاسخ گستاخی های اعراب را بدهید از صندلی هایتان بلند شوید و آنرا به افراد میهن پرست تحویل دهید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
وقتی مردم اونها این شایعات رو پراکنده می کنن مردم ما هم باید جلوشون وایسن
چرا ایران به این وهابیون پاسخ مناسبی نمی دهد
عقل كه نباشد تن در عذاب است
البغدادی توسط عربستان و قطر و ترکیه و بخصوص حمایت عظیم مالی قطر ! برای مقابله با گسترش شیعه در منطقه برگزیده شد و حکومت خود خوانده اسلامی ایجاد شد و بعدها خاری در چشمانشان شد البته البغدادی انتخاب شد چون میتوانست وسیله رسیدن به خواسته انان باشد و غرب در راس ان امریکا از این پدیده در ابتدا حمایت کردند و نقشه غرب ان بود که برای خاورمیانه جدید و تجزیه کشورها با کمک داعش به هدف خود برسد که همانا تاسیس کشور کردی کشوری در خاورمیانه که زیر حمایت غرب باشه و بارزانی مزدور به رویای همیشگی خود یعنی تاسیس یک کشور مستقل کرد با حمایت غرب دست پیداه کنه و اسرایيل جدیدی در منطقه برای غرب باشه و کشورهای ایران و عراق و سوریه را تجزیه کنند و همچنین خاورمیانه بازار بزرگ فروش اسلحه برای غرب باشه و بتوانند تسلط بر منابع نفتی و استراژیک منطقه داشته باشند و این کشورها را همواره در فقر و تسلط دیکتاتورهای محلی نگه دارند و منابع انان صرف خرید سلاح بشود و غرب بازار مصرف برای نسل های اینده خود را همچنان داشته باشد............
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
اون فرانسویه که این چیزهارو نمیفهمه!!! میگه اینا همشون مسلمونن... حالا تو انتخابات بعدی فرانسه به دبوونه راست گرا میاد سر کار... انگلیس هم که همینطور شده... آلمان هم که با وضعیت پناهجو های زیادش و ناراضی بودن مردم همینطور میشه.... ترامپ هم که اونور!!! منتظر جنگ های صلیبی باشید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
وجماعتی هم در ایران شده اند جاده صاف کن آمریکا وغرب برای پیاده کردن نقشه های خود !
بعید نیست این عملیات تروریستی کار عوامل سعودی بوده باشد تا از موقعیت پیش امده (تجمع منافقین در فرانسه وشرکت فیصل ملعون در آن)از ناراحتی ایرانیان به این گردهمایی سوء استفاده کرده باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
این که می گویند بگذارید وزارت خارجه خودش هر گونه که صلاح می داند با این تحرکات برخورد کند یک عده تند رو بی خیال دولت را محکوم به بی تفاوتی می کنند این هم میشود نتیجه اش !
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
باباتو دیگه کی هستی
توييتر چيه ديگه؟
با سلام اين قدر ضعيف بي عقل هستيم كه نمي توانيم به حركات سعودي پاسخ دهيم وانها ابتكار عمل را بدست ميگيرند در شرايطي كه مقامات سابق كه سمتي ندارند همانند مقامات عربستان ميتوانند جلساتي را ترتيب داده وجنگ رواني كنند ولي حركات ما كاملا دفاعي است...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
چون آنها یک دولت وتصمیم گیرند سیاسی دارند وما بحمدالله هر گروه ودسته ای در کشورمان خود یک دولت تصمیم گیراست !
متن عالی بود. دمتون گرم
وقتی اکثریت صفحات اجتماعی در ایران فیلتر شده توقع نداشته باشید مردم بتونم جوابی مثل اونچه که شما در بالا خواستید رو به این دروغ پردازی ها بدن
بله خیلی ها می توانند از طریق ... وصل شن به این شبکه های اجتماعی اما در نظر بگیرید...
پاسخ ها
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
نتیجه صفحات اجتماعی فیلتر نشده رو میبینیم
هر روز یه آبرو ریزی از سوی هموطن
وهابیون غلط کرده اند چنین حرفهایی میزنند / کافر همه را به کیش خود پندارد .
سعودیها شکست خورده همه جبهه ها هستند تنها جایی که در اختیار دارند و میتونند عرض اندام ناچیزی کنند همین جاهاست ولی میشه با حجم کاربرهای زیادی که داریم اینو هم ازشون گرفت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
در صورت نبود فیلتر!!!!
به نظرم؛ عملیات سعودی های روانی در توییتر علیه ایران ... تیتر مناسب تری باشه!
ما کدوم دفه به کدوم کشور حمله کردیم که حالا مردم فرانسه که اصن ربطی به ما ندارن را بکشیم
همین خاندان آل سقوط واسه ما کافیه
اونم به وقتش
آقای نویسنده توییتر که در کشور مافیلتر شده !!!
از ملتی که همیشه شمشیر به کمر در همه جا حضور دارن انتظار بیشتر از این نداشته باشید
اسرائیل از طریق آل نحوس می خواهد انرژی ایران را هدر دهد آل نحوس فقط یک عروسک است از عروسک گردان غافل نشویم!
کشتار انسانها تبدیل به یک موضوع عادی شده ،بی اخلاقی و فساد دیگر قبحی ندارد.دروغ گفتن زرنگی شده،ای انسان به کجا میروی؟!
حالا ما "ملت مظلوم و نجیب" هستیم

مقامات چی؟
نکنه سردیشون کرده؟
صرفا اوج استيصالشونو نشون ميده، اونايي كه بايد بدونن خيلي بيشتر از اونچه ما فكر ميكنيم ميدونن، پس زياد ناراحت نباشين و الكي مردمم هيجانزده نكنين، با انتشار امروز اسناد مشاركت وهابيون دولتي در حمله ١١ سپتامبر، عملا شمارش معكوس براي سقوط آل صعود آغاز شده، كمتر از دو سال ديگه كلا نيستن، اين خط اين نشون
داعش=سعودی=صهیونیزم=تروریسم
یه وقتی این شپش ها جرات تو گفتن به ما نداشتند . از بس برادر برادر کردید اینجوری شد
عربستان داره فرانسوي هارو ميكشه و دولت فرانسه با فروش سلاح داره پول خونشون ميگيره
خوب با هم تفاهم دارن
خوب این هشتک را راه اندازی کنید نشسته اید معطل چی ؟
به این چیزها خیلی توجه نکنید. حتی با تیتر زدن پر و بال هم ندهید
زمانی گه مردم عربستان در بربریت و وحشی گری به سر می بردند، ایرانیان دارای تمدن ، فرهنگ و شکوه و عزمتی بزرگ داشتند و اکنون نیز چنین است ، بنا براین تروریسم و جنایت از دل وهابیت و آل سعود سر چشمه می گیرد (مثلا انفجار 11 سپتامر و صدها جنایت و انفجار در عراق ،سوریه ، لبنا ن، یمن .... توسط رژیم آل سعود جنایتکار هدایت و مدیریت می شود ) امید است دولت جمهوری اسلامی ایران با دیپلماسی قوی و عزتمند خود نسبت به روشنگری و بر ملا کردن جنایات ال سعود اقدام فعال و قابل توجهی انجام دهد تا انشالله نسبت به انزوای جهانی آل سعود بینجامد.
ما کاربران ایرانی طبل تو خالی هستیم و به جای حمله به این بادیه نشینها فقط بلدیم به صفحات ورزش کاران و دختر اوباما به صورت بزدلانه حمله کنیم
در شرایط کنونی منطقه اصلا این تنشها به نفع ایران نیست.
بهتر است هر چه زودتر روابط با عربستان به حالت عادی درآید.
غرب و سایر قدرتها از این درگیری ها خوشحالند.
سیاست یعنی همینکه بتوان، تنشها، نظرات مخالف و...را آرام کرد.وگرنه دعوا و در گیری و این تنشها که بخشی از انرژی و توان و تمرکز را صرف مسایل بیهوده میکند، آسان است
روابط باید سریعتر عادی شود
۵
سال ا ست جنا یت کا را ن دا عش و ا لقا عده به بها نه بها ر عربی تو سط تر کیه و سعو دی و ارو پا
و اسرا ییل مسلح و تقو یت می شوند و سا زما ن ملل با د بیر د ست نشا نده اش سا کت است
مرد م مظلو م در سو ریه عرا ق ارو پا قتل عا م می شوند تا جنگ شیعه سنی د ر ست شو د
مر د م ایرا ن هم در لیست کشتا ر است
ما در سعودی نیوز در اینستاگرام در حال نبرد هستیم با ال سقوط
اسم یارو رو بگو بریم یک سلام احوالپرسی به سبک خودمان بکنیم تو پیجش
یعنی چون عربستای ها عربی نوشتن مام حتما باید عربی بنویسیم نکنه فش بخودمون باشه
تویتر فیلتره بزرگوار. نمیونیم حمله شون رو جواب بدیم. راه خط مقدم بسته است.
همین روابطی که با کویت داریم رو میشه با عربستان هم داشت این دو کشور مشترکات زیادی دارن
تنش چاره کار نیست
با سیاست باید اهداف را پیش برد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی