بازدید 23714
خوانده می‌شود؛

عباس کیارستمی در ایران بدرود حیات گفت یا در فرانسه درگذشت؟!

کیارستمی پس از روند درمان سختی که در ایران داشت، هشتم تیرماه با رضایت خود برای بازیابی سلامت از دست رفته‌اش به پاریس منتقل شد؛ اما دیگر دیر شده بود. شما در این باره چه فکر می‌کنید؟ آیا سیستم درمان کشور درباره کیارستمی عملکرد درستی داشته یا تجربه‌ مشابهی داشته‌اید؟
کد خبر: ۶۰۳۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵ 05 July 2016
با بدرود حیات عباس کیارستمی هنرمند نامدار ایرانی، بیش از پیش مشخص شد که این هنرمند ایرانی تا چه میزان در سطح جهان شناخته شده و معتبر است، به گونه ای که هنرمندان و هنردوستان در چهارگوشه دنیا برای او پیام‌های مفصلی نوشتند و در شبکه‌های اجتماعی میان عموم هنردوستان نیز موجی به راه افتاد و کیارستمی در توئیتر ترند جهانی شد.

در حساب کاربری که با نام «روند درمان عباس کیارستمی» فعال شده بود، آمده بود: «اولین عمل، عمل جراحی درمانی بوده است. دومین عمل به دلیل خونریزی داخلی صورت گرفته و سومین عمل برای برداشتن کیسه صفرا و آخرین عمل به دلیل عفونت پیشرفته بوده است.» و آنچه بر هیچ‌کس پوشیده نیست، نتیجه روند درمانی در ایران که منتهی به عفونت شدید شده، منجر به رقم خوردن این ضایعه گشته است.

چند ایرانی مثل «کیارستمی» می‌توانند به فرانسه فرار کنند؟!
آخرین تصویر منتشر شده از عباس کیارستمی در پاریس

همان زمان علی جنتی فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره وضعیت کیارستمی و اینکه آیا به ملاقاتش می‌رود، از پیگیری‌‌هایش سخن به میان آورد و در این باره گفت: «آقای دکتر هاشمی وزیر بهداشت را آماده کردم، سریع رفت بیمارستان و پزشکان متخصص را آنجا احضار کرد. خود آقای دکتر هاشمی گفت: اگر آن شب نرفته بودم، آقای کیارستمی تمام بود وضعش (فوت کرده بود). بحمدالله الان وضعش بهتر شده است... .»

این دیالوگ در نگاه اول همان تبلیغات مرسومی به نظر می‌آید که هاشمی وزیر بهداشت و درمان طی حضور در پروسه دوران بیماری هنرمندان انجام می‌دهد؛ اما حقیقت آن است که وزیر بهداشت اعتراف صادقانه‌ای ـ خصوصی ـ برای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته و واقعاً اگر خود در پروسه درمان کیارستمی نظارت نمی‌کرده، شاید این کارگردان به واسطه خطاهای پزشکی در همان مرحله نخست درمان فوت می‌کرد!

چند ایرانی مثل «کیارستمی» می‌توانند به فرانسه فرار کنند؟!

احمد کیارستمی فرزند ارشد این کارگردان سینمای ایران نیز همان زمان از روند درمان نادرست کیارستمی سخن به میان آورد و در یادداشتی به جزئیاتی از این روند درمان اشاره کرد و در بخشی از یادداشتی درباره آنچه رخ داده، نوشته بود: «امروز همه می‌گویند: مگه نمی‌دونستید که نیمه دوم اسفند نباید می‌رفتید بیمارستان، آخه اون موقع که وقت عمل جراحی نیست... انگار همان‌طور که موسم گل و وقت شکوفه داریم، موسم عمل جراحی هم داریم و یکی دو ماهی باید منتظر نشست که داروهای بی‌هوشی رنگ بیندازند و جراحان سر شوق بیایند؛ حالا جراحان ما هم مسئول و حاذق و کاردان. عفونت پس از عمل که در حوزه تخصص جراح نیست. هست؟ نمی دانم.»

در نهایت عباس کیارستمی با رضایت خودش برای بازیابی سلامت از دست رفته‌اش هشتم تیرماه به پاریس منتقل شد اما دیگر دیر شده بود.

اکنون این پرسش‌ها پیش روست؛

1- چه احساسی نسبت به عباس کیارستمی، منش و رفتارش دارید؟ آیا تجربه شخصی از ملاقات با این هنرمند داشته اید؟

2- کدام آثار کیارستمی را تماشا کرده‌اید و به کدام یک بیشتر علاقه مندید؟ نظرتان درباره نوع نگاه و سبک فیلمسازی کیارستمی چیست؟ برای آشنایی بیشتر این مطلب را بخوانید.

3- آیا از نزدیکانتان شخص خاصی به شیوه‌ای که در سیستم درمانی کشور آسیب دیده‌، وجود دارد و آیا شخصی را می‌شناسید که بر اثر عفونت پیشرفته و یا نظایر این خطاهای درمانی، بدرود حیات گفته باشد؟

4- وزیر بهداشت و درمان بدون آنکه دستوری برای پیگیری و بررسی روند درمانی کیارستمی در ایران و خطاهای محتمل در این روند درمانی صادر نماید، صرفاً فوت کیارستمی را تسلیت گفت. سهم وزیر بهداشت و درمان و تیم مدیریتی این وزارتخانه را در نظارت برای جلوگیری از رقم خوردن چنین فجایعی که در اغلب موارد بر خلاف نمونه کیارستمی انعکاس رسانه‌ای نمی‌یابد، چه میزان می‌دانید؟

5- آیا با وجود پرداخت‌های بین‌المللی که به مدد پیگیری وزیر به پزشکان -و نه پرستاران- انجام می‌شود و دریافتی نهایی ماهیانه برخی پزشکان را به نیم میلیارد تومان رسانده است، سیستم درمانی ایران را قابل مقایسه با سایر کشورها می‌دانید؟ اگر در سایر کشورها زندگی می‌کنید و دو سیستم درمان را تجربه کرده‌اید، تفاوت‌های این دو سیستم در روند درمان، تعهد و اخلاق پزشکی، نظام پرداخت و... را با خوانندگان «تابناک» در میان بگذارید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲۲۹
انتشار یافته: ۵۹
اینجا خشت اولش رو اشتباه گذاشتن و دیگه کار از کار گذشته بود....

خدا رحمتشون کنه

و خدا بداد این مردم بدبخت برسه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
حداقل بیارینش ایران دفن بشه نگذارید پاریس این هنرمند ما را هم ببلعد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
تا زمانیکه پزشکان به بیمار به چشم یک کیسه پول نگه می کنند و سیستم نظارتی بر عملکرد پزشکان وجود ندارد همین است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
و کیارستمی فرافکنی می کنه
آقا فاجعه است فاجعه
سیستم درمان و پزشکی این کشور از پایه ایراد دارد. خدا خودش به داد بیماران برسد.
گفته می شود هنگام جراحی جهت درمان سرطان روده ، پزشک اصلی آقای کیارستمی دستیار خود را برای انحام عمل اعزام می کند ، ظاهرا" دستیار هم شخص دیگری را مامور این کار می نماید و نتیجه این که در اثر جراحی حالب ایشان دچار پارگی شده و سپس عفونت می کند و کار از کار می گذرد . فقط خداوند می داند که اصل واقعه چه بوده . متاسفانه پزشکان ما اهمیت زیادی به آنچه که در قسم نامه سقراط گفته می شود پایبند نیستند .
پاسخ ها
ناشناس
| China |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
باسواد!! بقراط نه سقراط
بر خلاف حرفهای بی پایه ای که بین عوام شایعه ایران یکی از بدترین و بی کیفیت ترین سیستمهای پزشکی در جهان رو هم از نظر تخصص پزشکی و هم از نظر کادر پزشکی در جهان داره که براحتی میتونن یک بیماری ساده رو عامل مرگ یک انسان بکنن.مشاهده میشه که اینترنها و رزیدنتها بر خلاف تمام دنیا برای خودشون کارای تخصصی و فوق تخصصی انجام میدن تا کار یاد بگیرن و سیستم درمانی فشل هم هیچ کمکی به مردم کم سواد و بی سواد نمیکنه ... واسه همین هم هست که مدارک پزشکای ایران رو در هیچ کشور پیشرفته ای قبول ندارن. همین سیستم فشل درب و داغون هم زندگی بزرگترین گوهر سینمای ایران رو گرفت
خدا ازشون نگذره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
دقیقا همینطوره دوست عزیز. در نظر این عوام ما یکی از 3 ابرقدرت برتر دنیا در تمام زمینه ها هستیم. موندم یک کشور جهان سوم و اینقدر ادعا!
سیستم درمانی و پزشکی در ایران وافعا نیاز به بازبینی اساسی داره این نمیشه که یه عده سلامت مردم رو گروگان بگیرن و هر بلایی خواستن سر مردم بیچاره بیارن و به هیچ کس هم جوابگو نباشن ... این وزیر هم با پرداخت کارانه های چند میلیونی مثلا برای جلوگیری از زیرمیزی کاری کرد کارستون الان حضرات پزشک هم کارانه صد میلیونی میگیرن و هم زیرمیزی بدتر اینکه بدعتی گذاشت که هیچکس جرات جمع کردنش رو هم نداره پول بیت المال و مالیات مردم و صرفه جویی یارانه ها بجای اینکه صرف برنامه های پیشگیری و سلامت مردم بشه شده باج دهی به پزشکای پرادعا و بعضا کم سواد یا بیسواد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
وزارت پزشکان
کارانه 100 میلیونی
پدر ما را در آوردند
مردم را نجات دهید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
تنها امید ما اینه که در خود جامعه پزشکی جنبشی توسط پزشکان شریف، متعهد و با وجدان به وجود بیاد علیه اون دسته افرادی که با مال پرستی و بی جهی به بیماران ابروی این قشر رو بین مردم از بین بردن
سلام...دقیقا همین چند هفته پیش، پسر خاله جوانم و پدر دو تا بچه کوچیک در یکی از بیمارستان های زاهدان فوت کرد..به این علت که دکترها دیر تشخیص داده بودند که کیسه صفراش پاره شده و تو بدنش پخش شده در حالیکه مدت ها در بیمارستان بستری بود...به همین راحتی یک انسان و سرپرست خانواده و پدر دو دختر بچه کوچیک جان می ده!! به همین راحتی و انگار نه انگار که جان آدم ها اهمیت داره..
من هم در گذشته واقعا منتقد سیستم ذرمانی بودم اما اینکه لحظه به لحظه بدنبال مقصر جلوه دادن سیستم درمانی و پایین جلوه دادن سطح علمی پزشکان و فارغ التحصیلان این مرز و بوم باشیم کار احمقانه ای هستشآن هم صرفا بخاطر سطح درامدی آنان.یک لحظه بکار خوذمون فکر کنیم.این همه نارضایتی بین جوانان این کشور با بد جلوه دادن تمامی شرایط حاکم به کشور ایجاد نکنیم.ملت و نظام خوب و دوست داشتنی داریم باید برای حل مشکلات همدیگر رو کمک کنیم نه اینکه صرفا با بی درایتی شرایط زندگی تو این کشور رو تلخ و ناگوار نشون بدیم.حتما چاپ کنن تابی جون
خب ی عده هم بخاطر دشواری های مالی موجود ،بر علیه تمامی پزشکان جبهه گیری می کنن بدون در نطر گرفتن عواقب بد اون.بذر کینه درست نکنیم
اينقدر مشابه اين اتفاق فاجعه بار هست كه حد ندارد. خواهر من در بيمارستان ... توسط يكي از معروف ترين پزشكان زنان تحت عمل سزا ين قرار گرفت و طي اشتباه ايشان جفت توي بدن جا ماند. خواست خدا بود كه در سفري اروپايي پزشكي متوجه اين موضوع شد و همانجا ايشون را تحت عمل بسيار سنگيني قرار داد و زنده بودن خاهرم مديون پزشكان اونجاست. نمونه هاي بسيار وحشتناك تر از اين هم هست كه كافيست با يك سرچ در اينستاگرام چند مورد بسيار اسفناك را پيدا كنيد كه به قيمت نابودي يك خانواده تمام شده.
اميدوارم با اين اطلاع رساني ها وزارت بهداشت از خواب غفلت بلند شود و به جاي انتقاد از سريال ها و تشكيل كمپين هاي بيهوده فكري به حال اوضاع سلامت كشور كنند.
من در خارج از کشور زندگی میکنم. پزشکان ایراد معمولا باسواد تر از همکاران خارجی خود هستند ولی مثل همه اقشار دیگه که در ایران کار میکنند مثل سیاستمداران, مهندسان, وکلا, کارمندان و... نسبت به همتایان خارجی خود وجدان کاری کمتری دارند
ای کاش به رگ غیرت غیرت مسئولین بر بخوره و یه فکری به حال این اوضاع بکنند....
اگه اینطور که شما میگید که بعضی پزشکان ماهی نیم میلیارد تومان درامد دارند باید این سیستم درمانی را با خاک یکسان کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
داداش برو کارانه هایی را که علاوه بر حقوق میگیرند در سایت ها و شبکه های اجتماعی ببین
ماهی 200 تا 300 براشون پول خورده
من جراحم، بنظر من تا زمانى كه پرونده پزشكى و نوع بيمارى و شدت پيشرفت بيمارى و روش درمان كيارستمى فاش نشده نميتوان در مورد درستى يا نادرستى درمان وى نظر داد، بخصوص كه اغلب همكاران ما عوارض بيمارى و جراحى را به بيمار و همراهان وى توضيح نميدهند و بيمار و همراهان توقعات نادرست دارند، در ضمن در مقايسه با ساير اركان خدماتى رفاهى اين مملكت، سيستم درمان يكى از پاسخگوترين و انتقادشده ترينهاست، يادم نمى رود كه تا چند سال پيش براى يك عمل قلب تمام زندگيشان را ميفروختند و ميرفتند انگليس، وفاتحه بيمار خوانده ميشد،اما چون انگليس عمل كرده بود مردن مريض هم كار خدا بود.....
پاسخ ها
یکتا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
واقعا شرم آوره ... وقتی تا خرخره پول نفت ما تو گلوی امثال شماست باید خداروشکر کنیم که تازه مجبور نیستیم بریم انگلیس؟؟
خداوند رحمتشون کنه....انشالله که در مورد این قضیه دوباره دچار افراط و تفریط نشیم!!
ما بهترین پزشکان آسیا و حتی جهان را در اخیار داریم بسیاری از مقامات جهان آرزو می کنند در ایران مورد عمل جراحی قرار گیرند تا زودتر بهبود یابند کیارستمی اگه گول اطرافیان را نمی خورد و به فرانسه نمی رفت الان سالم و سرحال از بیمارستان ترخیص شده بود
تعدادی از نا رفیقان گولش زدن و راهی فرانسه کردنش و به کشتن دادنش
همه مسوولین خدوم کشور در بیمارستان های دولتی بستری و مداوا می شوند و مدام دارند به ما مردم خدمت می می کنند
ما ایرانی ها بیگانه پرستیم
تابناك جديدا حرف مفت زياد ميزني طرف حداقل 76 سالش بوده ميفهمي؟ فكر نميكنم بفهمي!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
عزیزم هشتاد نوده ساله داریم که خیلی سر حال تر و دارای شغل سنگین تر و حساس تر از کیا رستمی است
اگه با افغانستان، هندوستان، ترکیه، پاکستان، عراق، برخی از کشورهای عربی و حوزه قفقاز و آسیای میانه مقایسه کنید وضعیت قابل قبولی در سیستم پزشکی داریم ولی حق نداریم سیستم پزشکی خودمون رو با اروپا و آمریکا مقایسه کنیم، همه چیزمون باید به هم بیاد.
وقتی بخیه رو از صورت بچه میکشن و یا دو روز پیش همسر یک نظامی بدلیل درست تشخیص ندادن بیماری فوت کرد ... این وضع درمان تو ممکلت...
وزارت بهداشت از وزارت خونه هايي بوده كه بيشترين هزينه و بودجه به اونجا تخصيص يافته ، اما تورم در اين حوزه هنوز رو 24 درصده در حاليكه دم از تورم تك نرخي زده ميشه ، ضمن احترام به استاد بزرگ سينماي ايران و طلب مغفرت براي ايشان ، گفتن اين خبر به موازات خالي از لطف نبود براي تيم دولت
خالق طعم گیلاس رخ در نقاب خواب کشید. فیلمی در ستایش زندگی. خدایش بیامرزد.
نمونه اش خود من که سه ماهه از این دکتر به اون دکتر میرم یکی گفت بیماری قلبی یکی دیگه میگه مشکل اعصاب اخر سر با زحمت یه دکتر که که اروبا تحصیل کرده بود تشخیص داد برونشیته یعنی سر تشخیص یه مریضی ساده مثل برونشیت اینقدر طول دادن که نزدیک بود عفونت به قلبم بزنه
كلي گويي و حرفهاي عوامانه مشكلي را حل نميكند
١ از نظر بهداشتي و سطح پايه درمان يكي از وسيعترين پوششهارا داريم . در انگليس كانادا استراليا براي ويزيت شش ماه بايد در نوبت باشيد
٢ يكي از ناعادلانهترين كشورها در سيستم درماني هستيم . از خود امريكا كه ما دنبالهرو ان هستيم بسيار. ازادانهتريم .
در اين سيستم ميتوان بهترين عمل هاي جراحي و درمانه مطابق بهترينها در جهان گرفت و در همين سيستم بدترينها هم. اعمال ميشود . اگر پول داشته باشيد بهترينها و اگر نداشته باشيد ضعيفترين درمان را ميگيريد
٣ يكي از ضعيفترين خدمات دنيا در زمينه خدمات جانبي پيراپزشكي داريم . كه البته خود ان دلايليدارد كه كاملا بر حق است
٤ سيستم. درماني ما دنبالهرو امريكا است كه حتي خود امريكا هم از ضعفهاي ان مطلع و اوباما به همين دليل اوباما careرا بوجود اورد
٥ كشورهاي پولدار مثل كانادا وانگليس سيستم خود را به سيستم پيشگيرانه و درمان عادلانه براي همه عوض كردهاند . در اين سيستم همه بايد تحت نظر پزشك خانواده باشند و به هيچ وجه مثل ايران ولخرجي هايي مثل سي تي اسكن و ام ار اي و ويزيت متخصص وجود ندارد
٦ حق بيمه ايران در مقايسه با استانداردهاي جهاني بسيار كم است وبا اين حق بيمه انتظار خدمات كشور جهان سومي هم زياد است
٧ افزايش حق بيمه مستوجب افزايش درامد ملي و افزايش درامد سرانه است . تا موقعي كه اقتصاد رشد نكند سرانه رشد نكرده و حق بيمه هم همچنان .
٨ ماجرا بسيار پيچيدهتر از ان است كه فكر ميكنيم و اين كلاف سر در گم در نهايت به جايي بنام رشد اقتصادي منتهي ميشود كه ان هم در گرو تصميمات سياسي. كاهنده تشنج در جهان است
وقتی خود وزیر بهداشت گفت اگر نیامده بودم ایشان فوت می کردند دیگه همه چی مشخصه کجا باعث شروع چنین اتفاقی بوده است دیگر سند از این محکم تر؟
دقیقاً عین بیماری مرحوم آقای کیارستمی را مرحوم دکتر کارو لوکس استاد برجسته‌ی دانشکده‌ی فنی دانشگاه تهران داشتند و در حالی که روند درمان ایشان به خوبی پیش می‌رفت به‌دلیل قصور پزشکی، ایشان دچار جراحت کولون و عفونت شده و دارفانی را وداع گفتند.
این که از نیمه اسفند تا نیمه فروردین پزشکان از انجام عمل جراحی طفره می‌روند واقعاً یک فاجعه است آن هم در حالی که برای برخی بیماری‌ها ممکن است حتی چند ساعت تاخیر در انجام عمل جراحی باعث مرگ شود.
خانه از پای بست ویران است وقتی یک خانم دکتر بیسواد با نمره 165 از مجموع 600 در رشته تخصصی زنان و زایمان قبول می شه و با خواندن بخش کوچکی از ترجمه کتاب ویلیامز تخصص زنان می گیره و در مطب فقط روزی 50 تا سونوگرافی انجام و با هزینه های ویزیت روزی 20 میلیون تومان درامد داره دیگه واسه 3 میلیون تومان 2 ساعت وقت نمی زاره که یک خانم را سزارین کنه و زن بیچاره مظلومانه رو تخت بیمارستان میمیره
به درمان زنان و ودکان نگاه کنید تا فاجعه را دریابید
در ایران اگر زنی ساعت ده وضع حمل کند ساعت یازده با بچه از بیمارستان مرخصش می کنند
کو گوش شنوا ، اکثر پزشکان ایرانی با توجه به درآمد متوسط در ایران بسیار بسیار بیشتر در یافت می کنند. ولی متاسفانه اصلا تعهدی به بیمار ندارند . مهم دریافت ویزیت و کارانه و زیر میزی و رومیزی است و تازه همواره طلبکار هم از زمین و زمان هستند
خيلي ناراحت كننده است خدايش بيامرزد...
درگذشت آقاي عباس كيارستمي افتخار سينماي ايران و جهان را خدمت خانواده داغدارش و دوستداران هنر و مردم عزتمند كشورمان تسليت عرض مي نمايم.
روزانه انسانهای بی گناه زیادی در این کشور بخاطر خطا و بی توجهی پزشکان یا فوت می کنند یا ناقص ولی لابی قدرتمند پزشکان مانع این پیگیری ها میشود. متاسفانه حتی این لابی قدرت مانع افزایش ظرفیت رشته های پزشکی می گردد تا از کاهش درامد پزشکان خودداری شود
کیارستمی را این کار کردند وای به حال دیگران
تابناک عزیز آن مرحوم 76 سال داشت..عمل جراحی در این سن تو آمریکا هم همین عوارض رو داره... اینقدر عوامفریبی نکنید و به نخبگان مملکتتان نتازید
فاجعه برای دقیقه اول ورود به بیمارستانهاست
خواهر جوون من دو هفته پیش فوت کرد
دکترها نشسته اند جای خدا برای مردم تصمیم گیری می کنند
آقای دکتر 2 هفته امروز فردا کردند آخر هم گفتند من فکر نمی کردم بیمار تا الان دوام بیاره
من به خاطر معلوليت مادرزادي كه داشتم تو ١٨ سالگي دچار در رفتگي لگن شدم در بيمارستان... تهران ٢بار جراحي شدم سه ماه هم إز سينه به پايين توي گچ ً،چند سال بعد برأي جراحي انحراف شديد ستون فقرات رفتم فرانسه جراحي شدم دكترم تا عكس راديولوژي رو ديد گفت أين عمل در رفتگي لگن اشتباه بوده و باعث بدتر شدن انحراف ستون فقرات شده دوباره اونجا جراحي كردن و پلاتيني كه تو ايران گذاشته بودن دراوردن يادگاري دادن به خودم البته جراحي كه تو فرانسه عمل كرد هم إيراني بود
عدم تعهد اخلاقی مشکل سیستم درمانی ایران ...
من با مدرك ميتوانم ثابت كنم پدر مرحوم من بخاطر سهل انگاري پزشك بيمارستان در تاخير معاينه ( ٩٦ ساعت بعد از بستري ) در بيمارستان ... تهران به رحمت خدا رفت و گفتند اگر قصد شكايت داريد فقط وقتتان را هدر ميدهيد. خدا لعنت كنه اين سيستم بهداشت كشور را. نام دكتر : دكتر ... متخصص عفوني همان بيمارستان.
باید در پذیرش دانشجویان پزشکی تجدید نظر جدی صورت پذیرد و اینطور نباشد که هر کس دلش خواست و فقط به خاطر رتبه برتر و کسب درامدهای میلیونی وارد این رشته شوند باید افرادی که واقعا عاشق این رشته هستند نه عاشق پول و درامد برای پزشکی درس بخوانند .
من اسپانیا زندگی میکنم. سال گذشته به خاطر تصادف با دوچرخه مچ دستم آسیب دید و رفتم بیمارستان (اگر بیمه دولتی باشید نیازی به پرداخت حتی یک یورو نیست فقط با ارائه کارت نوبت میگیرید) و به خاطر اورژانسی بودن در کمتر از یک ساعت از دستم عکس گرفتم. چون فکر میکردم آسیب جدی نیست خیلی زود به خونه برگشتم اما از بیمارستان با موبایلم تماس گرفتند و گفتن دستت شکسته حتما خودتو برسون. و بدون پرداخت حتی یک یورو در کمتر از دو ساعت دستمو گچ گرفتن. در ضمن در طول دو ماه درمان هر دوهفته یکبار دکتر معاینه میکرد و قبل از باز شدن گچ سی تی اسکن انجام دادم. تا یکماه هم جلسات فیزیوتراپی به صورت کاملا رایگان...
سیستم درمانی اروپا اصلا قابل مقایسه با کشورمون نیست چون متاسفانه تجربه ای مشابه در ایران داشتم.
فقط بحث این حرفا نیست که
الان برای بیماری مادرم پیش اکثر دکترا که میریم خودشون رو میگیرن جواب درست حسابی نمیدن
شك نكنيد بيمارستانهاي ما با درمانگاههاي اردوگاهي هم قابل مقايسه نيستند. افتضاح در افتضاح
خدايا هيچ كس را مريض و محتاج اين پزشكان و سيستم پزشكي كشور نكن.
با این همه هجمه و تهمت و افترا و از همه بدتر ناسپاسی که در حق نوابغ کشورمون میکنیم دیگه جوونهای با ای کیو بالا هیچ رغبتی به انتخاب پزشکی تو کنکور نخواهند داشت.اونوقت هم دل بعضی افراد مغرض و البته بیمار خنک خواهد شد هم وضعیت بهداشت و درمان و سلامت و سیاست و اقتصاد کشور بهتر خواهد شد!!!از ماست که بر ماست
نكنه بازم خلبان مقصر بوده. !!!!!
تا حالا لواشک خوردن بچه ها رو دیدین؟ اکثرا عادت دارن لواشک رو با همون پلاستیکش لوله میکنن و میمکن و یا میجون و بعد پلاستیکشو بیرون میندازن ... با این روش لواشک خوردن ، ممکنه مقداری از پلاستیک ها بصورت ذره های کوچک وارد شکم بچه ها بشه و به مرور زمان در شکم جمع بشه و ایجاد مشکل کنه

چند سال پیش ، دختر بچه ی یکی از بستگان که ساکن شهرستانه ، چند روز بود که نمیتونست درست غذا بخوره تا اینکه یک روز دچار دل پیچه ی شدیدی میشه و اون رو به یک بیمارستان دولتی میرسونن ... در اورژانس تشخیص میدن که مسموم شده و بهش آمپول ضد مسمومیت میزنن و سرم تزریق میکنن .. بعد مرخصش میکنن ولی دوباره بخاطر دل درد شدید میبرنش همون بیمارستان ... یکی از پزشکان متخصص که در اون ساعت در بیمارستان حاضر بوده ، احتمال بیماری وبا میده!!! (این اتفاق همون سالی افتاده که بیماری وبا شیوع پیدا کرده بود) و دستور میده بیمار رو در اتاق ایزوله بستری کنن .... یک شبانه روز از بستری شدن میگذره و لحظه به لحظه حال دختربچه وخیم تر میشه و آمپول و سرم های تزریق شده به دختر بچه هم هیچ فایده ای نداشته .. پزشک متخصص هم طبق معمول بیمارستان رو ترک کرده بوده تا بتونه در مطب خصوصیش حاضر باشه (آخه زندگی خرج داره !!!) .... یک پیرزن دنیا دیده ی باتجربه که همراه یک مریض دیگه بوده ، ناجی جون دختر بچه میشه و به مادرش میگه این بچه رودل کرده ، بهش آب پرتغال طبیعی بدید تا دل و روده ش رو بشوره ... فامیل ما هم که دیگه امیدشون قطع شده بوده همینکارو میکنن و بعد از یک ساعت ، شکم بچه راه میوفته و دو تا گلوله از پلاستیک های ریزه ریزه که به مرور توی روده ی بچه جمع شده بوده و باعث انسداد روده ش شده بوده با معجزه آب پرتغال از شکم بچه دفع میشه! ... مادر بچه هم پلاستیک ها رو بر میداره و فردای اونروز که متخصص محترم و نابغه !!! بالای سر مریض حاضر میشه ، با عصبانیت توی صورت دکتر میزنه و بهش میگه که اندازه یک پیرزن هم سواد نداشتی ... اگه سواد داشتی احتمال انسداد روده میدادی و یک سونوگرافی یا عکس مینوشتی تا دختر بچه م تا پای مرگ نره .... پزشک محترم هم میگه ما که نمیتونیم برای هر دل دردی سونو گرافی و عکس بنویسیم و منابع مالی بیمارستان و بیمه هارو هدر بدیم!!! .... چند ساعت بعد دختر بچه ترخیص میشه و به زندگی عادی برمیگره....

این بود داستان واقعی یک متخصص نابغه !!! و معجزه آب پرتغال
من زمانی که اول راهنمایی بودم در برنامه ای که نامش جنگ هنر هفته بود نام کیارستمی را شنیدم .... فیلم کلوز آپ او را نقد میکرد ..... آن زمان هنوز نمی دانستم سیاستزدگی چه فاجعه ای است سیل بد و بی راه به فیلم و سرزنش و ایراد و نقدها کوبنده که ازدهان مجری مثل رگبار مسلسل بیرون میزد برایم مسجل کرد این آقا بدترین فیلم تاریخ بشر را ساخته ....چندین سال بعد که طی اتفاقی فیلم کلوزآپ را دیدم و از آنهمه ظرافت معنوی آن اثر به بغض افتادم خیلی چیزها برایم روشن شده بود .... صحبت کیارستمی است .... دوستان بیشتر درباره مسائل پزشکی صحبت میکنند ....و باز به روال جاری بحثها جناحی و...میشود به هرزه میرود در حالی که او همیشه از قدرت زندگی سخن میگفت در هرشرابطی حتی آخرین لبخندهایش . ... کیارستمی هنرمندی بود که جهانیان شناختندش درحالیکه برخی از هممیهنانش در کشتن شخصیت او دمی فروگذاری نکردند
من طعم گیلاس اقای کیا رستمی رو دیده بودم.
وزیر بهداشت فقط بلده حقوق پزشک ها رو زیاد کنه. وقتی هم که یک پزشکی اشتباهی انجام می ده سریع ازش حمایت می کنه. نگاه کاملا صنفی داره متاسفانه. چیزی که مهم نیست جون مردمه. اقای کیارستمی هم قربانی همین سیاست وزیر بهداشت شد.
خدایا به داد مردم برس از دست پزشکان
توی همه صنف ها کم کاری، بد کاری، عدم تعهد موج میزنه. این یکی مستقیما به جون آدمها ربط داره. اگه می خواهیم اوضاع رو درست کنیم باید توی همه صنف ها باشه از پایه باشه.
کیا رستمی یکی از قربانیان طرح تحول دکتر هاشمی است. باتوجه به پایین بودن پرداختی از جیب ظاهری در عوض پرداخت دهها برابری از جیب بیت المال پزشکان مشغول معاینه افراد سالم و اعمال غیر ضروری بوده و فرصت و تمایل به درمان بیماران واقعی را ندارند.
از اسم پزشک و پرستار هم واهمه دارم و هم ...
مملکتو جارو کنی بریزی تو حلقشون بازم میگن گرسنه ایم!
هیچ کجای دنیا هم راهشون نمیدن .فقط لاف میزنن و ادعا دارن
اخه مگه گفتن این حرفها چیزی رو درست میکنه ؟کی تو این مملکت از اوضاع مملکت خبر نداره که حالا با گفتن کسی بخواد اگاه بشه ؟همه ما و مسولین مشکلات کشور از تحصیل ،درمان ،اشتغال،خدمات و تولید.......می دانیم ولی متاسفانه بخاطذ سیستم غلط هیچ کس هیچ کاری نمی تونه بکنه و فقط کار همه شده حرف زدن (تو همایش تو میزگرد تو سخنرانی تو سایت و ........)پس بیخود خودتونو سر کار نزارید
پر بزرگ من مشکل قلبی داشتند، عمل قلب باز انجام دادیم، در مدت یک هفته بعد از عمل سه عمل دیگه هم انجام دادند،در نهایت به خاطر عمل روده از دنیا رفتند. قلب! روده! خدا رحمتشون کنه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار