بازدید 29433
بسته خبری «تابناک»؛

میزان درآمد استانداران؟/ واکنش علیفر به شوخی امیر دولاب/روایتی از تشکیل اتاق‌های فکر علیه دولت/ ناراحتی یک نماینده از دست زدن نمایندگان/ ادعای افزایش 2000 درصدی واردات ایران از امریکا!

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«پست عارف در مجلس مشخص شد»،«دفاع وزیر احمدی‌نژاد از عملکرد دولت روحانی»،«احراز تخلف احمدی نژاد به خاطر خانه نشینی!»،«در انتظار یک افشارگری در پرسپولیس»،«وزارت بهداشت حقوق ۲ میلیاردی می‌دهد»و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۹۷۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰ 14 June 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

نرخ سود بانکی 15درصد می شود؟

یک منبع آگاه در گفتگویی، گفت: پس از لغو چند باره جلسات شورای پول و اعتبار، امروز برای دومین بار این شورا در سال 95 تشکیل جلسه می‌دهد.وی افزود:کاهش دوباره نرخ سود سپرده بانکی از 18درصد به 15 درصد یکی از موضوعات کلیدی این نشست است.لازم به ذکر است طی دو سال گذشته نرخ سود سپرده ها سه بار تغییر کرده یک بار در اردیبهشت‌ماه 93 بود که نرخ سود بانکی به 22 درصدرسید ،بار دیگر در اردیبهشت‌ماه 1394 بود که رقم سود بانکی به 20 درصد رسید و پس از آن در بهمن‌94 نرخ سود بانکی به 18 درصد رسید و حال امروز شورای پول برای بار چهارم کاهش نرخ سود بانکی به 15 درصد را در دستور کار دارد.این گفت و گو را باشگاه خبرنگاران منتشر کرده است.


گزارش وزیر نفت از اقدامات بابک زنجانی

«بیژن نامدار زنگنه» وزیر نفت که در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، 25 خرداد) برای ارائه گزارش درباره بازار نفت و گاز و اقتصاد مقاومتی حضور داشت، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات و عرض تبریک به نمایندگان و هیأت رییسه به ارائه گزارشی پنج بخشی از عملکرد وزارتخانه متبوع خود پرداخت و اظهار داشت: مشکل بابک زنجانی، مشکل کوچکی نبود که 2.7 دهم میلیارد دلار از منابع نفت را برده و معلوم نیست که چه بر سر این منابع آمده و اصلا می‌توانیم ازاین منابع چیزی را پس بگیریم یا خیر.وی افزود: همچنین خریدهایی که در این راستا انجام شده مشخص نیست که به چه صورت بوده و آیا اصلا ضمانت داشته است یا خیر مثل آن دکلی که اصلا معلوم نیست به کجا رفته است.


پست عارف در مجلس مشخص شد

نماینده مردم تهران در مجلس که نخواست نامش فاش شود، در گفت‌وگویی، درباره حضور محمدرضا عارف در مسئولیت مرکز پژوهش‌های مجلس اظهار داشت:‌ عارف ریاست مرکز پژوهش‌های مجلس را نپذیرفته است.وی خاطرنشان کرد: آقای عارف برای ریاست کمیسیون آموزش مجلس کاندیدا خواهد شد.فارس این خبر را منتشر کرده است.


دفاع وزیر احمدی‌نژاد از عملکرد دولت روحانی

عبدالرضا مصري، نماينده مردم كرمانشاه در مجلس شوراي اسلامي در ارزيابي خود از عملكرد سه ساله دولت يازدهم گفت: دولت مشكلات زيادي داشت و ما نمي‌توانيم منكر اين باشيم كه دولت مشكل نداشته است زيرا دولت در شرايط سختي مسئوليت را به عهده گرفت. وزیر رفاه دولت احمدی‌نژاد با اشاره به توفيقات دولت در مهار تورم اظهار كرد: دولت یازدهم به خوبی توانست تورم را مهار كند و در زمينه سياست خارجی جدا از عهدشكنیهايی كه دشمن اصلي با ما دارد، توانست حركت‌های مثبتی در سياست خارجي انجام دهد.مصری با بيان اين كه دولت مدت زيادی از عمر و وقت خود را برای پيوند با کشورهای خارجی صرف كرد و نتوانست اين موضوع را از دستور خارج كند، خاطرنشان کرد: همه دولت بحث سياست خارجي می‌كردند؛ در صورتی كه يک نفر بايد به عنوان وزير امور خارجه به دنبال بحث سياست خارجی باشد و بقيه بايد به امور داخلی می‌پرداختند. عصر ایران این خبر را منتشر کرده است.


واکنش سرهنگ علیفر به شوخی امیر دولاب

سرهنگ علیرضا علیفر باری دیگر خبرساز شد. گزارشگر قدیمی فوتبال ایران که منتقد جدی دفاع 4 نفره خطی است و برای این انتقادهاش از دفاع خطی، حسابی نامش مطرح شده، این بار در گزارش بازی لهستان و ایرلند شمالی، مثل روال همیشگی‌اش، در اطلاعات ابتدایی بازی‌اش سعی کرد مشخصات استادیوم شهر نیس فرانسه را بگوید و چون همیشه اسم آرشیتکت این ورزشگاه را هم گفت. او گفت این استادیوم را «دولاب امیر» ساخته.ساعتی بعد اما این خبر مثل بمب در فضای مجازی پیچید. چتی از پسری به نام امیر دولاب در فضای مجازی دست به دست می‌شد که در آن به دوستش گفته بود چون می‌دانسته سرهنگ از ویکی پدیا اطلاعاتش را می‌گیرد، وقتی متوجه شده بازی را گزارش می‌کند، به بخش ویرایش ویکی پدیا رفته و اسم سازنده ورزشگاه را تغییر داده و نام خودش را گذاشته. اینگونه اسم این پسر جوان در گزارش بازی آورده شد. سرهنگ علیفر می‌گوید اصلا از این امیر دولاب برای شیطنتی که به خرج داده ناراحت نیست و او از ویکی پدیا به عنوان یک راه کسب اطلاعات استفاده می‌کرده. این خبر را خبرآنلاین منتشر کرده است.


ماجرای فیش حقوق مدیرعامل بانک رفاه از زبان وزیر

در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی وزیر رفاه گزارشی از وضعیت اشتغال و اجرای اقتصاد مقاومتی در حوزه این وزارتخانه ارائه داد.علی ربیعی در واکنش به موضوع فیش میلیونی مدیرعامل بانک رفاه کفت، آنچه منتشر شده بازمانده حساب مالی مدیرعامل بانک رفاه بوده که گردش مالی‌اش را گرفته است؛ علاوه بر این وزیر هنوز با این پرداخت موافقت نکرده بود.ربیعی همچنین از بررسی نظام پرداخت حقوق در بیمه‌ها و بانک‌ها در هیات دولت خبر داد و گفت: ظرف دو سه هفته آینده این موضوع تعیین تکلیف می‌شود.وی با تاکید بر اینکه فضای عمومی ناجوانمردانه‌ای علیه دولت شکل گرفته است، گفت: می‌گویند کارخانه پارس الکتریک در این دولت تعطیل شد در حالی که آقای روحانی در سخنرانی‌های خود تاکید می‌کرد که نباید کارخانه پارس الکتریک به خانه کبوترها تبدیل می‌شد.وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه این دولت با پرداخت‌های بالای حقوقی مخالف است، گفت: رئیس سازمان تامین اجتماعی از حقوق ۱۳ میلیونی‌اش، ۶ میلیون برداشت می‌کند اما کسی از این موضوع باخبر نیست.


ادعای افزایش 2000 درصدی واردات ایران از امریکا!

واردات ایران از کشور آمریکا در ۲ ماه ابتدای سال جاری ۲هزار درصد (۲۰برابر) در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش‌ یافته و به ارزش ۵۱میلیون و ۳۴۹هزار دلار رسیده که بخش عمده آن مربوط به واردات دانه‌های روغنی است. میزان واردات کالا از آمریکا در 2ماهه ابتدای سال 95، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 8هزار و 281 درصد (80 برابر) ازلحاظ وزنی و 2هزار درصد (20 برابر) ازلحاظ ارزشی، افزایش یافته و آمریکا هفدهمین کشور عمده صادرکننده کالا به ایران شده است.بنا بر آمار گمرک ایران درحالی در 2ماهه امسال 83هزار تن کالا به کشور آمده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 991 تن بوده است. این خبر را تسنیم منتشر کرده است.


واکنش رئیس فدراسیون فوتبال به انتقال نفت به انزلی

هدی تاج بعد از پایان جلسه‌ای که با مسئولان باشگاه نفت داشت به تجمع اعتراض‌آمیز بازیکنان نفت مقابل سازمان لیگ ملحق شد و در این باره اظهار داشت: باشگاه نفت تهران باشگاهی با اخلاق بود که بازیکنان ممتازی داشت که همه آنها به واسطه تلاشی که انجام دادند حق‌شان این رفتار نبود. مطمئن باشید اگر تلاشی در میان نبود آن‌ها عنوان پنجمی لیگ را به دست نمی‌آوردند.ریس فدراسیون فوتبال درخصوص بحث انتقال باشگاه نفت به انزلی و فروش امتیاز آن به ملوان گفت: من از همه بازیکنان نفت، قنبرزاده، فریادشیران و دیگر عزیزان تشکر می‌کنم. امتیاز نفت به انزلی انتقال پیدا کرده و این خبر درست است اما من این انتقال را نمی‌پذیرم. در همین خصوص با مدیران نفت جلسه‌ای داشتیم. موضوع مشخص است و ما متنی را نوشتیم و تنظیم کردیم که خود قنبرزاده هم که مدیرعامل باشگاه نفت بود، به این نشست آمد.میزان این خبر را منتشر کرده است.


«24 ساعت لعنتی» کذب است

دادستان عمومی و انقلاب تهران در مورد درج مطالب کذب و خلاف واقع توسط رسانه‌ها و فضای مجازی، در ذکر مثال، به خبری که اخیراً با عنوان «24 ساعت لعنتی» در یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار درج شده است اشاره کرد و گفت: با پیگیری این دادستانی مشخص شد که خبر مذکور کذب بوده و با اعلام شکایت سازمان زندان‌ها مدیر مسئول این نشریه تحت تعقیب قضایی قرار گرفته است. جعفری همچنین با تاکید بر اینکه اخبار و مطالب مندرج در رسانه‌ها نباید موجبات ناامیدی و نگرانی را در مردم ایجاد نماید، توجه به این ضرورت از سوی رسانه‌ها را مغایر با رسالت آن‌ها دائر بر آگاه‌سازی مردم ندانست و اظهار داشت: امروزه مطالب و تیترهای منفی زیاد دیده می‌شود. خبرگزاری خانه ملت این خبر را منتشر کرد.


روایت نوبخت از تشکیل اتاق‌های فکر علیه دولت

دکتر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری با خبرنگاران درباره آخرین وضعیت پرونده بیمه مرکزی و بانک رفاه هم بیان کرد: هیچ وقت آرزو نمی‌کنیم که شاهد اتفاقات نگران‌کننده سال‌های گذشته باشیم. این پرداخت‌های نامتعارف را هم تحمل نمی‌کنیم. ما نسبت به هر فسادی جدی برخورد می‌کنیم. اذهان عمومی نسبت به دکل گمشده و بابک زنجانی حواس جمع است. اگر با انگیزه سیاسی اتاق‌های فکری تشکیل می‌شود هر شنبه تعیین می‌کند که چه اتفاقی باید تا کل هفته رخ بدهد اما ما هم تلاش برای رفاه مردم می‌کنیم. رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی درباره برنامه دولت برای ساماندهی تعطیلات به ویژه در ایام نوروز عنوان کرد: کمیسیون اجتماعی دولت در این خصوص اقداماتی انجام داد. در جلسه هیات وزیران هم بحث شد. اگر قابلیت اجرا داشته باشد اقدام و اطلاع‌رسانی می‌شود. خبرگزاری ایرنا این خبر را منتشر کرد.


احراز تخلف احمدی نژاد به خاطر خانه نشینی!

سیدفاضل موسوی عضو کمیسیون اصل 90 مجلس هشتم درباره علت عدم رسیدگی به پرونده‌های قضایی احمدی‌نژاد می‌گوید :در مجلس هشتم پرونده‌های بسیاری از وابستگان احمدی نژاد و خود ایشان در کمیسیون اصل نود وجود داشت اما چون فضای سیاسی غالب در حمایت ایشان بود و با توجه به لابی‌های زیادی که رئیس جمهوری داشتند، امکان پیگیری این پرونده‌ها محقق نشد. در دوران حضورم در کمیسیون اصل نود، من مدارکی را دیده‌ام که طبق آن، وزیر احمدی‌نژاد اجرای خواسته رئیس جمهور مبنی بر خرید کالاهای غیرضروری را برخلاف شرع و قانون می‌دانست و حتی با وجود تأکید بر این نکات، احمدی نژاد به وزیرش گفته بود که باید آن کاری را که من می‌گویم، انجام دهید. از 11 حوزه‌ای که برای پیگیری تخلفات احمدی‌نژاد درخواست داده بودیم، تخلف احمدی‌نژاد تنها در سه محور از جمله عزل متکی، برداشت‌های غیرقانونی، یازده روز خانه نشینی و...از سوی کمیسیون اصل نود محرز تشخیص داده شد و پس از قرائت به قوه قضائیه ارسال شد.از نظر من در آن دوره‌ای که احمدی‌نژاد وزیر اطلاعاتش را کنار گذاشت و خودش مسئوليت اين وزارتخانه را به عهده گرفت، توانست به اطلاعات درجه یک وزارت اطلاعات دست پیدا کند. برهمین اساس از بسیاری افراد که دارای نقاط ضعفی بودند، سوژه ای دارد. به همین دلیل است که کسی جرأت نمی‌کند به احمدی‌نژاد بگوید بالای چشمت ابرو است. الف این خبر را منتشر کرد.


اصلاح‌طلبان ناچار نشدند به روحانی روی بیاورند

رضا خاتمی در گفت‌وگویی در پاسخ به این پرسش که: رقبای شما می‌گویند اصلاح طلبان از سر ناچاری روی روحانی اجماع کردند؛ اما شما می‌گویید اشتراک گفتمانی در مواضع و شعارهای روحانی بود گفت: هم اشتراک گفتمانی و برنامه‌ای و هم آنکه اول گفتم یعنی نجات کشور مهم بود؛ اگر آقای روحانی ردصلاحیت می‌شد؛ اگر آقای عارف ردصلاحیت می‌شد؛ ما قرارمان بود از کاندیدایی حمایت کنیم که کشور را به آن سراشیبی پیش نمی‌برد. پروپاگاندا و تبلیغات سیاسی را کنار بگذاریم، واقعیت درون خودمان را می‌گوییم.این گونه نبود که از سر ناچاری باشد.در حقیقت برای بدترین وضعیت هم برنامه وجود داشت و طبق یک روند طراحی شده خیلی دقیق به اینجا رسیدیم.روزنامه ایران این گفت‌وگو را منتشر کرده است.


دلیل عجیب پاپ برای رد کمک مالی

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان،مبلغ اهدا شده توسط رییس‌جمهور راست میانه آرژانتین به بنیاد آموزشی تحت حمایت وی را نپذیرفت. وی در یادداشتی علت این تصمیم را این چنین اعلام کرده است که من عدد 666 را دوست ندارم. روابط پاپ فرانسیس، و مائوریسیو ماکری، رییس‌جمهور راست میانه آرژانتین به نظر می‌رسد که این روزها در پی بازگرداندن اعانه ماکری توسط پاپ به دلیل وجود عدد "666" در آن رو به بدتر شدن است. ایسنا این خبر را منتشر کرده است.


سردرگمی در اعلام موضع جامعه روحانیت

پس از آنکه غلامرضا مصباحی مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز از احتمال حمایت اصولگرایان از روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سخن گفت آیت‌الله تسخری در گفت‌وگویی این اظهار نظر را رد کرد و گفت: «ما فعلا در جامعه روحانیت هیچ بحثی درباره انتخابات ٩٦ نداشته‌ایم و شاید ایشان (مصباحی‌مقدم) نظر شخصی خود را گفته، اما بنده فعلا نظر شخصی دراین‌‌باره ندارم». شرق این خبر را منتشر کرده است.


نظر غلامحسین الهام درباره تاييد يا رد صلاحيت احمدى‌نژاد

روزنامه شرق در گزارشی از مواضع تیم احمدی‌نژاد برای انتخابات 96 می‌نویسد: « الهام به انتقاد تند از اصولگرايان مي‌پردازد اما نبايد از اظهارات برخي از همين اصولگرايان درباره احتمال كانديداتوري احمدي‌نژاد در سال ۹۶ به راحتي عبور كرد. البته پر واضح است كه برخي از حاميان سال۸۴ از مدتي پيش اعلام كردند از او حمايتي نخواهند كرد و كار به جايي رسيد كه»«امثال مصباحي‌مقدم اظهار داشتند كه شايد از روحاني حمايت كنند كه الهام مي‌گويد:« احمدى‌نژاد در مورد حضور به عنوان كانديداى رياست جمهورى هيچ اظهار نظرى نكرده، فعاليت‌های احمدى‌نژاد بعد از دولت با وجود فشارهاى سياسى و غير سياسى مخالفان و دولت حاكم و با وجود سكوت در برابر اتهامات اما تعطيل نشده و اين فعاليت به عنوان يك كنشگر موثر ادامه داشته و اساسا تعطيل نشده است كه به اين فعاليت‌ها نبايد رويكرد انتخاباتى داد، خود ايشان به‌شدت با انتخاباتى شدن فضا مخالف است و آن را براى پيشرفت كشور مضر می‌داند.» و در پاسخ به اين سوال كه «آيا او از اقبال لازم براي پيروزي در انتخابات رياست‌جمهوري ۹۶ برخوردار است؟» گفت: « اين مردم هستند كه بر احمدى‌نژاد براى آمدن فشار می‌آورند و مطالبه جدى دارند» اكنون يك سوال هم در گعده‌هاي سياسي مطرح مي‌شود و آن هم اينكه آيا احمدي‌نژاد صلاحيت خود را از شوراي نگهبان دريافت مي‌كند؛ چرا كه مصباحي مقدم خلاف آن را بيان كرده بود و اكنون غلامحسین الهام كه خود عضوي از شوراي نگهبان بوده است چنين پاسخ مي‌دهد: «بحث تاييد يا رد صلاحيت احمدى‌نژاد يك بحث انحرافى است، فعلا همه گروه‌ها راجع به صلاحيت احمدى‌نژاد سخنگوي شوراى نگهبان شده‌اند، اين تمهيد سياسى پيش از موعد براى تاثير‌گذارى بر حضور احتمالى احمدى‌نژاد است.»»


در انتظار یک افشارگری در پرسپولیس

نزدیکان حسین عبدی از احتمال افشاگری های او علیه باشگاه و برانکو خبر می دهند. اسامی هیات مدیره جدید سرخابی ها اعلام شد و برای پرسپولیس فقط نام چهار نفر عنوان شد که تنها تغییر نسبت به گذشته حذف حسین عبدی است. عبدی در دوره قبلی زیاد با تصمیمات باشگاه همسو نبود و پیش بینی می شد که کنار برود. جالب اینکه وی از آکادمی هم کنار گذاشته شده و حالا می گویند شاید از تیم ب هم کنار برود. نزدیکان وی می گویند او پیش بینی این اتفاقات را می کرده و ممکن است به زودی دست به افشاگری هایی بزند و به تصمیم گیری ها واکنش نشان دهد. عنوان شده که عبدی درباره مبلغ قرارداد برانکو مسایلی را ببان خواهد کرد. او در محافل فوتبالی مدعی بوده قرارداد برانکو یک میلیون دلار بوده و نسبت به قرارداد 650 هزار دلاری قبلی بابت یک فصل و سه ماه افزایش چشمگیری داشته و پاداش هایی در صورت قهرمانی نیز عایدش خواهد شد.باید دید این ادعا توسط وی تایید می شود یا خیر.نامه نیوز این خبر را منتشر کرده است.


 آنها که با کفار دوستی می کنند، دین ندارند

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر دیروز در ششمین جلسه از سلسله جلسات تفسیر روزانه قرآن کریم در ماه مبارک رمضان که با محوریت سوره «ممتحنه» در مهدیه مشهد برگزار می‌شود، به بیان نکات تفسیری آیه دوم این سوره مبارکه پرداخت. امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به این‌که دوستی با دشمنان خدا نتیجه معکوس دارد، گفت: در برقراری رابطه با کفار، ولو شما از روی محبت با آن‌ها رفتار کنید، آن‌ها در خط اجرای عداوت خود هستند و هرگاه این دوستی به نقطه‌ای برسد که بر شما مسلط شوند، با کمال بی‌باکی خشن‌ترین اعمال را در قبال شما انجام می‌دهند. آیت‌الله علم‌الهدی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: اسحاق بن عمار در روایت موثقی از امام صادق(ع) نقل می‌کند که ایشان فرمودند «هرکس به خاطر دینش دوستی و دشمنی نکند، بی‌دین است.» این حرف بنده نیست؛ حرف امام صادق(ع) است. کسانی‌که نماز می‌خوانند، روزه می‌گیرند اما با دشمنان خدا دشمن نیستند یا این‌که با کفار دوستی می‌ورزند تا تنش‌زدایی صورت گیرد، بی‌دین هستند.


اعلام آمادگی یک کاندیدای جدید برای انتخابات ریاست جمهوری

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: اصولگرایان باید برای انتخاب نامزد اصلی خود در انتخابات ریاست‌جمهوری اتاق فکر تشکیل دهند. در این اتاق فکر باید تمام افرادی که قصد کاندیداتوری دارند را رصد کنند و براساس توانایی‌ها و ظرفیت‌های این افراد به آن‌ها امتیاز داده و کسی که بالاترین امتیاز را کسب می‌کند، به عنوان نامزد نهایی اصولگرایان برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۶ مطرح کنند. شخصاً حاضر نیستم به‌صورت داوطلبانه به میدان بیایم اما اگر اجماع اصولگرایان روی بنده باشد، مسئله‌ای دیگری است. اگر با همان ساز و کاری که درخصوص تشکیل اتاق فکر عرض کردم، درخصوص احمدی‌نژاد هم عمل شود، اشکالی ندارد و یکی از کسانی که می‌تواند موضوع بررسی‌های اتاق فکر باشد، آقای احمدی‌نژاد است. خبرگزاری ایلنا این خبر را منتشر کرد.


ناراحتی یک نماینده از دست زدن نمایندگان

اسدالله عباسی نماینده مردم املش و رودسر در مجلس شورای اسلامی از حرکت روز گذشته نمایندگان که پس از تذکر زهرا سعیدی برای او دست زده بودند، انتقاد کرد و گفت: دیروز نماینده‌ای در تذکری آیین‌نامه‌ای بی‌عدالتی را زیرسوال برد اما بعد از صحبت‌های وی بخشی از نمایندگان دست زدند که این امر جایگاه و منزلت مجلس را سبک کرد. برخی از همکاران بدانند اینجا مجلس است و قداست آن باید حفظ شود. هیچگاه در ادوار مجلس رسم نبوده بعد از سخنان یکی از نمایندگان دست زده شود. پس از پایان تذکرات این نماینده، علی لاریجانی گفت: چارچوب‌های رفتاری داخلی مجلس باید مطابق با آیین‌نامه رعایت شود. خبرگزاری فارس این خبر را منتشر کرد.


50 کیلو آلبالو دوباره به گیشه برگشت

در حالی که به دستور وزیر ارشاد، از ادامه اکران فیلم "50 کیلو آلبالو" جلوگیری شده بود؛ فروش بلیط های این فیلم در سینماهای برخی شهرستان ها در سایت سینما تیکت از سر گرفته شد. کانال خبری نسیم این خبر را منتشر کرد.


قرقیزستان هوا صادر می‌کند!

بتازگی در قرقیزستان هوای فشرده به فروش می‌رسد.«ماکسیم باراویک» تولیدکننده این محصول غیرعادی با بیان تاریخچه اقدامات خود، اظهار داشت: این ایده چند سال پیش در ذهن من بود تا بتوانم هوای پاک را به صورت فشرده بسته بندی تهیه و صادر کنم.وی ادامه داد: در حال حاضر این ایده عملی شده و شرکت ما هوای بسته بندی را تهیه کرده و به کشورهای دیگر از جمله فرانسه و آلمان صادر می‌کند.ماکسیم باراویک تصریح کرد: ما از 2 سال قبل در نظر داشتیم تا بسته‌بندی و صدور هوا را اجرایی کنیم که با عدم حق ثبت اختراع مواجه شدیم اما چندی قبل این مدرک را دریافت کردیم.وی افزود:قیمت یک بسته هوای قرقیزستان 200 صوم یعنی حدود 3.5 دلار است که در حال حاضر چند سفارش تولید دریافت شده که در این درخواست‌ها هوای مناطق کوهستانی قرقیزستان جایگاه ویژه‌ای را دارد. علاوه بر این، هوای قرقیزستان بیشتر برای گردشگران جذابیت دارد. خبرگزاری فارس این خبر را منتشر کرد.


رونمایی از کلاس پنجمی وزارت نفت

حسن نوروزی نماینده مرم رباط کریم در سخنانی در مجلس شورای اسلامی پس از اظهارات بیژن زنگنه وزیر نفت، اظهار داشت: مسئله قراردادهای جدید نفتی در شرایط پسابرجام با حواشی روبه‌روست که احتمال می‌رود نقض قانون اساسی و زیر پا گذاشتن حق حاکمیت جمهوری اسلامی ایران را در پی داشته باشد.وی اضافه کرد: استفاده از بازنشستگان در شرکت‌های تابعه وزارت نفت ظلمی نابخشودنی بر جوانان است، کسانی که کار کردند و توان خود را پشت سر گذاشتند باید کنار روند و از جوانان به جای آنان استفاده شود. نوروزی همچنین گفت: به جای اینکه از یک بازنشسته دارای تحصیلات کلاس پنجم، از یک جوان دارای فوق لیسانس و دانشنامه دانشگاهی باید استفاده شود، متأسفانه قراردادهای شرکت نفت بیشتر حالت گزینشی و تشریفات مناقصه‌ای سربسته دارد که امیدوارم در این قراردادها این موضوعات لحاظ شود. تسنیم این خبر را منتشر کرد


کِلی تعدادي از اسرای ایرانی را آزاد کرد!

احمد ناطق نوری گفت: ایشان برای آنکه کاری برای ایران کند به عراق رفت و یک عده از اسرای ایرانی را هم آزاد کرد. آنجا به صدام گفته بود که دو کشور اسلامی نباید با هم بجنگند. آدمی بود که به شدت به عقایدش پایبند بود، یک پیشنماز با خودش آورده بود و هیچ وقت اجازه نمی داد یک ساعت از اذان بگذرد و سریع نمازش را اول وقت می خواند.این مطلب در روزنامه قانون منتشر شده است.


ماه عسل سحابی هیلیکس را جای تخمک نشان داد

ماه عسل با اجرای احسان علیخانی فردی را با عنوان «دکتر صارمی»، فوق تخصص ناباروری به برنامه آورد. در بخشی از برنامه عکس سحابی هیلیکس به جای عکس تخمک زیر میکروسکوپ نشان داده شد و صارمی گفت مشاهده کرده که تخمک مانند کره زمین حرکت وضعی و دورانی دارد.صارمی با نشان دادن عکس سحابی هیلیکس گفت این تخمک درست مانند یک کهکشان است و برای دیدن جهان هستی نیازی نیست که به تلسکوپ روی بیاوریم. او گفت حرکت اسپرم‌ها به سمت تخمک یادآور منطق الطیر عطار است.


بازداشت 24 کارگر شهرداری اهواز

کارگران پیمانکاری شهرداری منطقه 4 اهواز روز گذشته در اعتراض معوقات مزدی خود تجمع کرده بودند که در جریان این تجمع 24 نفر از کارگران بازداشت می‌شوند. به گفته کارگران این تجمع از ساعت 8 صبح روز گذشته مقابل ساختمان شهرداری منطقه 4 اهواز برگزار شده بود که ساعت 9 صبح، 24 نفر از کارگران توسط عوامل انتظامی بازداشت شدند.از قرارمعلوم شب گذشته را این کارگران همچنان در بازداشت سپری کرده و امروز قرار است برای تشکیل پرونده قضایی به دادگاه منتقل شوند. این کارگران که تعداد آنها حدود 70 نفر است، از ابتدای سال جاری دستمزد دریافت نکرده‌اند و همین مسئله باعث برپایی تجمع اعتراضی بوده است.این مطلب در ایلنا منتشر شده است.


معضل مجوزهای بدون تاریخ برای «معادن شن» در تهران

مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در پاسخ به سوالی پیرامون ورود دادگستری به عنوان مدعی العموم برای رسیدگی به وضعیت معادن شن و ماسه بدون تاریخ در تهران و تشدید آلودگی هوا ناشی از فعالیت این معادن عنوان کرد: هر نوع واگذاری بدون تاریخ معادن مبنای حقوقی و قانونی دارد.وی با تاکید بر این که از نظر قانونی باید فعالیت معادنی که دارای مجوزهای بدون تاریخ هستند متوقف شوند،گفت: در صورت مشاهده مواردی از این دست گزارش آن به مراجع قضایی ارایه شود.وزیر دادگستری در پایان تاکید کرد: در گفت و گو با سازمان محیط زیست کشور وضعیت این نوع معادن را حتما پیگیری خواهیم کرد.گفتنی است چندی پیش رییس سازمان محیط زیست در نشست خبری خود از فعالیت برخی از معادن شن و ماسه در تهران به عنوان یکی از منابع آلاینده هوا انتقاده کرده و گفته بود: متأسفانه مجوزهایی در دولت قبل به برخی از معادن شن و ماسه داده شد که تاریخ ندارد و هم اکنون ما را با معضلات حقوقی زیادی مواجه کرده است.این مطلب در سایت افکارنیوز منتشر شده است.


استانداران چقدر حقوق می گیرند؟

عضو سابق شورای حقوق و دست‌مزد در خصوص چرایی عدم برخورد قاطع با مدیرانی که حقوق‌های نجومی در فیش حقوقی آن‌ها دیده می‌شود از سوی دولت‌مردان گفت: "رطب خورده کی منع رطب کند؟" اکثر وزرای ما بیش از آنچه که باید حقوق بگیرند می‌گیرند، استانداران هم همینطور، حقوق استانداران باید حداکثر 4میلیون و 500هزار تومان باشد ولی اکثر استانداران ما بالای 10 میلیون تومان حقوق می‌گیرند.ثروتی با بیان اینکه مافیای زیادی پشت‌پرده انتصابات مدیران وجود دارد عنوان کرد: یک وزیر در کشور ما جرات آن را ندارد که یک مدیر متخلف را برکنار کند، چرا که فشار زیادی از سوی باند‌ها، جریان‌ها و گروه‌هایی که عامل انتصاب آن مدیر هستند به وی وارد می‌شود.این مطلب در سایت دانا منتشر شده است.


حداد عادل فعلاً برنامه‌ای برای انتخابات ریاست جمهوری ندارد

غلامعلی حداد عادل، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و سر لیست اصولگرایان تهران در انتخابات گذشته در خصوص برنامه جریان اصولگرایی برای انتخابات سال 96 اظهار داشت: انتخابات ریاست جمهوری سال 96 یک گذرگاه حساس و خطیری است و باید همه درباره آن فکر کنند و در نهایت انتخاب و تصمیمی که بیشتر به سود انتقلاب باشد را اتخاذ کنند.وی افزود: این موضوع هنوز به صورت مشخصی در اذهان متبلور نشده است.وی در خصوص برنامه خود برای انتخابات ریاست جمهوری گفت: فعلاً برنامه‌ای برای انتخابات ریاست جمهوری ندارم.این مطلب در سایت دانا منتشر شده است.


وزارت بهداشت حقوق ۲ میلیاردی می‌دهد

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، نادر قاضی پور طی تذکری نسبت به حقوق‌های نجومی اظهار کرد:‌ طبق قانون حداکثر حقوق نباید از هفت برابر حداقل دستمزد بیشتر باشد. پس این این حقوق های نجومی از کجا می آید؟وی ادامه داد:‌ مخصوصا در وزارت بهداشت و درمان حقوق‌ها نجومی است. در آنجا حقوق‌های نیم میلیاردی و دو میلیاردی داده می‌شود.نماینده مردم ارومیه اظهار کرد: اقای رئیس جمهور حداکثر دستمزد را 10 برابر ابلاغ کرده، این 10 برابر را از کجا آورده است؟علی لاریجانی در پاسخ به او گفت:‌ از دیوان محاسبات خواسته ایم موضوع را بررسی کند و تا اوایل هفته آینده این دیوان گزارشش را خواهد داد.خبرآنلاین این خبر را منتشر کرده است.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۱۰
وزیر تعاون یقیننا از پرداخت های شرکت شستا مطلع نیست و همین برای استعفای ایشان کافی است
احمدی نژاداست و باید یک روزپاسخگوي جرائم خودودولتش باشد.
برای همین اساتید دانشگاه ویکی ها را غیر معتبر می دانند.
آقای نوبخت کشف جدیدی نکرده اند از این اتاق فکرها در دولت های قبل هم بوده پس نمی توان مشکلات را با این حرف ها حل کرد
دوستی مردم با کفار اشکال دارد یا دوستی با چین و روسیه اشکال دارد؟
اقای قاضی پور
ر حکم کنند که مست گیرند در شهر هرانچه هست گیرند
سلام. اینکه در گزارش آقای فاضل بود که:
«از نظر من در آن دوره‌ای که احمدی‌نژاد وزیر اطلاعاتش را کنار گذاشت و خودش مسئوليت اين وزارتخانه را به عهده گرفت، توانست به اطلاعات درجه یک وزارت اطلاعات دست پیدا کند. برهمین اساس از بسیاری افراد که دارای نقاط ضعفی بودند، سوژه ای دارد. به همین دلیل است که کسی جرأت نمی‌کند به احمدی‌نژاد بگوید بالای چشمت ابرو است. » معنایش این است که وزارت اطلاعات از افرادی مشخص و متشخص و صاحب نام، سوژه هایی منفی دارد ولی با سانسور حقایق، از واگذاری مسئولیت به آنها جلوگیری نمی کند. اگر این باشد واقعا جای تاسف دارد.
"علی ربیعی در واکنش به موضوع فیش میلیونی مدیرعامل بانک رفاه کفت، آنچه منتشر شده بازمانده حساب مالی مدیرعامل بانک رفاه بوده که گردش مالی‌اش را گرفته است؛ علاوه بر این وزیر هنوز با این پرداخت موافقت نکرده بود
"
..... اگر گردش حساب است که موافقت وزیر را نمیخواهد و اگرمانده حساب است که ان را در فرمت فیش حقوقی چاپ نمی کنند
اقای وزیر خودتی
ظاهرا تابناک از طرف وزارت بهداشت یا سازمان نظام پزشکی تهدید شده همانطور که مجموعه در حاشیه را متوقف کردند.
در دانشگاه شهيد بهشتي و سازمانهاي تابعه مديران احمدي نژادي همچنان سركارند و حقوقهاي بالا ميگيرند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار