بازدید 55375
خوانده می‌شوید؛

شما چقدر «دهه هشتادی‌ها» را می‌شناسید؟

شماها تا چه میزان دهه هشتادی‌ها را می‌شناسید؟ به چه میزان از دغدغه‌ها و اولویت‌های آنها آگاهید و آنها را می‌پسندید؟ خیلی‌ها معتقدند دهه هشتادی‌ها بر خلاف سایر نسل‌های اخیر چندان سیاست‌زده نیستند و بیشتر به دنبال تغییر در سبک زندگی خود هستند. شما تا چه میزان این موضوع را قبول دارید و نظرتان درباره آن چیست؟
کد خبر: ۵۹۷۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳ 12 June 2016
#میتینگ_کوروش هشتگی است که از هفته گذشته در شبکه‌های اجتماعی حسابی داغ شده است؛ هشتگی که به یک قرار اینترنتی گسترده در مجتمع کوروش ارتباط دارد و سرانجام منجر به تعطیلی این مرکز تجاری و فرهنگی شد. تعداد قابل توجهی از دانش‌آموزان دبیرستانی تصمیم گرفتند، جشن پایان امتحانات سال تحصیلی‌شان را در یک مرکز تجاری جمع شوند و دست به دست شدن این قرار در شبکه‌های اجتماعی جمعیت فراوانی را روز سه‌شنبه گذشته در غرب تهران گرد هم آورد.

به گزارش «تابناک»، بروز همین رویداد منجر به آن شد که رسانه‌ها، جامعه‌شناس‌ها، سیاسیون و قشرهای مختلف جامعه، نگاه و توجه‌شان به نسل جدید جلب شود که در یک دهه آینده قرار است نسل جوان و تأثیرگذار کشور را تشکیل دهند. برخی با خوشحالی به سراغ این ماجرا رفتند و تیتر زدند «صدای پای دهه هشتادی‌ها» و برخی‌ها هم آنها را نسل قاتلان ماهواره‌ای خواندند. فارغ از همه این قضاوت‌ها به نظر می‌رسد، همین تجمع موجب شده تا نظر همگان به دهه هشتادی‌ها جلب شود و بیش از پیش با تفاوت‌ها آنها با خودشان آگاه شوند و اندکی به نیازهای آنها توجه نشان دهند. دغدغه‌های آنها و اولویت‌هایشان برای زندگی قطعا چیز متفاوتی با نسل‌های پیش از خودشان است. 

شماها تا چه میزان دهه هشتادی‌ها را می‌شناسید؟
به چه میزان از دغدغه‌ها و اولویت‌های آنها آگاهید و آنها را می‌پسندید؟
خیلی‌ها معتقدند دهه هشتادی‌ها بر خلاف سایر نسل‌های اخیر چنداد سیاست‌زده نیستند و بیشتر به دنبال تغییر در سبک زندگی خود هستند. شما تا چه میزان این موضوع را قبول دارید و نظرتان درباره آن چیست؟


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۹۸
انتشار یافته: ۲۳۳
مقامات، مردم را میشناسند؟
این مهمه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
دم دهه هشتادی ها گرم . من یه دهه شصتیم همونی که مدام توو گوشش پر کردن بشین سر درست فردا یه چیزی بشی ، احترام بذار پات دراز نکن . نپوش نگرد ، آخرشم به هیچ جا نرسیدم دهه هشتادیا عشق و حالتون کنید حرف هیچ کسی رو هم گوش ندید من در شما توان انجام کارهای بزرگ رو می بینم . آینده برای شماست
امیر
| United Kingdom |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
دهه هشتادیها دست پرورده ی شبکه های ماهواره ای و اینترنت هستند و حتی با دهه شصتیها هم زمین تا آسمون تفاوت دارند
محمد جعفر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
دهه هفتادی ها بدبخت ترین هستن، دهه فیلترینگ اینترنت، کیه به حرف دل ما گوش بده؟
دهه شصت
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
دهه هشتادی ها بسیار با صفا تر و عاقل تر از دهه هفتادی ها هستند
دهه پنجاهي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
خصوصيت بارز دهه هشتاديا اينه كه هيچ حرفي رو به راحتي قبول نميكنن نميدونم اين خوبه يا بده
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
بسیار زیاد از متولدین دهه 80 شناخت دارم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
دهه هشتادی ها حداکثر 15 سال سن دارندو به نظرم هنوز زود است که بخواهیم درباره شان قضاوت کنیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
من خواهرم دهه 80 ایه ، خیلی فهمیده ان بچه های این نسل
دریا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
آفرین...
هر چی بدبختی و محدودیت بود برای ما دهه شصتی ها بود و هر چی رفاه و آزادی برای دهه هشتادیا.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
مگه قرار تا ابد همه محرومیت و سختی بکش چون ما دهه شصتی ها رفاه و آزادی نداشتیم باید اونا هم نداشته باشن
امير
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
توكه دهه شصت تازه به دنيا آمدي چيزي از محدوديتهاي دهه شصت براي جوانان آن موقع را نديدي جنگ و اسارت و مشكلات اجتماعي براي جوانان دردهه شصت را من و امثال من كه آن موقع در اوج جواني بوديم كشيديم
ناشناس
| United States |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
شما وقتی 20 سالت بود با جنگ روبرو شدی من وقتی یک سالم بود
مهمترین تاثیر جنگ رو کودکانه نه شما
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
من خودم دهه هفتادم
بی هدف، بدون الگو، بی برنامه، در یک کلام به این افراد NEET اطلاق می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
دهه هشتادی ها محصول تربیت ما دهع پنجاهی ها و دهه شصتی ها هستند اگه بدون الگو هستن چون الگوی خوبی تو میون نسل قبا از خودشون پیدا نکردن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
بر چه اساس این حرف را میزنی اتفاقا دهه شصتی ها خیلی خوب زندگی را میفهمن و خیلی خوب از امکانات موجود استفاده می کنن نوش جونشون
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
دهه هشتادیا بازتاب تمام محدودیتهایی هستند که دهه شصتیها متحمل شدند.
ناشناس
| United Kingdom |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
سلام عزیزم
مطمینی چنین کلمه ای اصلا وجود داره اشتباه ننوشتی؟!
چه گیری دادی به دهه هشتادی ها .
پاسخ ها
احسان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
ببخشید اینجا می نویسم !!
حالم از یه سری از کاربرا واقعا بهم می خوره !! بحث طلاق پیش میاد ، ربطش میدن به اقتصاد ، بحث خودکشی میشه ، میگن اقتصاد ، دهه هشتادی ها هنجار شکنی می کنن ، میگن اقتصاد ... کاش جای اینکه وقت خود را صرف منفی دادن به افکار صحیح کنید تا با منفی دادن عقده گشایی کنید عدم درک تان نسبت به مسائل را ... کمی مطالعه می کردید !! زیاد هم نه !! روزی 1 ساعت حداقل ...

واما در مورد این خبر !!!

نسلی که توی دهه هفتاد ، با صدا و سیما !! حقیقت تغییر نخواهد کرد ... رسانه و فضای آلوده ، باعث این پدیده ها خواهد شد ... اگر فقط یک میتینگ 2000 نفری باید ، شاید میشد اسمش را هیجان نوجوانی گذاشت !! اما وقتی رکیک ترین فحش ها ، به صورت دسته های چندصدنفری ، در فضای عمومی شهر ، طنین انداز !!! می شود ، یعنی سقوط آزاد فرهنگی ، فرهنگی که در غیبت رسانه ملی ، پای رسانه های خارجی شکل گرفته است ...
مقصر اول و آخر هم ، خانواده ها هستند ولاغیر ، خانواده ها هم ، بدشان نمی آید همه تقصیر هارا بیندازند گردن حکومت و دولت ایران !!

ادمین لطفا نظر رو چاپ کنید !! زحمت کشیدم خیلی نوشتم
احسان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
دوستان عذر خواهی میکنم ، غلط کردم کامنت گذاشتم !!! بخش اصلی صحبت هام ، سانسور شد ، لطفا کامنت بالارو نخونید !! نه تنها منظور من رو درست انتقال نمیده !! بلکه برعکس !!! تابناک دفعه اول و آخرم بود که کامنت میذارم ... 5 خط از مهم ترین بخش های کامنت رو قیچی کردی ... معنی کامنت به کلی تغییر کرد ... خودم حالم از این کامنتی که الان به اسم من ثبت شده بهم می خوره ، وای به بقیه !!!
دهه 40 - 50 - 60 - 70 رو چی ؟ من دهه 40 هستم زمان انقلاب 12 سال داشتم . در نوجوانی ام گشت ثارالله - جندالله - ارشاد - و و و درست شد . الان هم گشت ارشاد . در این 4 دهه چقدر توانستید موفق باشید ؟ موقع انتخابات با نشان دادن مانتوهای رنگی و اشخاص کراواتی فریاد میزنید : همه آمدند ..... الان همان مانتوها شده مظهر فساد ؟ چرا اینقدر اذیت میکنید مگه ما چه کردیم ؟ بخدا قسم بچه هام بیرون میروند تا برگردند تنم میلرزه در حالی که مگه چی کار میکنند ؟ چه اشکال داره 4 تا جوان در خیابان دور هم باشند . بهتر از این نیست که فساد را به داخل خانه بگشونند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| China |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
4 تا؟؟ یا 4000 تا؟
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
خیلی اشکال داره، اجتماع بی هدف یا دارای اهداف نا مشخص، خطرناک و غیر قابل کنترله، در همه جوامع این چیزا کنترل میشه، جمع کردن هیزم قابل کنترله، اما وقتی به بهونه ازادی جلوشو نگیری و عده ای سود جو با اون هیزما خونتو آتش بزنن، خیلی برای واکنش نشون دادن دیره
دهه هشتادی ها دهه اردوی مختلط.....
به نظرم ما نباید جوری که خودمون بزرگ شدیم اونا رم بزرگ کنیم ،باید بهشون اهمیت بدیم ،ورهاشون نکنیم همه جی از محیط خانواده شروع میشه ،این نسل آینده سازان این مملکتن ، باید بهشون اهمیت بدیم واز خودمون نرنجونیمشون
من دو تا داداش دهه هشتادی دارم...خیلی خیلی به اینترنت وابسته ان و تمام اموراتشون به بازیهای رایانه ای میگذره.
من این نسلو از این لحاظ می پسندم که خیلی شادن و در حال لذت بردن از زندگی هستن دغدغه مسایل الکی که تو زندگیشون بی تاثیره رو ندارن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
واقعا آینده درخشانی دارن جوونایی که تموم اموراتشون به بازی میگذره
یه نسل بی محتوی ، هیچ چیزی برای خودشان ندارند و تنها نسلی که نه خودساختگی بلده نه صبوری و به تمام معنی یه نسل بی هویت و بی هنجار
پاسخ ها
دکتر بطحایی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
بحران دهه هشتادیا نداشتن صبر و متانت است
نرگس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
نهایتا سن این دهه 80 ای ها ,15 سال هست
من دبیر هستم و با این نسل سر و کار دارم در مورد این گروه باید گفت از لحاظ آموزش بسیار بهتر از ما و انواع کلاس آموزشی زبان ورزش موسیقی نقاشی رو از حتی دوسالگی رفتن اما مشکل بزرگ این نسل در واقع پرورش یا همان تربیت هست اکثرا تک فرزند هستند یا نهایت یک خواهر یا برادر دارن اما آداب اجتماعی بلد نیستن بسیار بیمعرفت احترام به حقوق دیگران صفر احترام به عقاید دیگران صفر هوش اجتماعی پایین هیجانی سطحی نگر مطالعه هیچ همش در دنیا مجازی و عشق و حال
فکر میکنن دنیا حول محور آنها میگردد چون اینجوری بار آمدن متاسفانه
پدر و مادری اینها اغلب متولدین دهه های چهل و پنجاه هستن و هرچه حسرت خودشون داشتن تو رندگی حالا در مورد بچه هاشو با افراط زیاد از اون طرف بام افتادن ایشالا بچه های اینا دیگه متعادل میشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
طلفلکا رو داغون کردی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
كاملا درسته
hamed
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
دقیقا زدی به هدف . واقعا همینه و بدتر اینکه این نسل داره به بلوغ جنسی وارد میشه و تا 2 -3 سال دیگه ایران به یه بحران جنسی میرسه
من
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
آقای دبیر فکر نمیکنید سیستمتون پوسیده و باید جاتونو به جوونها بدید؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
با نظرات دبیر محترم موافقم .
ناشناس
| United Kingdom |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
منم معلم هستم و دقیقا با نظر ایشون موافقم. نسلس هستند باهوش اما یک جورایی مغرور و غد و بی پروا و نترس و جسور. اغلب هم بی هدف هستند و پر از اطلاعات به عمق 1 میلیمتر و بدون صبر و شکیبایی هستند. دقیقا موش آزمایشگاهی پدر و مادری هستند که خود در اوج بی امکاناتی و محرومیتی بزرگ شدن که باید دقیقا عقده های پدر و مادر را یدک بکشند و به هر جایی که آنها میخواهند برسند و این باعث مشکلاتی براشون شده و خواهد شد که جامعه را دچار مشکلات عدیده میکند
بنده خدا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
کاملا با نظر آقای دبیر موافقم .
حالا جالبه که دهه هشتادیا بعدا ادعا می کنند که نسل سوخته هستند!
به نظر من نسل شجاع تری نسبت به شصتی ها هستن... فرمانبرداری کمتری هم دارن... به عبارت ساده تر، مثل شصتی ها تو سری خور نیستن...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
ما دهه شصتی ها هرگز تو سری خور نبودیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
تو سری خور بودیم... نسلی که کارمون فقط ناله کردن بود... نتونستیم حقمونو بگیریم
من
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
من خودم دهه شصتی هستم . در مدرسه چیزی جز تحقیر و در خانواده چیزی جز زورگویی اطرافیانم ندیدم
ناشناس
| Denmark |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
بودیم ... هویت رو بدست نیاورده بودیم به زور توسرمون زدند و بهمون دادند
کیوان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
آخ که واقعا همین حرف درسته دهه شصتی ها مثل من تنها خوبیمون این بود که آرمانگرا بودیم این یعنی تنها آرمان داشتیم ولی به هیچ کدومشون نرسیدیم به نظر من این نصل هشتادی ها نصل خوبی هستندو موفق تو هدفشون البته که هدفشون هم فقط عشق و حاله ها دمشون هم گرم و نسل ما هدف های سیاسی اجتماعی داشت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
نسل !
دهه هشتادیها نسلی هستند که با تکنولوژی روز و دسترسی آزاد به اطلاعات به دنیا اومدند و اگر با دلیل و مدرک و منطق موضوعی را درک نکنند قبول نخواهند کرد. مثلا شما به یک دختر دهه هشتادی نمی تونی بگی استادیوم نرو چون اولین پرسشی که براش بوجود میاد که چرا و با دلایل بسیار مسخره و به همین راحتی هم توجیه نمی شوند و مقاومت می کنند. این یک مثال ساده بود حالا در ارتباط با کیفیت زندگی مسایل مذهبی مسایل سیاسی هم به همین صورت هست و به مراتب از دهه هفتادی ها و شصتی ها در قبال زورگویی و قوانینی که همینی که هست میخوای بخوا نمی خوای هم بخوا! مقاومت بیشتری نشون می دهند.
این یک چالش بسیار بزرگی برای حکومت هست و اگر راهی برای راضی کردن و توجیه عقلی و منطقی برای این گروه پیدا نکنه مشکلات بسیار زیادی با این نسل خواهد داشت
اگر هم یک سری به شعارهایی که در این میتینگ بر علیه پلیس می دادند بزنید متوجه میشید مشکلات بزرگی در راه هست.
در آخر امیدوارم این نظر من مثل نظرات قبل سانسور نشه و چاپ بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
این حرفها چیه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اتفاقا برعکس نظر شما،‌ اینها اطلاعات عمومی و اولیه اشان بسیار ضعیف است.
کیا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
اینکه با تکنولوژی روز و دسترسی آزاد به اطلاعات به دنیا امدن درست ولی فکر نمی کنید صرف اینکه دسترسی آزاد به همه چیز و همه کَس داشته باشند کفایت نمی کند؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
ناشناس 14:01 دهه 80 ای ها بزرگ ترینشون الان 15 سالشه اونارو با خودت مقایسه نکن
اين شاهكار نسل جديد بود، وقتي بزرگتر ها براي يك گردهمايي بايد ميليون ها تومان هزينه كنند اين بچه هاي دبيرستاني با كمترين هزينه، همچين كاري را كردند بايد قديمي ها به دنيا جديد سلامي دوباره كنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
می دونی چه وقت برای یک گرد همایی باید پول زیاد خرج کرد؟ وقتی که اون گرد همایی تفکرات آحاد نباشه به نظرم این دهه هشتادی ها همدیگه و پیدا کردند
دهه هشتادیا در نزاع سنت و تجدد به شدت به تجدد افراطی متمایل هستند
نسل اینترنت و موبایل هستند دهه هشتادی ها . هر چی هستند حاصل تربیت با موبایل و اینترنت هست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
از تربیت تو خوانواده
زندگی را سرسری گرفته اند . فکر می کنند همین که مدل مو و آرایش و لباسشان تقلیدی از غرب باشد کافی است . سواد برایشان اهمیتی ندارد . مطالعه نمی کنند . هنجار شکنی را نوعی امتیاز می دانند . نسبت به اتفاقاتی که دور و برشان می افتد بی توجه و بی تفاوت هستند .
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
همچین صحبت می کنید که انگار بقیه نسلها همه دانشمند و کتابخوان و نویسنده اند ، از کوزه همان تراود که در اوست در مملکت کی کتاب می خونه که دهه هشتادیا بخونن...
بازنگری در مهندسی جامعه ضروری است . در کلیه ابعاد مشکلات اساسی به چشم می خورد. نباید چشم از واقعیت ها فرو بست.
پاسخ ها
قاسم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
مهندسی جامعه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مهندسی فرهنگی؟؟؟؟؟؟؟؟
من خودم اواخر دهه ی شصتم. اما همیشه یه نگاه از بالا به پایین به دهه ی هفتادیا و هشتادیا بوده. البته هشتادیا نهایتا الان باید چارده پونزده سالشون باشه نمیشه تحلیل درستی ارائه داد .


خوب ما الان شهید داریم از دهه ی هفتاد تو سوریه / نمیشه یه نسل و کوبید که / همون جور که آدم ناجور بین ماها بود بین همه نسلای بعد ماهم هست.
پاسخ ها
محمد
| United States |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
کی میخواین واقعیت های جامعه رو ببینین ؟
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
محمد عزیز! بر عکس ما واقعیت جامعه رو میبینیم! جامعه ای که روی زخم های عمیق جسمی و روحی ما رشد کرده رو، باید به ارث برای یه مشت موجودی بگذاریم که تمام هدف زندگیشون فحاشی، میتینگ، سر به سر دیگران گذاشتن و مسخره کردن بزرگترها به بهانه قدیمی بودنه؛ همچنین ضد آرمان، فاقد ایدئولوژی بودن و یه سری چیزایی مثل این، از این بچه ها هیولایی برای آینده ساخته
خب وقتی مسئولین به فکر اینها نیستن و آموزش و پرورش هم یک مراسم درست و حسابی برای اتمام سال تحصیلی شون نمیگیره اینها هم خوجوش عمل میکنن.

دوما بچه های دهه هشتاد خیلی راحت با دنیای اونور آب ارتباط برقرار میکنن و از دنیای اطراف خودشون با خبر هستن برای همین نمیخوان از قافله عقب بمونن .

سوما سیستم آموزش و پرورش ما کاملا از کار افتاده است و نمیتونه نیاز های جوانان و نوجوانان ما رو برطرف بکنه
با این نسل دهه هشتادی که همه چیز را در لذت و سرخوشی میبیند و مقید به هیچ آداب و رسوم و اعتقادی نیست، سقوط جامعه و حتی کشور نزدیک است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
به نظر من شما دچار توهم توطئه هستید
یه دهه هشتادی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
ببخشید دهه شصتیا شما فقط سخت گیری زیادی روتون بوده وگرنه فکر نکنم جنگ تاثیر زیادی روی یه بچه یه ماه تا هشت ساله داشته باشه
نسلی هستن که هر چی رفاه هست رو به هر روش ممکن (اخلاقی و غیر اخلاقی شرعی یا غیر شرعی) مطالبه میکنه و اصلا به عواقب فکر نمیکنن
به نظرم میتینگ کوروش فقط عمو پورنگ را کم داشته است....
دهه هشتادی کسانی هستند که بحران هویت را پشت سر گذاشته و کاملا شبیه فرهنگ غربی شده اند ولی دهه شصتی ها نسلی بودند که بین اسلام و فرهنگ غربی گیر کرده بودند به هر حال هر چی قدیمیش خوبه از جمله هممون میدونین چه زن وه مرد چه دختر چه پسر قدیمیش بهتر بوده چه از لحاظ غیرت چه از لحاظ آرامش زندگی چه حیا و چه نون حلال
بالاخره اونا با تکنولوژی بزرگ شدن و طرز فکرشون با ما فرق داره.اما همین هشتادی رو هم اگه راه درستو نشونشون بدی با منطق قبول میکنن.اگه اشکالی هست از خودمونه.
دهه هشتادیها، نسل لوس، به دنبال لذت بدون هیچ رنجی، علاف و محتاج به کمک والدین و یکسری چیزهایی که نمیشود گفت !!!!!!!!!!
پاسخ ها
:/
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
نگو بابا
تا اینا بیان جلو کلی جو باز میشه و خیلی ها می رند کنار!!!!!!!
خوش به حالشون که نه از جنگ خبری واسشون بود و نه پس لرزه های انقلاب و نه بگیر ببند کمیته
خوش به حالشون، می تونند با دنیا در ارتباط باشند و نه قهر!!!! با همه دوست باشند و سرجنگ نداشته باشند، با سواد شند جای این همه مدیر نالایق رو بگیرند!!!
پاسپورتشون ارزش داشته باشه، ایرانی قدرتمند از در علم و ثروت بسازند!!!
خوش به حالشون که مثل ما 2تا کانال داغون تلوزیون و 2تا روزنامه درپیت نداشتند !!!!و....
امضا: نسل سوخته 57
پاسخ ها
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
اینا همش خوش به حالشون بود، از بد به حالشون ها هم میدونی؟
عابر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
یکذره اینایی که گفته شدند مزه مزه می کردی اونوقت می فهمیدی چی بود تا الان چی شد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
بد به حالشون رو بگو ما هم مطلع شیم.
من چند نمونه از این دهه هشتادی ها دور و برم هستند ، از دیدن رفتارهاشون واقعا حرص می خورم...به نظرم تقصیر تربیت نادرست بزرگترهاشون هست...البته بزرگتر هاشون هم زیاد تقصیر ندارن..چون اونها در زمان خودشون سختی کشیدند(به خاطر جمعیت زیاد خانواده ها و جنگ و ..) می خوان بچه هاشون سختی نکشند. برای همین صبح تا شب در حال کار و تلاش هستند و همه چیز رو در اختیار این الف بچه ها قرار می دن، از تبلت و انواع وسائل... برای همین بچه هاشون سرخوش و بی مسئولیت بار آمدن، انگار تو فضا سیر می کنند ..اینا می خوان چی در بیان خدا می دونه!! پدر و مادرها فکر می کنند تا بچه گفت: گوشی فلان باید براش بخرن..نمی گذارن بچه هاشون کمی سختی بکشند برای همین این نسل اکثرا سرخوش، بی مسئولیت و راحت طلب بار اومدن..بیشتر تو فضا هستند..من که هر وقت اینا رو دیدم یا سرشون تو گوشی بوده یا تبلیت...بهشون بگی: آب بده..میگن همش کارهای سخت رو من باید انجام بدم؟؟!! خلاصه پدر و مادرهای دهه هشتادی...خودتون سختی کشیدید و نمی خواهید بچه هاتون سختی ببیند حرفی نیست ولی بگذارید بچه هاتون روی پای خودشون بایستند..زود خواسته هاشون رو فراهم نکنید بگذارید قوی بار بیان...وگرنه فردا اینا با کوچکترین مشکل یا میرن سراغ اعتیاد یا می خوان خودشون رو از جایی پرت کنند...طاقت سختی و مشکل رو ندارن چون راحت طلب بار اومدن...البته من در مورد نمونه هایی که دیدم گفتم..
پاسخ ها
من
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
چرا میخوای عقده های خودتو سر اینا خالی کنی با این حرفها
ناشناس
| United Kingdom |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
حقیقتی گفتید بس تلخ و دوستی که گفته عقده های خودت را سر اینها خالی نکن باید بدونه که از لحاظ شخصیتی دهه 80 ها دقیقا همون مصداق طبل تو خالین که به زودی دچار بحران های روحی میشن و دلیلش هم وابسته شدید به مسیله های تکنولوژیک بوده و نداشتن ایده اولوژی دقیق هست که به عدم مطالعه بر میگرده. درسته هوش سرشار دارن ولی پشتکار و خیلی محدود و صبر کمی داشته و سختی نکشیده اند.

ما برای فلزات هم بحث عملیات سخت کاری تعریف میکنیم که همون آبدیده شدن برای انسان هست. متاسفانه این دهه آبدیده نمیشوند چون غرور بسیار عجیبی دارن و شخصیت های حاصبی دارن
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
من هم معلمی هستم که سال گذشته با حدود 350 دانش آموز از این نسل سروکار داشته ام ، نسلی هستند بسیار سرگردان با آینده ای مبهم با این حال دل را به دریا زده اند و فارغ از هر گونه دین و ایمان و وجدان و معرفت ؛ حال خود را به خوشی و عشق و حال طی می کنند ، اما تنها ویژگی شاید مثبت آنها روحیه ی تمرد و فکر مستقل آنهاست که راحت زیر بار هر فکری نمی روند
به نظر من خانواده ها در تربیت فرزندان هم مسئولند وهم مقصر.ما بجای تربیت فرزندان و آماده کردن آنها که روی پای خود بایستند.به پرورش آنها پرداختیم وسعی کردیم همه توانمان را برای برآوردن وتامین خواسته هایشان بکار ببریم.ودرنتیجه بجای تربیت یک نسل کاری به پرورش یک نسل پرتوقع وطلبکاراقدام کردیم.که بصورت گیاه رشد کرده وتوقع دارد همه چیز برایش فراهم شود وخودش برای تامین نیازهایش هیچ اقدامی نکند.چون ما آنها را بدنیا آوردیم محکوم به تامین همه امورات زندگی شان هستیم.این نسل جوان ونوجوان هم خوش باشند وبس.تازه زبان درازی هم بکنند.
بی ادب و بی برنامه و تنبل تر و البته هوشمندتر و الکترونیکی تر از همه نسلهای قبل خود.
در یک کلام رها شده در آشفته بازار ولنگاری فرهنگی جامعه امروز ایران.
پاسخ ها
من
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
میشه بگید کی عمل این ولنگاری فرهنگیه
وهاب
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
نه نمیشه بگم
من با دیدن این دهه هشتادی ها کاملا مطمئن شدم هرچی سختی بود ماله دهه شصت بود.
از کنکور و دانشگاه و نبود کار و ازدواج مناسب و ..... الان با این شرایط میبینم تربیت سخت ترین نسل هم افتاده به دوش دهه شصتی هایی که موفق میشن ازدواج کنن و بچه دار میشن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
دمت گرم... جا داشت 10000 تا لایک میزدم
یه هشتادی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
من ذقبول دارم شما نسل سوخته این ولی ما سخت ترین نسل نیستیم دهه نود بیان ببینین اون زامبی ها چین دیگه
بزرگترين مشكل اختلاف سني فاحش سياستگذاران وتصميم گيران با واقعيت جامعه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
داري مسئله رو كژژژژش ميدي ها!!!!!!! بگم برادران دلواپس بيان!!!!!!!!!!
نسل دهه هشتاد نسل سالم تر و پویاتری هستند، به نظر من این نسل حرف زیادی برای گفتن خواهد داشت.
پاسخ ها
B.O.E
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۶
این نسل گفتار رسانه است با این که هوش استفاده از این ابزار را دارند و کار بلدش هستند لیکن دچار ارزش ها و باور های غربی هستند در نتیجه نمیتوان گفت نسل من عمدتا نسل سالمی هست
حداقل از نظر عقاید ذهنی
دهه هشتاديها بسيار جوانهاي فهميده وزرنگ هستند وهمانطوريكه اطلاع داريد از خانواده هايي كه شعار تك ويا دو فرزندي متولد شده اند مطمئنا در صورت داشتن إمكانات مالي هيچ وقت به تحصيل درايران ادامه نخواهند داد مسايل بي منطق وزور را نمي پذيرند علاقة اي به سياست وجنگ ودعوا ندارند دوست دارند مثل اروپايي هااز زندگي بهره بگيرند افرادي سالم وبامنطق هستند أهل حزب بازي وفرهنگ جاري جامعه را نمي پذيرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
اورين درست گلم زدي به هدف
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
تحصیل در اروپا سواد هم می خواهد .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
فريب هم نميخورند
یه دهه هشتادی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
ببخشید خانوم/اقای ناشناس ما هیچ وقت تو درس هامون کم نمیاریم با این که داره روی ما امتحان میشه و من خودم الان دهمم و اولین گروهی هستیم که این درسا رو میخونیم اما نمراتمون خوبه تازه بعضی چیزا تو کتابامون اوردن که اصلا قبلا نبودهتو کتابا
هرچه ما دهه شصتی ها در افراط بودیم آنها در تفریطند

و در هرچه ما تفریطی بودیم آنها افرایطی شدند

جامعه ی دیالکتیکی
قبلا در مورد خودمون (دهه هفتادیا) این قسمت از فیلم باشگاه مشت زنی(fight club) میومد تو ذهنم که :
""ما بچه های نسل وسط تاریخ هستیم هیچ هدف و مقصدی نداریم هیچ جنگ بزرگی نداریم رکود شدید نداریم. جنگ بزرگ ما یه جنگ روحیه رکود شدید در زندگی خود ماست. همه ما بزرگ شده تلویزیونیم. و میخوایم باور کنیم. که یه روز میلیونر ستاره سینما یا موسیقی راک می شیم ولی نمی شیم. آروم آروم داریم متوجه واقعیت می شیم. و خیلی خیلی هم کفری هستیم.""

البته الان نظرم چیز دیگه ایه.:)

ولی مسئله ای که میخام بهش اشاره کنم اینه که *وقتی دهه 50 تا 80 رو نگاه میکنیم میبینیم اکثرمون دغدغه هامون و مشکلاتمون یه شکل و یه جور هستن.فقط یکم ضریباشون فرق میکنه(از مسائل اقتصادی بگیر تا آزادی هایی که واسشون تلاش میکنیم و حتی هنجارها و تابوهامون)
**مسئله دیگه نقش انواع رسانه هاست که مثلا برادر دهه شصتی من زمانی پرورش پیدا کرد که اواخر جنگ بود و تعداد کانال های تلوزیون به تعداد انگشت های یه دست بوده اما حالا دیگه اوضاع عوض شده...
***باید قبول کنیم که اغلب دهه هشتادیا از نظر دانش بالاتر از خیلی از دهه های قبل از خودشون هستند دنبال زبان و هنر و ... رفتند
****مسئله دیگه هم تجربیات سیاسی دهه های مختلفه که نیازی هم به توضیح نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
باریکلا خیلی خوب گفتی ، پرچم ما دهه هتادیارو بردی بالا !
مسئولین محترم هنوز نتوانسته اند دهه هشتادی ها را درک کنند چون دهه هشتادی ها به مرحله انتخاب نرسیدن که از سوی مسئولین به چالش کشیده شوند. و دغدغه آن در نظر گرفته نشده است
دهه هشتادی؟
همه کاره خودشون هستند
البته 1280
در یک کلمه
جغله
از منظر اقتصادی اگر نگاه کنیم پول ایام بازنشستگی ما دهه چهل و پنجاه ی را باید دهه ی هشتادی بدهد او باید کار کند تا من حقوق باز نشستگی بگیرم اگر الان توی سر این بچه بزنم و به او احترام نگذارم فردا توقع احترام و یاری نباید از او داشته باشم
قطعا دهه ی هشتاد ی نمیتواند مثل من ارزش های جبهه و جنگ و شهدا را حس کند اما ارزشهای انسانی زمان خود را میتواند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
بنده دهه پنجاهی و کارمندم و می تونم به زودی بازنشسته بشم ...
نسل سوخته دهه هفتادی و هشتادی ها هستن،

زمان این نسل هم اینترنت فیلتر بود،

هم ظرفیت دانشگاه ها زیاد شده بود و نمی دانستیم کدام رشته را بزنیم

هم مثلا اگر فلان فیلم روز هالیوود رو می خواستی باید با هزار زحمت حجم زیادی را دانلود می کردی و با کیفیت پایین تصویر و قیمت بالای اینترنت

هیچ برند خارجی واقعی در کشور نیست و اگر بخواهی لباس خوب بپوشی که اصل مارک باشه چیزی پیدا نمی کنی و همه تقلبی هستن


هم در حالی که این روزها همه گوشی هوشمند دارن هنوز خیلی از نسل هفتاد و هشتاد هستن که حتی گوشی هوشمند هم ندارن.


و بدتر از همه بی توجهی والدین به نیازهای این نسل.

به معنای کلمه نسل سوخته هستن دهه هفتادی ها.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
خیلی باحال بود :)
ی دهه شصتی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
مشکل ما دهه شصتیا محدودیت و رقابت و جنگیدن برای همه چیز بوده و مشکل شما فراوانی!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
واقعا این کامنت نشون میده که دغدغه های این نسل چیه. فیلم هالیوودی، لباس برند، گوشی و ... :)
حالا عشق و حال اصلی مال دهه نودیهاست چون کمند نه مشکل اشتغال خواهند داشت نه مسکن احتمالا دولت مثل سوییس بهشون حقوق زیاد بدون کار کردن هم میده
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
به همین خیال باش...
به نظرم 1- دهه هشتادی ها باعث اتخاذ تصمیمات بزرگ وسخت توسط حکومت خواهند شد. این بزرگترین چالش حکومت است پس از انقلاب اسلامی 2-
من یک دختر دهه هشتادی دارم وعلی رغم اینکه با دقت و وسواس والبته حرفه ای افکار و رفتار و کردارش را رصد میکنم و خیلی نرم سعی میکنم بهش جهت بدم والحمد لله موفق هم بودم باور کنین بعضی شبها از هول وهراس آینده این بچه خواب از سرم می پره !
تفاوت بین ویژگی های شخصیتی درون خود متولدین هریک از این دهه ها زیاد است الان تو دانشگاه متولدین دهه 70 رسیده اند و چند سال دیگه هم دهه هشتادی ها اما وقتی نگاه میکنیم داخل خود آنها انواع مختلف انسانها وجود دارد. برخی از انسانها زیاد متاثر از دهه ها نیستند. سعی کنید خودتون بیشتر تاثیر بگذارید. هویت خودتونو پیدا کنید. به حرفهایی هم که می خواهد متولدین یک دهه را به نوعی تخطئه کنه توجه نکنید.
یه زمانی بود که ما با پدر و مادرهای 30 سال بزرگتر از خودمون اختلاف نسلی داشتیم ولی الان با نوجوانهای ده سال کوچکتر از خودمون اختلاف نسلی پیدا کردیم
منظور از دهه هشتاد از سال 1380تاسال1389هستنه سال 1380
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
هستنه؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
منظورم :هست نه
یه دهه هشتادی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
الان خود هشتاد حساب نمیشه؟؟؟؟؟؟
من فقط یک سوال داشتم. مسئولینی که تقریبا 70 سال با نسل جدید اختلاف سنی دارن چطوری میخوان نیازهای و تمایلات نسل جدید رو درک کنن؟
مثل دهه شصتی ها و هفتادی ها بدبختند
من يك معلمم متاسفم كه در كشور ما دانش جامعه شناسي در هيچ مقطعي مورد توجه مسئولان قرار نگرفته حتما بايد يك موضوع ساده به يك بحران تبديل بشه تا همه از خواب بيدار بشن دوسال پيش در مواجه با سوالات دانش آموزانم وبا گرد آ وري نظرات اون ها كتابي به نام " آشتي بانسل چهارم "نوشتم واتفاقا از طرف معاون پرورشي استان تهران ومشاور مدير كل استان تهران ورئيس منطقه... مورد توجه قرار گرفت ومراسم مفصلي براي رونمايي از اين كتاب برگزار شد اما به شماقول مي دهم مسئولان به جز تيتر اين كتاب به هيچ سطري از آن نگاه نكردن چون از من به عنوان نويسنده نه سوالي كردند ونه خواستند مطالب كتاب را براي آن ها به صورت فشرده تحليل وجمع بندي كنم
ن اين كتاب تحليل بدون سانسور از علائق ونظرات اين نسل آرائه مي دهد اين نسل با هوش ، آرمان گرا ، عصيان گر ومطالبه گر ومسلط به دانش روزند اين همان چيزي است كه اغلب معلمان اين نسل از آن محرومند ما ياد گرفتم مدارًا كنيم سكوت كنيم آبرو دار باشيم بر حرفتان پافشاري نكنيم و.... اين نسل نقطه ي مقابل ماهستندو٠٠٠٠
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
کانلا موافقم
امیدوارم این دهه هشتادی ها حق ما دهه شصتی ها را بگیرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
بگیرند دهه حق ما این شصتی ها امیدوارم هشتادی ها را دهه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
داداش صلوات بفرست ولش کن چ کاریه
من خودم متولد سال 78 هستم ولی قبول دارم نسل ما یعنی اواخر دهه هفتاد و اوایل هشتاد یه نسل بی خیال ، پر توقع ، سطحی نگر ، هنجار شکن و... است که در آینده مشکلات زیادی پیدا خواهد کرد.وقتی تمام دغدغه دوستانم تعداد فالوورهای اینستاگرامشونه و اینکه چیکار کنن تا شاخ تر به نظر برسن ، به نظرتون چه آینده ای در انتظار چنین افرادیه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
اینهایی که گفتی طبیعت سن بلوغ است ربطی به دهه ها ندارد. من هم وقتی 15 تا 20 سال داشتم ژل موهام از هر چیزی برام مهم تر بود ساعت ها جلو آینه بودم تا برم بیرون! الان که 30 رو رد کردم با گرمکن ورزشی بیرون می رم! نهایت یه کلاه می ذارم موهام دیده نشه !
درایت دهه 60 تی ها و جسارت دهه 80 دی ها با هم مخلوط بشه این کشور ساخته میشه
از همه بهتر نیمه اول دهه هفتاد هستش هم از دهه هشتادیا اخلاق به ارث بردن هم دهه هشتادیا رو دیدن.مردم ما نیم سوز شدیم...
فقط دنبال عشق و حال هستن دخترای ده هشتادی هم علاقه عجیبی به سیگار دارن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
بی صبری و شکوه در مقابل مشکلات از ویژگی های این نسل است
هیچ اتفاق خاصی نیافتاده است اینقدر تغییرات بین نسلی که بر آن تاکید میشود اصولا امکان پذیر نیست بشر در طول ده ها هزار سال به لحاظ ساختار انسانی شامل نیازها، عواطف و احساسات هیچ تغییری نداشته است این ابزارهاست که توسط همین انسان تغییر یافته وتوسعه یافته است هرآنچه بروز وظهور میابد به واسطه ابزار ارتباطی جدید وسیع تر و سریعتر دیده میشود ده هشتادی ها نه فقط با ده های قبل هیچ فرقی ندارند که حتی با سده ها و هزاره های قبل هم هیچ فرقی ندارند هرنسلی اگر در رفتارهای خودش خوب دقت کند نسل امروز نیز درحال انجام همان رفتارها ست.
یه عده از این دهه هشتادیها می آن مسجد ما برای افطار. خیلی تودل برو و پر انرژی هستن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
یه عده دهه شصتی هم آمدن مچد ما دیشب ... یه وضی بود مچد. ولی به هر هال مچد باس زیبا باشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
بهشون باميه بيشتر بده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
بامیه نمی خوردن، فقط چای و قند
هیچقد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
مُنم همین
بیش از اینکه بخواهید دهه هشتادی ها رو بررسی کنید بهتره که دهه هشتادی های مرفه بی درد که در شمال تهران هستند را تحلیل کنید. این رفتارهای مرفهین بی درد است که فقط در شمال تهران خودش را نشون میدهدنه همه ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
افرین. یک نگاه متفاوت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
درود! البته نه فقط تهران ... همه ی ایران پراز اختلاف طبقاتی است که هیچگاه تاریخ ایران به خودش ندیده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
موافقم....
چقدر تو ایران ما نظریه پرداز و تئوریسین داریم .... برای هر مساله همه ی ایرانی ها کلی نظر و سخن برای گفتن دان ...
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
این برمیگرده به اون جامعه شناسی ده ی شصتی ها ،که به ظاهر 90 در صد از افراد این پیج دهه ی 60 هستن
کلا از زمان بزرگ شدن ده شصتی ها و رسیدن صف دهه هشتادی ها به سیل آدم بزرگ های ایران! یک واجع ترجیع بند بود...”هنجارشکنی“ همیشه هم برام سواله یعنی 3 نسل از ایران با این خیل جمعیتی هنوز نتونستند هنجار خودشون رو به دو نسل قبل تفهیم کنند!
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
کلا این هنجارها که میگن چیه ؟کسی میدونه؟؟؟
اینها سیاسی نیستند ولبی فشار باعث سیاسی شدن آنها خواهد شد
دمشون گرم که مث ما دهه شصتیا تخیلی فکر نمیکنن دمتون گرم هشتادیا
در مورد این موضوع مهم وکلی حتما باید با تحقیق ومطالعه میدانی حرف زد ومن فقط دیدگاه شخصی خودم را به عنوان یک معلم عرض می کنم ،حضور وتاٍثیر تکنولوژی ها وفضاهای مجازی باعث شده ،این نسل با انبوهی از اطلاعات گسترده ،سطحی وکم عمق روبرو هستن واین قضیه باعث شده ،متاسفانه دچار" توهم دانایی" بشن .مثلاموردی که خودم با آن روبرو شدم.""مطالعه دو تاخط از نوشته های دکتر شریعتی در کانال تلگرام ،اونها را شریعتی شناس می کنه وبا حرارت وبدون اینکه حتی یک کتاب از اون بزرگوار را خوانده باشه ویا حتی دیده باشه ،با شما مناظره وجدل می کنه ودر خیلی از زمینه های سیاسی ،اجتماعی ،اخلاقی و...این داستان موضوعیت دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
دقیقا! و از این گذشته به بهای در صورتی که مشکلات ستادی به شریعتی و امثال سبب مایحتاج پرداخت
كم چون دوتاشو تو خونه دارم دقيقا ميدونم ده هشتادي ها = سيب زميني
اقا ما انقدر احساس مسوليت ميكرديم و فهم و شعور داشتيم كه كلي دغدقه هاي اجتماعي و خانوادگي داشتيم اما الان پسرم مثلا اگر تو خونه نشسته و داره با موبايلش بازي ميكنه و تلوزيون خبر بده كه مثلا زلزله 8 ريشتري اومده فلان شهر و صد هزار نفر مردن پسرم اصلا ككش نميگزه و ساخكاش تحريك نميشه كه اي واي اي داد بيداد صد هزار نفر مردن
خلاصه سيب زميني سيب زمين
متشكرم ماهواره و موبايل و در يك كلام متشكرم فرهنگ با كلاس و پيش رفته غرب
اي تف به اين فرهنگ به قول استاد حداد عادل برهنگي فرهنگي
انچه در مورد ده هشتادیها میتوان گفت:

1- به علت اختلاف سن بسیار زیاد، تصمیم گیران و مدیران جامعه درکی از انها ندارند(پدر بزرگ و نوه!) و به زودی شوکه خواهند شد! (البته تا کنون هم چند بار شوکه شدند مثلا در ماجرای مرتضی پاشایی و محبوبیت تتل!)

2- این نسل دیگر نسل گذر فرهنگی نیستد و برخلاف دهه 50 و 60 دچار تعارضات زندگی سنتی و مدرن نخواهند شد. انها کاملا مدرن با سبک زندگی و ارزشهای غربی هستند و در خواسته ها و باورهایشان بسیار مصمم و مصر هستند.

3-با تکنولوژی کاملا اخت هستند و در زمینه استفاده از تکنولوژی و انلاین بودن تقریبا هیچ فاصله ای با همتایان خود در امریکا و اروپا ندارند و به علت اشنایی با زبان انگلیسی عملا در استفاده از منابع و متون نیز همپای انها هستند و در اینده عملا جزیی پویا (و نه منزوی) از جامعه جهانی خواهند بود.

همه این ویژگیها باعث میشود که در سالهای پیش رو و هر چه انها بزرگتر میشوند مسولان را بیش از پیش تحت فشار قرار دهند و تغییرات بنیادی در جامعه ایجاد کنند. که اگر کشور برنامه ای برای استفاده از تواناییها و تامین نیازهایشان داشته باشد باعث پیشرفت جامعه خواهند شد و در غیر صورت تنشهای فراوان با همه ارگانها و ساختار حکومت خواهند داشت.
متاسفم که میگم ولی دهه هشتادی ها دیگه از دست رفته بدونیم از نظر تربیت دیگه دیر شده ! به فکر دهه نود باشیم .
با سلام

من تا حدودی دهه هشتادی ها را مشناسم. از آنجا که پدر و مادرم اختلاف سنی و فکری زیادی با عضو کوچک خانواده دارند من به عنوان فرزند ارشد خانواده سعی کردم به او نزدیک شوم و او را بفهمم.
البته خیلی پیچیده است. دیگر اخلافات فکری سال به سال تغییر میکند، همانطور که فرزند دوم خانواده ما با اینکه اختلاف 3 ساله با آخرین فرزند دارد ولی سبک و روش فکری او و دوستانش با فرزند دهه هشتادی ما و دوستان او بسیار متفاوت است.
دهه هشتادی ها شالوده ی یک روش فکری لیبرال- دموکرات هستند ظاهری هستند که البته فانتزی های زندگی برای آنها بسیار جذاب تر از اصل زندگی میباشد. آنها معتاد شبکه های اجتماعی هستند و به مسائلی فکر میکنند که یک دهه قبل تز از آنها پس از ورود به دانشگاه به آنها فکر میکرد. این مسائل جز مسائل اصلی زندگی نیستند و مربوط متفرعات آن میشوند. مثل مطالبات آنها برای داشتن آزادی های بیشتر.
آنها همینطور توسط پدیده لمپن-پولداری جذب شده اند. درآمد خود را در آینده منوط به کسب علم نمیدانند و تصور میکنند اگر بی سواد بمانند به راحتی میتوانند پولدار شوند و درس را به هیچ عنوان قبول ندارند. از نسل گذشته خود کمی دلخور هستند و عقاید آنها را بسیار خشک میدانند. آنها خلاق نیستند و تنها کپی میکنند. این مسئله بسیار سخت است که این نسل از بدترین الگو های بزرگتر از خود دوستدارند کپی کنند. روزی روزگاری افتخار یک دانش آموز گرفتن نمره عالی بود. در حالی که این دهه هرچه بیشتر مورد سرزنش واقع میشوند بیشتر مورد افتخار دوستان خود قرار میگیرند.
دهه هشتاد ما خیلی زود دوست دارد بزرگ شود ولی مشکل اینجاست که آنها چیزی را دیده اند ولی به اصلش نرسیده اند.
به نظرم ري اكشن بچه هاي دهه 80 دي به خاطر نارضايتي والدين دهه هاي 50 و 60 از سيستم موجود داره نشات ميگيره وقتي وقتي گفته ها و رفتارهاي پدر و مادر ها دقيقا 180 درجه با اون چيزي كه تو مدارس و تلوزيون به بچه ها داده ميشه فرق داره نسل جديد رو فوق العاده جسور تر نسبت به خرافات و جهل حساس تر و گريزان و خوشبخنانه و يا متاسفانه گرايش 100 در صدي به غرب گرايي .
دهه هشتاديا نسلي هستن كه براشون فقط رسيدن به هدف مهمه و اينكه به چه وسيله اي به هدف برسن اهميتب نداره و اصلا به اصول و قوانيني كه نسلهاي قبلي بهش پايبند بودن هيچ اهميتي نميدن



نسلي بشدت بي مسووليت و بدنبال يك شبه ره صد ساله رفتن
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
شما صد ساله ره یک شبه رو داری میری اونام نمیخوان مثل شما فس فس کنن
نتیجه ننه من غریبم بازی های دهه 60-50
بشینین و ببینین نسلی که ما تریبیت میکنیم توی دهه 90 چجور کشور رو میسازن دوستان ننه من غریبم
فرقی با دهه 60و 70 نداره در نهایت زندگیشون تباه خواهد شد
دلتون خوش هستا. ما دهه شصتی ها که نابود شدیم
حالا خیلی دیگه مساله را جدی نگیرین ایرانیان فرزانه و خردمند عزیز ... همه ی این برچسب هایی که به دهه هشتادیا زدین که تا حدی هم درست بود، می شه به همه ی نسا های ایرانی و شاید همه ی مردم دنیا زد اما ما فعلا در مورد دهه هشتادیای ایران صحبت می کنیم. مثل رسیدن به هدف به هر قیمتی، بی مسئولیتی، خوشگذدانی، بی احترامی به بزرگتر، درگیر فصای مجازی، ... و همه چیزایی که در بالا ذکر شد.. خودمونیم اینا و خیلی خصلت های بدتر تنها شامل دهه هشتاد ایران نمی شه ... عزیزم اول عیب های خودتو ببین و طبیعیه که آن عیب ها را در نسل های دیگر هم ببینی ... از ماست که برماست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
کسی نگفت خصلتاشون بده! اتفاقا گفتیم روحیه آزادی خواهیشون رو می پسندیم.
نرگسی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
بله موافقم ... به روحیه بس روان یا ادب کلان جریان تاریخ پسندید ارزش ازادی و خصائل شما
نرگسی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
تو الان گفتی بی ادبنن و بی مسولیت و ...
ناشناس
| United States |
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
کاملا موافقم
به نظرم هر دهه اي محصول جبر زمانه اش است. مثلا ما دهه شصتي ها -البته كساني منظورم است كه متولد 1350 تا حدود 1363 هستند يعني كساني كه دهه شصت را درك كردند نه به دنيا آمدند- محصول جبر جنگ و انقلاب و جنگ سرد جهاني و رقابت هاي فضايي و از اين دست چيزها بوديم ولي دهه هشتادي ها بيشتر دغدغه حقوق شخصي خود را دارند و كم تر پيش مي آيد كه درد هم نوع داشته باشند. البته من به آزاديخواهي اين نسل احترام مي گذارم. آنها واقع گرا هستند و مثل ما تحت ايدئولوژي و شعار رشد نكردند.
یکی از حکمت های الهی نو شدن نسل است همانطور که خداوند به ما توانایی وفکر و اندیشه داد به آنها هم همه چیز برای پیشرفت و تعالی داده نباید نگران بود آنها اول راه هستند خام وبی تجربه کمی که بزرگتر شدند وتجربه کسب کردند مسلما راه پدران خود را خواهند پیمود ومدافعان خوبی برای منافع ملی کشورشان هستند .
من نمیدونم دهه چندی محسوب میشم الان 43 سالمه بهترین سالهای عمرم تو حرف و شعار و بی برنامگی گذشت و من حسرت یک زندگی خوب به دلم موند
به جوانها میگم تا میتوانید شاد زندگی کنید و گوش به خزعبلات نسلی که همه نسلها رو سوزوند نکنید
نظرات گویای همه‌چیزن. همه اصرار دارن که خودشون "بدبخت" و "مظلوم"ان. همه معتقدن که جوونا چیزی سرشون نمی‌شه.
وقتی چنین دیدگاهی غالبه، تکلیف جوونا روشنه... ولی اگه جوونا این‌طور شدن، اونایی هم که قرار بوده تربیتشون کنن، مقصرن.
چرا همه زوم کردن روی دو نسل شصت و هشتاد؟؟؟؟؟ چرا کسی از دهه هفتاد نمیپرسه؟؟؟؟دهه هفتاد دهه ی گذار از یک نسل قبل انقلاب و دوران انقلاب به نسل بعد انقلاب بوده...نسلی بوده که مسئولین بی مسئولیت انواع آزمایش های آموزشی و اجتماعی رو عین یه موش آزمایشگاهی روش انجام دادن.دهه شصتی ها هی نگن ما نسل سوخته بودیم ما نسل سوخته ایم!!! شما تونستید در زمانی که توقعات اجتماعی پایین بوده و اقتصاد به نسبت بهتر بوده ازدواج کنین شما تونستین شاغل بشین شما تونستین صاحب مسکن بشین...ما چی؟؟؟؟ به ما ها که رسید آزمایشات نظام آموزشی شروع شد آزمایشات اجتماعی شروع شد رکود اقتصادی شروع شد رکورد بازار کار شروع شد توقعات زندگی بطرز وحشتناکی رفت بالا قیمت مسکن نجومی شد حالا ما مثه شما میتونیم شغل داشته باشیم؟ مسکن داشته باشیم؟ ازدواج کنیم؟؟؟؟؟؟پس اینقد شصتی شصتی شصتی یا هشتادی هشتادی هشتادی نکنین و یه مقدار هم از دهه هفتاد حرفی بزنین!!! شما دهه شصتیا میرفتید میتینگ سیاسی!!!حالا هشتادیا میرن میتینگ خوش گذرانی؟؟؟ماها چی؟؟؟؟؟ حتما باید جنجال به پا کنیم تا به ما ها هم توجه بشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
آره والا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
احسنت
خودخواه
دارای احساس زرنگی بسیار
فقط ادعا در حالی که در عمل پوف
برای فرهنگ و سنت ارزشی قائل نیستند
اصلا" احترام به بزرگتر رو نمیدونند چه هست
در یک جمله فکر میکنند نسل های قبلی وجود نداشته که اینها به وجود آمدند و خداوند به عنوان سوپر بشر آفریده ایشان را
آینده که نمیدوند چه هست در دقیقه زندگی میکنند از نظر آمال و آرزو هم که در ابر ها سیر میکنند
من به شخصه ناراحتم که در محیط اجتماعی مجبورم با این دوستان همصحبت شوم گاها"
و در آخر به شدت نگران نسل های آینده که قرار هست این نسل بسازه
متولد 65
والا بخخخدا ما دهه هفتادیا نسل سوخته ایم نه این شصتیا اثباتشم همینجاست!
شما اصلا برو تمام نظرات و انتقادات رو ببین فقط بحث بر سر دو دهه شصت وهشتاده.این وسط ماها گمنامیم!کسی نیست که این دهه رو آنالیز کنه...خدا بیامرزدت هفتادی!
من در دبیرستانی کار می کنم که دانش آموزاش همین نسل هستند. رو در دیوارش پر شده از تابلو و پرده نوشته که در مسابقات قران و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و نماز و اذان و مفاتیح و ..... برنده شده اند اما تقریبا همه آشغال چیپس و پفک و بستنی را در اولین فرصتی که نیاز ندارن روی زمین می ریزن. فحش هاشون رکیک هست. صحبت هاشون سطحی و دغدغه هاشون عجیب هست. اونا انلاین هستن و می دونن دانایی و معلومات بیشتر یعنی رنج بیشتر. اونا باهوش هستن اگر چه از هوششون در راههای غیر معمول استفاده می کنن. اونا دست پرورده هاس سیاست نسل های قبل هستن و حرف زور توی گوششون نمی ره.
ما دهه شصتي ها كه سوخيتم
ولي فك كنم دوره دوره اين دهه هشتادي ها باشه
از امكانات و ....بگير تا رفتار معلم ها با اونها يا برعكس بگم رفتار اونا با معلم ها(البته تو دهه هشتاد
دهه هشتادی ها نسلی هستند که خرافی نیستند.
از يك دهه 60 ايي به دهه 80 ايي توصيه
ازچند بعد باید باین موضوع نگریست
دهه هشتاديا نسل نيستن كه اينا آتيش پارن. فكر نكنم بشه اينارو با بهشت و جهنم رام كرد
اینکه با تکنولوژی روز و دسترسی آزاد به اطلاعات به دنیا امدن درست ولی فکر نمی کنید صرف اینکه دسترسی آزاد به همه چیز و همه کَس داشته باشند کفایت نمی کند؟!!
?
نسل دهه هشتاد فقط ببینین چه پدر ها و مادرهایی میشن
نسلی که اهل خرافات نیستن . با اینترنت و تبلت بزرگ شدن. جسور تر از دهه شصتی ها هستند.
اگر دهه هشتادی ها ایرادی هم داشته باشند باید نسلهای گذشته با زبانی نرم و خوش برخورد کنند و به اونها یاد بدهند.
تو این مملکت فرقی نمی کنه شصت یا هفتاد یا هشتاد
این نسل تو جامعه ای بزرگ شده که ارزشی توش وجود نداره
يعني قرار اين انقلاب رو بدن دست اين دهه هشتادي ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
قطعا
ناشناس
| United States |
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
نه تو دست خودت نگهش دار. به کسی نده
خدا برسه به داد دهه هشتادی ها!!!!!
واقعا گریه ام میگیره
من یه دهه هفتادی هستم.
تا وقتی که پدر و مادرها مجبورن بجای حداکثر هشت ساعت کار در روز حداقل ده ساعت و بیشتر کار کنن تا فقط بتونن خرج زنده موندنشون و تامین خرج تحصیل فرزنداشون رو در بیارن
من دهه شصتیم
من نمی دونم
کاش اجازه بدهند دهه هشتادی ها زندگی به دور از جنگ وتحریم داشته باشندنسل شصت وهفتاد که سوختند
به هر حال با این همه نظر چه بگم
این تفاوت بین نسلی همیشه بوده.
دهه 80ی یعنی موبایل و لاغیر
من با این بچه های بی تربیت بی غیرت حال نمیکنم
سلام.همینطور که خودتون میبینید بحث بر سر دهه 60 و 80 هستش و اصلا دهه هفتادی ها به حساب نمیان چون نسل سوخته عصر حاضر ما هستیم
بیشترشون غرب زده و بی نهایت لوس هستن برعکس دهه شصتی ها که سریع بزرگ شدن اینا اصلا بزرگ نمیشن
بعضی هشتادیایی که من دیده ام اکثرا:
دین زده
سنت زده
گریزان از هر دستور و قانون و اجبار و تحمیل و چارچوب
آینده رو همین دهه هشتادیا عوض میکنن، دمشون گرم
امیدوارم
دهه هشتاد و دهه های آینده
من یه معلمم و تو مقطع راهنمایی تدریس میکنم. به هرحال بخاطر کارم هر روز صبح تا بعدازظهر با دهه هشتادیا در ارتباطم. این بچه ها زمان زیادی رو تو شبکه های اجتماعی میگذرونن. این شبکه ها به خودی خود بد نیستند اما نمیشه منکرش شد که آسیب هایی هم دارند. متاسفانه این بچه ها خیلی راحت از طریق این شبکه ها به فیلم های غیر اخلاقی دسترسی پیدا میکنن و این که تو 12 13 سالگی با مسایل جنسی آشنا میشن
سلام بر متولدین دهه ی هشتاد.
من یه دهه شصتی هستم متولد ماه مهر... متولد 1361 ..
برای یه مدت میشه همه رو فریب داد
اونا زندگی رو سرسری گرفتند
برادر من داری تند میری
به نظر من هر چیزی باید یه هدفی داشته باشه.
لازم شد سلامی هم عرض نیم
مثلا دهه پنجاهی ها و شصتی ها چه گلی به سر مملکت زدن
شما دهه پنجاهی ها و شصتی ها چه گلی به سر مملکت زدید؟ا
/
دهه ۶۰و۷۰و۸۰ نداره
بذارید حداقل اینا انتقام ما دهه شصتیای بیچاره رو بگیرن بابا
بذارید حداقل اینا انتقام ما دهه شصتیای بیچاره رو بگیرن بابا
ما دهه شصتی ها نسل شستشویی مغزی هستیم
یه جمله میگم همه چی دستتون بیاد.
برق قطع بشه دهه هشتاد و آخرای دهه هفتاد..تلف میشن
بینید میگن دهه هشتادیا فلانن این باور غلطه چون این تربیت یکسریع از خانواده ها هستش همون خانواده هایی ک برای دهه شصت یا پنجاه هستن و خودشونو میخوان با دهه جدیدی وقف بدن بچه هاشونم میشن یکی از دهه هشتادیایی ک اسمشون بد در رفته
اخه چرا چرا چرا اینقدر مارو بد جلوه میدید
بيايد به اين موضوع ساده نگاه نكنيم واز ديد كلي تري اونو از نظر بگذرورنيم وقتي حدود ٢٠٠٠ نوجوان اون هم بي هدف و بدون اين كه بفهمن واقعا چي ميخوان دورهم جمع شدند نشون ميده كه اونا بي هدف هستند و هركس دلش بخواد ميتونه به نفع خودش به اون ها هدف بده كه اين ميتونه خطرناك باشه و تنها راه جلوگيري از بي هدف بودن نسل جوان مطالعه است من خودم يه دهه هشتادي ام و ميدونم اونا قراره تغيرات زيادي را به وجود بياورند كه اگر بي هدف باشند و فقط به آنها القا شده باشد مسلما تغيرات خوشايندي نخواهد بود
دهه هشتادیا با یه چیزایی رو از دهه شصتیا یاد بگیرن مثل احترام
من خودم یه دهه هشتادیمو به نظر من دهه هشتادیا از همه ی نسل ها بهترن
من یه دهه هشتادیم ما دهه هشتادی بزرگ تر از اون چیزی هستیم که شما فکر میکنید کسی هم اینو نمیفهمه پس برای
کسی نیست که به ما راه استفاده درست از این بزرگی ها رو بگه وبهمون میگن هنوز بچه اید

این پیامو از طرف همه دهه هشتادی ها دادم « 80i»
من ی دختر دهه هشتادیم مادرم روان پزشکه ولی خیلی من رو عاقل تربیت کرده من هم تبلت دارم هم لپ تاپ هم کامپیوتر هم موبایل اون هم به روز ترین ها شو ولی ما دهد هشتادیا خیلی عاقلیم قبول کنید ما گول نمی خوریم من همه چیز رو به اندازه ی مناسب دارم ما دهه هشتادیا چند تا چیر داریم که بر دوشمون که خیلی هم جالبه و این خصلت هارو داریم 1 مغرور زیاد 2 احترام به پدر مادر احترام داریم 3 کمبود هوش هیجانی یا اینکه زود عصبی می شیم 4 خود رای 5 خود خواه 6 همه چیز بر دلخواه و مراد .آنها باشد خیلی خیلی نسل جالبی هستیم ولی من و نسلم عدالت خواهیم ما تشنه ی عدالت هستیم
عا والا ده هشتادیا هم خوبن هم بد ، ولی چون دهن یه سری رو سرویس کردن بخاطر همینه الان همون یه سری بدشون میگن
خوبیم ؟ خوبی از خودتونه ، اگه بدیم مطمعن باشید بدی از خودتون بوده ، ما خیلی زود بزرگ شدیم و خیلیامون الان انگار ۶۹ سالمونه انقد خسته ایم، شاید از نظر شماها این حرف من بی معنی باشه ولی دهه هشتادیا خوب میفهمن اینا رو
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها