بازدید 17893

تا این لحظه، رئیس مجلس هشتم، نهم و دهم یکی است!

نخستین زورآزمایی آشکار دو فراکسیون «فراگیر اصولگرایان» و «امید» امروز برگزار شد تا آشکار شود، شانس علی لاریجانی برای تکیه بر سبز‌ترین صندلی مجلس از رئیس فراکسیون رقیب ۲۶ صندلی بیشتر است و حداکثر ۱۴ صندلی دیگر با تکرار تجربه‌اش در مجلس‌های هشتم و نهم فاصله دارد.
کد خبر: ۵۹۰۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۵ 17 May 2016
نخستین زورآزمایی آشکار دو فراکسیون «فراگیر اصولگرایان» و «امید» امروز برگزار شد تا آشکار شود، شانس علی لاریجانی برای تکیه بر سبز‌ترین صندلی مجلس از رئیس فراکسیون رقیب ۲۶ صندلی بیشتر است و حداکثر ۱۴ صندلی دیگر با تکرار تجربه‌اش در مجلس‌های هشتم و نهم فاصله دارد.

به گزارش «تابناک»، نماینده مردم همدان از حضور ۱۳۱ منتخب مجلس دهم در نشست فراکسیون فراگیر اصولگرایان خبر داد. امیر خجسته، منتخب مردم همدان در مجلس دهم، با اشاره به برگزاری نشست امروز فراکسیون اصولگرایان گفت: «طبق اعلام آقای رنجبرزاده (منتخب مردم اسداباد) در انتهای نشست، ۱۳۱ منتخب مجلس دهم در جلسه حضور داشته‌اند».

این در حالی است که ۱۰۵ نفر از منتخبین مجلس دهم در نشست هم‌اندیشی فراکسیون «امید» حضور یافته‌اند. با توجه به نخستین زورآزمایی آشکار دو فراکسیون مهم مجلس و بیشتر بودن تعداد حاضران در جلسۀ فراکسیون اصولگرایان، امکان رییس شدن لاریجانی بیش از گذشته قوت گرفته است، به ویژه اینکه تیم او باتجربه تر است و توانایی‌هایی بیشتری هم برای تعامل با بقیه قوا و ارکان و نهادهای کشور دارد؛ بنابراین، از این به بعد، عقربه‌های ساعت به نفع رئیس فیلسوف مجالس هشتم و نهم خواهد چرخید و این تیم او است که راحت‌تر می‌تواند مستقل‌ها یا مردد‌ها را به همراهی راضی کند.

شاید کواکبیان، دبیر کل حزب مردم سالاری از چیزی خبر داشت که امروز صبح به خبرنگار ایلنا گفت: «فراکسیون امید هیچ ‌گاه راه را برای تعامل با حامیان لاریجانی نمی‌بندد».

حضور همزمان لاریجانی و عارف در ضیافت نزدیک‌ترین حزب به دولت، یعنی حزب اعتدال و توسعه، نیز هم حاکی از بی‌طرفی دولت است و هم امیدِ فراکسیون «امید» را برای استفاده از نیم نگاه حمایتی دولت در بحث ریاست عارف ناامید کرد و در حالی که روی کاغذ، شانس لاریجانی و عارف برابر بود، در عمل، اکنون این شاهین شانس است که بیش از عارف به لاریجانی نظر دارد؛ تا چه پیش آید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۲۰
هی...ینی واقعااینکه این باشه یااون درعمل به حال مردم فرقیم میکنه ؟
اولا جایگاه فیلسوفان را بواسطه خودشیرینی پایین آوردید که سزاوار نیست دوم آنکه خواست مردم افضل بر زد و بندهای حقیرانه است که نام شاهین شانس بر آن نهادید.تکیه عارف برصندلی رأس مقننه نشان معرفت ملت است.
تحوول از ضرويت جلمعه است اقاي لاريجاني به اندازه كافي بيشتر بر منسب رياست مجلس بود بيشتر از اين اصلا ديد سياسي اجتماعي خوبي ندارداز لاريجاني و عارف افراد بهتر در محلس هستنند بايد به انها هم فرصت داد
عین کشورهای عربی نباید بود که یگی مادام العمر رئبس جمهور و یا رئبس مجلس دارند
اگر مسلمانیم اگر می گوییم قانون اساسی اگر می گوییم دو قوه مستقل از هم بنابراین عارف
ما به عقل و درایت دکتر عارف باور داریم و هر تصمیمی که ایشان بگیرند مورد حمایت موکلین ایشان و قاطبه ملت ایران خواهد بود.
بی طرفی دولت اشتباهی است که تاوان سختی برای آنها در انتخابات ریاست جمهوری آینده دارد. چون اگر اینبار نیز دولت، عارف را کنار بزند چه بسا خود او (عارف) رئیس جمهور بعدی ایران باشد یا حداقل اصلاح طلبان حمایت کم رنگی از روحانی در انتخابات آینده خواهند داشت. مردم با دقت عملکرد دولت را می بینند و تصمیم می گیرند.
از بی طرفی تابناک چند ماهی است چیز زیادی نمانده است.
عارف كه بيشترين راي رو آورده؟
54 نفر تو هيچ نشستي نبودند و اين بدان معناست كه اين ٥٤ نفر منتسب به اصلاح طلبان هستند .
تا چه پیش اید و چه در نظر افتد !!!!!
ریس مجلس هرکسی باشد اب از اب تکان نخواهد خورد ووضع معیشت مردم تغییر نمی کند .خواه مرد باتشد خواه زن .خواه تهرونی باشد یا ابرقویی.او برای ما 933000نفر سپرده گذار میزان منحله دادگستری خراسان که 16 ماه است پولمان را نداده اند کاری نخواهد کرد
اینقدر بفکر رئیس بازی نباشید
بفکر مردم باشید
حتي اگر تعدادنماينده هاي اصلاح طلب بيشتره باز هم بدلايلي بهتره رياست مجلس در اختيار لاريجاني بماند و عارف نايب رييس شود . اتحاد بين افراد معتدل در اين شرايط مهمتر از مسائل حزبي است .
اصلا این طور نیس سیاست چیز دیگری است و حرف دیگری می زند !
تابناک جان خودتو با این استدلالات دوزاری راضی کن!!!!!
رییس دیگه باید عوض شه بسه یه فرد جدید نیازه.
لاریجانی هم عضو فراکسیون امید است
اصلاح طلبان که مدعی پیروزی چشمگیر در انتخابات بودند!
بحث زور آزمایی نیست، بحث تعامل و مصلحت است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
بله ..حالا که اصلاح طلب جماعت کم آوردن تعامل و مصلحت..تا حالا که رجز پیروزی میخوندن....عجب عجب
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل