بازدید 21041
۵

موضع رسمی جبهه پایداری در خصوص گزینه ریاست مجلس اعلام شد

زمانی که دو یا سه گزینه مطرح وجود دارد، باید دید کدام گزینه به لحاظ فکری، آرمانی و عملکردی بهتر است؛ اما این به معنای تأیید کامل نیست و مفهوم نسبی دارد و هیچ‌ گاه نگاه ما مطلق نخواهد بود. ما هر که با معیارهایمان برای انتخاب رئیس نزدیک تر باشد، همان را انتخاب خواهیم کرد.
کد خبر: ۵۸۶۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷ 07 May 2016
بسته سوم خروج از رکود دولت هم شکست می خورد؟با نزدیک شدن به زمان آغاز مجلس دهم، مواضع گروه‌ها و جناح‌های سیاسی حاضر در مجلس در خصوص تعیین رئیس پارلمان همچنان نامشخص است.

به گزارش «تابناک»، از آنجا ‌که درصد اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در مجلس دهم بسیار نزدیک هم بوده و هر دو طیف دارای یک ساختار شکننده هستند، انجام هر گونه تعاملات سیاسی در بین جناح‌های مختلف با یکدیگر می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در ساختار هیأت‌رئیسه مجلس آینده داشته باشد.

همین موضوع در روزهای گذشته، باعث داغ شدن برخی شایعات در فضای مجازی نیز شده است و اخبار منتشره نشان از نزدیکی برخی گروه‌ها و جریانات سیاسی به یکدیگر داشت. یکی از مهم‌ترین شایعه‌هایی که در روزهای گذشته منتشر شد و واکنش‌های زیادی به همراه داشت، خبر نزدیکی دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا به یکدیگر بود.

در هفته گذشته، برخی رسانه‌ها اخباری مبنی بر مذاکرات بین اعضای شاخص جبهه پایداری با یکی از نزدیکان عارف بر سر ریاست و نائب رئیسی مجلس آینده را منتشر کردند؛ اما این خبر را اعضای جبهه پایداری تکذیب می‌کنند و هدف انتشار آن را ایجاد جو روانی و تشتت آرا بین اصولگریان می‌دانند.

در همین زمینه، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌وگو با تابناک اظهار داشت: جبهه پایداری تاکنون هیچ جلسه‌ای با آقای عارف نداشته و نخواهد داشت. این جبهه به ‌عنوان یکی از اضلاع اصولگرایی برنامه‌های خود را همچون روال سابق بر اساس فراکسیون اصولگرایی ارائه خواهد کرد.

این نماینده مجلس گفت: در دوره دهم مجلس بنا بر این شده است که فراکسیونی با نام اصولگرایی و مستقلین تشکیل شود، طبیعتاً دوستان ما هم قرار است، در قالب همین فراکسیون در جلسات شرکت کنند و نظرات و ایده‌های خود را مطرح نمایند. در ‌‌نهایت نیز بعد از جمع‌بندی هر نظری که فراکسیون تشخیص دهد، عمل خواهد شد.

هاشمی گفت: البته شاید دوستانی باشند که نظریات دیگری داشته باشند و خارج از نظر فراکسیون عمل کنند؛ کما اینکه در لیست امید هم به این شیوه عمل شده و حتی اصلاح‌طلبان با اینکه میثاق نامه امضا کرده‌اند، هنوز نگران اند، افرادی به میثاق خود پایبند نباشند. بر خلاف اصلاح‌طلبان ما تعهدی هم از اعضای خود نگرفته‌ایم، ولی سرانجام رفتار کلی ما بنا به تصمیم جمع خواهد بود.

عضو جبهه پایداری در خصوص شایعات مطرح‌ نیز گفت: این‌ یک عملیات روانی برای ایجاد اختلاف و تشتت است؛ هرچند دلخوری‌هایی نیز وجود دارد و دوستان ما نیز حرف‌های نگفته زیادی در دل دارند و نسبت به نحوه مدیریت مجلس گذشته ایراداتی داشته و دارند؛ این به معنای اینکه اشکالات برطرف شده نیست، ولی باید نفر اصلح انتخاب شود.

وی افزود: زمانی که دو یا سه گزینه مطرح وجود دارد، باید دید کدام گزینه به لحاظ فکری، آرمانی و عملکردی بهتر است؛ اما این به معنی تأیید کامل نیست و مفهوم نسبی دارد و هیچ‌ گاه نگاه ما مطلق نخواهد بود. ما هر که با معیارهایمان برای انتخاب رئیس نزدیک تر باشد،‌‌ همان را انتخاب خواهیم کرد. به نظر ما، فعلاً بین عارف و لاریجانی دوستان ما تمایل بیشتری به لاریجانی دارند.

این نماینده در خصوص تعامل با دیگر اصولگرایان مجلس نیز گفت: پایداری‌ها با اصولگرایان تعامل خوبی دارند و مانند سابق بعد از بحث و گفت‌وگو و تبادل‌نظر در قالب فراکسیون در خصوص موضوعات با رأی گیری به نتیجه مشخص خواهیم رسید. در هر کار جمعی، هم تعامل وجود دارد و هم تنازل؛ بنابراین، ممکن است در جایی نقاط آرمانی کمی دور از دسترس باشد و به اجبار نقطه پایین‌تر پله موردنظر انتخاب شود.

وی گفت: مجلس هم همین ‌گونه است و پایداری‌ها هم به رأی‌گیری اعتقاد دارند و در‌‌نهایت نظر جمع را بعد از نتیجه‌گیری خواهند پذیرفت. این دقیقاً معنی فراکسیون است و دوستانی که از فراکسیون مطرح خواهند شد، افراد ما نیز به آن رأی خواهند داد.

این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه آیا فرد دیگری غیر از دو نفر مطرح مدنظر فراکسیون است، گفت: تاکنون فردی مطرح نشده است. البته حاجی بابایی که از سوی رسانه‌ها مطرح ‌شده، خود ابراز تمایل نکرده است؛ اما به ‌هر حال فرد توانمندی است و سال‌ها در مقام هیأت‌رئیسه و وزیر انجام ‌وظیفه کرده و به‌ خوبی می تواند، مجلس را اداره کند. وی ارتباط تشکیلاتی با پایداری ندارد و عضو جبهه یکتاست. اگر هم بنا به مطرح‌ شدن باشد، باید از طرف جبهه یکتا معرفی شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳۴
انتشار یافته: ۵
سلام
مگه چند نفرن!!!!
جبهه پايداري چندتا نماينده دارد؟ چگونه با ده تا نماينده مي توان رييس مجلس را انتخاب كند؟
خوب راي ندن حالا چه اتفاقي ميافته
جبهه پایداری به تاریخ پیوسته. شما هم با این مدل اخبار سعی نکنید دوباره حیات سیاسی جبهه پایداری رو احیا کنید!!!!
پایداریها از بس منفورند و خودشان هم این را میدانند با این موضعگیری میخواهند جو ایجاد کنند که اتفاقا" همه به عارف رای بدهند چون اینها از لاریجانی بسیار بیشتر میترسند.مردم و نمایندگان منتخب بسیار هوشیارتر هستند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی