بازدید 5258
۵

نظر مایلی‌کهن درباره همگروهی ایران با کره و ازبکستان

کد خبر: ۵۸۰۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲ 13 April 2016

سرمربی سابق تیم ملی ایران، گروه بندی ایران را در راه جام جهانی ساده تر از گروه استرالیا و ژاپن دانست.

به گزارش تابناک ورزشی،محمد مایلی کهن سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان که با رادیو ورزش گفت‌وگو می‌کرد درباره گروه بندی تیم ملی در راه جام جهانی گفت: واقعیت این است که شما به هیچ حریفی نمی‌توانید ساده و آسان نگاه کنید. تیم‌ها سرسختی‌های خاص خودشان را دارند اما در مجموع اگر بخواهیم به گروهمان توجه کنیم قطعا گروه ما نسبت به گروه مقابل راحت‌تر است و این به نوعی می‌تواند خیلی به ما کمک کند.

وی ادامه داد: حتی برای بعد مسافت که باید برای بازی‌ها طی کنیم و به کشورهایی مثل ازبکستان، قطر و ... برویم البته فقط راه دور ما سفر به چین است. خود ژاپن که در گروه دیگر است باید با استرالیا، امارات و عربستان بازی کند و این بعد مسافت بسیار زیاد است. به نظر من گروه ما شبیه گروه چهار سال پیش است. قصد ندارم بگویم گروه آسانی داریم اما در مقایسه با گروه مقابل فکر می‌کنم کار ما راحت‌تر است.

مایلی کهن درباره صحبت‌های مجری برنامه که عنوان کرد شاید حضور در گروه A حواشی کمتری نسبت به گروه B داشته باشد افزود: من فکر می‌کنم اگر گروهمان را خودمان انتخاب می‌کردیم شاید دچار تعارف می‌شدیم که در این گروه بیفتیم! به نظر من گروهمان بسیار مناسب است هرچند که همه حریفان خوب هستند. در دنیا فوتبال ورزش ساده‌ای نیست. در ارتباط با گروه تیم ملی معتقدم که از گروهی که ما در آن هستیم از گروهی که استرالیا و ژاپن در آن هستند راحت‌تر است.

مایلی کهن درباره این صحبت‌های مجری برنامه اینکه هر ساله اطراف تیم ملی حواشی وجود دارد که سرمنشا آن سرمربی تیم ملی است اما برخی به نفع او موضع گیری می‌کنند و برخی برعلیه او و این مسائل فوتبال را دچار تلاطم می‌کند و امکانات سخت افزاری برای تیم ملی خیلی تغییر نمی‌کند به جز اینکه برخی از سران ورزش گفت‌وگوهایی می‌کنند که این صحبت‌ها به رسانه‌ها هم کشیده می‌شود و در این میان برخی از رسانه‌ها و برنامه‌ها از گروهی جانبداری می‌کنند و از طرفی تیم‌هایی مثل کره جنوبی، چین و عربستان باخت‌های پر گلی در زمان سرمربی‌گری شما مقابل ما داشته‌اند تصریح کرد: من تعجب می‌کنم شما چطور جرات کردید این حرفها را بزنید و نگران نباشید که عواقبی برای شما به وجود بیاید چرا که در کشور ما برخی حرفها درباره سرمربی تیم ملی عواقب دارد و گوینده را آماج حملات قرار می‌دهد. واقعیت این است که در مقطع فعلی چه کسی برای تیم ملی حاشیه ایجاد می‌کند؟

وی ادامه داد: قبل از بازی با گوام سناریویی از طرف سرمربی تیم ملی نوشته می‌شود و بعد از بازی مقابل گوام نیز یک سناریوی دیگر نوشته می‌شود البته این آقایان دست‌های قوی دارند و برخی از رسانه‌های قوی نیز در اختیارشان است اما به هر حال هر کاری معیاری دارد. نتایج تیم ملی در جام ملت‌های آسیا در سال 1996 را که نمی‌توان پاک کرد. شاید بتوان مایلی کهن را از بین برد اما نتایج آن تیم که پاک نمی‌شود. میانگین سنی آن تیم ثبت شده. بازیکنان آن تیم ثبت شده. نتایج آن تیم ثبت شده اما در این 5 سال ما به جز رفتن به جام جهانی چه نتایجی داشتیم؟ آیا لژیونری به فوتبال ما اضافه شد یا اینکه بازیکنی در تیم منتخب آسیا داشتیم؟

سرمربی اسبق تیم ملی در پاسخ به این سوال که چرا هرگاه تیم ملی به جام جهانی می‌رفت چند لژیونر به فوتبال ما اضافه می‌شد اما در سال 2014 این اتفاق نیفتاد آن هم در حالی که ما یک بازی حماسی مقابل آرژانتین داشتیم تصریح کرد: بازی با آرژانتین را که نمی‌توان بازی حماسی نامید. بازی حماسی یعنی بازی آلمان و الجزایر که به وقت اضافه کشیده شد آنهم در حالی که آلمان 7 گل به برزیل در خاک خودش زد. فوتبال مثل والیبال و یا بسکتبال نیست که حتما تیم قوی تر برنده شود در فوتبال گاهی تیم‌های ضعیف تیم قوی را شکست می‌دهند اما در این 5 سال آیا کسی از فوتبال ایران در تیم منتخب آسیا قرار گرفته است؟  زمان ما علی دایی، خداداد عزیزی و مهدی مهدوی‌کیا مرد سال آسیا شدند اما در این 5 سال کسی این عنوان را بدست نیاورده است. ما حتی در تیم منتخب آسیا بازیکنی نداریم آنهم در حالی که تیم ملی امید دو بازیکن به نام روزبه چشمی و ارسلان مطهری در تیم منتخب آسیا داشت.

مایلی کهن خاطرنشان کرد: چشم‌ها در دنیا بیناست و براساس معیار بازیکن انتخاب می‌کند اما ما چند لژیونر هم داشتیم که بعد از جام جهانی به تیم‌هایی رفتند که صاحب فوتبال نیستند. معیارها می‌گوید شرایط ما خوب نیست. چرا ما در رنکینگ اول آسیا هستیم اما نماینده‌ای در تیم منتخب آسیا نداریم؟ وزیر مملکت، معاونش و دبیرکل فدراسیون فوتبال به دنبال زمین تمرین برای تیم ملی هستند. آن هم از زمانی که این سرمربی محترم در تیم ملی کار می‌کند اما آیا مثل زمان ما تیم ملی در زمین گلف تمرین کرده است؟

وی در پایان افزود: طی سال‌های اخیر شاهد بودیم که سرمایه‌هایی از دست دادیم و شاید با حضور همین سرمایه‌ها می‌توانستیم از مراحلی که در آن قرار داریم صعود کنیم اما به نوعی سرمایه سوزی کردیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۵
باز حرف زدی تو؟ هر چی می گی که می بینی کی روش از تو موفق تر و محبوب تره. بس کن دیگه
بابا یکی این برادر را از برق بکشد با آن همه ستاره تیم را در آستانه حذف از جام جهانی قرار داد بعد وجود آن ستاره ها را حاصل کار خودش می داند
آقای محترم وجود آن ستاره ها باعث درخشش تیم شما در چند بازی شد وگرنه حاصل مربیگری شما را که در طول این بیست سال شاهد بوده ایم حذف از تورنمنت ها و سقوط تیم ها به رده پایین تر
نظرات این آقا مغرضانه است و ارزشی ندارد.
مایلی کهن به هر بهانه ای میخواد مطرح باشه!
آخه مردحسابی :
1-اگر گروه گروه راحتیه چر تیم خود شما در سال 98 با باخت به همین قطر از صعودمستقیم به جام جهانی بزماند به پلی آف رفت .
2- قطر امروز به روایت خبرگزاریها 17 بازیکن خارجی دارد بسیار قوتیره
3- کره تیمیه با آن هم بازیکن بین المللی وازبکستان هم که تیم واقعا گردن کلفتیه
4- مگه همین مایلی کهن وختکپ.ر با تیم امید دوماه قبل به قطر نباخت و همون باخت موجب شد بخوریم به ژاپن وسه هیچ حذف شدیم .
آقای مایلی کهن فقط سکوت کن و هیچ مگو
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر